MuscleMeat

Marina's Log

Fijn he even die abs trainen!

Hmm vervelend dat je last hebt bij sommige oefeningen van je schouder.. Zou eerlijk gezegd niet weten hoe je de side planks anders kan doen zodat je het langer vol houdt.. :(

hahahah. die is goed! Mijn sponsor! :D

---------- Toegevoegd om 21:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:54 ----------

Mijn quick abs-jes voor de fysiotherapie

lying leg raises ss ab shaper crunch (kan helaas nog niet zonder met mijn nek. :( )
25x ss 60x
25x ss 60x
25x ss 60x

Ab shaper crunch schuin SS fietsen
3x20 (per zijde) SS 3x30

side bend (staand met 5 kg schijf)
3x30x5kg per zijde (zonder pauze)

Planken recht steeds 15-30 sec pauze
60 sec / 70 sec / 60 sec
Ik begin op mijn onderarmen steunend. Krijg dan na ca. 30 sec last van mijn schouder. Dan ga ik (al plankend zeg maar)over in een "opdrukstand" zeg maar. Dus planken op handen en voeten.

Side planks (op onderarm steunend, links en rechts afwisselen zonder pauze)
45 sec links - 45 sec rechts
Ook hier faal ik op schouders.. :( niet op het planken. Iemand een idee oe ik dit langer vol kan houden? of een alternatief?

Scharen met benen liggend op de grond
3x25 met 20 sec pauze ertussen

Mooie training hoor.
Maar je schijnt het niet te snappen of willen begrijpen. Rust is er niet voor niks. :mad:
Je hebt rust nodig om je spieren te laten herstellen. En dan gaat het niet om de spieren die je getraind hebt maar om de acties die trainen veroorzaakt op je hormoonhuishouding en de manier waarop je lijf het herstel probeert aan te pakken.
Dus op je rustdagen gewoon niks doen, ook geen abs dusssssssssssssssss :whip:
Het zij je voor deze keer vergeven. :p

hmz alternatieven: supermans, V-holds, russian twists, hollow rocks....???
die sideplanks zijn ook wel een aanslag op de schouders inderdaad...

Super lief cadeautje inderdaad, zal je wel blij mee zijn. Erg vervelend dat die fysio zo duur is pff..

Is mooi gebaar van je opa ;)

Dank je voor echte vrienden heb je dat over zo denk ik erover

en marina is dat en ze verdient het echt is een vechter he

gr opa
Zo leer je je vrienden kennen Gregor, beter een paar van zulke echte vrienden dan 400 "vrienden" op facebook die je ooit eens op een feestje hebben gezien.

Zo leer je je vrienden kennen Gregor, beter een paar van zulke echte vrienden dan 400 "vrienden" op facebook die je ooit eens op een feestje hebben gezien.

dank je klopt geld ook een beetje voor hier op dbb zijn er ook een paar die claimen je vriend te zijn maar nooit thuisgeven als je ze benadert dan maar beter een paar echte in irl

gr opa

Lief kadootje!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.334
Sowie hee.. wat een reacties! :D

Fijn he even die abs trainen!

Hmm vervelend dat je last hebt bij sommige oefeningen van je schouder.. Zou eerlijk gezegd niet weten hoe je de side planks anders kan doen zodat je het langer vol houdt.. :(
Ja absjes was wel even lekker inderdaad. Kon het alleen gisteren doen. Morgen hele dag weg.. zie ertegenop... :( 2 autoritten van 3 uur.. pffff... heen en terug... ben echt huiverig met mijn nek maar moet het een keer aangaan. Trip op zich is leuk. ik wordt gereden overigens.. Maar iig een hele dag extra veel rust. 6 uur in de auto zitten.. of als het niet gaat liggen.
Tja met mijn schouder blijft lastig...

Mooie training hoor.
Maar je schijnt het niet te snappen of willen begrijpen. Rust is er niet voor niks. :mad:
Je hebt rust nodig om je spieren te laten herstellen. En dan gaat het niet om de spieren die je getraind hebt maar om de acties die trainen veroorzaakt op je hormoonhuishouding en de manier waarop je lijf het herstel probeert aan te pakken.
Dus op je rustdagen gewoon niks doen, ook geen abs dusssssssssssssssss :whip:
Het zij je voor deze keer vergeven. :p
I know. :rolleyes: ik ben eigenwijs...
Ik weet het. morgen 100% rust.. 6 uur auto zitten.. dus echt rustig aan hoor :D
dank je haha sponsor ja zo kan je het ook noemen :D:D:D:D
Ja.. wel een lieve sponsor. hihihihi
hmz alternatieven: supermans, V-holds, russian twists, hollow rocks....???
die sideplanks zijn ook wel een aanslag op de schouders inderdaad...
Ik zal een deel van die oefeningen eens opzoeken. zeggen me niets. :o... dank je wel voor de tips in ieder geval. Ik hoop dat het nog eens beter zal gaan met mijn schouder. Dit komt ook grotendeels door de zenuwpijn in mijn bovenarm... dus of het ooit verbeterd weet ik niet.
Super lief cadeautje inderdaad, zal je wel blij mee zijn. Erg vervelend dat die fysio zo duur is pff..
Ja lief he. :)
Fysio is echt niet leuk. 2 behandelingen per week is al 80 euro.. pfffff... Maar ja.. gezondheid gaat voor he
Natty zei:
Inderdaad. :) echt tof ook!
Dank je voor echte vrienden heb je dat over zo denk ik erover

en marina is dat en ze verdient het echt is een vechter he

gr opa
:o... gaat dat over mij?? Dank je. "what are friends for! " wordt dan gezeg he! :)
dank je klopt geld ook een beetje voor hier op dbb zijn er ook een paar die claimen je vriend te zijn maar nooit thuisgeven als je ze benadert dan maar beter een paar echte in irl
gr opa
Goede vrienden zijn heel waardevol!

Wij oude beukers weten wel hoe het hoort he :D

Dank je natty

---------- Toegevoegd om 21:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:34 ----------

old school rules yes
Hahhaa.. ja.. de oude garde weet het wel! Hier op DBB wordt je dan al snel een white knight he! :D

En de jonge garde moet nog leren... ik ook.. rust vandaag had beter geweest. :o... ja ook ik ben daar eerlijk in. Was namelijk een klote training. :(

---------- Toegevoegd om 22:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:00 ----------

Ik had misschien beter niet kunnen gaan trainen. Sommige oefeningen gestopt omdat het niet ging met mijn borst. Gek genoeg andere gingen wel goed. Maar in zijn geheel voelde het niet als een goede training (eigenlijk meer een K training.. :o). Heb het ook erg kort gehouden.

Training Borst/Triceps

Incline DB fl (BP was bezet dus eerst fly's gepakt)
8x7kg
8x8kg
8x9kg
8x10 kg PR! :eek: vorige week ging 9 kg net aan. Nu opeens 10 kg.. wel zwaar maar ging zomaar.. Kan misschien ook omdat ik nu niet als eerste gemaxt heb op BP. :rolleyes:

BP
8x25kg
8x27,5 kg
8x30 kg
Bij 32,5 kg spotter erbij gehaald. 30 kg ging zonder moeite goed. Ook geen last van mijn borst Vorige week had ik 2x35 kg dus ik dacht probeer het. Bij eerste rep pijn op mijn borst bij omhoog drukken van de stang. Meteen spotter in laten grijpen en gestopt. :(

Cable cross over high
10x (2x30kg) echt te licht....
8x (2x32,5kg)
10x (2x35kg)
8x (2x37,5kg)
8x (2x40kg) PR!!! waarom die nu in ene zo makkelijk ging??? ik wilde het even proberen. Maar ging zo easy... toch even 1 zwaarder proberen. :o
9x (2x42,5kg) PR!!! Nou ja... :eek: dit vond ik toch wel heel gek.... volgende keer maar hoger starten.

Cable cross over low Omdat het naar mijn gevoel niet lekker ging en dit wel ook de low geprobeerd voor het eerst
8x (2x20kg) erg licht
8x (2x25kg) en die viel zwaar tegen.. :o
8x (2x22,5kg) die voelde wel aardig.

chest press wilde niet.. :( vorige week 40 kg PR.. kwam daar nu niet eens in de buurt. :(
2x8x32,5kg
2x8x35kg

straight bar push down
8x12,5kg
8x15kg
8x17,5kg
8x20 kg VPR maar pffff.. ging zwaar.

rope push down
8x10kg
8x12,5kg
8x15kg
7x17,5kg :fire: PR maar wel wat slordig...

reverse grip push down
10x10kg
8x12,5kg
8x15kg
9x17,5 kg... eigenlijk net te zwaar... beetje slordig... maar wel een VPR

En morgen 100% rust.... dagje dienstreis.. veel auto dus...

haha veel smiley, goeie training hoog volume en aantal pr's weer :thumbs:

Mooie train en dat terwijl je borst (ook!) ingetaped zit!
Maar goed dat je een rustdag hebt gehad denk ik:)

Nice je training! Techniek gaat wel voor prs he;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.338
haha veel smiley, goeie training hoog volume en aantal pr's weer :thumbs:
Thanks. :)

Mooie train en dat terwijl je borst (ook!) ingetaped zit!
Maar goed dat je een rustdag hebt gehad denk ik:)
Tja..op zich gaat het lekker inderdaad. Al voelt het soms niet zo.

Nice je training! Techniek gaat wel voor prs he;)
Yep.. met slordig bedoel ik de laatste 1 of 2 reps. Techniek komt altijd eerst! :)

---------- Toegevoegd om 23:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:22 ----------

Was gewoon een Klote dag vandaag... gisteren een dag in Duitsland geweest en kwam gesloopt terug... afgelopen dagen slecht geslapen door de pijn van mijn borst... kan slecht ademhalen en merk dat ik oppervlakkig adem.. wordt soms dizzy. Toch maar naar de huisarts.. die snotverdomme vermoed dat er toch een rib gebroken is. Ze drukte en ik had zoveel pijn dat ik geen adem kreeg. Dus vanmiddag weer het abbo op het ziekenhuis kunnen verlengen. :mad: foto's maken. Dinsdag hoor ik meer. kan gebroken of gekneusd zijn..... herstel is voor beide hetzelfde.. maar zit een week voor mijn vakantie.
Ik heb het zoooo gehad.. heb echt een tijd zitten janken.. maar goed toch wat ik kan nog even benen gepakt. Onderstel mankeert in ieder geval nog niets aan... :(
Ik moet goed opletten dat ik diep blijf ademen.. anders is er nog kans op longonsteking ook... dus meer pijn meds weer. Terwijl het net zo goed ging....

Beentrain vrijdag

Squat Smith (gewoon kan niet, mag geen barbell in mijn nek.. dit gaat nog. maar kan ook niet zwaar helaas en voor nu even niet verder dan parralel. Span anders mijn nek/schouders teveel)
10x lege stang. Tenen iets naar binnen gedraaid.
15x stang + 10 kg
15x stang + 20 kg
15x stang + 25 kg
10x stang + 30 kg PR tot parrallel. Ademen was niet fijn...

legpress ook tenen naar binnen
15x115 kg
15x125 kg
16x135 kg PR door pijn van die klote ademhaling met mijn borst kon ik niet hoger pakken...

leg extension (zonder vasthouden aan handvaten. Kan je niet smokkelen)

15x30 kg
15x35 kg
14x40 kg zoooo zwaar.. maar wel VPR!!!

lying leg curl
15x10 kg
15x15 kg
12x17,5 kg VPR en toen was het op. :o

SLDL Ik faal op linker arm/schouder... benen kunnen veel meer aan. Dus besloten het anders te doen. Met opbouw gewicht en minder reps. .
15x30 kg
15x35 kg VPR
12x40 kg Faal op schouder. :( maar wel VPR

smith was bezet dus geen lunges in smith...

Bulgarian split squat
15x4 kg
15x5 kg
15x6 kg
hijgen als een paard en dus last van borst met ademen.

kuiten legpress
15x170kg
15x180kg
15x190kg
18x200kg VPR

kuiten seated
20x25kg
20x30kg
20x32,5kg PR, dat brand. :fire:

abs maar niet gedaan. was bang dat er dan teveel druk op mijn borst zou komen. En had het een beetje gehad. Wel blij dat ik wat gedaan heb. Maar toch een beetje een gevoel dat het een klote training was...
Maar zal wel aan de dag en alles wat er gebeurt is liggen.

potverdikkie marina....
dan hoor je zoiets bij de HA, ga je trainen, zet je PR's en VPR's neer en dan had je nog meer willen doen???

ik zou je over de spreekwoordelijke knie willen leggen of een goed door elkaar willen rammelen:
je hebt de luxe niet om te klagen over gewichten, hoe hard dat ook moge klinken.
In jouw geval is het al luxe als je überhaupt iets kan en mag trainen!

Ik bedoel het niet gemeen hoor, maar als ik zelfs vind dat iemand te streng is voor zichzelf, dan wil dat wel wat zeggen.

thanks. :)

tja..op zich gaat het lekker inderdaad. Al voelt het soms niet zo.

Yep.. Met slordig bedoel ik de laatste 1 of 2 reps. Techniek komt altijd eerst! :)

---------- toegevoegd om 23:15 ---------- de post hierboven werd geplaatst om 17:22 ----------

was gewoon een klote dag vandaag... Gisteren een dag in duitsland geweest en kwam gesloopt terug... Afgelopen dagen slecht geslapen door de pijn van mijn borst... Kan slecht ademhalen en merk dat ik oppervlakkig adem.. Wordt soms dizzy. Toch maar naar de huisarts.. Die snotverdomme vermoed dat er toch een rib gebroken is. Ze drukte en ik had zoveel pijn dat ik geen adem kreeg. Dus vanmiddag weer het abbo op het ziekenhuis kunnen verlengen. :mad: Foto's maken. Dinsdag hoor ik meer. Kan gebroken of gekneusd zijn..... Herstel is voor beide hetzelfde.. Maar zit een week voor mijn vakantie.
Ik heb het zoooo gehad.. Heb echt een tijd zitten janken.. Maar goed toch wat ik kan nog even benen gepakt. Onderstel mankeert in ieder geval nog niets aan... :(
ik moet goed opletten dat ik diep blijf ademen.. Anders is er nog kans op longonsteking ook... Dus meer pijn meds weer. Terwijl het net zo goed ging....

beentrain vrijdag

squat smith (gewoon kan niet, mag geen barbell in mijn nek.. Dit gaat nog. Maar kan ook niet zwaar helaas en voor nu even niet verder dan parralel. Span anders mijn nek/schouders teveel)
10x lege stang. Tenen iets naar binnen gedraaid.
15x stang + 10 kg
15x stang + 20 kg
15x stang + 25 kg
10x stang + 30 kg pr tot parrallel. Ademen was niet fijn...

legpress ook tenen naar binnen
15x115 kg
15x125 kg
16x135 kg pr door pijn van die klote ademhaling met mijn borst kon ik niet hoger pakken...

leg extension (zonder vasthouden aan handvaten. Kan je niet smokkelen)

15x30 kg
15x35 kg
14x40 kg zoooo zwaar.. Maar wel vpr!!!

lying leg curl
15x10 kg
15x15 kg
12x17,5 kg vpr en toen was het op. :o

sldl ik faal op linker arm/schouder... Benen kunnen veel meer aan. Dus besloten het anders te doen. Met opbouw gewicht en minder reps. .
15x30 kg
15x35 kg vpr
12x40 kg faal op schouder. :( maar wel vpr

smith was bezet dus geen lunges in smith...

bulgarian split squat
15x4 kg
15x5 kg
15x6 kg
hijgen als een paard en dus last van borst met ademen.

kuiten legpress
15x170kg
15x180kg
15x190kg
18x200kg vpr

kuiten seated
20x25kg
20x30kg
20x32,5kg pr, dat brand. :fire:

Abs maar niet gedaan. Was bang dat er dan teveel druk op mijn borst zou komen. En had het een beetje gehad. Wel blij dat ik wat gedaan heb. Maar toch een beetje een gevoel dat het een klote training was...
Maar zal wel aan de dag en alles wat er gebeurt is liggen.

klote training of niet je zet toch wel even.. 8 pr .s neer he ?? Overal heb je pijn maar pure wilskracht brengt jou ver he je bent en blijft mijn topper hoor goede training

je vriend opa

Terug
Naar boven