XXL Nutrition

Marina's Log

Wat fijn dat je eerder heen kan! Iig sterkte!

Ik heb ook alwat raars in de winter/herfst. Ik krijg met een beetje kou al spierwitte vingers (er stroomt dan geen bloed meer naar toe). Nu ik sport is dat al vele malen beter (ik heb het eigenlijk ook nooit meer koud) en sowieso ook wintervoeten (ontstekingen enzo). Ik vermoed ook raynaud, volgens mij hebben heel veel mensen dat.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.062
Wat fijn dat je eerder heen kan! Iig sterkte!

Ik heb ook alwat raars in de winter/herfst. Ik krijg met een beetje kou al spierwitte vingers (er stroomt dan geen bloed meer naar toe). Nu ik sport is dat al vele malen beter (ik heb het eigenlijk ook nooit meer koud) en sowieso ook wintervoeten (ontstekingen enzo). Ik vermoed ook raynaud, volgens mij hebben heel veel mensen dat.
Thanks. :)

Veel mensen hebben witte handen dat klopt. Maar bij Raynaud trekken ej haarvaten ook dicht en worden ze ook blauw tot paars. Het gaat zeg maar net een stap verder dan enkel winterhanden/voeten.
Bij Raynaud is het ook dat de haarvaatjes dichtrekken door spasmen of kleine ontstekingen. Dus het begin effect ziet er hetzelfde uit. Echter de oorzaak is anders. Nadeel van Raynaud is dat het vaak onstekinkjes zijn en dat dit ook kan doorzetten naar organen. Dit gebeurt niet vaak gelukkig.
Dus het zou kunnen. Probeer gewoon ook bij warmer weer handschoenen te dragen en te voorkomen dat je koude handen en voeten krijgt. Dat is de tip die ik meekreeg. Ik krijg dus ook een blauwe hand bij warm weer en ook met trainen. Het maakt niet uit bij mij of het warm of koud is. Dat is nog wat vreemd en onverklaarbaar. Maar goed. Het is iig geen reuma en dat was voor mij het belangrijkste.

Hey Marian, dat je nog werkt met die pijn stress en weinig slaap. Respect.
Ik wil je heel veel succes wensen voor vanmiddag

Ik krijg dus ook een blauwe hand bij warm weer en ook met trainen. Het maakt niet uit bij mij of het warm of koud is. Dat is nog wat vreemd en onverklaarbaar.

Eh... dan heeft het dus een andere oorzaak! Zeg ik met m'n melkboerenhondenverstand. ;)

Wat ontzettend fijn dat je plotseling vanmiddag al terecht kon!
Ik ben heel benieuwd naar het vervolg.

Met warm weer heb ik gelukkig nergens last van. Sinds mijn uggs gaat het met mijn voeten ook weer goed:) op mn handen krijg ik kleine bultachtige onstekingen, maar op me tenen word het dik, blauw, jeukerig, pinnlijk! Soms wou ik dat ik in een warm land woonde haha.

Wel raar dat het met warm weer ook blauw word, heb ik nog niet eerder gehoord. Hopelijk niets ergs!

• #2.066
Hey Marian, dat je nog werkt met die pijn stress en weinig slaap. Respect.
Ik wil je heel veel succes wensen voor vanmiddag
Thanks. :) vanmiddag is goed gegaan. Liep wel een dik uur uit.. dus kon niet meer zitten van de pijn.. maar het is wel gedaan. na 17:00!!! volgende week uitslagen. ben benieuwd.

Eh... dan heeft het dus een andere oorzaak! Zeg ik met m'n melkboerenhondenverstand. ;)

Wat ontzettend fijn dat je plotseling vanmiddag al terecht kon!
Ik ben heel benieuwd naar het vervolg.
Tja de oorzaak.. wie zal het weten he.. soms is een lichaam zo raar..
Ik ben blij dat de MRI gedaan is. Volgende week uitslag.

Met warm weer heb ik gelukkig nergens last van. Sinds mijn uggs gaat het met mijn voeten ook weer goed:) op mn handen krijg ik kleine bultachtige onstekingen, maar op me tenen word het dik, blauw, jeukerig, pinnlijk! Soms wou ik dat ik in een warm land woonde haha.

Wel raar dat het met warm weer ook blauw word, heb ik nog niet eerder gehoord. Hopelijk niets ergs!
De onstekingen op handen herken ik wel. Heb dat ook op mijn voeten. Maar ook met warm weer. dus ja.. ze schuiven het gewoon onder Raynaud...

Net uit eten geweest. man dat was veel en machtig. 7 gangen in totaal. pfffff... maar zooooo lekker!!!
gang 8 was koffie met bonbons en spekkoek.. hahahaha.Dit was met recht een goede cheatmeal. Denk aan kcal bijna wel een complete dag! even stofwisseling wat boosten denk ik zo! :D

Net uit eten geweest. man dat was veel en machtig. 7 gangen in totaal. pfffff... maar zooooo lekker!!!
gang 8 was koffie met bonbons en spekkoek.. hahahaha.Dit was met recht een goede cheatmeal. Denk aan kcal bijna wel een complete dag! even stofwisseling wat boosten denk ik zo! :D

Zo ik ben echt jaloers op je! Haha! Zit nu in mn cut.... en de hele dag honger!

• #2.068
Zo ik ben echt jaloers op je! Haha! Zit nu in mn cut.... en de hele dag honger!
Nou je had zo mijn maaltijden vandaag mogen hebben hoor! Had zo geen trek... Maar braaf doorgegeten hoor. Ik zou het niet kunnen hoor. Cutten...ik kan er niet tegen om honger te hebben. :o
wel de effecten gemerkt van de lactose helaas.. maar ja.. ik wist het van tevoren. :rolleyes: je moet er wat voor overhebben.

Goed dat je goed blijft eten :) hoe gaat het verder met je?

• #2.070
Goed dat je goed blijft eten :) hoe gaat het verder met je?
Eten blijf ik altijd wel hoor. Kan niet tegen honger hebben en ik val ondanks dooreten rap af helaas.. :(
geloof dat ik de pijn, het niet slapen en stress om alles wat er loopt nu ook wat onderschat. Vreet meer energie dan ik dacht.

Tja.. hoe het gaat. weinig verandering. Veel last van mijn nek en vooral mijn linkerarm zenuwpijn.
Mijn spieren in rug/schouders worden aardig onderhouden door de fysio. masseren/kneden en tapen 2 x per week waardoor ik mijn werk redelijk kan blijven doen. Wel met tussendoor overdag zo nu en dan gaan liggen. Slapen blijft alleen prut omdat elke houding pijn doet aan mijn arm of nek.

Maar goed volgende week maar afwachten wat er uit de MRI is gekomen en wat ze kunnen doen aan de pijn.

De duimen blijven voor je draaien Marina!

Vervelend voor je :( knap dat je wel gewoon werkt! Hopelijk komt er iets uit die MRI!

• #2.073
De duimen blijven voor je draaien Marina!

Vervelend voor je :( knap dat je wel gewoon werkt! Hopelijk komt er iets uit die MRI!
Thanks dames. :)

Tja.. ik moet wel meer rust nemen. Heb gemerkt dat dat veel goed doet. En ook met de fysio over gehad dat ik er meer aan toe moet geven. Dus op werk vaker gaan liggen tussendoor. En thuis minder in het huishouden etc doen. Heb de afgelopen dagen dit echt braaf gedaan en merk het verschil. Dus ja.. ik kan slecht stilzitten :rolleyes: maar voor herstel toch beter...Vandaag dus voor fysio even de sauna in gegaan. Was ook wel erg lekker. :)
Ben zelf ook heel benieuwd wat er woensdag uit de MRI komt.

Ik ben in !

m.youtube.com/watch?v=u0HQ8aLkSfQ

• #2.075
  • #2.076
Hmmm.. tja.. heeft even geduurd. Even een update. Ik word er niet vrolijk van... Moest het eerst even laten bezinken

Uitslag MRI. Er zit een hernia op C5-C6 die zorgt voor de zenuwbeknelling van mijn linkerarm. Daar kan niets aan gedaan worden. Dat wordt pijnpoli. Dus verwijsbrief kan ik bij de huisarts ophalen.
De (soms extreme) pijn in mijn nek is blijvend. Wordt veroorzaakt door slijtage in mijn nek (er zit ook nog een vernauwing bij op C4-C5). Daar kan niets aan gedaan worden. Komt erop neer ... leer ermee leven. Dus er zal aardig wat veranderen. Er zullen dus in dagelijks leven aardig wat beperkingen zijn. Het hoe en wat zal ik moeten ervaren en mijn leven ernaar aan moeten passen. Dit kwam woensdag hard aan en weet nog niet zo goed wat ik ermee moet en hoe. Maar voorlopig aan de medicijnen om de dagen door te komen.
Ik heb een goede fysio die me erbij gaat helpen. Alleen K dat de verzekering het niet vergoed... maar ja. Heb gelukkig heel veel steun aan mijn mannetje.

Het enige goede nieuws is dat de neuroloog heeft gezegd dat ik weer licht mijn training op mag gaan bouwen en dat ik met de tijd weer gewoon mag gaan trainen. De pijn zal er gewoon zijn en er niet meer of minder van worden. Dus op zich ben ik wel superblij dat ik weer zal kunnen trainen! En ach.. misschien helpt het sterker maken van mijn spieren ook nog wel om pijn te verminderen. Ik zal het af moeten wachten hoe het zich ontwikkeld.....

Maar goed… woensdag na de uitslag redelijk ingestort maar wel naar de gym gegaan om voorzichtig eens te kijken wat ik nog kan. Dus een beetje zoeken naar bewegingen die ik zonder pijn nu al kan doen. In overleg met de fysio ga ik dan opbouwen en met de tijd zou ik dan alles weer moeten kunnen doen. Wel langzaam opbouwen maar in ieder geval iets. Op zich zal het nog niet veel waard zijn om te loggen. Maar dit is wat ik gedaan heb woensdag na ruim 2 maanden niets te hebben kunnen doen. (behalve wat buikspieren.)

Training borst/triceps
Rotator cuff oefeningen doe ik altijd.

DB incline fly 3x10x6 kg
Benchpress 5x20 - 5x25 - 5x27,5 - 5x30 -2x32,5kg - 3 x 32,5 met spotter
Cable cross over high 1x10x (2x20kg) - 2x10x (2x30kg)
Peck dek 3x10x15kg
Chest press 3x10x20 of 25kg (?) ben ik even kwijt

Triceps megaset (3 sets)
Rope push down 10x7,5 kg
Straigth arm cable push down 10x10kg
Straight bar push down 10x7,5 kg
1 handvat met 2 handen 10x midden en 10x naar beide zijkanten 10x6 kg

Even proberen. Dippen assisted 8xBW-10kg - 8xBW-5kg - 5xBW – alleen plankje zonder gewicht
DB kickback 2x10x4kg - 1x10x5kg

GHB Barbell (wilde gewoon even proberen)
3x15x30kg

Hm lijkt me best heftig als je te horen krijgt dat die pijn iets is wat altijd zal blijven.
Het is wel heel fijn natuurlijk dat je weer mag gaan trainen zonder dat je bang hoeft te zijn dat je iets "stuk" maakt.
Zijn er nou oefeningen die je echt moet gaan schrappen of moet je daar gaandeweg achter gaan komen?

Aan de ene kant klote nieuws en andere kant misschien toch wel opluchting ?.
Heb je geen spierversterkende oefeningen gekregen voor je nek die dan kunnen helpen wat last van de nekwervels af te halen ?

• #2.079
Hm lijkt me best heftig als je te horen krijgt dat die pijn iets is wat altijd zal blijven.
Het is wel heel fijn natuurlijk dat je weer mag gaan trainen zonder dat je bang hoeft te zijn dat je iets "stuk" maakt.
Zijn er nou oefeningen die je echt moet gaan schrappen of moet je daar gaandeweg achter gaan komen?
Ik was de afgelopen 2 dagen ook erg van slag. Heb gistermiddag ook vrij genomen op werk om een beetje tot rust te komen.
Ik moet gaandeweg tegenkomen wat ik kan en mag. Maar zoals het ernaar uitziet zou alles weer kunnen op squat met barbell in mijn nek na. Alhoewel dat nog niet zeker is. Maar dat zal ik ook met de fysio moeten overleggen

Aan de ene kant klote nieuws en andere kant misschien toch wel opluchting ?.
Heb je geen spierversterkende oefeningen gekregen voor je nek die dan kunnen helpen wat last van de nekwervels af te halen ?
Tja. ik weet in ieder geval nu wel waar ik aan toe ben. Enigzins opluchting geeft dat wel. Maar nu moet ik uitvinden hoe verder.
Ik heb braaf al die tijd 3x per week mijn oefeningen van de fysio gedaan. Vnl buikspieren, licht wat benen en oefeningen voor mijn nek/schouders. Dat was meer op beweging blijven gericht en om de ergste spierpijn, die door krampachtig lopen en zitten onstaat, tegen te gaan/te verminderen. Daarbij 2 x per week een behandeling bij haar voor de pijn in mijn nek, rug en schouders.
Maar nu dus overleggen en kijken hoe verder te gaan.

Echt heftig nieuws zeg, het is natuurlijk heel fijn dat je weer mag trainen maar toch. Sterkte ermee, en het komt goed miss word het inderdaad een beetje minder door bepaalde oefeningen.

Terug
Naar boven