XXL Nutrition

Marina's Log

Thanks! Spierpijn is lekker! :D het motiveert inderdaad.

Vandaag borst/biceps/triceps. Ging niet zo lekker. Bij triceps set 2 ineens verschrikkelijke pijn in mijn linker bovenarm. Dat is de stekende brandende pijn van de beknelde zenuw. Soms komt dat in ene extreem op. daardoor verloor ik controle en bewoog ik mijn schouder verkeerd. Dat was dus au en over :( ben meteen gestopt. Morgen buik maar eens doen. Heb ik de hele week nog niet gedaan. :o en heb morgen nog een half uurtje voor ik naar de fysio moet.

Training borst/biceps/triceps (vet = PR)
Incline DB fly 10x7 kg - 10x8kg - 9x9kg Vond het zo zwaar gaan. tot ik erachter kwam dat ik 1 kilo te hoog was begonnen... ik keek bij de verkeerde oefening. :o
BP 5x20 - 5x25 - 5x27,5 - 5x30 - 3x32,5+2x32,5kg met lichte spot, 10x25kg
cross over high 10x(2x30kg) - 10x(2x32,5kg) - 10x(2x33,5kg) om en om met een jongen die ook de cross over wilde gebruiken. Hij uiteraard met dubbele gewicht. :o
pec deck 10x12,5 kg - 1x10x15 kg - 1x 10x16 kg
chest press 10x25kg - 10x30kg - 10x33,5kg
laatste 2 oefeningen slechts 1 kilo erbij...maar beter iets dan niets....

DB curl (alternating) 10x7kg - 10x8kg - 10x8kg PR op reps... maar merk wel dat links niet goed wil...
Cable curl straight bar 1x10x10kg - 2x10x11kg ook weer slechts 1 kg erbij....
Ez bar was bezet. Dus one arm concentration curl staand leunend op bench 1x10x4 kg - 2x10x5 kg
Mijn adertje is terug op mijn rechterarm. :D

Triceps megaset (2x)
10x rope push down 10 kg
10x straight arm straight bar push down 10 kg
10x push down straight bar 10 kg
1 handvat 2 handen vast 10x tussen je benen en 10x links en rechts afwisselend 7,5 kg

bij tweede keer ging het mis bij de laatste oefening. dus meteen gestopt. :(
Ben dus wel braaf dat ik luister naar mijn lichaam....

neem je tijd en luister idd goed naar je lichaam niks forceren jou trainingen zullen dan langzaam maar zeker steeds beter gaan en je progressie ook let maar op je bent zo terug op je oude niveau

goede training hoor

opa

zo'n triceps megaset niet wat teveel van het goede ??

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.143
neem je tijd en luister idd goed naar je lichaam niks forceren jou trainingen zullen dan langzaam maar zeker steeds beter gaan en je progressie ook let maar op je bent zo terug op je oude niveau

goede training hoor

opa
Dank je. Ik doe mijn best. Luisteren naar mijn lichaam is heel belangrijk. Vroeger ging ik nog wel door. maar heb veel geleerd en ook dat dat gewoon niet goed is. Dus ik ben braaf.

zo'n triceps megaset niet wat teveel van het goede ??
Valt wel mee. Het hangt ervan af hoe zwaar je het doet. Ik hou hem expres al extra licht.
maar volgende week start ik een ander schema en zit hij er niet meer in. Afwisselen he! ;)

Goed dat je ben gestopt toen het fout ginf, je heb toch aardig wat oefeningen gedaan en ben positief maar een kilo erbij het is tovh een kilo he niet vergeten ;) je gaat lekker door en weer vooruit, komt helemaal goed ;)

• #2.146
Thanks. :) Ik ben wat braver geworden hoor. :o

Vandaag ging het niet zo lekker na gisteren. Veel last van mijn nek en schouder. maar gelukkig naar de fysio en dat was wel erg fijn. heb ook wat stabiliteits oefeningen meegekregen om mijn kleine nekspieren wat te versterken. De grote nekspieren vangen nu alles op waardoor ik erg veel last heb van spierpijn en mijn hoofd niet lekker rechtop kan houden (kost veel moeite en doet pijn). Nu alleen nog even wat bedenken waar ik de banden aan kan bevestigen op ooghoogte.

Vooraf even wat buikspieren gedaan. Had ik deze week niet gedaan en gisteren acuut gestopt nadat het mis ging met mijn schouder. dus even kort voor fysio nog gedaan.

abdominal machine
5x20x7 - 8 - 9 - 10 - 11 kg
lying leg raises supperset crunches ab shaper
3x15 ss 3x25
ab shaper schuin crunch ss scharen
3x15 (beide zijden) ss 3x20
fietsen ss crunches (proberen)
3x20 ss 3x15

opdrukken vanmorgen even geprobeerd 13-12-11-8 gek genoeg hier geen last van.

Hey muppet,

Niet teveel gaan doen. Je hoeft niks in te halen. Je moet opbouwen.
Wat Rox zegt over je supersets triceps gewoon af en toe doen. Teveel doen is afbreuk. :rolleyes:
Voldoende doen is opbouwen en groeien. :D

• #2.148
Ik zal niet teveel doen.
Ik moet opbouwen inderdaad. Ga ik ook doen.
Volgende week nieuw schema en ben erg benieuwd hoe dat gaat.
Opnieuw start gewichten bepalen en de megaset gaat er dan uit... afwisselen he! ;)
Heb er erg veel zin in. Voelt als een soort van nieuwe start. Rustig opbouwen. voldoende doen!
en groeien! Kom maar op met die massa! :D
Op mijn tempo... en hopelijk weer terug naar mijn fysiek van 4 maanden terug! en verder!

Goed dat je beseft dat je niet te veel moet doen! Snap dat je vooruit wil gaan, tuurlijk is helemaal logisch.. Maar denk aan je lichaam! Je kunt beter wat minder doen en vooruit blijven gaan langzaam dan snel willen en weer terug bij af komen uiteindelijk.. Maar je instelling is in ieder geval top dus komt helemaal goed!!

succes met herstel! :)
less is more :D

• #2.151
Goed dat je beseft dat je niet te veel moet doen! Snap dat je vooruit wil gaan, tuurlijk is helemaal logisch.. Maar denk aan je lichaam! Je kunt beter wat minder doen en vooruit blijven gaan langzaam dan snel willen en weer terug bij af komen uiteindelijk.. Maar je instelling is in ieder geval top dus komt helemaal goed!!
Heb je helemaal gelijk in. :) ik moet gewoon luisteren naar mijn lijf en niet te snel willen. Genoeg rust nemen ook. Dus ja... ik zal moeten leren en mezelf trainen in het langzaam opbouwen met genoeg rust. Lastig. :rolleyes: maar ik ga het wel doen. Vandaag ook maar 50 min wat gedaan. Even kort beentjes. Was ook eerder weg van werk.

succes met herstel! :)
less is more :D
thanks. :) inderdaad.

Zit een beetje in twijfel. Heb net een paar foto's gemaakt voor het trainen van mijn armen en rug (beetje gekunsteld en niet echt super maar het laat wel wat zien).
Ik zit te twijfelen een foto logje te maken. Heb in het verleden veel negatieve opmerkingen gehad dat ik een mager scharminkel was en eruitzag om te kotsen... dus ja.. twijfel wel erg... ik wil een nieuwe start maken. Ben weer helemaal terug bij af namelijk door dat gezeik met mijn nek:(
Opbouwen zal ook maar heel langzaam kunnen dus progressie ook. Maar goed. Moet er nog even over denken. Gezien ik weet waar ik vandaan kom ben ik al heel ver gekomen. Maar weet ik dat ik ook nog lang net ben waar ik wil zijn.....

maar goed. even kort benen gedaan. Ik zou smith lunges doen. maar die was bezet en met 2 wachtenden voor me heb ik de single legged bench squat maar gepakt. Het ging lekker. Van alle PR's op 1 na alles met 2,5 kg kunnen verhogen. Ik merk dat meer eten me ook weer meer energie geeft. (ondanks dat ik in mijn pauze week zit :) )

beentrain (vet = PR)
leg ext. 15x35kg (moets 30 zijn. :o foutje) - 15x35kg - 15x40kg PR burn those legs!
leg press 15x105kg - 15x115kg - 15x125kg Ging makkelijker dan vorige keer
leg curl liggend 15x11kg - 15x15 kg - 12x17,5kg
leg curl zittend 15x6kg - 15x7kg - 15x7kg ging niet hoger meer na de liggende :o
kuiten legpress 15x155 - 15x165 - 15x175kg - 15x185kg Blij mee! :D au met afstappen! hahaha
SLDL (heel licht puur rekken) 10x30kg - 10x32,5kg - 10x35kg ging veel beter. geen last van mijn schouder.
Smith was bezet...... eerst even wat anders doen

Barbell GHB SS abductor
3x15x30kg (langzaam uitgevoerd) vs 3x15x25

Smith nog bezet en 2 wachtenden. Dan maar even wat anders
single legged split squat (hoge bench) 15x4kg - 15x5kg - 15x6kg Das brand echt aan het eind van de training. :D

en toen de trap op.. en dan af.... oeps. :o Wel een lekkere train gehad. :) Even kort. Misschien ook beter ook om het kort te houden. Nu 2 dagen volledige rust. Morgen mijn trouwdag. overmorgen bakkies halen bij de moeders...

Laatst bewerkt:
Dat stomme gezeik ook weer.
Ik lees er hier bij jou ook al over en in Hell's topic ook.
Weet je: die logjes zijn voor jezelf om de progressie bij te houden en opbouwende opmerkingen zijn welkom.
Om te bashen, ben je zelf een onzeker wezen dat ergens zijn lol/gevoel van voldaanheid vandaan moet halen en daar sta jij mijlenver boven!

• #2.153
Dat stomme gezeik ook weer.
Ik lees er hier bij jou ook al over en in Hell's topic ook.
Weet je: die logjes zijn voor jezelf om de progressie bij te houden en opbouwende opmerkingen zijn welkom.
Om te bashen, ben je zelf een onzeker wezen dat ergens zijn lol/gevoel van voldaanheid vandaan moet halen en daar sta jij mijlenver boven!
Tja.. heb ooit foto's in mijn galerij gezet. De opmerkingen waren toen zo erg dat de mods hem hebben gesloten. Konden geen opmerkingen meer neergezet worden en wat er stond is weggehaald... Nog voordat ik het allerergste zelf had gelezen...

Wat zijn sommige mensen toch gemeen zeg. Jij bent dan gewoon trots op je progressie en dan gaan ze lopen zeiken. Wel herkenbaar hoor. Ik heb dat in reallife heel vaak gehad. helemaal de eerste maanden dat ik ging trainen (ik hoorde achteraf dat iemand had gezegd dat ze bang was dat ik elk moment neer kon vallen :(). Sowieso al die opmerkingen of ik wel genoeg at etc.

Dat gaf mij ook wel motivatie, want ik zie nu dat ik zwaarder train en gespierder ben dan deze dame in kwestie :D Screw those @#$%&^!!!! ;)

Ik had ook wel een beetje angst toen ik foto's hier neer ging zetten (bang voor negatieve reacties), want ik weet ook wel dat ik nog keihard moet werken om meer massa te winnen (ik ben nog steeds heel tenger).

Toch denk ik dat dit voornamelijk mannen (ik herstel: jongetjes) zijn geweest. Ik heb het idee dat de dames hier juist elkaar willen steunen, want je hebt immers allemaal dezelfde hobby.

Tja.. heb ooit foto's in mijn galerij gezet. De opmerkingen waren toen zo erg dat de mods hem hebben gesloten. Konden geen opmerkingen meer neergezet worden en wat er stond is weggehaald... Nog voordat ik het allerergste zelf had gelezen...

het mooiste van die gasten is die commentaar hebben zelf geen foto.s plaatsen van zichzelf en complete ecto.s zijn met stats van niks elke vrouw op dbb een cijfer geven elke week lopen te bluffen hoeveel vrouwen ze gescoord hebben via . tinder en badoo .. en alleen in het ... pua topic zitten kijk naar de namen zijn altijd dezelfde

en marina gewoon plaatsen .. ik heb ze al gezien.. en heb alleen maar respect voor wat jij nu alweer bereikt hebt na zoveel tegenslag jij bent een goed voorbeeld voor velen die terug vecht na zoveel blessure leed

opa

• #2.157
Morgen start ik met mijn nieuwe schema. 4 dagen split (schouders & biceps, rug & achterzijde schouders, Borst & triceps, Benen). Ik heb er onwijs veel zin in. :) Lekker bouwen!

Heb vanmorgen mijn oefeningen van fysio al gedaan. Specifiek nekspieren stabiliseren om de kleine nekspieren weer aan te sterken (moet 2 a 3 x per dag). Daarna wat opdrukken 3 setjes (mocht ik weer proberen van de fysio) 20x, 15x, 15x. Viel me niet tegen. :)

Morgen start ik met mijn nieuwe schema. 4 dagen split (schouders & biceps, rug & achterzijde schouders, Borst & triceps, Benen). Ik heb er onwijs veel zin in. :) Lekker bouwen!

Heb vanmorgen mijn oefeningen van fysio al gedaan. Specifiek nekspieren stabiliseren om de kleine nekspieren weer aan te sterken (moet 2 a 3 x per dag). Daarna wat opdrukken 3 setjes (mocht ik weer proberen van de fysio) 20x, 15x, 15x. Viel me niet tegen. :)

haha goed bezig mooi morgen nieuw schema goede stimulans weer om te gaan opbouwen je fysio oefeningen blijven doen he ??

denk dat jij ons nog versteld laat staan hoe snel jij terugkomt op je oude niveau en verder als dat gaat zelfs de vechters mentaliteit heb je er zeker voor ( dank voor je lieve pm )

opa

That's the spirit! :D

Ga zo eens op je fotologje kijken, ben benieuwd! En wat belachelijk dat je zo veel negatieve reacties hebt gehad zeg jezus.. Je moet trots op je zelf zijn hooor! Niks van aantrekken!

Terug
Naar boven