AndroidHealthClinic

Marina's Log

Veel gewicht pak je voor je kuiten:D Jij zal wel mooi dikke kuiten hebben:) Ik moet daar nog flink aan werken (ik haat kuitoefeningen, maar dat komt ook omdat het omslachtig moet)

goed gebikelt hoor! ik train men benen niet zo graag :p
netjes die pr op squat en calves ook :)

woww lekkere training :D jammer dat je sldl niet zo hoog kan als je wilt, maar hallo de rest gaat supergoed en overal PR en VPR's, supernice!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.224
Veel gewicht pak je voor je kuiten:D Jij zal wel mooi dikke kuiten hebben:) Ik moet daar nog flink aan werken (ik haat kuitoefeningen, maar dat komt ook omdat het omslachtig moet)
Ik vind het leuk om benen en ook kuiten te doen. Dat brand zo lekker. Dik zijn ze niet.. een zielige 31 cm :(
Maar waarom moet het omslachtig? Je kan ze ook staand met DB doen. Of zittend met een barbell op je schoot.

goed gebikelt hoor! ik train men benen niet zo graag :p
netjes die pr op squat en calves ook :)
Dank je. :)
Ik vind benen juist zalig. Kan nu bijna niet opstaan. hahaha. heerlijk!
woww lekkere training :D jammer dat je sldl niet zo hoog kan als je wilt, maar hallo de rest gaat supergoed en overal PR en VPR's, supernice!

Ik baal gewoon. ik kan niet goed een SLDL doen.. wss zal gewone DL ook nog niet gaan. Daar zat ik voorheen op 55 kg ... vond ik al aardig voor die 6x dat ik ooit nog maar heb gedeadlift. :o

Mijn kuiten zijn nu 35 cm, maar daar zit nog een dikke speklaag omheen (dus droog zal het ook iets van 31 zijn of minder :P)

Met omslachtig bedoel ik zonder kuitmachine. Ik heb eerder ook wel eens de kuiten getraind bij een andere sportschool en dat voelt een stuk beter aan in zo'n kuitmachine (zittend en staand).

Nu doe ik het met de legpress en met 1 been staand + een dumbell.. Ik vind er niks aan :P Ik train veeeeeel liever mn benen :D

Mijn kuiten zijn nu 35 cm, maar daar zit nog een dikke speklaag omheen (dus droog zal het ook iets van 31 zijn of minder :P)

Met omslachtig bedoel ik zonder kuitmachine. Ik heb eerder ook wel eens de kuiten getraind bij een andere sportschool en dat voelt een stuk beter aan in zo'n kuitmachine (zittend en staand).

Nu doe ik het met de legpress en met 1 been staand + een dumbell.. Ik vind er niks aan :P Ik train veeeeeel liever mn benen :D

kuiten kun je op veel manieren trainen zelfs in de- smith machine staand - net als squat 2 schijfjes van 2kg
onder je tenen en gaan zittend op bankje handdoek op je knieen barbell erop weer schijfjes onder je tenen en gaan

een hele goede manier om je kuiten te trainen is bankje onder smith machine op je rug liggen benen omhoog en met je tenen de barbell omhoog duwen wel met een spotter he ???

opa

• #2.227

*jaloers op jouw kuiten!!!*
Er zijn veel manieren om kuiten te doen. Inderdaad in de smith zittend zoals opa ook omschrijft. Zo heb ik het ook vaak gedaan. Wat ik ook vaak deed is gewoon in smith flink wat gewicht erop hangen en dan een step eronder en kuiten doen. Kan je behoorlijk ver mee komen.
Kuiten horen bij benen he! ;) dus ik pak ze even aan het einde mee!

kuiten kun je op veel manieren trainen zelfs in de- smith machine staand - net als squat 2 schijfjes van 2kg
onder je tenen en gaan zittend op bankje handdoek op je knieen barbell erop weer schijfjes onder je tenen en gaan

een hele goede manier om je kuiten te trainen is bankje onder smith machine op je rug liggen benen omhoog en met je tenen de barbell omhoog duwen wel met een spotter he ???

opa
Inderdaad. be inventive. Er zijn zoveel manieren om je kuiten te doen. :)

• #2.228
Gisteren een avondje weggeweest. Gevolg enorm veel pijn in nek/schouders/rug. waren klote stoelen. :(
Maar goed... het was wel erg leuk.

Ik heb het gevoel dat de training echt wel helpt voor de bewegelijkheid in mijn nek/schouder regio zeg maar. Zullen die spieren dan echt sterker worden? Ik hoop het in ieder geval. Er werd me net thuis (toen ik terug kwam van sporten) gezegd dat het gewoon opvalt dat sinds ik mijn training heb opgepakt ik wat soepeler lijk te bewegen.
Ik zei het gisteravond ook al dat ik dat idee had. Dus als ik me vanmorgen goed zou voelen dat ik zou gaan trainen. Want heb zo nog een verjaardag en met zoveel pijn is dat niet lekker zitten daar.
Ik was om 6:00 klaarwakker na een nacht van woelen en alles deed me pijn.. dus inderdaad eruit en toch gaan trainen. Schouders/biceps. Ik had er niet veel van verwacht met hoe ik me voelde. Maar het ging nog redelijk allemaal. Ik kon niet echt voluit gaan maar ik ben alweer 2 uurtjes thuis en heb een stuk minder last van de pijn in mijn nek/rug en schouders. Dus het lijkt positief te werken dat ik mijn trainingen heb opgepakt!

Training vandaag! Ging dus toch wel redelijk. :)

Schouders/biceps en nog even snel wat abs.

DB shoulder press zittend
8x8 kg
8x9 kg
8x10 kg
5x11 kg PR!!! Wilde gewoon even proberen! afgemaak met een vpr 3x10kg

DB seated side raise Hoger begonnen.
2x8x4 kg
2x8x5 kg vpr. Laatste 2 reps wel wat slordig :o

DB front raise staand Ook hoger begonnen
2x8x4 kg
8x5 kg
8x6 kg vpr. maar laatste rep slordig
4x7 kg effe proberen. ging niet netjes... cheaten dus mag dit van mezelf geen pr noemen.

EZ-bar upright row Hoger begonnen
8x17,5 kg
8x20 kg
2x8x 22,5 kg vpr! laatste 2 reps tergend langzaam.... :fire:

Geprobeerd: cable side raise 7x2,5 kg beide zijden. Gaat niet. doet teveel pijn aan schouder. Ik hou het wel bij upright row

DB curl
2x8x7 kg
8x8 kg
6x9 kg vpr afgemaakt met 2x8 kg

EZ-bar biceps curl
8x15 kg
8x17,5 kg
8x20 kg
8x 22,5 kg PR volle focus en tergend langzaam... zo zwaar.. met op beide bovenarmen een ader. :D

DB hammer curl, kruizend voor de borst Hoger begonnen
8x6 kg
8x7 kg
8x8 kg
8x8 kg vpr.. maar laatste rep erg gecheat. Kwam maar halverwege... toen terug en even meegegeven om de rechterkant te halen. Links ging hij namelijk wel. :o

lying leg raises ss crunches ab shaper had nog spierpijn in mijn benen.. dat voelde ik wel met lying leg raises. :o
25x ss 60x
25x ss 50x
25x ss 50x

Side bends met schijf
4x10x10 kg per zijde

Toen naar huis en eten!!

Gisteren een avondje weggeweest. Gevolg enorm veel pijn in nek/schouders/rug. waren klote stoelen. :(
Maar goed... het was wel erg leuk.

Ik heb het gevoel dat de training echt wel helpt voor de bewegelijkheid in mijn nek/schouder regio zeg maar. Zullen die spieren dan echt sterker worden? Ik hoop het in ieder geval. Er werd me net thuis (toen ik terug kwam van sporten) gezegd dat het gewoon opvalt dat sinds ik mijn training heb opgepakt ik wat soepeler lijk te bewegen.
Ik zei het gisteravond ook al dat ik dat idee had. Dus als ik me vanmorgen goed zou voelen dat ik zou gaan trainen. Want heb zo nog een verjaardag en met zoveel pijn is dat niet lekker zitten daar.
Ik was om 6:00 klaarwakker na een nacht van woelen en alles deed me pijn.. dus inderdaad eruit en toch gaan trainen. Schouders/biceps. Ik had er niet veel van verwacht met hoe ik me voelde. Maar het ging nog redelijk allemaal. Ik kon niet echt voluit gaan maar ik ben alweer 2 uurtjes thuis en heb een stuk minder last van de pijn in mijn nek/rug en schouders. Dus het lijkt positief te werken dat ik mijn trainingen heb opgepakt!

Training vandaag! Ging dus toch wel redelijk. :)

Schouders/biceps en nog even snel wat abs.

DB shoulder press zittend
8x8 kg
8x9 kg
8x10 kg
5x11 kg PR!!! Wilde gewoon even proberen! afgemaak met een vpr 3x10kg

DB seated side raise Hoger begonnen.
2x8x4 kg
2x8x5 kg vpr. Laatste 2 reps wel wat slordig :o

DB front raise staand Ook hoger begonnen
2x8x4 kg
8x5 kg
8x6 kg vpr. maar laatste rep slordig
4x7 kg effe proberen. ging niet netjes... cheaten dus mag dit van mezelf geen pr noemen.

EZ-bar upright row Hoger begonnen
8x17,5 kg
8x20 kg
2x8x 22,5 kg vpr! laatste 2 reps tergend langzaam.... :fire:

Geprobeerd: cable side raise 7x2,5 kg beide zijden. Gaat niet. doet teveel pijn aan schouder. Ik hou het wel bij upright row

DB curl
2x8x7 kg
8x8 kg
6x9 kg vpr afgemaakt met 2x8 kg

EZ-bar biceps curl
8x15 kg
8x17,5 kg
8x20 kg
8x 22,5 kg PR volle focus en tergend langzaam... zo zwaar.. met op beide bovenarmen een ader. :D

DB hammer curl, kruizend voor de borst Hoger begonnen
8x6 kg
8x7 kg
8x8 kg
8x8 kg vpr.. maar laatste rep erg gecheat. Kwam maar halverwege... toen terug en even meegegeven om de rechterkant te halen. Links ging hij namelijk wel. :o

lying leg raises ss crunches ab shaper had nog spierpijn in mijn benen.. dat voelde ik wel met lying leg raises. :o
25x ss 60x
25x ss 50x
25x ss 50x

Side bends met schijf
4x10x10 kg per zijde

Toen naar huis en eten!!

slecht geslapen 6.00 uur wakker veel pijn en toch gaan trainen maar wel even .. 7 .. PR,S NEERZETTEN
HE we hoeven niet meer te vertellen wie hier mentaliteit- karakter en pure wilskracht heeft he ???
ben trots op jou vriendin weet dat

jij zit binnen .. no time .. op je oude niveau

opa

Goed dat je trainingen positieve invloed hebben op je klachten, sterk bezig!
Denk ook dat met in de zetel gaan liggen huilen je niet vooruit komt, enkel meer achteruit, goede mentaliteit van je dus :)

• #2.231
slecht geslapen 6.00 uur wakker veel pijn en toch gaan trainen maar wel even .. 7 .. PR,S NEERZETTEN
HE we hoeven niet meer te vertellen wie hier mentaliteit- karakter en pure wilskracht heeft he ???
ben trots op jou vriendin weet dat

jij zit binnen .. no time .. op je oude niveau

opa
Hahahah. hoe bedoel je veren in mijn reet steken??:o
Dank je! er zijn meer doorzetters hier op DBB. Ik doe mijn best en wil gewoon mijn doel halen. Daar train ik voor he!

Dank je voor je steun hier op DBB en uiteraard ook buiten DBB.
Het is altijd fijn om een goede vriend en steun te hebben die er overal en altijd voor je is. :)

---------- Toegevoegd om 13:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:19 ----------

Goed dat je trainingen positieve invloed hebben op je klachten, sterk bezig!
Denk ook dat met in de zetel gaan liggen huilen je niet vooruit komt, enkel meer achteruit, goede mentaliteit van je dus :)
Dank je! :)
Ik ben geen opgever. Nooit geweest.
Als je niet vol in het leven blijft staan zal je nooit het doel bereiken wat je voor ogen hebt!
Een dipje mag. Dat heeft iedereen wel eens en grootte dips zijn er ook wel..... Maar ook al zie je het niet meer zitten... als je na het vallen weer opstaat is er altijd een weg om verder te gaan!
En gelukkig heb ik er wel veel steun bij om me heen. Dat is echt enorm fijn!

nice al die pr's :D Mijn rechter ader komt ook al een beetje door, maar die linker dus echt totaal niet lol. Volgens mij is het de spier eronder die de aders naar boven drukken, want mijn linkerarm is zelf ietsje droger (nav de dexascan).

Super dat je trainingen zo positief uitvallen, echt wel beter dat het je ook wat helpt met soepel zijn enz.

Fijn om te lezen dat je naast voldoening enz enz ook daadwerkelijk minder last lijkt te krijgen van je klachten!
Mooie train weer hoor ondanks dat je last/pijn had.

• #2.235
nice al die pr's :D Mijn rechter ader komt ook al een beetje door, maar die linker dus echt totaal niet lol. Volgens mij is het de spier eronder die de aders naar boven drukken, want mijn linkerarm is zelf ietsje droger (nav de dexascan).
Leuk is dat he die aders te zien! :D Bij mij was het ook eerst rechts en nu pas links bij inspanning. Het duurt gewoon even voordat dat gebeurt!
Dank je.
Super dat je trainingen zo positief uitvallen, echt wel beter dat het je ook wat helpt met soepel zijn enz.
Ja ik merk het echt dat het me helpt. Er zijn wel goede en slechte dagen maar ik probeer op goede dagen het maximale eruit te slepen. :)
Fijn om te lezen dat je naast voldoening enz enz ook daadwerkelijk minder last lijkt te krijgen van je klachten!
Mooie train weer hoor ondanks dat je last/pijn had.
Het lijkt inderdaad bij vlagen beter te gaan. Ik merk wel dat als ik bij erg veel pijn ga trainen (dan vnl rug/schouders) dat het beter gaat met de pijn. Ik denk toch ook omdat je houding dan gewoon goed is.
Het is in ieder geval fijn om te voelen dat het helpt. Dat maakt ook dat ik door wil!

---------- Toegevoegd om 21:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:27 ----------

Vandaag weer tijd voor rug en schouders. Ging op zich wel lekker. Merk toch wel dat ik weer wat meer gewicht kan pakken. Morgen maar even snel wat buik pakken.

vanmorgen thuis. Opdrukken 18x, 13x, 10x

Training rug/achterzijde schouders vet = PR
Wide pull down
8x25 kg
8x30 kg
8x32,5 kg
8x35 kg

Reverse pull down
8x30 kg
8x35 kg
8x37,5 kg
8x40kg Yesss!!!

Small cable row
8x25kg
8x27,5kg
8x30 kg
8x32,5kg Reps nu echt netter gedaan. Was een VPR!!

one arm DB row
8x7kg
8x8kg
8x9kg
8x10kg... Gek genoeg ging dit easy! volgende keer op aar de 11 kg!

Rope face pulls Blijft lastig voor mijn nek/schouders. Maar focus op techniek en dan maar wat meer reps ipv gewicht verhogen
2x10x10kg
2x10x12,5kg VPR!!

incline DB side raise die gaat lastig met mijn schouder/nek..
8x3 kg
2x8x4 kg VPR!
1x8x5kg PR!! maar laatste 2 geen volledige rom. :o

shruggs
9x12 kg
3x9x13 kg per zijde 13 kg DB --> voel hem goed. :D lekker!

Incline DB shoulder raise
8x6kg
8x7kg
8x8kg
8x9kg wel zwaar :o maar ging lekker!

Zo en toen best wel voldaan naar huis. Het lijkt echt met vlagen wat beter te gaan. Pijn blijft altijd aanwezig. Maar wordt sowieso niet erger van trainen. Morgen weer fysiotherapie.

Laatst bewerkt:
terecht voldaan....flink volume, flink pr's.
Fijn dat de pijn mindert.

Weeral sterk hoor dat volume en pr's! goed dat je voldaan was en dat het met vlagen beter lijkt te gaan :)

Super training, very nice. Enne je off days zijn off days he, dus niet iets anders doen. Rusten en rusten, oja en eten eten eten eten.

• #2.239
terecht voldaan....flink volume, flink pr's.
Fijn dat de pijn mindert.

Weeral sterk hoor dat volume en pr's! goed dat je voldaan was en dat het met vlagen beter lijkt te gaan :)
Dank jullie wel. Het lijkt inderdaad wat beter te gaan ja. Dat geeft ook voldoening!

Super training, very nice. Enne je off days zijn off days he, dus niet iets anders doen. Rusten en rusten, oja en eten eten eten eten.
Mijn off days zijn ook off.. Alleen verschuiven die wat ivm hemelvaart en Pinksteren en daarna meteen al vakantie... en volgende week ook nog een dag naar Duitsland. Dus ik moet zo nu en dan even schuiven.
Dus rusten doe ik.. en eten ook.
Wat kan ik trouwens het beste erbij eten bij een hongervlaag in de avond? :o

Hele goeie instelling om het maximale eruit te halen, jij gaat wel echt goed zeg, al die PR's

Terug
Naar boven