AndroidHealthClinic

Marina's Log

sterkte Marina!
maar zoals velen hier al gezegd hebben: gezondheid gaat voor, neem de rust die je nodig hebt en laat je lichaam herstellen

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.002
Snap het wel, is ook moeilijk.
One step at a time!
Top besluit Marina. Gezondheid eerst.
sterkte Marina!
maar zoals velen hier al gezegd hebben: gezondheid gaat voor, neem de rust die je nodig hebt en laat je lichaam herstellen
Het is zeker niet falen inderdaad, zorg ervoor dat je goed kan herstellen. Sterkte!
Dank jullie wel allemaal. :) Ik weet dat dit het beste besluit is. Ik moet nu op verstand besluiten en dat doe ik ook. Hoop alleen wel dat het na 3-6 maanden nog kan om te hervatten en weer op te bouwen.

het is GEEN falen!
zie het als een ander DOEL...waarvoor je ook hard aan de bak moet, op je eten en bewegen moet letten, maar op een andere manier!
Mijn eten blijft Ron me bij helpen. Waar ik heel blij mee ben. Ik ga nu voor het bewegen naar mijn fysiotherapeute en kijken wat ik mag en kan. Soepel houden is ook belangrijk.
Misschien gaat hierna het opbouwen van spieren wel beter als ik ook wat meer gewicht heb.

er zit inderdaad een verleden aan vast Marina... maar ook je bijna obsessief door willen gaan is natuurlijk door dat verleden mede bepaald.
Wat echter veel belangrijker is... er zit ook een toekomst aan vast.
Zolang jij niet in staat bent zonder pijnstillers en spierverslappers de dag door te komen lijkt het mij heel wijs om niet te gaan trainen. Je lijf zegt niet voor niks "Stop"
Wel begeleiding vragen bij een fysio om de dingen niet te laten verstijven.
En nee... dat is zeker geen falen... je weg naar je doel is hooguit wat langer dan jij zou willen.
Sterkte meis!
Begeleiding van eten heb ik Ron voor gelukkig.
Qua fysio komt dat wel goed. Ik ga met haar een lijstje maken van wat ik kan en mag doen. Dan zien hoe dat in te delen om toch wat in beweging te blijven. Want van stilzitten wordt je ook alleen maar stram en stroef. En wat ik al zei. Misschien als ik dan wat aangekomen ben en wel verder kan met trainen dat het ook allemaal wat beter gaat met spieren opbouwen. Voor nu is het afwachten hoe het gaat. Want behalve die nek speelt er ook nog steeds wat met mijn hand die steeds blauw wordt.

Pak je rust en herstel, je weet wat je kunt bereiken als je weer gezond bent en kan trainen.
Ook ik sukkel al te lang en stel maar uit en ga maar door met het idee dat het allemaal wel mee valt en dat ik sterk van geest ben. Die zelfde sterke geest maakt mijn lichaam misschien wel meer kapot dan ik wil en ik denk dat jij dat zelfde hebt. Ik heb nu ook gekozen voor een barbotage (hoop dat ik het krijg) en dan moet ik ook zeker 6 weken herstellen en mag ik niet mijn bovenlichaam trainen. Maar eigenlijk doe ik dat nu ook niet want ik klooi maar wat aan. Doe als ik en investeer in je gezondheid om hopelijk daarna weer beter te kunnen sporten en er weer van te genieten zoals dat hoort.
Sterkte en ga tegen je eigen gevoel in door niet te trainen, niet leuk misschien maar no pain no gain klopt niet altijd, no more pain more game and fame (na je herstel)
Ook voor jou is het besluit om inderdaad een pauze te nemen voor je eigen gezondheid moeilijk geweest. En ja... die sterke geest kan dan inderdaad meer kapot maken dan je wil. Dus ik heb ook met verstand besloten dat dit het beste is. Ik ben alleen ietsie jaloers op jouw 6 weken herstel tijd. ;) maar goed.. herstel duurt gewoon zolang als het moet.
Ik hoop het hierna weer op te kunnen pakken. Ik heb nog steeds een uiteindelijk doel in gedachte. een mooi sterk fysiek en gespierd. Het zal nu alleen langer duren.. en misschien wel iets minder dan ik zou willen. Maar dat zien we wel. Eerst herstellen.

Heb nog wat berichtjes heen en weer gehad/gedaan hierover.. MisH & Ron. Dank jullie wel hiervoor. Het laat me inderdaad inzien dat dit voor nu het beste is. Ik hoop ooit dat we weer eens met een meet samen kunnen trainen en dat ik ook weer kan bouwen. Voor nu herstel.
En ik kan prima foto's maken en organiseren hoor als ik nog niet kan trainen! :D

heel veel sterkte met het herstel, maar wat extra rust zal waarschijnlijk wel goed zijn voor je lichaam!
Je komt er hopelijk sterker uit en dan kun je weer echt knallen!

Precies Marina, well done!
ben blij dat je nu toch besloten hebt om naar je lichaam te luisteren;)
En je komt er echt wel..al dan niet wat later dan gepland maar hey..dit is toch een sport waarbij je in jaren moet denken ipv in maanden dus die paar maanden extra tijd..ach die zijn zo voorbij.
Kan je lekker beetje wat "vet"massa aan zetten zodat je lichaam straks voldoende energie voorradig heeft om je spieren sneller te herstellen;) Gaat goed komen!

Weet eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen.. Sluit me aan bij de rest.. Het is super klote hoe je situatie is.. Vind het echt rot voor je.. Maar herstellen staat inderdaad wel boven aan het lijstje en je lichaam is nou eenmaal heel belangrijk. Ik hoop voor je dat je ondanks deze situatie het toch nog een beetje zonnig in ziet, maar volgensmij komt dat wel goed: je bent een kei van een doorzetter!

Fijn dat je inziet dat je zo niet door kan gaan en hebt besloten om ff rust te pakken en nadat je hernia genezen is kan je weer volop aan de gang, aan je motivatie/doorzettingsvermogen zal het niet liggen.
Zoals ik al eerder aangaf op je fb voordat je wist wat het was.

'Veel gewicht/weinig herhalen of licht gewicht/veel herhalingen is alsnog vermoeien en belasten van je spieren. Waarom niet totale rust evt. deloadweek inplaats van maar door blijven gaan. Hoe lastig het ook is, beter zorgen dat je rust pakt en beter word dan iets voor veel langere tijd misschien wel kapot maken.
............................................
'Stoppen en rust houden, de max van je lichaam kennen op dit moment heeft prioriteit denk ik. Zal de benen als ik jou was ook even achterwege laten en is een week/tot twee weken totale rust houden. Spieren ga je er niet direct mee verliezen als je daar bang voor bent. Je lichaam kennen en weten dat het nu teveel is getuigt juist van kracht/doorzettingsvermogen het maar blijven doorgaan is gewoon slopen van wat je hebt opgebouwd tot nu toe'.

Knap dat je toch even tijdelijk stopt, getuigt ook weer van dedication dat je je grenzen leert kennen.

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat je er weer helemaal bovenop komt Marina! Soms is rust noodzakelijk en moet je dingen doen die nu niet leuk zijn maar waar je later wel heel veel profijt van hebt!

• #2.008
heel veel sterkte met het herstel, maar wat extra rust zal waarschijnlijk wel goed zijn voor je lichaam!
Je komt er hopelijk sterker uit en dan kun je weer echt knallen!
Ik hoop dat je er weer helemaal bovenop komt Marina! Soms is rust noodzakelijk en moet je dingen doen die nu niet leuk zijn maar waar je later wel heel veel profijt van hebt!
Weet eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen.. Sluit me aan bij de rest.. Het is super klote hoe je situatie is.. Vind het echt rot voor je.. Maar herstellen staat inderdaad wel boven aan het lijstje en je lichaam is nou eenmaal heel belangrijk. Ik hoop voor je dat je ondanks deze situatie het toch nog een beetje zonnig in ziet, maar volgensmij komt dat wel goed: je bent een kei van een doorzetter!
Thanks. :) Ik hoop dat ik er echt helemaal vanaf kom. Het zal een tijd duren maar hopelijk kan ik het daarna weer oppakken. Dat is wel waar ik voor ga.

Precies Marina, well done!
ben blij dat je nu toch besloten hebt om naar je lichaam te luisteren;)
En je komt er echt wel..al dan niet wat later dan gepland maar hey..dit is toch een sport waarbij je in jaren moet denken ipv in maanden dus die paar maanden extra tijd..ach die zijn zo voorbij.
Kan je lekker beetje wat "vet"massa aan zetten zodat je lichaam straks voldoende energie voorradig heeft om je spieren sneller te herstellen;) Gaat goed komen!
Ik hoop ook dat die tijd snel gaat... en het herstel dus ook. Ik weet in mijn hoofd wel dat dit het beste is. maar het blijft moeilijk. Ik ga voor herstel en we zullen wel zien hoe het bouwen daarna zal gaan. Voor nu eerst stap 1. Herstellen. Dan verder zien. Dank je.

Fijn dat je inziet dat je zo niet door kan gaan en hebt besloten om ff rust te pakken en nadat je hernia genezen is kan je weer volop aan de gang, aan je motivatie/doorzettingsvermogen zal het niet liggen.
Zoals ik al eerder aangaf op je fb voordat je wist wat het was.

'Veel gewicht/weinig herhalen of licht gewicht/veel herhalingen is alsnog vermoeien en belasten van je spieren. Waarom niet totale rust evt. deloadweek inplaats van maar door blijven gaan. Hoe lastig het ook is, beter zorgen dat je rust pakt en beter word dan iets voor veel langere tijd misschien wel kapot maken.
............................................
'Stoppen en rust houden, de max van je lichaam kennen op dit moment heeft prioriteit denk ik. Zal de benen als ik jou was ook even achterwege laten en is een week/tot twee weken totale rust houden. Spieren ga je er niet direct mee verliezen als je daar bang voor bent. Je lichaam kennen en weten dat het nu teveel is getuigt juist van kracht/doorzettingsvermogen het maar blijven doorgaan is gewoon slopen van wat je hebt opgebouwd tot nu toe'.

Knap dat je toch even tijdelijk stopt, getuigt ook weer van dedication dat je je grenzen leert kennen.
Ja je had inderdaad gelijk. Verstand komt met de jaren he ;) en net met mijn verjaardag zo een beetje hoorde ik het van mijn hernia.. dus ja... een jaartje verstand erbij doet wonderen! :D
Maar.... zonder dollen ... je had gelijk. Voor nu is er 1 doel. Herstellen van mijn nekhernia. Daarna... komt doel 2 weer! en zo verder tot ik ben waar ik wil zijn... en ik geloof dat er altijd nog wel wat is waar we heen willen werken. Dank je.

Laatst bewerkt:
Sterkte ermee Marina. Neem je rust, goed blijven eten.
:kiss:

Ik vind het een moedige beslissing van je Marina om voorlopig te stoppen. herstellen is in jou geval nu het belangrijkst. ik hoop echt voor je dat je je snel beter gaat voelen.

Kop op!

Alle wijze raad is nu zo onderhand wel gegeven...
Vind t goed van je dat je de beslissing hebt gemaakt om je op je herstel te richten nu, ik denk dat je herstel sneller zal gaan als wanneer je stug je eigen plan was blijven volgen.
Heel veel sterkte en beterschap, met jouw wilskracht ga je echt wel je doel bereiken!

Wat shit zeg!! Sterkte en beterschap!

• #2.013
Sterkte ermee Marina. Neem je rust, goed blijven eten.
:kiss:
Thanks. Eten zal wel goedkomen. Ik krijg een aangepast schema van Ron en dan gewoon eerst maar verder aankomen.

Wat shit zeg!! Sterkte en beterschap!
Dank je.

Ik vind het een moedige beslissing van je Marina om voorlopig te stoppen. herstellen is in jou geval nu het belangrijkst. ik hoop echt voor je dat je je snel beter gaat voelen.
Kop op!
Dank je. Het is lastig.. en soms is het vertellen aan iemand nog lastiger en barst ik nog in tranen uit. maar het is beter zo.

Alle wijze raad is nu zo onderhand wel gegeven...
Vind t goed van je dat je de beslissing hebt gemaakt om je op je herstel te richten nu, ik denk dat je herstel sneller zal gaan als wanneer je stug je eigen plan was blijven volgen.
Heel veel sterkte en beterschap, met jouw wilskracht ga je echt wel je doel bereiken!
Dank je.

Soms is een stapje terug doen, het beste om er sterker uit te kunnen komen. Helaas zit ik daar zelf nu ook mee en weet dus als geen ander hoe frustrerend dat is. Soms ben je gewoon heel boos op je lichaam en op jezelf, alleen je kan er helaas zo weinig aan doen en dat moet je proberen te accepteren.
En die boosheid moet je proberen om te slaan in energie om te herstellen. =)

• #2.015
Thanks Thaly. :) Ik doe mijn best.

---------- Toegevoegd om 17:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:26 ----------

Misschien klinkt het wel heel overdreven of aanstellerig... maar ik merk dat ik het trainen echt heel erg mis.. en het vooruitzicht nog minimaal een 3-6 maanden te moeten zonder....Ik ben erg fanatiek en merk dat het lezen bij trainingen dat ik ook wil.. ik wil gewoon door en knallen. dit werkt me nu gewoon tegen. Ik ben er nu zo mee bezig van het mag niet het kan niet dat ik soms gefrustreerd raak en het gewoon invloed op mijn humeur heeft.
Trainen was voor mij echt een deel van mijn leven.. een levenswijze geworden en dat valt gewoon compleet weg.
Het gevoel mezelf teleur te stellen en het gevoel van falen blijft gewoon hangen.
Dus misschien is het ook beter om een tijdje even wat minder op DBB te zijn...

Laatst bewerkt:
Ik begrijp het Marina.. Je bent er de hele dag mee bezig, ook al ben je niet aan het trainen. Gewoon omdat het zo'n levensstijl is geworden. Ik snap dat de trainingen van ons je nog meer frustreren omdat jij het zelf niet kan/mag op dit moment.. Kijk even wat voor jezelf het beste werkt.. Misschien is het juist ook wel fijn nog wat contact te houden onder de fanatiekelingen, om zo niet nog meer het idee te krijgen dat het allemaal wegvalt..

• #2.017
Thanks Daphne, zo bedoel ik het ook. Misschien is het ook wel gewoon even tijdelijk. Tot ik het echt geaccepteerd heb.
Maar gewoon niet meer elke dag zo lang... want ik vind het aan de andere kant ook zalig om mee te lezen en te reageren. Dat maakt het ook zo lastig....

Hoe gaat het met je Marina?

• #2.019
He Danielle. Lief dat je het vraagt.

Inmiddels 5 weken achter de rug nu....Tja… het gaat wisselend. Door de pijn in mijn nek heb ik zoveel pijnstilling dat mijn maag erg veel problemen oplevert. Tevens door de hernia veel pijn in mijn linkerschouder en bovenarm waardoor ik eigenlijk boven schouderhoogte weinig kan (maar ook niet mag). Rechts ook last maar is minder.
Helaas door mijn nek ook veel last van mijn schouders en rug. Das meer erg veel spierpijn. Dus ik ga nu regelmatig naar de fysiotherapeut en zij probeert het los te maken en op dit moment zijn mijn schouders en rug getaped wat verlichting geeft. Morgen weer terug.

Ik vermoed wel dat de pijn van mijn nek veel minder is. Maar doordat rug en schouders zo vast zitten kan ik dat niet onderscheiden. Ik hoop dat dat binnenkort wel lukt zodat ik de meds af kan bouwen. Scheelt ook veel last van mijn maag. Dus al met al gaat het erg langzaam.

Ik doe braaf mijn fysio oefeningen wat inhoudt buikspieren, alleen plat op de grond liggend. Dus lying legraises, scharen en fietsen en daarbij abdominal machine. Sinds kort mag ik er ook wat lichte beenoefeningen bijdoen. Leg pres op extreem laag gewicht (dan pak ik gewoon veel herhalingen), ab en adductor en seated leg curl. Maar alles op heel licht gewicht. Dus meer om in beweging te blijven. Daar houdt het wel bij op voor nu. Qua pijn zou ik best wel veel meer kunnen. Maar ja ik zit ook nog onder de pijnstilling. Dus ik doe het bewust niet.

Het is wel frustrerend dat je gewoon simpele dingen niet kan omdat dat pijn in mijn schouders en rug geeft (niet eens mijn nek). Dus strijken, trappen aflopen iig dingen waarbij je naar beneden moet kijken zijn lastig. Autorijden gaat net aan 15-20 min wat vnl te maken heeft met mijn armen die pijn doen door de zenuwbeknelling. Maar ik kan gelukkig wel werken door alles aan te passen. Lopen en zitten af te wisselen. Dus ik zit niet thuis.

Dus ja.. ik voel me er echt K bij. Ben ook bang dat er weinig van mijn opgebouwde spieren overblijft…. En het gaat nog wel een tijdje duren. Zodra ik meds en pijnvrij ben mag ik langzaam op gaan bouwen. Ik kijk er heel erg naar uit… maar weet ook dat dit er voorlopig nog niet inzit. :(

Verder nog wachten op uitslagen van de internist of er misschien nog reuma meespeelt. Maar goed. Dat eerst maar afwachten.

Pfff.. lang verhaal. Sorry.. maar dan is het een beetje compleet.

Vervelend voor je Marina! Ik hoop dat je snel een beetje hersteld, je krijgt het wel voor je kiezen:(

Terug
Naar boven