XXL Nutrition

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
Tja.. dat moest ook wel.. Moest op tijd op het werk zijn... dus ja beetje timen he..
Maar dat het wat door elkaar liep baal ik ook van. Nu weet ik ook meteen weer waarom in liever niet op de maandag morgen ga. het kon nu niet anders met werk maar dan liever de middag tegen 16:30... als ik laat ga ben ik vaak bijna alleen en heb ik lekker de ruimte om alles in mijn volgorde te doen.
maar maandag morgen is er zo een obesitas groep... dus alles bijna bezet en ze leuteren meer dan dat ze wat doen en houden zo zeker 10 minuten of langer een apparaat bezet.. :mad:
En ja.. ik had nu niet de tijd (en zin) om overal zo lang op te moeten wachten.. dus vandaar dat het niet zo in volgorde is gegaan. :(
Volgende keer toch maar weer na mijn werk... maar soms kan het even niet anders... en overslaan wil ik ook niet...

Oh.. dat wist ik niet van de back ext... dat ik die met hyperextension ook al meepak. :o
Goeie reden om die niet meer te doen. Ik vind toch de hyperextension een fijnere oefening. maar ik ga die zeker een volgende keer zwaarder doen. Dat kan best! :D
Heb ik weer een stukje ruimte om een andere oefening te pakken. Dank je. :)

Laatst bewerkt:
Ik was erg moe vandaag ... maar toch nog even wat thuis gedaan. Ik knapte daarna gewoon op! :)

3x15 lunges (bodyweight, ik krijg nu het gevoel beter te pakken en het lukt nu zonder pijn in mijn lies)
1x5x9kg DB Lunges (9 kg per DB, even proberen.. Qua mijn lies gaat het wel... maar das wat toch nog wat teveel in ene.... volgende keer ga ik er een licht gewicht bijpakken en kijken of het lukt dat ik geen last krijg van mijn lies)

3x12x9 kg DB squat (9 kg per DB)

3x20x9kg DB SLDL (9 kg per DB, gaat erg licht dus 20 reps)

3x15 calf raises (bodyweight, op de onderste traptree)

Ik heb de DB SLDL en calf raises steeds afgewisseld. dus ipv pauze tussendoor. Weet niet of dat goed is?

Na het douchen tijdens mijn haar föhnen :D
3x15 lunges (bodyweight)

Lekker toch super sets . Verder zonder rust, heerlijk soms.

hahahaha.... ze heeft de smaak te pakken van lunges... gelijk maar 90 reps :D
veel kans dat je die morgen gaat voelen ;)

als je 2 oefeningen afwisselt zonder rust, noem je dat een SuperSet (SS)
kan prima, wordt veel gedaan.

Lekker toch super sets . Verder zonder rust, heerlijk soms.
Oh.. heet dat zo.:o ben inderdaad nog wel wat onwetend. :D
Ik vond het wel lekker om het zo af te wisselen ook.

---------- Post toegevoegd 10 April 2013 om 22:33 ----------

hahahaha.... ze heeft de smaak te pakken van lunges... gelijk maar 90 reps :D
veel kans dat je die morgen gaat voelen ;)

als je 2 oefeningen afwisselt zonder rust, noem je dat een SuperSet (SS)
kan prima, wordt veel gedaan.
Tja.. ik heb er inderdaad zin in strakker te worden en een paar mooie billen te kweken!
Maar er zat wel een douche pauze tussen he! hahaha
ik zal zien of ik het morgen voel.. moet veel lopen op het werk dus dan kunnen de mannen lachen! :rolleyes:

Ik wist inderdaad niet dat je dat zo noemde. Maar dan hou ik dat er zo in! :)

Moet wel zeggen toen ik van de week voor het eerst de calf raises deed heb ik 2 dagen spierpijn in mijn kuiten gehad. :o

Laatst bewerkt:
Ach laat die mannen maar lekker lachen :D Netjes hoor zo thuis, dat doe ik je echt niet na!

ook heel herkenbaar, redelijk wat spierpijn, maar wel je smoel in de plooi houden :D

Ik was erg moe vandaag.. ben ook eerder weggegaan van werk maar toch even trainen.
Merkte wel dat het zwaarder ging allemaal... maar toch al mijn gewichten volgehouden!
Ik kwam er nu ook achter dat de barbell die ik gebruik 2,5 kg zwaarder is dan ik rekende. :D zit ik toch al wat hoger met de SLDL :D

Training (ca 1 uur.. daarna echt leeg... :o)

3x12x56kg Lat machine

3x12x35kg Rowing machine

cable seated row
1x12x30kg
1x12x35kg
1x12x40kg ....oef.. zwaar...

Upright row
3x12x18,5kg (hier had ik voorheen een EZ bar.. maar die had alleen gewichten dat ik kon kiezen uit 14 kg of 20 kg... die laatste trok ik niet dus over op Barbell... en toen kwam ik erachter dat hij dus zwaarder was dan ik dacht. :))

3x12x14kg dumbbell pull over

3x12 V-crunch (abdominal crunch)

Legpress
3x12x110kg (die leek echt veel zwaarder te gaan ... kon echt merken dat ik moe was... :()

Gluteus machine
3x12x13kg

3x12x32kg abductor (buitenzijde)

3x12x35kg adductor (binnenzijde)

Volgende 2 oefeningen in superset
3x12x30kg squat met Smith machine
3x20 calf raises

2x12x2kg DB lunges (2 kg per dumbbell)
..... en de derde set trok ik echt niet meer.... was echt op... :(

en nu moe.....

aardige gewichten...
maar wat een rare volgorde van oefeningen... of ligt dat aan mij?

ook heel herkenbaar, redelijk wat spierpijn, maar wel je smoel in de plooi houden :D
Yep. :D

---------- Post toegevoegd 11 April 2013 om 17:41 ----------

aardige gewichten...
maar wat een rare volgorde van oefeningen... of ligt dat aan mij?
Thanks. :)
Ik heb nu juist geprobeerd eerst bovenlichaam/armen en dan benen aan te houden...
Wat zou een betere volgorde zijn. Ik ben dat ook nog wat aan het leren...Ik dacht dat het nu juist beter zou zijn... :(

tja, niet dat ik er expert in ben hoor. Maar ik zou altijd eerst benen doen en dan rug
en verder eerst compounds/ losse gewichten en daarna machines/ en isolatie oef (grofweg)

zoiets:

squat met Smith machine
DB lunges
Legpress
Gluteus machine
calf raises

Upright row
cable seated row
dumbbell pull over
Lat machine
Rowing machine

V-crunch (abdominal crunch)

Oke. Dan snap ik het wat beter nu.
Ik zal het even kopieren en bij mijn schema zetten wat ik in excel heb. Dan hou ik er volgende keer even rekening mee.
Ik ben nog erg onervaren in hoe ik dingen het beste in volgorde kan doen :o ... Dus echt bedankt voor je tip! :)

Ach ik leer hier steeds zoveel bij nog :D
De volgorde doe ik (volgens mij) steeds wel redelijk goed, maar ook gewoon omdat ik het zo geleerd heb hoor, anders zou ik het ook niet echt weten.

Vervelend dat je zo moe was, maar die dagen zitten er soms gewoon tussen helaas. Maar uiteindelijk heb je toch nog een mooie training gehad!

Ja.. ik leer ook nog steeds. vorige keer had ik het wel andersom. Dus eerst benen en dan rug... maar goed... ga ik weer terug daarnaartoe.
Dank je. :)

Vandaag maar even thuis wat gedaan. Omdat ik DB van max 9 kg heb dus maar wat meer reps bij sommige oefeningen.

3x15 Lunges bodyweight.

Het lukt me nu echt zonder last van mijn lies. Denk dat ik hem nu ook echt goed doe. Het gaat nu ook makkelijker ook. Dus volgende keer DB erbij pakken. Wilde ik meteen al doen... maar ja.. eerst techniek he... ik wil te snel. :rolleyes:

In superset
3x20x9kg DB SLDL
3x20 Calf raises (bodyweight, onderste traptree, hoe kan je dit nu doen met gewicht? want met db is wel lastig ivm evenwicht..)

3x15x9kg DB squat(gaat steeds makkelijker, ik ga nu zo diep dat ze net de grond niet raken)

3x12x6,5kg DB curl (+1 kg tov vorige week)

3x12x6,5kg DB bent over row

3x10x5,5 kg DB schouder press (met 4,5 kg lukte 12 wel.. nu met veel moeite 10x:()

Dat was het even.. beetje korter vandaag. mistte nog de side/front raises.. maar kreeg telefoon... over 10 minuten krijg ik visite.. dus moet nu wel even snel douchen en omkleden...

Op de schouderpress die zo tegenviel na, ben ik nog best wel een beetje tevreden. :)

oh ja.. heb ook al wel het hele huis gedweild en gezogen en gestoft.. dus beweging ook wel een beetje gehad. :D misschien vanmiddag nog even wandelen... mits het droog blijft...

Maak van de calf raises thuis een single legged met db's. Heb je 1 vrije hand om jezelf vast te houden.

Go atg squats!

Maak van de calf raises thuis een single legged met db's. Heb je 1 vrije hand om jezelf vast te houden.

Go atg squats!
Das inderdaad een idee. Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht... :rolleyes: Die calf raises ga ik zo proberen te doen volgende keer!

Moest even opzoeken wat atg betekende :o

Da's het fijne van loggen vind ik, dat er mensen meedenken <3

Hoe gaat het eten?

Da's het fijne van loggen vind ik, dat er mensen meedenken <3

Hoe gaat het eten?
Dat klopt. :) zeker gezien ik nog niet zo bekend met met alle oefeningen ook.

Het eten gaat zeker wel beter. Ik merk alleen dat ik nu alweer meer honger krijg bij wat ik nu eet. Dus na die laatste ophoging van 200 kcal. Dus denk dat ik toch ergens weer wat bij moet gaan nemen. Zit alleen nog te dubben wat en op welk moment.

Meer eetlust is prima toch? Ik zou er een moord voor doen :o

Je zat al vrij hoog in je carbs he? Wat had je bedacht toe te voegen?

Terug
Naar boven