MuscleMeat

Marina's Log

Wel wat achteruit gegaan, maar je traint wel weer he! Belangrijkste is dat je je grote passie weer kunt uitvoeren!

Lekker hoor Marina, gewoon weer in de gym.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.103
Je doet het wel gewoon weer he! Goed hoor!
En ook slim om met je fysio erbij te trainen, die kan dan inderdaad wat goeie tips geven.

Wel wat achteruit gegaan, maar je traint wel weer he! Belangrijkste is dat je je grote passie weer kunt uitvoeren!

Lekker hoor Marina, gewoon weer in de gym.
Thanks.
Het is nu enkel aftasten wat ik kan en vooral welke bewegingen ik kan. Echt opbouwen zal nog wel een paar weken tot maanden kunnen duren. Maar stilzitten hou ik ook niet van. Dus ik doe wat ik kan zolang mijn arm en nek het toelaten. Dus misschien eerder lage gewichten en extra langzame uitvoering om de intensiteit te vergroten.
Moet alleen even bedenken als ik weet welke oefeningen ik kan hoe ik een schema ermee op kan zetten.

Nou vooruit. Eerste lichte beentrain sinds 3 maanden. Was wel fijn maar sjee... wat ben ik achteruit gegaan. :(
Maar goed was een beetje van alles wat om te zien wat nog lukte. Fysio erbij voor tips en advies.
Nu weer terug voor behandeling en tapen van rug en schouders.

leg ext. 15x25kg - 15x27,5kg - 15x30kg - 15x32,5kg - 15x35kg
leg press 15x90kg - 15x100kg - 15x110kg - 15x120kg (erg achteruit gegaan... )
leg curl zittend 15x6kg - 15x7kg - 3x8kg+12x7kg :(
leg curl liggend 15x10kg - 15x12,5 kg - 15x15kg
kuiten legpress 15x130, 140, 150, 160 - 12x170kg - 10x180kg
SLDL (heel licht puur rekken) 10x20kg - 2x10x30kg
lunges in smith (met fysiotherpeute erbij) 1x10x(stang) - 2x10x(stang+10kg)

Barbell GHB SS crunch abshaper
3x15x30kg ss 3x25

Ondanks dat jij vindt dat je achteruit bent gegaan, vind ik je nog steeds erg sterk! Ik haal deze gewichten bij lange na niet hoor.

Wat heerlijk dat je weer je trainingen kunt opbouwen! Ik ben blij voor je:D:D

• #2.105
Ondanks dat jij vindt dat je achteruit bent gegaan, vind ik je nog steeds erg sterk! Ik haal deze gewichten bij lange na niet hoor.

Wat heerlijk dat je weer je trainingen kunt opbouwen! Ik ben blij voor je:D:D
Hangt ook van de apparaten af he! die gewichten! ;)
Echt opbouwen kan ik nog niet. Voorlopig eerst maar zien wat ik kan en hoe mijn nek/arm/schouders/rug zich houden.

Vandaag even bekeken wat ik nog kan aan borst/biceps/triceps
Normaal ga ik ma-woe-vrij. Maar omdat ik maandag niet kon dus di-woe-vrij.

Training borst/biceps/triceps
Incline DB fly 2x10x6 kg - 1x10x7kg
BP (effe kijken wat ik nog haal) 5x20 - 5x25 - 5x27,5 - 5x30 - 2x32,5+3x32,5 met lichte spot
cross over high 1x10x(2x30kg) - 2x10x(2x32,5kg)
pec deck 10x15kg (last van mijn schouder :( ) 2x10x12,5 kg
chest press 10x20kg - 10x25kg - 10x30kg

DB curl (alternating) 3x10x7kg (merk duidelijk krachtverlies links door de zenuwbeknelling :( )
EZ-bar 21-ers 3x15kg (door de zenuwpijn in mijn arm ging dit erg zwaar)
Cable curl straight bar 3x10x10kg

Triceps megaset (2x)
10x rope push down 7,5 kg
10x straight arm straight bar push down 10 kg
10x push down straight bar 7,5 kg
1 handvat 2 handen vast 10x tussen je benen en 10x links en rechts afwisselend 7,5 kg

Triceps megaset (1x) uitleg zie boven met de volgende gewichten
10kg - 10kg - 10kg - 7,5 kg

Tussendoor nog even met Rox92 staan praten. :)

Moet zeggen dat ik toch wel aardig spierpijn in mijn hammetjes heb na die eerste lichte beentrain van gisteren. :D

Echt heel veel succes marina! En voorzichtig aan.

Voor jou gevoel misschien geen hele fijne training, maar je moet natuurlijk ook je verwachtingen/grenzen bijstellen, dus gewoon een goede training hoor Marina! De megasets blijven lekker denk ik he? :P
Ennnn fijn dat je toch lekker spierpijn hebt! Gewoon wat minder gewichten etc pak je, maar je bent tenminste wel weer bezig, en dat is het belangrijkste he!

Hangt ook van de apparaten af he! die gewichten! ;)
Echt opbouwen kan ik nog niet. Voorlopig eerst maar zien wat ik kan en hoe mijn nek/arm/schouders/rug zich houden.

Vandaag even bekeken wat ik nog kan aan borst/biceps/triceps
Normaal ga ik ma-woe-vrij. Maar omdat ik maandag niet kon dus di-woe-vrij.

Training borst/biceps/triceps
Incline DB fly 2x10x6 kg - 1x10x7kg
BP (effe kijken wat ik nog haal) 5x20 - 5x25 - 5x27,5 - 5x30 - 2x32,5+3x32,5 met lichte spot
cross over high 1x10x(2x30kg) - 2x10x(2x32,5kg)
pec deck 10x15kg (last van mijn schouder :( ) 2x10x12,5 kg
chest press 10x20kg - 10x25kg - 10x30kg

DB curl (alternating) 3x10x7kg (merk duidelijk krachtverlies links door de zenuwbeknelling :( )
EZ-bar 21-ers 3x15kg (door de zenuwpijn in mijn arm ging dit erg zwaar)
Cable curl straight bar 3x10x10kg

Triceps megaset (2x)
10x rope push down 7,5 kg
10x straight arm straight bar push down 10 kg
10x push down straight bar 7,5 kg
1 handvat 2 handen vast 10x tussen je benen en 10x links en rechts afwisselend 7,5 kg

Triceps megaset (1x) uitleg zie boven met de volgende gewichten
10kg - 10kg - 10kg - 7,5 kg

Tussendoor nog even met Rox92 staan praten. :)

Moet zeggen dat ik toch wel aardig spierpijn in mijn hammetjes heb na die eerste lichte beentrain van gisteren. :D

marina heel goed om te zien dat je de training weer oppakt en erg voorzichtig doet staar je nu niet blind op de gewichten het correct uitvoeren is belangrijker je lichaam heeft een redelijk spiergeheugen hoor

maar vind het toch nog wel pittige gewichten hoor en goede training gaat uiteindelijk goed komen zeker je nu door de juiste mensen begeleid word dus niet opgeven en ervoor gaan

opa

Ik vind het nog steeds erg knap dat je gewoon doorgaat met trainen ookal heb je die blijvende pijn. En inderdaad zoals Daphne zegt voelt het miss voor jou niet als een super goeie training maar doe lekker rustig aan je gaat zeker weer vooruit vooral erg veel naar je lichaam luisteren!

• #2.110
Echt heel veel succes marina! En voorzichtig aan.
Thanks. :)

Voor jou gevoel misschien geen hele fijne training, maar je moet natuurlijk ook je verwachtingen/grenzen bijstellen, dus gewoon een goede training hoor Marina! De megasets blijven lekker denk ik he? :P
Ennnn fijn dat je toch lekker spierpijn hebt! Gewoon wat minder gewichten etc pak je, maar je bent tenminste wel weer bezig, en dat is het belangrijkste he!
Ik weet dat ik aan moet passen. BP is het enigste waar ik even max gegeven had. Heb als hoogste ooit 35 kg gehaald. Dus dit viel me nog mee.
De spierpijn was vandaag ook fors. Voelt toch wel fijn. Denk toch van de SLDL. Ook op licht gewicht kan je het zwaar maken met langzaam bewegen en goede focus op je spieren.

marina heel goed om te zien dat je de training weer oppakt en erg voorzichtig doet staar je nu niet blind op de gewichten het correct uitvoeren is belangrijker je lichaam heeft een redelijk spiergeheugen hoor

maar vind het toch nog wel pittige gewichten hoor en goede training gaat uiteindelijk goed komen zeker je nu door de juiste mensen begeleid word dus niet opgeven en ervoor gaan

opa
Ik ga er ook voor. Licht gewicht, focus op techniek en focus op mind-muscle. Ook met lichter gewicht kan je goed trainen. Langzaam aan en het brand ook fors! :D

Ik vind het nog steeds erg knap dat je gewoon doorgaat met trainen ookal heb je die blijvende pijn. En inderdaad zoals Daphne zegt voelt het miss voor jou niet als een super goeie training maar doe lekker rustig aan je gaat zeker weer vooruit vooral erg veel naar je lichaam luisteren!
Dank je. Ik ben niet van plan om stil te gaan zitten. De pijn zal er toch zijn. Maar ik krijg ook veel energie van het trainen. Het is gewoon een lekker gevoel weer wat te kunnen. :)

Vandaag zware dag. Veel pijn en last gehad. Vanmiddag bij fysio extra oefeningen meegekregen voor thuis. En ondanks alles nu wel geslaagd voor mijn herexamen EHBO. Met vlag en wimpel. :D
ze hadden daar zelfs een stretcher voor me neergezet zodat ik tussendoor kon liggen. Eindelijk wat positiefs! Nu wel kapot en veel pijn. Maar het positieve gevoel doet me veel goed. :)
Morgen eens zien wat ik nog kan van rug/schouders. Mits het goed genoeg gaat na vanavond.

• #2.111
Gisteren heeft me genekt met dat examen. Vandaag compleet kapot en veel pijn. Maar goed. Toch even wat geprobeerd weer. In ieder geval een beetje in beweging blijven. :)

Training rug schouders en wat abs (geprobeerd.... )
chin ups 5 - 4,5 - 4 x (last van mijn arm dus gestopt... wilde voor 5 sets gaan. maar verstandig blijven. :rolleyes: )
Pull down wijd 10x22,5 - 10x27,5 - 10x30
cable row smalle grip 3x10x25kg
Pull down smal reverse grip 10x25 - 10x30 - 10x35 kg
T-bar row (ging niet lekker) 2x10x25kg - 1x10x30kg

seated DB press 2x10x6 kg - 10x7 kg (was altijd 10 kg. :( maar kan echt niet hoger)
front raise staand (extra licht) 3x10x3 kg
side raise zittend (gaat niet goed met arm/schouder links) 2x10x2 kg - 1x10x3kg
Lying bent over side raise 1x10x 2 kg - 2x10x3 kg (erg zwaar)

lying legraises SS crunch met abshaper
3x15 SS 3x25

ab shaper schuin SS fietsen (liggend)
3x10 SS 3x15

Lang niet wezen kijken hier maar je doet weer veel oefeningen!
Neem aan dat er verbetering heeft plaatsgevonden dus? ;)

Lekker bezig weer hoor, dat opbouwen heb je zo onder de knie! :thumbs:

• #2.113
Thanks Shady!
Ik probeer weer wat op te pakken. Verbetering is er helaas niet. De pijn die ik heb is blijvend. Dus ik moet ermee leven.
Maar ik mag iig weer wat lichte training op gaan pakken. Ik kan alleen ook niet veel zwaarder op dit moment door de pijn in mijn arm (beknelde zenuw) en mijn nek. Als dat niet verbeterd kunnen ze nog via de pijnpoli de zenuw verdoven. Maar goed. Eerst zien wat ik kan en dan langzaam opbouwen. En dan verder kijken.

klote die blessure voor je hopelijk komt het allemaal weer goed :)

Zo joh, ik zie dat je gewoon weer aan het bikkelen bent
Goed hoor
Erg goed dat je ondanks je pijntjes toch de kracht hebt om door te gaan
Ik ga je snel weer volgen met trainingen sta zelf ook weer te lang stil

• #2.116
klote die blessure voor je hopelijk komt het allemaal weer goed :)
Thanks. Helemaal goedkomen zal het niet. Slijtage is blijvend en met een beetje pech is de zenuw ook blijvend beschadigd. Maar dat houdt me niet tegen om te gaan trainen! :)

Zo joh, ik zie dat je gewoon weer aan het bikkelen bent
Goed hoor
Erg goed dat je ondanks je pijntjes toch de kracht hebt om door te gaan
Ik ga je snel weer volgen met trainingen sta zelf ook weer te lang stil
Yep. Kan het nog niet echt trainen noemen. Het is meer aftasten wat ik kan. Gewichten laag houden en ook eens zien dat mijn gewicht ook weer wat omhoog gaat. Door alles ben ik fors afgevallen... het schiet dus op dat punt echt niet op... :( Maar goed. hopelijk pakt mijn lichaam nu weer wat meer op.
Wacht eerst die MRI af he Gros. Als je duidelijkheid hebt weet je ook wat je beter wel en beter niet kan doen.
Je weet het he.. beter wat langer stilstaan en weten waar je begrenzingen liggen in plaats van te snel beginnen en eroverheen gaan. Dat heb ik inmiddels ook geleerd.

Bewondering voor je doorzettingsvermogen!

Inderdaad wat daphne zegt, echt heel knap. Komt goed hoor je moet je gewicht eigenlijk niet vergelijken met wat je eerst deed aan gewicht omdat de omstandigheden heel anders waren toen. Het is natuurlijk wel echt moeilijk om dat niet te doen. Maar probeer gewoon vanaf deze gewichten weer op te bouwen en dan merk je vanzelf dat het vast steeds beter gaat ;)

• #2.119
Bewondering voor je doorzettingsvermogen!
Thanks.

---------- Toegevoegd om 20:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:46 ----------

Inderdaad wat daphne zegt, echt heel knap. Komt goed hoor je moet je gewicht eigenlijk niet vergelijken met wat je eerst deed aan gewicht omdat de omstandigheden heel anders waren toen. Het is natuurlijk wel echt moeilijk om dat niet te doen. Maar probeer gewoon vanaf deze gewichten weer op te bouwen en dan merk je vanzelf dat het vast steeds beter gaat ;)
Ik weet dat het anders is nu... maar ja.. vergelijken doe je toch.. zeker als je zoveel achteruit bent gegaan en het ook zo duidelijk te zien is aan mijn lijf... weg spieren... :(

Vandaag tweede beentrain gehad. Viel tegen. Was gisteren een middag weggeweest voor het eerst... dus geen rust kunnen pakken en vanmorgen al kapot. Toch gegaan vanmiddag en viel me erg tegen. Alles was zwaar dus niet echt iets hoger kunnen doen. Dus voor nu zo een beetje gelijk aan vorige week. Ben echt zo moe.. slapen is een ramp en mijn gewicht ook ... dus ja.. was wel et verwachten ook na gisteren. Maar goed. ben evengoed wel gegaan.

leg ext. 15x25kg - 15x30kg - 15x35kg - 15x37,5kg PR maar wel zwaar
leg press 15x100kg - 15x110kg - 15x120kg ging zelfs zwaarder dan vorige week :(
leg curl zittend 15x6kg - 15x7kg - 15x7kg
leg curl liggend 15x10kg - 15x12,5 kg - 15x15kg
kuiten legpress 15x150, 15x160 - 12x170kg - 10x180kg
SLDL (heel licht puur rekken) 3x10x30kg wel 3 sets met 30 kg ipv 2
lunges in smith (langzaam om intensiteit te vergroten omdat ik geen zwaar gewicht op mijn schouders kan pakken)
10x(stang) - 10x(stang+5kg) - 10x(stang+10kg) - 10x(stang+15kg) PR (steeds 10 per been)

Barbell GHB SS ab shaper crunches
3x15x30kg (langzaam uitgevoerd) vs 3x25

Laatst bewerkt:
hey, je bent weer begonnen, je zet door, een terugval waar je niets aan kunt doen; enige wat je kunt proberen is de schade zo veel mogelijk te beperken.

Het is een flinke zure appel, zeker als je vergelijkt met eerder, maar de doorzetter wint! Die gewichten komen er wel weer....vroeg of laat.

Terug
Naar boven