XXL Nutrition

Marina's Log

He Marina, hier ben ik ook weer eens. Ben blij te lezen dat je weer lekker bezig bent! En in jouw geval zeg ik: lekker vaak een zak cassave (mmmm) om wat gewicht te winnen. Hou je vooral niet in wat dat betreft... Als je een pinda-, maar geen notenallergie hebt kun je ook eens lekkere versgebrande gemengde noten nemen. Of een bakje volvette vanillekwark?

Haha, dit lijkt wel vloeken in de kerk hier... ;)

Oh maar shoarma eet ik wel hoor. Weliswaar met rijst maar dat is gewoon lekker!
Het gaat me behalve voor in de avond ook om dingen die ik ook makkelijk even mee kan nemen naar werk en bij extra trek kan pakken. Rekening houdend dat ik geen koelkast en geen andere mogelijkheden zoals een kantine heb. En uiteraard ook met het feit dat ik geen brood kan eten.
Ik heb inmiddels ook wel geleerd dat vetter eten niet vet% omhoog gaan is. :D
Alhoewel je in een bulk wel wat vet bijkomt uiteraard. maar in mijn geval zal dat niet zo erg zijn.

Rijstwafels zijn lekker.. maar zit zo verdomd weinig in.. Maar ja.. alles wat extra is kan.
Kwark eet ik in de avond al 250-500 gram met ananas en ook noten. Eiwitrepen gaan over het algemeen niet ivm pinda allergie en lactose. :o

Dank je Moess. :) Ik zal me never nooit uit het veld laten slaan.

Dank je. :)
Wij eten in de avond laat. 19:15.. ik heb daarna nog noten en kwark (500 gr) met fruit staan.
Eiwitrepen gaan eigenlijk niet goed. Veelal pindaresten die erin zitten. Niet handig met een pinda allergie. en lactose zit er ook in... en daarbij.. heb al geen geld voor shakes.. laat staan voor eiwitrepen. Die zijn mega duur. :(

Hmm... ik ben zeker de enigste die van kinds af aan al geen pattat en mayo lust... :o Maar gebakken aardappeltjes met kerriesaus wel. Eet ik al vaak als avondmaaltijd. Zie dat om 23:00 in de avond vlak voor het slapen gaan nog niet gebeuren eigenlijk...
Rijstzoutjes (japanse mix zonder pinda's ivm pinda allergie) pak ik ook vaak bij de nootjes. In het weekend scheur ik ook wel een zak cassave open. Maar om elke avond chips te pakken..
Inmiddels eet ik al wel minder clean. Ik zal wel moeten...

Aardappelen hebben wij niet vaak in huis. :o wij zijn echte rijst en pasta eters. Soms en nu wat vaker gekruide kriel. maar dan ben ik lui.. ben vaak pas na 18:00 thuis en haal ze dan gewoon in een zakje. Eet dan al gauw een 250-300 gram bij het avondeten met 200 gr vlees en groente... en bij aardappelen altijd currysaus. (das wel een verslaving. )

Dat doe ik zo nu en dan bij het avondeten. Ik pof ze dan eerst even snel in de magnetron.. dan 10 min onder de grill met wat olijfolie en kruiden. Maar om 23:00??
Ik zoek gewoon iets wat kant en klaar te pakken is. Heb nu een grote pot olijven staan. Daar kan ik ok best wat van wegeten. Maar ik zoek ook dingen voor mee naar het werk.
Denk dat ik dan eerst maar de rijst en havermout nog verder uit ga breiden...

Wat ik zei.. eerst even 5-6 min poffen dan in parten snijden en olijfolie erop en 10 min grillen. Gaat nog net wat sneller. :D

In ieder geval. Makkelijke kant en klare tips zijn nog welkom.. ik zie mezelf niet om 23:00 aardappelen grillen... Of ligt dit aan mij??

vandaag even wat buik gedaan. Kwam er gisteren niet aan toe.

Lying leg raises ss ab shaper crunch
25x ss 60x
25x ss 50x
25x ss 50x

ab shaper schuin ss fietsen
3x25 per zijde ss 3x 30

abdominal machine
20x7 kg - 20x8 kg - 20x9 kg - 15x10 kg

Toen nog een tijdje staan kletsen en vanavond weer mijn rug en nek laten tapen.
Dat is fijn en verlicht toch ook aardig.
Nog steeds last van die nekhernia? Dat je nog zo kunt trainen vind ik heel knap en getuigt van doorzettingsvermogen.

---------- Toegevoegd om 09:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:51 ----------

Ik baal ook zo dat ik geen koelkast heb op werk. we hebben niets. :( anders had ik het wel geweten. Yoghurt en kwark zijn zo makkelijk en snel voor tussendoor. Ik kan eens zien of ik misschien nog wat kan regelen. Maar de kans is klein. Havermout is voor mij werk voor thuis bij het ontbijt.. maar als ik wel een optie vind om yoghurt mee te nemen zou dat wel een optie zijn.

Nou ja.. strak mag ook hoor. Mijn mannetje vind het lekker liggen ook wel fijn. :D

Ik pak nu 50 gram aan nootjes + 500 gram kwark + ananas. Totaal ook ca. 635 kcal.... terwijl ik meestal pas tegen 20:00 klaar ben met eten en om 23:00 naar bed ga. En dan nog wordt ik met giga honger wakker in de ochtend. :o
Misschien moet ik dat toch eens proberen dan. :)
Is misschien een vraag die al gesteld en al lang geleden beantwoord is, hoor, maar hoe is het met je schildklier gesteld?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.263
Omeletje bakken?
Instant noodels of een pan soep maken aan t begin van de week en invriezen?
Ik eet al 4 eieren per dag. Nog meer lijkt me niet echt een goed plan.. alhoewel ik dat wel zalig vind. :)
Soepje is wel een idee. Ben zelf een enorme soepklant. Is weliswaar vaak niet veel aan kcal maar wel lekker makkelijk.

Haha herken ik wel. Ik heb ook mega honger in de ochtend altijd. Ik moest op een gegeven moment boven de 3000 uit komen nou toen at ik gewoon b&j ijs hoor:p Soms ook een zak drop lol, maar dat ga ik niemand aanraden lol. Mn darmen waren niet meer zo happy:p
Ik eet ook elke dag wel wat drop en choco nu... anders val ik gewoon af... Pak ook wel wat vaker chips. Maar wil het ook niet meer zo overmatig doen als in mijn beginperiode waar ik 9 kilo in 2 maanden erbij heb gevreten met choco en koeken. Gevolgen waren niet zo best voor mijn gezondheid...

He Marina, hier ben ik ook weer eens. Ben blij te lezen dat je weer lekker bezig bent! En in jouw geval zeg ik: lekker vaak een zak cassave (mmmm) om wat gewicht te winnen. Hou je vooral niet in wat dat betreft... Als je een pinda-, maar geen notenallergie hebt kun je ook eens lekkere versgebrande gemengde noten nemen. Of een bakje volvette vanillekwark?

Haha, dit lijkt wel vloeken in de kerk hier... ;)
Yep ik mag weer wat doen en pak op wat ik kan. :)
Wat ik hierboven al zei.. overmatig niet meer.. heb daar al genoeg gevolgen van meegemaakt helaas. maar regelmatig komt het zeker voor. :)
Noten eet ik nu al 2 x per dag. Standaard. Kwark vul ik aan met ananas uit blik.
Nadeel van volvette kwark is dat ik meer last heb van de lactose... met magere kan ik wel een bak per dag aan.

Nog steeds last van die nekhernia? Dat je nog zo kunt trainen vind ik heel knap en getuigt van doorzettingsvermogen.

---------- Toegevoegd om 09:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:51 ----------

Is misschien een vraag die al gesteld en al lang geleden beantwoord is, hoor, maar hoe is het met je schildklier gesteld?
De hernia is nog steeds niet weg. De zenuwbeknelling ook niet en de zenuw is helaas definitief beschadigd. Dus dat zal niet meer weggaan. Verder heeft mijn hele nek op alle niveau's behoorlijke slijtage. Dus de pijn daarvan is ook niets aan te doen helaas. Ik moet ermee leven. Ik slik nu nog aardig wat pijnstilling en heb daarbij zeg maar een standaard hoeveelheid pijn overdag. Dat doe ik bewust zodat ik goed kan voelen wanneer iets teveel is. Ik hoop dat ik wel met de tijd wat minder van die pillentroep kan slikken... Maar dan moet toch de pijn wel te doen zijn.
Maar goed. ook al is het blijvend.. ik heb nog steeds een doel en dat is mooi en gespierd worden en dus doortrainen en bulken! :)

Mijn schildklier is goed. Bloed is al verschillende malen onderzocht. Al is er geen reuma aangetoond.. er is nog wel twijfel over. Gezien de ontstoken gewrichten die ik vaak heb.
Dank je voor het meedenken. :)

---------- Toegevoegd om 20:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:08 ----------

Vandaag weer even lekker borst/triceps aangepakt. Het ging echt lekker! Heb het gevoel sterker te worden. Al kan het ook gewoon mijn idee zijn. :D

Training Borst/Triceps
BP
8x20 kg Even voelen... doe ik eigenlijk altijd even. losse stang
8x25kg
8x27,5 kg
8x30 kg
6x32,5kg alleen!! 2x 32,5kg met spotter. Vorige keer nog 1 x met spotter met mijn trainingsmaatje.. dus toch 1 meer en kon het niet laten even te proberen!
2x35 kg PR en daarna nog 1 met spotter. Voelde zo gaaf! Zelfs voor mijn nek gezeik nog nooit gehaald!

Incline DB fl
8x6kg
8x7kg
8x8kg
8x9 kg PR! vorige week kreeg ik het nog niet eens 1 rep voor elkaar. Maar 100% focus en het lukte!

peck deck
8x10kg veel te licht
8x15kg
8x16kg
8x17,5 kg PR!

Cable cross over high
8x (2x30kg) echt te licht....
9x (2x32,5kg)
9x (2x35kg)
10x (2x37,5kg) rep 8 was slordig.. vandaar even 2 meer.

chest press
8x32,5kg
8x35kg
8x37,5kg
6x40kg PR alleen net geen hele set. :o

straight bar push down
9x12,5kg
8x15kg
8x17,5kg
7x20 kg PR maar pffff.. ging zwaar.

rope push down
8x10kg
8x12,5kg
8x15kg
7x17kg :fire:

reverse grip push down
10x10kg
8x12,5kg
8x15kg
6x17,5 kg... te zwaar... maar wel een VPR

en toen naar huis! eten!!

Wow Marina! Mooie train joh!
Je zou haast gaan denken dat de (verplichte) rust je goed heeft gedaan!
Soep kan je zo vet/voedzaam maken als je zelf wilt natuurlijk met kip/vlees/room/pasta of wat je maar lekker vind.

Ik baal ook zo dat ik geen koelkast heb op werk. we hebben niets. :( anders had ik het wel geweten. Yoghurt en kwark zijn zo makkelijk en snel voor tussendoor. Ik kan eens zien of ik misschien nog wat kan regelen. Maar de kans is klein. Havermout is voor mij werk voor thuis bij het ontbijt.. maar als ik wel een optie vind om yoghurt mee te nemen zou dat wel een optie zijn.

Nou ja.. strak mag ook hoor. Mijn mannetje vind het lekker liggen ook wel fijn. :D

Ik pak nu 50 gram aan nootjes + 500 gram kwark + ananas. Totaal ook ca. 635 kcal.... terwijl ik meestal pas tegen 20:00 klaar ben met eten en om 23:00 naar bed ga. En dan nog wordt ik met giga honger wakker in de ochtend. :o
Misschien moet ik dat toch eens proberen dan. :)

geen pure choco oid in de avond?
kan je ook erbij pakken mocht je iets erbij zoeken weer

• #2.266
Wow Marina! Mooie train joh!
Je zou haast gaan denken dat de (verplichte) rust je goed heeft gedaan!
Soep kan je zo vet/voedzaam maken als je zelf wilt natuurlijk met kip/vlees/room/pasta of wat je maar lekker vind.
Hahhaa. dank je. Als ik een goede dag heb en niet zoveel last van mijn arm/schouder/nek heb geef ik wat ik kan!
Soepje met pasta kip en vlees zalig. Room lukt niet echt.. lactose he. en sojaroom vind ik niet te pruimen. Kokosmelk erin is lekker! Weer een idee. dank je. :)

geen pure choco oid in de avond?
kan je ook erbij pakken mocht je iets erbij zoeken weer
Zie mijn reactie hiervoor.. elke dag choco...

yoghurt meenemen zonder koelkast: ik doe het iedere dag (met kwark)
Bij de kruidvat haal je voor 2 euro van die bakjes met een deksel die je kunt invriezen: blijft het de hele dag lekker koel.
Ik stop het voor de zekerheid nog in een koeltasje maar eigenlijk is dat niet eens nodig.

wat ging je train trouwens lekker zeg, je PRt wat af ineens he

• #2.268
yoghurt meenemen zonder koelkast: ik doe het iedere dag (met kwark)
Bij de kruidvat haal je voor 2 euro van die bakjes met een deksel die je kunt invriezen: blijft het de hele dag lekker koel.
Ik stop het voor de zekerheid nog in een koeltasje maar eigenlijk is dat niet eens nodig.

wat ging je train trouwens lekker zeg, je PRt wat af ineens he
Ik heb het geprobeerd in een koeltas met vriesblok.. maar tegen 11:00 is het al lauw.. het is gemiddeld zo een 25-30 graden bij ons op de werkplekken waar ik veel zit nu.. :o afgelopen zomer as het een periode 42 graden.. echt niet fijn... Maar ik ben aan het kijken voor een electrische koelbox oid op mijn werk.
Misschien kan ik dat via werk regelen. Zij hebben immers geen kantine en het is in hun voordeel dat ik veel kan eten! :D

het ging inderdaad erg lekker! Dank je. :)

Super nice die bench, helemaal omdat je nu natuurlijk dat gedoe met je nek heb en dat ervoor nog niet heb gehaald :)
Je gaat vooruit, erg knap hoor!

Waarom reverse grip push down? Oefening heeft totaal geen verschil met de normale pushdown, behalve dat je minder gewicht verplaatst.

Echt veel respect voor je doorzettingsvermogen en vechtlust. Je hebt zo veel problemen met je gezondheid en met je voeding,
Knap van je, hoor.

• #2.272
Super nice die bench, helemaal omdat je nu natuurlijk dat gedoe met je nek heb en dat ervoor nog niet heb gehaald :)
Je gaat vooruit, erg knap hoor!
Het voelde wel erg goed! Gewoon een keer echt een stapje verder. Ook al waren het maar 2 reps.

Waarom reverse grip push down? Oefening heeft totaal geen verschil met de normale pushdown, behalve dat je minder gewicht verplaatst.
http://www.burnthefatinnercircle.co...eps-With-These-Tricep-Pushdown-Variations.cfm
Hier staat een en ander uitgelegd. Met de reverse grip zou je meer focussen op de mediale kop. En je kan minder cheaten met deze methode omdat je met deze beweging ervoor zorgt dat je delts niet assisteren. Daarom kan je ook minder gewicht pakken dan bij een normale pushdown.
In ieder geval zit er wel een verschil in en ook hoe het aanvoelt als je de oefening goed uitvoert.

Echt veel respect voor je doorzettingsvermogen en vechtlust. Je hebt zo veel problemen met je gezondheid en met je voeding,
Knap van je, hoor.

met alle respect hoor maar hoeveel jaren heb je nu aan trainings ervaring ??? ga eerst eens reverse push down een paar maanden doen dan merk je het verschil echt wel je kunt niet smokkelen als je hem goed doet

filmpje,s ergonics wiki pedia etc zijn een hoop bro science het gaat erom dat je een oefening goed uitvoert en je hem voelt zo niet doe je een ander body building is trainen op rom en gevoel imo

ik heb je log gelezen je boekt wel vooruit gang maar je rommelt maar wat aan met je voeding imo zorg dat je daar je disipline in krijgt voeding goed is 70% van je training

gr. opa

met alle respect hoor maar hoeveel jaren heb je nu aan trainings ervaring ??? ga eerst eens reverse push down een paar maanden doen dan merk je het verschil echt wel je kunt niet smokkelen als je hem goed doet

filmpje,s ergonics wiki pedia etc zijn een hoop bro science het gaat erom dat je een oefening goed uitvoert en je hem voelt zo niet doe je een ander body building is trainen op rom en gevoel imo

ik heb je log gelezen je boekt wel vooruit gang maar je rommelt maar wat aan met je voeding imo zorg dat je daar je disipline in krijgt voeding goed is 70% van je training

gr. opa

Iedereen denkt wat anders blijkbaar dan, ik heb het maanden gedaan reverse, maar voer liever overhands krachtiger uit. Over voeding, I know..

• #2.276
Hee Marina, wat goed om te lezen dat het zo 'goed' gaat (onder omstandigheden natuurlijk) met trainen!

• #2.278
Hee Marina, wat goed om te lezen dat het zo 'goed' gaat (onder omstandigheden natuurlijk) met trainen!
Dank je. :) Ik zet gewoon door. Ik wil groeien en dus moet ik gewoon doen wat ik kan! en luisteren naar mijn lijf.

---------- Toegevoegd om 21:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:46 ----------

Vandaag met trainingsmaatje wezen trainen. Hij had last van zijn nek en kon niet meedoen. Maar hij ging wel mee om me te helpen en wat tips geven. Was erg leuk!

Met Squat en legpress raadde hij me aan mijn tenen iets naar binnen te laten wijzen. Ik kon meteen meer gewicht pakken. :D Nadeel was wel dat ik meteen zoveel last had aan de binnenkant van mijn benen (liezen) dat ik niet fatsoenlijk meer kon lopen en bij het door mijn knieën zakken kan ik nu niet meer zonder pijn omhoog komen. :(
Hij zei dat dat kwam omdat ik mijn spieren anders gebruik en dat dat moet wennen. Dat het gewoon wegtrekt en na een paar keer herhalen er geen last meer van zou hebben. Maar ik moet zeggen dat de pijn echt niet fijn aanvoelt.... Hoop dat het inderdaad snel wegtrekt. Dus na deze oefeningen kon ik de rest niet meer zo goed uitvoeren helaas.... En als ik nu door mijn benen zak kan ik niet meer omhoog komen zonder tranen die in mijn ogen springen. Beetje vreemd dus.. maar goed ik wacht eerst morgen even af.
Want ik kon er wel veel makkelijker meer gewicht mee pakken.
Misschien toch overbelasting van de spieraanhechting oid? Omdat ik meteen ging maxen ofzo?

Nou ja.. in ieder geval wel een redelijke training en wat kleine dingen geleerd.

Beentrain vrijdag

Squat Smith (gewoon kan niet, mag geen barbell in mijn nek.. dit gaat nog. maar kan ook niet zwaar helaas en voor nu even niet verder dan parralel. Span anders mijn nek/schouders teveel)
8x lege stang. Hierna tenen iets naar binnen gedraaid.
15x stang + 10 kg
15x stang + 20 kg
15x stang + 25 kg PR Maar wel veel pijn in mijn liezen. Hier is dat begonnen en ik denk ook dat dit de boosdoener is geweest helaas. :(

legpress ook tenen naar binnen
15x110 kg
15x120 kg
16x130 kg PR Veel last van mijn lies (vermoedelijk door de squat) Maar qua gewicht ging dit redelijk makkelijk terwijl vorige week 125 kg zeer zwaar ging.

leg extension (zonder vasthouden aan handvaten. Kan je niet smokkelen)
15x25 kg
15x30 kg
15x35 kg
12x40 kg zoooo zwaar.. maar stond mijn maatje naast me "je kan het! doorgaan!" toch 12 gehaald!

lying leg curl
15x10 kg
15x15 kg
11x17,5 kg PR en toen was het op :o

SLDL Ik faal op linker arm/schouder... benen kunnen veel meer aan. Dus besloten het anders te doen. Met opbouw gewicht en minder reps. .
15x30 kg
13x35 kg
10x40 kg Faal op schouder. :( en voelde ook mijn lies weer heel sterk...

Bulgarian split squat
door mijn lies meteen faal.. :( kreeg mijn been niet eens meer omhoog van de pijn. Echt niet fijn..

kuiten legpress
15x170kg
15x180kg
15x190kg
12x200kg klote gedoe met die lies... haalde de set niet.. vorige week wel. :mad:

kuiten seated
20x25kg
20x27,5kg
20x30kg PR, dat brand. :fire:

Heb wel giga de pest in. Denk toch spieraanhechting overbelast... hierdoor kon ik na die squat het niet optimaal afmaken. Helaas. Hoop echt dat dit snel over is zodat ik volgende week weer kan knallen!

Vervelend dat je last hebt van je liezen tijdens het trainen! Maar je hebt toch 4 nieuwe PR's zie ik dus alsnog heb je het heel goed gedaan! En nu hopen dat de pijn snel over is :)

Wauw 2 lekkere trainingen achter elkaar zeg! Allemaal prs enzo! Ik heb respect voor je :)

Terug
Naar boven