AndroidHealthClinic

Marina's Log

Op het logje ook maar even reageren op je klote nieuws.. Zal zeker hard aangekomen zijn zeg.. Maar hopelijk wordt het iets beter door het trainen.. Wel fijn dat je weer hebt kunnen trainen! Sterkte!!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.082
Echt heftig nieuws zeg, het is natuurlijk heel fijn dat je weer mag trainen maar toch. Sterkte ermee, en het komt goed miss word het inderdaad een beetje minder door bepaalde oefeningen.

Op het logje ook maar even reageren op je klote nieuws.. Zal zeker hard aangekomen zijn zeg.. Maar hopelijk wordt het iets beter door het trainen.. Wel fijn dat je weer hebt kunnen trainen! Sterkte!!

Soms zijn er gewoon klote dagen. Weer een slechte nacht, niets geslapen en veel pijn in nek/rug/schouders. Met koppijn op. Vervolgens EHBO examen verkloot omdat ik dichtsloeg. Geloof dat het even teveel was deze week.

Vanaaf toch maar even naar de sportschool en zien wat ik nog een beetje kan. Ook dat lukte al niet echt. Mijn linkerarm brandde zo erg en deed zoveel pijn dat dat snel over was... Dan de sauna maar in. Even rust en ontspanning.....
Dan mezelf realiseren dat heel vandaag me gestolen kan worden. EHBO komt wel een keer. Ik weet dat ik het kan. Misschien kan ik dinsdag al een herkansing doen.

Belangrijker is eerst een weg vinden hoe ik mijn leven opnieuw in kan delen en aan kan passen om de dagen met zo min mogelijk pijn door te komen op de beste manier. Dat is nu even prio 1.

Maar ja.. toch nog wel wat gedaan met sporten. Prut gewichtjes... Maar goed.. Merk dat ik flink achteruit ben gegaan ook. Maar dat moet met de tijd wel weer lukken om op te bouwen. Ben nu alleen aan het kijken welke oefeningen ik kan doen zonder "extra" pijn zeg maar.

Training rug schouders en wat abs (geprobeerd.... )
Pull down wijd 10x20 - 10x25 - 10x30 - 10x25kg
cable row smalle grip 3x10x25kg (hier begon vooral mijn linkerarm al flink te branden. K zenuw.. :( )
Pull down smal reverse grip 10x25 - 10x30 - 8x35 kg
chin ups 3x3 (en dat viel me echt tegen. Ik kon 5x5....)

* had hier al de pest in dat mijn linkerarm teveel pijn ging doen. dus sauna aan laten zetten)*

seated DB press 10x6 kg - 10x7 kg - 8x7 kg (was voorheen 10 kg... )
front raise staand (extra licht) 3x10x3 kg
side raise zittend (gaat niet goed met arm/schouder links) 3x10x2 kg
Lying bent over side raise 2x10x 2 kg - 1x10x3 kg (te zwaar)

lying legraises SS crunch met abshaper
3x15 SS 3x25

Opdrukken SS side bends met 5 kg schrijf
12,10,10,8 SS 3x10x5 kg schijf (per zijde)

en toen lekker de sauna in. Dat deed me veel goed.
Morgenochtend worden gelukkig mijn rug en schouders opnieuw getaped.

Weet dat het moeilijk is (uit eigen ervaring) maar gewichten zijn niet belangrijk op het moment.
Hou jezelf aan je prio1 en dan komen de gewichten vanzelf wel weer.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de achteruit gang in gewichten nog best vind meevallen hoor! Je bent verre weg van de oude en dan nog zulke gewichten pakken, vind ik toch knap!

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de achteruit gang in gewichten nog best vind meevallen hoor! Je bent verre weg van de oude en dan nog zulke gewichten pakken, vind ik toch knap!

Dat wilde ik dus ook zeggen!
Super bezig marina (ook al voelt het voor jou heel zwak!)

Wat lekker dat je je trainingen weer langzaam kan gaan oppakken zeg :D!

Probeer het als afzonderlijke dingen te zien en niet als één geheel, stap voor stap kan je (laten) werken aan die dingen.
De rest had ik je al via pm verzonden.
Goed weekend!

Nu ik ook wat last van mn linker schouder heb doe ik iets meer kabelstation oefeningen (en ik heb daardoor ook meer spierpijn dan normaal :D). Ik merk dat het bij de dumbell oefeningen teveel word belast. Misschien helpt dit ook wat voor jou?

Gewicht is nu indd niet belangrijk!

• #2.089
Weet dat het moeilijk is (uit eigen ervaring) maar gewichten zijn niet belangrijk op het moment.
Hou jezelf aan je prio1 en dan komen de gewichten vanzelf wel weer.
I know. Maar het voelt gewoon even K. Het lijkt gewoon wel of alles tegenzit en niets mag lukken.
Maar goed... eerst prio 1 en daar ben ik vandaag maar weer op gewezen. :(

Dat wilde ik dus ook zeggen!
Super bezig marina (ook al voelt het voor jou heel zwak!)
Wat lekker dat je je trainingen weer langzaam kan gaan oppakken zeg :D!
Thanks meiden. :)

Probeer het als afzonderlijke dingen te zien en niet als één geheel, stap voor stap kan je (laten) werken aan die dingen.
De rest had ik je al via pm verzonden.
Goed weekend!
Ik weet het. Je hebt gelijk. Ik had zo mijn zinnen gezet op tenminste dan nog dat diploma halen. En ik knal dicht. Gevolgen heb ik daar wel van. Ik heb nu meer pijn overgehouden aan het reanimeren voor dat K diploma waar ik voor gezakt ben dan van het kijken wat ik nog kan met trainen.
Maar goed ik pak het stap voor stap aan. Nu eerst de dag maar door zien te komen..
Thanks. :)

Nu ik ook wat last van mn linker schouder heb doe ik iets meer kabelstation oefeningen (en ik heb daardoor ook meer spierpijn dan normaal :D). Ik merk dat het bij de dumbell oefeningen teveel word belast. Misschien helpt dit ook wat voor jou?

Gewicht is nu indd niet belangrijk!
Het gaat niet zozeer om mijn schouder. De pijn in mijn arm is een zenuwpijn. Wordt niet meer of minder van trainen. Dat is de pest. Die pijn is niet door belasting maar door een afgeknelde zenuw.
Maar ik ben nu even aan het kijken wat kan en wat niet. Niet zozeer gewichten.
Dank je.

Wat klote voor je en toch vind ik het stoer dat je weer bent wezen trainen. Wat voor gewichten je dan pakt maakt niks uit. Je staat er wel weer. Misschien heb je er iets aan (of helemaal niet), maar ik ben toen ik een hernia in mn onderrug had extra vitamine b6 gaan slikken. Dit is een vitamine wat goed is voor je zenuwstelsel en ik heb er een boel baat bij gehad, omdat alleen de diclofenac bij mij ook niet voldoende was.

• #2.091
Wat klote voor je en toch vind ik het stoer dat je weer bent wezen trainen. Wat voor gewichten je dan pakt maakt niks uit. Je staat er wel weer. Misschien heb je er iets aan (of helemaal niet), maar ik ben toen ik een hernia in mn onderrug had extra vitamine b6 gaan slikken. Dit is een vitamine wat goed is voor je zenuwstelsel en ik heb er een boel baat bij gehad, omdat alleen de diclofenac bij mij ook niet voldoende was.
Thanks Richella! Ben erg blij met je berichtje! Jij bent dus ook na je hernia weer op weg met trainen en gaat voor een wedstrijd? Het zou dus wel kunnen! Ik hou moed en zodra ik weer alles kan en mag ga ik opbouwen. Zal het wel alleen moeten doen vanaf nu. Dus misschien start ik wel een nieuwe log.

IK dacht dat het misschien meer pijn zou doen als je met dumbells traint (omdat je meer moet corrigeren), maar dit maakt voor jou dus niet uit?

Wel balen hoor. Lijkt me heel zwaar als een arts zegt dat je er maar mee moet leven. Gaan ze nog verdere onderzoeken doen?

Verdorie, wat een naar nieuws Marina! Ik kan me voorstellen dat je daar even helemaal ondersteboven van bent. Ik hoop echt van harte voor je dat de pijn toch minder zal worden na verloop van tijd.
Wel fijn dat je met beleid het trainen weer enigszins mag opbouwen. Dan heb je in ieder geval die uitlaatklep, mits het qua pijn te doen blijft. Wat is de reden dat ze er niets aan kunnen doen eigenlijk, is daar iets over verteld?
Sterkte meis!

• #2.094
IK dacht dat het misschien meer pijn zou doen als je met dumbells traint (omdat je meer moet corrigeren), maar dit maakt voor jou dus niet uit?

Wel balen hoor. Lijkt me heel zwaar als een arts zegt dat je er maar mee moet leven. Gaan ze nog verdere onderzoeken doen?
De pijn wordt niet minder of meer. De pijn is er altijd.

De pijn in mijn arm kan ik naar de pijnpolie voor injecties om de zenuw te verdoven. De pijn van dde slijtage is leer er maar mee leven... daar kan niets aan gedaan worden helaas. Dus nee... er volgen geen verdere onderzoeken. Er lopen nu alleen nog onderzoeken naar mijn lever omdat de waardes niet klopten.dus nog een echo woensdag... hoop niet dat daar nog meer ellende uit zal komen. Heb het nu wel gehad... :(

---------- Toegevoegd om 12:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:53 ----------

Verdorie, wat een naar nieuws Marina! Ik kan me voorstellen dat je daar even helemaal ondersteboven van bent. Ik hoop echt van harte voor je dat de pijn toch minder zal worden na verloop van tijd.
Wel fijn dat je met beleid het trainen weer enigszins mag opbouwen. Dan heb je in ieder geval die uitlaatklep, mits het qua pijn te doen blijft. Wat is de reden dat ze er niets aan kunnen doen eigenlijk, is daar iets over verteld?
Sterkte meis!
Ik hoop dat mijn fysio me erbij kan helpen. Dure investering maar is het dubbel en dwars waard!
De pijn is slijtage.. daar kunnen ze niets aan doen. Dat is ook niet te verdoven oid... dus het zal zo moeten zijn.
Met trainen zal ik moeten kijken hoe ik het ga doen. Langzaam opbouwen en dan zien hoe ik een schema op ga zetten nu ik geen begeleiding meer heb.
Dank je.

Toch een goeie training hoor! Het is logisch dat de gewichten lager zijn dan voordat he er last van kreeg.
maar als je zo door kan/mag gaan komt het zeker weer goed! Blijft natuurlijk wel heel vervelend die pijn

Thanks Richella! Ben erg blij met je berichtje! Jij bent dus ook na je hernia weer op weg met trainen en gaat voor een wedstrijd? Het zou dus wel kunnen! Ik hou moed en zodra ik weer alles kan en mag ga ik opbouwen. Zal het wel alleen moeten doen vanaf nu. Dus misschien start ik wel een nieuwe log.

Ik heb twee jaar geleden een hernia gehad bij L5 S1 meende ik. Mede door de krachttraining heb ik er nu zo goed als geen last van. Alleen als ik wat vaker hardloop merk ik het. Verder kan ik alles weer.

HAHA Marina is aan het quote fregglen ...:D
Ik hoop dat het snel wat beter gaat Marina :(

Groeten, Ray...

• #2.098
Toch een goeie training hoor! Het is logisch dat de gewichten lager zijn dan voordat he er last van kreeg.
maar als je zo door kan/mag gaan komt het zeker weer goed! Blijft natuurlijk wel heel vervelend die pijn
Dank je. Ik ga het stap voor stap aan. Ik weet dat ik verder kan komen en ik ga ervoor om eruit te halen wat erin zit. :)

Ik heb twee jaar geleden een hernia gehad bij L5 S1 meende ik. Mede door de krachttraining heb ik er nu zo goed als geen last van. Alleen als ik wat vaker hardloop merk ik het. Verder kan ik alles weer.
Mijn fysio zegt ook dat door KT de pijn ook kan verminderen. Je moet alleen op een goede manier met de juiste oefeningen starten. Dus nekspieren versterken en stabiliteitsoefeningen en daarna opbouwen. Maar nu eerst uit de acute fase zien te komen. Ik ga er gewoon voor. Ik zal nooit opgeven! Dat heb ik eerder al bewezen en ga ik nu weer doen!

HAHA Marina is aan het quote fregglen ...:D
Ik hoop dat het snel wat beter gaat Marina :(

Groeten, Ray...
Quote fregglen! :roflol: die kon ik nog niet!
Dank je. :)

• #2.099
Nou vooruit. Eerste lichte beentrain sinds 3 maanden. Was wel fijn maar sjee... wat ben ik achteruit gegaan. :(
Maar goed was een beetje van alles wat om te zien wat nog lukte. Fysio erbij voor tips en advies.
Nu weer terug voor behandeling en tapen van rug en schouders.

leg ext. 15x25kg - 15x27,5kg - 15x30kg - 15x32,5kg - 15x35kg
leg press 15x90kg - 15x100kg - 15x110kg - 15x120kg (erg achteruit gegaan... )
leg curl zittend 15x6kg - 15x7kg - 3x8kg+12x7kg :(
leg curl liggend 15x10kg - 15x12,5 kg - 15x15kg
kuiten legpress 15x130, 140, 150, 160 - 12x170kg - 10x180kg
SLDL (heel licht puur rekken) 10x20kg - 2x10x30kg
lunges in smith (met fysiotherpeute erbij) 1x10x(stang) - 2x10x(stang+10kg)

Barbell GHB SS crunch abshaper
3x15x30kg ss 3x25

Je doet het wel gewoon weer he! Goed hoor!
En ook slim om met je fysio erbij te trainen, die kan dan inderdaad wat goeie tips geven.

Terug
Naar boven