Fitness Seller

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben er soms niet blij mee.. als ik in de nacht wakker wordt met honger.. :(

Ik ben er nog niet uit.. totalen zitten ongeveer zo. Laatste tijd wat meer vetten.

TOTAAL KCAL 2401
..............................eiwit....kh......vet
TOTAAL (gram).........150.....310......55
TOTAALCAL ..............600.....1238....497
TOTAAL%................ 26%....53%....21%

Ik dacht misschien nog ergens 1 a 2 bth. of een keer zuivel met muesli/havermout ergens tussendoor te pakken.
Of mijn ontbijt groter maken. Ik doe nu 5 lepels graan ontbijt + 5 lepels muesli+1 bth met beleg erbij.
misschien 10 lepels muesli ervan maken en nog 1 bth erbij met lunch... zoiets.
evt zat ik te denken aan fruitsap (vers) omdat ik te weinig drink vaak. En dat kan ik wel de werkvloer mee opnemen.

Op de schouderpress die zo tegenviel na, ben ik nog best wel een beetje tevreden. :)

oh ja.. heb ook al wel het hele huis gedweild en gezogen en gestoft.. dus beweging ook wel een beetje gehad. :D misschien vanmiddag nog even wandelen... mits het droog blijft...

Een beetje tevreden ;) Mag best een beetje meer hoor, ik vind dat je lekkere trainingen thuis doet!

Thanks. :)

Maak van de calf raises thuis een single legged met db's. Heb je 1 vrije hand om jezelf vast te houden.
Misschien even een domme vraag. Maar wat is dan goed... de DB rechts vasthouden als je ook rechts calf raises doet? Dat lijkt me het meest logisch.

zo doe ik het ook (als ik het doe)

Oke. Thanks. weet ik dat vast. :)

Vandaag alles even helemaal omgegooid. Heb vandaag dus gewogen en was gelijk gebleven :(.
Heb mijn eetschema aangepakt en uitgebreid. Had ook meteen een stukje meer energie vandaag. Dat voelde ook wel fijn. Nu volgende week kijken wat het gedaan heeft. :)
Vanmiddag lekker getraind. Ik zit nog wat te kijken/rommelen wat een goeie volgorde is van oefeningen.
Dus op of aanmerkingen zijn welkom. Want merk dat ik daar nog steeds niet zo in thuis ben. :o

Training vandaag ca. 1 uur

Lat pulldown (machine)
3x12x56kg

Rowing machine
3x12x35kg

Dumbbell pull over
3x12x14kg

pull over lat. (lying)
3x12x20kg

Chin-ups.(tot boven-onder arm 90 graden)
3x5

Squat (smith machine) in superset met calf raises
3x15x30kg
Calf raises (bodyweight)
3x20

SLDL-Barbell
3x12x32,5kg

Hyperextension (zwaar, vorige keer 5 kg, 8 kg was 2 schijven en hield niet goed vast. dus de 10 kg gepakt)
1x12x8kg
2x12x10kg

Barbell core rotation (free weight romp)
3x12x24kg

3x12 V-crunch (abdominal crunch)
3x12 sit ups (mat)

Even kort wat thuis gedaan.

3x15x5,5kg DB lunges (gaat nu goed zonder last van mijn lies)

in superset
3x20x9kg DB SLDL
3x15x9 kg single legged DB calf raises (Ik deed eerst gewone calf raises (dus 2 benen tegelijk zonder gewicht en dan 20 reps.
Hier haal ik net 12reps mee. Zwaar :o)

3x15x9kg DB squat (atg)

Even kort wat thuis gedaan.

3x15x5,5kg DB lunges (gaat nu goed zonder last van mijn lies)

in superset
3x20x9kg DB SLDL
3x15x9 kg single legged DB calf raises (Ik deed eerst gewone calf raises (dus 2 benen tegelijk zonder gewicht en dan 20 reps.
Hier haal ik net 12reps mee. Zwaar :o)

3x15x9kg DB squat (atg)

Jij beesscht !

Apart inderdaad dat one legged zoveel kan schelen met dezelfde oefening met 2 benen. Idem met bijv. close of widegrip bij bench of reverse grip bij triceps oefeningen.

Jij beesscht !

Apart inderdaad dat one legged zoveel kan schelen met dezelfde oefening met 2 benen. Idem met bijv. close of widegrip bij bench of reverse grip bij triceps oefeningen.
Hahaha. dank je. :D

Nou die met 2 benen tegelijk was zonder gewicht... nu op 1 been met 9 kg DB erbij...

Vandaag alles even helemaal omgegooid. Heb vandaag dus gewogen en was gelijk gebleven :(.
Heb mijn eetschema aangepakt en uitgebreid. Had ook meteen een stukje meer energie vandaag. Dat voelde ook wel fijn. Nu volgende week kijken wat het gedaan heeft. :)
Vanmiddag lekker getraind. Ik zit nog wat te kijken/rommelen wat een goeie volgorde is van oefeningen.
Dus op of aanmerkingen zijn welkom. Want merk dat ik daar nog steeds niet zo in thuis ben. :o

Training vandaag ca. 1 uur

Lat pulldown (machine)
3x12x56kg

Rowing machine
3x12x35kg

Dumbbell pull over
3x12x14kg

pull over lat. (lying)
3x12x20kg

Chin-ups.(tot boven-onder arm 90 graden)
3x5

Squat (smith machine) in superset met calf raises
3x15x30kg
Calf raises (bodyweight)
3x20

SLDL-Barbell
3x12x32,5kg

Hyperextension (zwaar, vorige keer 5 kg, 8 kg was 2 schijven en hield niet goed vast. dus de 10 kg gepakt)
1x12x8kg
2x12x10kg

Barbell core rotation (free weight romp)
3x12x24kg

3x12 V-crunch (abdominal crunch)
3x12 sit ups (mat)

Waarom squat in smith?

Probeer ook je compounds eerst te doen en je isolaties erna.
Goede hypers trouwens!

Waarom squat in smith?

Probeer ook je compounds eerst te doen en je isolaties erna.
Goede hypers trouwens!
Ik deed ze eerst met DB. Kreeg veel last van mijn handen en mijn ene schouder (sleutelbeen heb ik wat problemen mee. schiet er regelmatig uit) als ik zwaarder wilde. Daarom ben ik op zoek gegaan naar hoe anders. Het is een kleine fitness. Dus ook maar 1 EZ stang en 1 barbell. En dus met los squatten kan ik de stang zeg maar alleen op de grond leggen en dus ook geen veiligheid zeg maar. En ik heb ook niemand om het samen mee te doen of me te helpen. Daarom eigenlijk de smith... deze ook een veiligheid.

Met volgorde ga ik dus de mist in. Welke van mijn oefeningen zijn nu compound en welke isolatie?
moet me toch nog even wat beter inlezen op dat vlak merk ik al. :o

dank je. :)

Er is ook geen squatrek dus? Bummer.

Compounds zijn de basis van je training. Die zorgen voor kracht, zetten meerdere spiergroepen tegelijkertijd aan het werk en zorgen voor hormoonafgifte.
Isolatie-oefeningen zijn gericht op een specifieke spiergroep ( bijvoorbeeld je bicep, je tricep of je quads zoals bij een leg extension )

Als je eerst iso's gaat doen, verspil je kostbare energie op oefeningen die eigenlijk bedoeld zijn om je training mee af te maken. Die energie heb je nodig om meer uit je compounds te halen.
Groei en stamina gaat het hardst als je knalt op je compounds.

Dus die squat en deadlift doe je eerst en pas daarna ga je je iso's afwerken.

---------- Post toegevoegd 17 April 2013 om 19:40 ----------

Godsamme; ik had beter een heldere link kunnen plaatsen ja :roflol:

Er is ook geen squatrek dus? Bummer.

Compounds zijn de basis van je training. Die zorgen voor kracht, zetten meerdere spiergroepen tegelijkertijd aan het werk en zorgen voor hormoonafgifte.
Isolatie-oefeningen zijn gericht op een specifieke spiergroep ( bijvoorbeeld je bicep, je tricep of je quads zoals bij een leg extension )

Als je eerst iso's gaat doen, verspil je kostbare energie op oefeningen die eigenlijk bedoeld zijn om je training mee af te maken. Die energie heb je nodig om meer uit je compounds te halen.
Groei en stamina gaat het hardst als je knalt op je compounds.

Dus die squat en deadlift doe je eerst en pas daarna ga je je iso's afwerken.

---------- Post toegevoegd 17 April 2013 om 19:40 ----------

Godsamme; ik had beter een heldere link kunnen plaatsen ja :roflol:

Geeft niet hoor Schatje, t houd je van de straat:P

Ahh ik ook weer wat geleerd. Maar wai is het tegenwoordig dat veel oefeningen worden gecombineerd? Lunches bv met biceps ofzo? Is dat nuttig of niet?

Maar fijn dat je lunges steeds beter gaan, kan je het gewicht gaan opbouwen!

Lunges met biceps? Lijkt me rare combi.

Mooie training marina, de volgorde komt wel. Gewoon overal bij de dames ff spieken.

Jup, maar ik zie het hier de laatste tijd steeds meer gebeuren.... of squat en shoulder press, dat soort combi's!

@Sjors
Nee er is inderdaad geen squatrek. Dus ja... daarom toch de smith...
Thanks. Das duidelijk inderdaad!

@ Miss H
Ik heb die link even opgeslagen. Dank je.

@Tams
ja zo leer je weer wat he! :D
Ik wil inderdaad nu op gaan bouwen met gewicht op lunges. Tot vandaag deed ik het zonder gewicht om eerst zonder pijn de oefening echt goed te kunnen doen. Dus nu voor het eerst met gewicht.

---------- Post toegevoegd 17 April 2013 om 20:13 ----------

Mooie training marina, de volgorde komt wel. Gewoon overal bij de dames ff spieken.
Dank je. Ik spiek even en ben blij met alle tips hier.
Ik ga morgen weer naar de fitness. Dus ik begin sowieso met squats. :D heb er nu al zin in!

Squat, sldl, extensions, curls, lunges. :) oh en kuiten

Terug
Naar boven