XXL Nutrition

Marina's Log

Hoi Marina, ik ben even weg geweest maar ik ben blij te lezen dat je weer bezig bent! Fijn dat je er weer energie voor hebt en van krijgt. Lekker doorgaan meid, en laat alle randdebielen die kritiek op foto's leveren maar kletsen... Jij weet waar je vandaan komt, wat je al bereikt hebt en waar je toe in staat bent! Bikkeltje. ;) Alle reden om trots op jezelf te zijn lieverd.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.162
haha goed bezig mooi morgen nieuw schema goede stimulans weer om te gaan opbouwen je fysio oefeningen blijven doen he ??

denk dat jij ons nog versteld laat staan hoe snel jij terugkomt op je oude niveau en verder als dat gaat zelfs de vechters mentaliteit heb je er zeker voor ( dank voor je lieve pm )

opa
Dank je. Mijn nieuwe schema bevalt goed tot nu toe. Ging lekker vandaag. En ja.. ik ben braaf en blijf ook mijn fysio oefeningen doen. Die kan ik ook deels thuis doen.

Ik hoop inderdaad dat ik snel terug kan zijn op mijn oude niveau. Maar dat is gewoon afwachten en zien hoe het gaat.
Dank je.

Ga zo eens op je fotologje kijken, ben benieuwd! En wat belachelijk dat je zo veel negatieve reacties hebt gehad zeg jezus.. Je moet trots op je zelf zijn hooor! Niks van aantrekken!
Tja... de reacties waren echt erg heb ik begrepen. Sommigen waren al weg voor ik het had gezien.
Ik zet door. Het zal een lange weg zijn maar ik heb een doel te halen! :)
Hoi Marina, ik ben even weg geweest maar ik ben blij te lezen dat je weer bezig bent! Fijn dat je er weer energie voor hebt en van krijgt. Lekker doorgaan meid, en laat alle randdebielen die kritiek op foto's leveren maar kletsen... Jij weet waar je vandaan komt, wat je al bereikt hebt en waar je toe in staat bent! Bikkeltje. ;) Alle reden om trots op jezelf te zijn lieverd.
Yep ik ben weer begonnen. Licht en in overleg met de fysio. Moet wel meer meds slikken tegen pijn. Maar die pijn wordt niet meer of minder van trainen. Dus het beste is mijn spieren aan te sterken. Dus dat doe ik.
Dank je. :)

---------- Toegevoegd om 22:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------

Vandaag de eerste dag van mijn nieuwe 4 daagse schema.
Op het programma schouders en biceps. Het ging lekker! merk wel dat schouders echt een punt zijn om bij op te letten. Niet te zwaar iig. Biceps ging echt lekker! Nu met biceps hammer curl ook een ader op mijn linkerarm zichtbaar! :D Yesss! En nog wat abs erbij gepakt.
Morgen ga ik weer wegen. Vorige week mijn voeding weer omhoog gegooid. Is er niets bij dan weer een stap erbij.
Eat Train sleep!! Want ik wil bouwen!

Dag 1 schouders/biceps/abs

DB shoulder press zittend
8x6 kg
8x7 kg
8x8 kg
8x9 kg was wel erg zwaar. heb hem ook niet eerder op 9 kg gered.

DB seated side raise
2x8x3 kg
2x8x4 kg ging net aan. Ik merk dat ik altijd 3 sets gewend was. :o

DB front raise staand
2x8x3 kg
2x8x4 kg ook hier weer net aan

EZ-bar upright row
2x8x15 kg
2x8x17,5 kg

DB curl
2x8x7 kg
8x8 kg
7x8 kg merkte weer dat ik 3 sets gewend was... :o

EZ-bar biceps curl
8x12,5 kg veel te licht
8x15 kg
2x8x17,5 kg zou zwaarder kunnen

DB hammer curl, kruizend voor de borst
8x5 kg
8x6 kg
2x8x7 kg nu zowel links als rechts een ader op mijn biceps! :D

lying leg raises ss ab shaper recht
25x ss30x
21x ss 40x
22x ss 30x

lab shaper schuin ss fietsen
20x ss30x
20x ss 30x
20x ss 30x

Ondanks dat ik schouders niet hoog in gewicht kan pakken toch een lekker voldaan gevoel.
Morgen staat rug en achterzijde schouders op het programma. :) nu al zin in!

Als het maar een voldaan gevoel geeft. Nice training. Benieuwd naar je gewicht.

Dat is dus pr met schouder drukken?
Goed bezig meid, ook super instelling. En indd, gewicht gelijk nog meer vreten:D

Ik begin wel ineens te groeien (vandaag op mn zwaarst sinds 2 jaar!). Nu 61, 1 kg:p

• #2.165
Als het maar een voldaan gevoel geeft. Nice training. Benieuwd naar je gewicht.
Het geeft inderdaad een voldaan gevoel. En zodra mijn schouder wat meer kan zal dat gewicht ook wel komen. Met wegen viel het tegen. Een pond eraf.... Ik kreeg het advise nog een week aan te kijken. Ik heb tegelijk opgehoogd en ben de training weer op gaan pakken. Advies daarom om 2 weken aan te kijken. Maar ik word er niet vrolijk van..

---------- Toegevoegd om 13:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:00 ----------

Dat is dus pr met schouder drukken?
Goed bezig meid, ook super instelling. En indd, gewicht gelijk nog meer vreten:D

Ik begin wel ineens te groeien (vandaag op mn zwaarst sinds 2 jaar!). Nu 61, 1 kg:p
Yep. PR met DB shoulder press. :)
Mijn gewicht moet inderdaad omhoog! en als mijn schouder dan ook nog meewerkt zal het vast ook beter gaan.
Jij gaat echt goed!!! Top Hoor!

Zit wel een beetje in dilemma. Ik ga nu 2 x per week naar de fysio. Helaas moet ik alles zelf betalen. Ik heb er wel veel baat bij. Ik moet nu alleen kiezen.. Mijn isolaat is op.... Omdat de kosten voor fysio en medicijnen (worden ook deels niet vergoed) zo hoog oplopen kan ik geen isolaat kopen.... Merk wel dat ik het nodig heb met herstel. Nu zat ik te denken om te gaan overleggen 1 x per week fysio te doen en dan 1 pot isolaat te kopen. Maar twijfel nog erg. Ik baal er zo van. Doe je alles om gezond te worden en word je zo tegengewerkt. Het is namelijk zo dat mijn fysio wel vergoed zou worden als ik volledige uitval van mijn arm heb. Maar ik heb zoals ze zeggen " alleen maar" krachtverlies. Dan vergoeden ze niets. Pas als het te laat is en je niets meer kan. Kan het echt niet uitstaan. :mad:
Maar goed... ik moet nog maar even bedenken wat ik ga doen en hoe ik het het beste aan kan pakken....

Als jij denkt meer eten dan gewoon doen! Maakt niet uit imo. Als je maar juiste verhouding kiest. Je bent afgevalllen zeer ook Door de omstandigheden maar zou er wat meer bij doen je hebt het nodig. Door je pijn ed verbrand je ook meer.

Pff wat een gedoe met wat er wel en niet word vergoed zeg, het is een beetje moeilijk allemaal. Fysio zelf betalen 2x per week is best prijzig..

Zo jammer he. Dat die verzekeraars achter hun bureautje beslissen wat er wel en niet vergoed word, maar ze nooit naar mensen persoonlijk kijken. Balen zeg!

Probeer meer uit je voeding te halen en goed aan je vitamines te zitten. Fysiotherapie zou ik even zo mee doorgaan.

Kan me jou dilemma wel voorstellen. Gelukkig zijn whey eiwitten relatief goedkope eiwitten (zo ongeveer 16 euro per kg). Wij moeten ook bezuinigen omdat mn partner geen werk meer heeft, dus ik ben ook nog aan het zoeken wat wel en niet kan.

Kwark is ook wel lekker goedkoop (50 cent voor 500 g).

Ik zag dat je redelijk hoog in je eiwitten zit (4-5 x meer dan je lichaamsgewicht). Koolhydraten zijn wel lkkr cheap dus wellicht kun je daar wat mee doen:) Vandaag in mn pauze heb ik een banaan gekocht voor 15 cent.

2-2, 5 g eiwit per kf lichaamsgewicht zou voldoende moeten zijn (of had je daar een speciale reden voor?)

Laatst bewerkt:
  • #2.171
Als jij denkt meer eten dan gewoon doen! Maakt niet uit imo. Als je maar juiste verhouding kiest. Je bent afgevalllen zeer ook Door de omstandigheden maar zou er wat meer bij doen je hebt het nodig. Door je pijn ed verbrand je ook meer.
Dit is in een week. Terwijl ik daarvoor constant bleef... de pijn was toen gelijk. Ik snap het niet. maar advies was het even aan te kijken. Ik ben er nog niet uit. Zit al behoorlijk hoog nu.
Pff wat een gedoe met wat er wel en niet word vergoed zeg, het is een beetje moeilijk allemaal. Fysio zelf betalen 2x per week is best prijzig..
Het is lastig...
Zo jammer he. Dat die verzekeraars achter hun bureautje beslissen wat er wel en niet vergoed word, maar ze nooit naar mensen persoonlijk kijken. Balen zeg!
Ik vind het meest belachelijke dat het pas vergoed wordt als het te laat is.... Nu kan ik misschien nog wat verbetering hebben. Al is de kans niet groot maar das iig iets. Je zou verwachten dat ze gaan voor verbetering... maar ja... kennelijk moet je het eerst erger laten worden... Idioot gedoe. :(
Probeer meer uit je voeding te halen en goed aan je vitamines te zitten. Fysiotherapie zou ik even zo mee doorgaan.
Fysio zou dan naar 1 x per week gaan. Ik eet al veel en krijg er niet veel meer bij op het moment. Eiwitten gooi ik er soms ook als extra bij. Vult niet en toch extra kcal. Maar vooral na trainen is het wel belangrijk. Zeker omdat ik het nu net weer oppak.
Kan me jou dilemma wel voorstellen. Gelukkig zijn whey eiwitten relatief goedkope eiwitten (zo ongeveer 16 euro per kg). Wij moeten ook bezuinigen omdat mn partner geen werk meer heeft, dus ik ben ook nog aan het zoeken wat wel en niet kan.

Kwark is ook wel lekker goedkoop (50 cent voor 500 g).

Ik zag dat je redelijk hoog in je eiwitten zit (4-5 x meer dan je lichaamsgewicht). Koolhydraten zijn wel lkkr cheap dus wellicht kun je daar wat mee doen:) Vandaag in mn pauze heb ik een banaan gekocht voor 15 cent.

2-2, 5 g eiwit per kf lichaamsgewicht zou voldoende moeten zijn (of had je daar een speciale reden voor?)
Probleem is dat ik niet tegen goedkopere whey kan (lactose intolerant.. en best erg). Isolaat gaat redelijk. Alhoewel ik zelfs van isolaat perfection nog buikkrampen heb. Ook daar zit nog een deel lactose in helaas. En om nu elke dag ook buiikpijn erbij te hebben zie ik om eerlijk te zijn niet zitten. De pijn is nu wel genoeg...
Kwark eet ik al 1 bak per dag. Bij meer krijg ik ook last van de lactose. 1 bak kan ik hebben.
Ik heb mijn koolhydraten al opgevoerd vorige week... Krijg het nu net aan weg in volume. De eiwitten zijn dan makkelijk. isolaat kan ej overal als extra doorheen knallen zonder dat het vult.
Ik zit inderdaad niet zomaar hoog in eiwitten. KH zitten nu ook al aardig hoog.
Banaan zit er al na het trainen in en momenteel elke dag... met een shake na het trainen (voor zolang ik nog heb.. denk 1 week).

Moet echt even zoeken hoe ik dit moet aanpakken. Zowel qua eten als qua eiwitten. Vind het wel belangrijk na het trainen een goede aanvulling te kunnen doen van snelle eiwitten.
Dank je voor je reactie.

Ach.. misschien moet ik iemand zo gek krijgen om me te sponseren! :D :rolleyes:

Fijn dat je een voldaan gevoel had na de training, daar gaat het om he!

En klote van je dilemma.. Als nou elk lid hier op dbb 10 cent voor je inzamelt, heb je zo een paar potten op voorraad haha! Zal ik er een nieuw topic over openen? :P Hahaha

• #2.173
Fijn dat je een voldaan gevoel had na de training, daar gaat het om he!

En klote van je dilemma.. Als nou elk lid hier op dbb 10 cent voor je inzamelt, heb je zo een paar potten op voorraad haha! Zal ik er een nieuw topic over openen? :P Hahaha
Yep voldaan gevoel had ik zeker. Vandaag ook. Ook al kon ik niet veel gewicht pakken. Meer gefocussed op techniek en mind-muscle. Ik log later nog wel even. Nu eerst koken en eten. :)

:roflol: nou dan moet je wel veel gekken bij elkaar krijgen! hahahahah. Maar zeker een Top voorstel! :D
denk alleen echt niet dat Dat gaat lukken

---------- Toegevoegd om 19:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:50 ----------

Vandaag dag 2 van mijn nieuwe schema. Het is wel lastig. Kan echt nog geen hoge gewichten pakken en voluit knallen. Mijn arm brand te erg door de zenuwpijn. Het wordt iet erger/minder erg van trainen. maar het maakt het wel lastig. Dus nu verkennen voor gewichten en vnl richten op techniek en mind-muscle. maar wel voldaan van deze korte training! Voor het eerst ook weer alles 4 sets. Dat is ook weer even wennen.

Training rug/achterzijde schouders vet = PR qua gewicht
Wide pull down
8x25 kg
2x8x30 kg
8x31 kg

Reverse pull down
8x30 kg
8x32,5 kg
2x8x35kg

Small cable row
8x25kg
8x27,5kg
2x8x30kg voorheen was 27,5 kg het hoogste

one arm DB row
8x5kg
8x6kg
8x7kg
8x8kg... auw.. mijn bovenarm brand zo hard door de zenuwpijn dat dit moeizaam ging. :( ik kon veel meer voor al die ellende....

Rope face pulls
8x7,5kg
8x10kg
2x8x12,5kg

incline DB side raise die gaat lastig met mijn schouder/nek..
4x8x3kg Maar wel een PR op reps! :)

shruggs 2 schijven (vind ik lekkerder vasthouden dan DB)
4x8x10 kg per zijde--> voel hem goed. :D lekker!

Incline DB shoulder raiseik moet eigenlijk kiezen tussen shruggs en deze. Maar wilde het even proberen.
8x3kg
8x4kg
8x5kg
8x6kg en weer die kloterige brandende zenuwpijn in mijn linkerbovenarm ... :(

Zo en toen naar huis. Ondanks dat ik niet kan knallen op gewicht voelde het lekker!

Ik kijk al uit naar training dag 3. Borst/triceps! :D

Je gaat lekker marina. Alles wat je kunt doen is mooi meegenomen.
Als je afvalt zou ik er toch een beetje bij eten. Ookal is het maar 100 op een dag.

Zit je schema al een beetje in je hoofd? Ik vind jouw gewichten zo gek niet hoor. Je pull down pak je ook al flink zwaar. Het gaat uiteindelijk niet om gewicht, maar om het feit dat je weer aan het opbouwen bent en met een lekker gevoel naar huis bent gegaan - lekker joh!! Trots zijn op jezelf hoor. En nu voetjes omhoog en rustig aan.

Ik krijg ook last van lactose, daarom voor mij zo min mogelijk zuivel. Is wel lastig allemaal zeg, maar doen wat je kunt doen!

Je trainingen zien er iig goed uit:D

Trainingen zien er goed uit Marina! Good busy :D Wel lastig dat geld een probleem is, misschien heeft iemand nog wel wat isolaat over die ze niet gebruiken oid? :p

• #2.178
Je gaat lekker marina. Alles wat je kunt doen is mooi meegenomen.
Als je afvalt zou ik er toch een beetje bij eten. Ookal is het maar 100 op een dag.
Dank je. Ik zal ergens een oplossing moeten vinden met eten. Het verschilt altijd wel iets per dag. Dus ik ga gewoon aan de hoge kant zitten.

Zit je schema al een beetje in je hoofd? Ik vind jouw gewichten zo gek niet hoor. Je pull down pak je ook al flink zwaar. Het gaat uiteindelijk niet om gewicht, maar om het feit dat je weer aan het opbouwen bent en met een lekker gevoel naar huis bent gegaan - lekker joh!! Trots zijn op jezelf hoor. En nu voetjes omhoog en rustig aan.
nee nog lang niet. Ben net met de eerste dagen bezig. :o
Tja.. ik kon zoveel meer aan gewicht. maar het voelt echt als opnieuw beginnen. Maar goed... het is opbouw fase en daarna kan ik gewicht steeds hoger pakken hoop ik. Maar dan moet mijn gewicht ook wel mee gaan werken. Ik zit nu ook alweer met voetjes omhoog hoor. :p
Trainingen zien er goed uit Marina! Good busy :D Wel lastig dat geld een probleem is, misschien heeft iemand nog wel wat isolaat over die ze niet gebruiken oid? :p
Dank je. :)
Het is inderdaad lastig. Merkte het vandaag al. Geen shake na mijn trainen. Maar banaan gepakt en een bak kwark met havermout. Maar stond echt te shaken met een half uur.. en dan thuiskomen met boodschappen en snotverdrie een bak kwark stuk in de tas en alles onder.. :mad: en sta je daar met trllende handen en zweten en net lekker. Getver... Maar goed.
Denk niet dat iemand zomaar isolaat over heeft. :roflol: Iedereen zal het gewoon gebruiken als ze het in huis hebben neem ik aan he! ;)

Vandaag dag 3 training. Borst triceps. Het ging redelijk. Maar na de training+eten en boodschappen helemaal een klap gemaakt zo beroerd... Was niet fijn. :( maar goed. So be it. zit nu op de bank en gaat wel weer wat beter. Hoop dat het morgen beter gaat.

Training Borst/Triceps en wat abs
BP
8x20 kg
2x8x25kg
8x27,5 kg
8x30kg PR op Reps!! :D maar was nog wel zwaar

Incline DB fl
8x6kg
8x7kg
2x8x8kg

Peckdeck Toen ik klaar was bedacht ik me dat ik moest kiezen. Incline Fly's OF peckdeck :o
8x10kg
8x12,5g
2x8x15kg

Cable cross over high
8x (2x30kg)
8x (2x31kg)
8x (2x32,5kg)
8x (2x33,5kg)

chest press
8x25kg
8x30kg
8x32,5kg
8x35kg

straight bar push down
10x10kg
8x12,5kg
2x8x15kg

rope push down
2x8x10kg
2x8x12,5kg

reverse grip push down
8x10kg
8x12,5kg
10x12,5kg
10x15kg

lying leg raises SS ab shaper crunch
25x ss 50x
25x ss 50x
25x ss 40x
25x ss 45x

sterke training hoor hoog volume, en pr op bench :thumb:
waarom beroerd? :)

• #2.180
sterke training hoor hoog volume, en pr op bench :thumb:
waarom beroerd? :)
Dank je. :) BP doe ik nog niet zo lang sinds mijn nek. pas 2 x gedaan. En dat was dan 5x30kg. Dus dit viel me alles mee.

Beroerd.. tja... banaan en kwark met havermout doen het niet zo goed als een shake kennelijk...
Het was iig niet fijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven