Fitness Seller

Marina's Log

En maar klagen met al die pr's..
Geintje, goed gedaan meid, je gaat als een speer!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.282
Vervelend dat je last hebt van je liezen tijdens het trainen! Maar je hebt toch 4 nieuwe PR's zie ik dus alsnog heb je het heel goed gedaan! En nu hopen dat de pijn snel over is :)
Ik vermoed dat ik deze heb overbelast. De klachten zijn exact waar ik nu last van heb. :(
http://www.hierhebikpijn.nl/aandoening/26/iliopsoas-syndroom
Ik hoop dat dit met een weekje rust weer overgaat.

Wauw 2 lekkere trainingen achter elkaar zeg! Allemaal prs enzo! Ik heb respect voor je :)
Dank je. :)

Ooo overbelasting is wel vervelend, beetje rust nemen inderdaad, dan trekt het vast snel weg.
Wel fijn getraind verder hoor

jeetje dat klinkt niet best.
Niet te rap opbouwen.

Ik heb zo'n gevoel dat je je hersteltijd, bij je huidige omstandigheden, nog ietwat rooskleurig inschat.
Niet de volgende blessure erbij krijgen hoor!
Met al die PR's heb je je rust ook nodig he.

• #2.286
En maar klagen met al die pr's..
Geintje, goed gedaan meid, je gaat als een speer!
Dank je. Ik hoop alleen dat die pijn snel weggaat. Kan niet eens van ed bank opstaan zonder pijn.

Ooo overbelasting is wel vervelend, beetje rust nemen inderdaad, dan trekt het vast snel weg.
Wel fijn getraind verder hoor
Ik hoop het echt. Dank je. :)

Ik vermoed dat ik deze heb overbelast. De klachten zijn exact waar ik nu last van heb. :(
http://www.hierhebikpijn.nl/aandoening/26/iliopsoas-syndroom
Ik hoop dat dit met een weekje rust weer overgaat.

ahh oke, hopelijk gaat het na een rustweek beter!
Ik hoop het ook ja.
jeetje dat klinkt niet best.
Niet te rap opbouwen.

Ik heb zo'n gevoel dat je je hersteltijd, bij je huidige omstandigheden, nog ietwat rooskleurig inschat.
Niet de volgende blessure erbij krijgen hoor!
Met al die PR's heb je je rust ook nodig he.
De hernia en slijtage is niet door het trainen gekomen heeft de neuroloog al gezegd. :o
Maar dit is gewoon stom van me geweest. een andere voetstand proberen en meteen maxen... Ik had slimmer moeten zijn en eerst licht gewicht moeten pakken. :(
Schijnt dat als dit inderdaad een geirriteerde peesaanhechting zou zijn dat het wel 8 weken kan duren. :(
Ik hoop maar van niet...

Je wilde gewoon te graag. Maar nu heb je het wel gelijk gemerkt. Les voor de volgende training.

Dank je. :) Ik zet gewoon door. Ik wil groeien en dus moet ik gewoon doen wat ik kan! en luisteren naar mijn lijf.

---------- Toegevoegd om 21:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:46 ----------

Vandaag met trainingsmaatje wezen trainen. Hij had last van zijn nek en kon niet meedoen. Maar hij ging wel mee om me te helpen en wat tips geven. Was erg leuk!

Met Squat en legpress raadde hij me aan mijn tenen iets naar binnen te laten wijzen. Ik kon meteen meer gewicht pakken. :D Nadeel was wel dat ik meteen zoveel last had aan de binnenkant van mijn benen (liezen) dat ik niet fatsoenlijk meer kon lopen en bij het door mijn knieën zakken kan ik nu niet meer zonder pijn omhoog komen. :(
Hij zei dat dat kwam omdat ik mijn spieren anders gebruik en dat dat moet wennen. Dat het gewoon wegtrekt en na een paar keer herhalen er geen last meer van zou hebben. Maar ik moet zeggen dat de pijn echt niet fijn aanvoelt.... Hoop dat het inderdaad snel wegtrekt. Dus na deze oefeningen kon ik de rest niet meer zo goed uitvoeren helaas.... En als ik nu door mijn benen zak kan ik niet meer omhoog komen zonder tranen die in mijn ogen springen. Beetje vreemd dus.. maar goed ik wacht eerst morgen even af.
Want ik kon er wel veel makkelijker meer gewicht mee pakken.
Misschien toch overbelasting van de spieraanhechting oid? Omdat ik meteen ging maxen ofzo?

Nou ja.. in ieder geval wel een redelijke training en wat kleine dingen geleerd.

Beentrain vrijdag

Squat Smith (gewoon kan niet, mag geen barbell in mijn nek.. dit gaat nog. maar kan ook niet zwaar helaas en voor nu even niet verder dan parralel. Span anders mijn nek/schouders teveel)
8x lege stang. Hierna tenen iets naar binnen gedraaid.
15x stang + 10 kg
15x stang + 20 kg
15x stang + 25 kg PR Maar wel veel pijn in mijn liezen. Hier is dat begonnen en ik denk ook dat dit de boosdoener is geweest helaas. :(

legpress ook tenen naar binnen
15x110 kg
15x120 kg
16x130 kg PR Veel last van mijn lies (vermoedelijk door de squat) Maar qua gewicht ging dit redelijk makkelijk terwijl vorige week 125 kg zeer zwaar ging.

leg extension (zonder vasthouden aan handvaten. Kan je niet smokkelen)
15x25 kg
15x30 kg
15x35 kg
12x40 kg zoooo zwaar.. maar stond mijn maatje naast me "je kan het! doorgaan!" toch 12 gehaald!

lying leg curl
15x10 kg
15x15 kg
11x17,5 kg PR en toen was het op :o

SLDL Ik faal op linker arm/schouder... benen kunnen veel meer aan. Dus besloten het anders te doen. Met opbouw gewicht en minder reps. .
15x30 kg
13x35 kg
10x40 kg Faal op schouder. :( en voelde ook mijn lies weer heel sterk...

Bulgarian split squat
door mijn lies meteen faal.. :( kreeg mijn been niet eens meer omhoog van de pijn. Echt niet fijn..

kuiten legpress
15x170kg
15x180kg
15x190kg
12x200kg klote gedoe met die lies... haalde de set niet.. vorige week wel. :mad:

kuiten seated
20x25kg
20x27,5kg
20x30kg PR, dat brand. :fire:

Heb wel giga de pest in. Denk toch spieraanhechting overbelast... hierdoor kon ik na die squat het niet optimaal afmaken. Helaas. Hoop echt dat dit snel over is zodat ik volgende week weer kan knallen!
Veel gedaan, netjes!

---------- Toegevoegd om 22:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:43 ----------

Met een maatje erbij kan je altijd meer dan normaal, maar moet je t later bezuren. Dit gaat snel over, hoor.

• #2.289
Je wilde gewoon te graag. Maar nu heb je het wel gelijk gemerkt. Les voor de volgende training.
Ik had waarschijnlijk eerst op moeten warmen met die andere voetstand.
Het gaat inmiddels een stuk beter. Ik kan weer overeind komen zonder erge pijn. Het is nog gevoelig dat wel. Maar nu meer zeg maar op spierpijn niveau. Dus rustig aan doen en volgende week rustiger opstarten.

Veel gedaan, netjes!

---------- Toegevoegd om 22:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:43 ----------

Met een maatje erbij kan je altijd meer dan normaal, maar moet je t later bezuren. Dit gaat snel over, hoor.
Dit was niet zoveel hoor. Had nog 2 oefeningen geskipt omdat het niet lukte en ook buik geskipt. Kijken of dat morgen erbij kan. Heb maar 1 x buik gedaan afgelopen week. :o

Met mijn maatje erbij is het altijd knallen. Hij stimuleert me echt. Hij heeft ook echt de insteek van wat je redt het niet.. laat maar zien wie de baas is en knal er nog een rep extra uit! :D vandaar soms de 16 en 11 reps. Net 1 meer dan moet en laten zien dat jij wint! :D

Het gaat inmiddels al een stuk beter. Nog wel gevoelig bij opstaan en lopen maar denk dat het wel wegtrekt. Volgende keer verstandig doen en eerst licht opwarmen en niet meteen met andere houding knallen. Dat was gewoon stom. :o maar goed... heb ervan geleerd.

Overigens... het gaat ook lijkt wel beter met mijn nek/rug/schouders. Slik momenteel enkel nog 3-5 tramadol en soms wat PCM. Pijn is gewoon altijd aanwezig maar dat is houdbaar en het voorkomt dat ik over de grens ga. Kan ook zijn dat het gewoon gewenning is aan de pijn.
Merk wel als ik een keer een pil vergeet... zoals eergisteren... Dan is de zenuwpijn onhoudbaar... :( dus denk dat ik voorlopig niet veel verder af kan bouwen. Maar van 16 pillen per dag naar dit vind ik al heel wat! Ben er erg blij mee! :)

Vanaaf lekker uit eten. Mams wordt 70 en we gaan live cooking doen. Onbeperkt zalig eten! :D

Fijn dat het beter gaat, en alvast veel plezier vanavond! Geniet ervan!

Ff een stapje terug niet overdrijven he!
Gaat best goed dus ... Niet te gek doen, luister naar de andere kreupele :)

pff balen van je lies zeg, hopen dat het mee valt en snel over is!!!

Ik had waarschijnlijk eerst op moeten warmen met die andere voetstand.
Het gaat inmiddels een stuk beter. Ik kan weer overeind komen zonder erge pijn. Het is nog gevoelig dat wel. Maar nu meer zeg maar op spierpijn niveau. Dus rustig aan doen en volgende week rustiger opstarten.

Dit was niet zoveel hoor. Had nog 2 oefeningen geskipt omdat het niet lukte en ook buik geskipt. Kijken of dat morgen erbij kan. Heb maar 1 x buik gedaan afgelopen week. :o

Met mijn maatje erbij is het altijd knallen. Hij stimuleert me echt. Hij heeft ook echt de insteek van wat je redt het niet.. laat maar zien wie de baas is en knal er nog een rep extra uit! :D vandaar soms de 16 en 11 reps. Net 1 meer dan moet en laten zien dat jij wint! :D

Het gaat inmiddels al een stuk beter. Nog wel gevoelig bij opstaan en lopen maar denk dat het wel wegtrekt. Volgende keer verstandig doen en eerst licht opwarmen en niet meteen met andere houding knallen. Dat was gewoon stom. :o maar goed... heb ervan geleerd.

Overigens... het gaat ook lijkt wel beter met mijn nek/rug/schouders. Slik momenteel enkel nog 3-5 tramadol en soms wat PCM. Pijn is gewoon altijd aanwezig maar dat is houdbaar en het voorkomt dat ik over de grens ga. Kan ook zijn dat het gewoon gewenning is aan de pijn.
Merk wel als ik een keer een pil vergeet... zoals eergisteren... Dan is de zenuwpijn onhoudbaar... :( dus denk dat ik voorlopig niet veel verder af kan bouwen. Maar van 16 pillen per dag naar dit vind ik al heel wat! Ben er erg blij mee! :)

Vanaaf lekker uit eten. Mams wordt 70 en we gaan live cooking doen. Onbeperkt zalig eten! :D
Veel plezier vanavond!

• #2.295
Fijn dat het beter gaat, en alvast veel plezier vanavond! Geniet ervan!
Dank je. :) Gaat lukken

Ff een stapje terug niet overdrijven he!
Gaat best goed dus ... Niet te gek doen, luister naar de andere kreupele :)
Ik overdrijf niet hoor. Was gewoon een normale korte training. Maar wist niet dat je voetjes net iets anders zetten zoveel uit kon maken. Ik kan nu overigens alles alweer bijna normaal.
Ik luister graag naar je hoor. Kunnen we elkaar lekker steunen!

pff balen van je lies zeg, hopen dat het mee valt en snel over is!!!
Ik baal wel ja. Heb nu alleen rechts nog wat last. Denk dat het met 1 a 2 dagen wel over is

Dank je. :)

Niet fijn, miss train je iets te vaak? 5x ong per week is best zwaar...
Ik train 3 a 4 x per week. Weet niet hoe jij aan 5 x trainen komt. Maar ik pak alle spiergroepen maar 1 x per week. Dus dat is verre van teveel. De meesten pakken alle spiergroepen 2 x per week.
3 a 4 x per week nog geen uur trainen is ook echt niet veel. En 1 x een verkeerde beweging maken wil echt niet zeggen dat je teveel traint. Dat overkomt iedereen wel een keer. Ik heb trouwens geen eens tijd om vaker te trainen. Heb immers een full time job en werk 40-45 uur per week. Denk dat jij eerder teveel doet met je 3 a 4 x 1,5 uur trainen en er niet naar eten. Bovendien kom jij om in de tijd gezien je niet werkt en/of studeert. Zou ik meer tijd hebben zou ik ook anders kunnen trainen he! ;)

Laatst bewerkt:
Pff al die pillen gelukkig geen 16 meer zeg, vreselijk wel naar dat je het nog zo goed voelt als je er een vergeet. Maar he dit verschil is al groot. Veel plezier op je etentje!

• #2.298
Lijkt me handig dat je voortaan eerst logjes leest voor je reageert;) sowieso beetje onzin reactie maar ok:p

Veel plezier met het etentje Marina!!:)
Ach ja.. sommige mensen lezen niet al teveel terug en trekken al snel een conclusie. Maar goed. als je alles op DBB wil lezen heb je al snel een dagtaak. :D

Dank je. Zit nu uit te buiken op de bank. Heb 6 rondes volgehouden. :D pfffff.. wel erg veel.. nu nog braaf mijn kwark enzo wegwerken... is wel een flink eiwitrijk daggie geworden met alle vlees en vis vanaaf. :o

Pff al die pillen gelukkig geen 16 meer zeg, vreselijk wel naar dat je het nog zo goed voelt als je er een vergeet. Maar he dit verschil is al groot. Veel plezier op je etentje!
Het is rot dat het nog zo duidelijk aanwezig is... maar ik moet zeggen dat je je pijngrens ook verlegd zeg maar. Het went toch wel om het continu te voelen. Maar he.. het gaat langzaam aan ietsje beter. Dat blijkt uit de daling van pillen! En daar doe ik het voor hoor! Trainen helpt en vooral elke dag oefeningen doen. Ook als je geen zin hebt. :o
Eten was zalig en veeeeeel! hahahahaha. Kan ik wel hebben!
Nu hangen. Mijn rug/nek en schouders zijn het namelijk nog niet eens met een avond aan een tafel zitten. :rolleyes:

• #2.299
Gisteravond flink uit eten geweest. Onbeperkt buffet en echt aso gevreten. :o
Nadeel is wel dat zo lang zitten funest is voor mijn nek en schouders/rug... dus veel last daarna...
Heb dat vannacht wel gemerkt dat ik té overdadig gegeten had... geen oog dicht gedaan.
Vanmorgen evengoed trainen. Ik merk dat als ik veel last en pijn heb en ik ga trainen dat de pijn daarna veel minder is. Dus moe of niet... gewoon even gegaan. was toch om 6:00 al op.
Ondanks het moe zijn viel het me mee en was het best een aardige training. Wel tussen sommige sets iets langer rust gepakt. Ik wil namelijk niets forceren oid.

Schouders/biceps en wat abs.

DB shoulder press zittend
8x8 kg
8x9 kg
8x10 kg
8x11 kg VPR!!! wel erg zwaar. laatste echt zeer traag.

DB seated side raise verbazingwekkend hoe dat ging :eek:
8x4 kg
8x5 kg
2x7x6 kg eerste x 6 kg gered! Laatste rep wel ietsje cheat :o

DB front raise staand
8x4 kg
8x5 kg
8x6kg
7x7 kg vpr. wel weer laatste rep slordig

EZ-bar upright row
8x17,5 kg
8x20 kg
2x8x 22,5 kg Ging echt zwaar... denk door de PR's hiervoor....

DB curl
8x7 kg
8x8 kg
2x8x9 kg PR!!! en meteen 2 sets. Wel beetje cheat op laatste 2 reps. Beetje meegegeven zeg maar

EZ-bar biceps curl hoger begonnen
8x17,5 kg
8x20 kg
8x 22,5 kg VPR
7x 22,5 kg VPR... maar erg zwaar... merk wel dat ik hiervoor al veel gedaan had. Arm links wilde ook niet meer. Brandde als een gek van de zenuwpijn. (is overigens normaal hoor en staat los van trainen. ;) )

DB hammer curl, kruizend voor de borst
8x6 kg
8x7 kg
8x8 kg
8x9 kg het is een PR... maar toch wel beetje teveel gecheat. Moet volgende keer echt netter. :o

lying leg raises ss crunches ab shaper Ik kan nog steeds niet zonder die K ab shaper met mijn nek :(
25x ss 70x
25x ss 60x
25x ss 60x
Hier was een jongen zijn (ik vermoed) zusje aan het uitleggen hoe het moest. Het lukte haar niet en toen zij hij kwaad kijk dan naast je.. zo hoort het. Net toen ik in de set van 70 bezig was. Hij hield er zelf overigens maar 15 vol. :D

crunches ab shaper schuin ss fietsen
3x20 ss 3x20

Side bends met DB
4x10x10 kg per zijde

en toen honger en naar huis en eten! :)

Klinkt als een goede training Marina! :) Mag ook wel na vorige training met de last in je lies, ondanks de vele pr's weer!

Terug
Naar boven