AndroidHealthClinic

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.361
Echt super dat je het zo oppakt. Kunnen velen voorbeeld aan nemen. Goed dat je ook denkt aan je rust. Die heb je ook wel nodig. Hoop dat het meevalt met je rib.
Dank je. Ik weet dat rust belangrijk is. Merk ook dat ik het nodig heb en dat het echt hoog tijd is voor vakantie.... Heb het nodig. :o vanaf begin februari ben ik al met alles doorgelopen zonder maar 1 ziekmeld dag of vrij genomen dag. Merk echt dat het teveel wordt nu met de pijn in mijn ribben/borst erbij. :(

Super je training! Lekker al die pr's :D
Dank je. :)
Pff nu ook al je rib erbij.. Het zit je echt niet mee.. Maar toch blijf je knallen! RESPECT! Heb je de uitslag al van je rib? Je zet echt nette trainingen hoor! Twijfel niet aan jezelf, je bent hartstikke goed bezig!
Het zit tegen maar ik geef never nooit op!
Het blijkt niet gebroken te zijn. Op zich gelukkig. Aan de andere kant merk ik wel dat kneuzen veel pijnlijker is.. Met de meds voor mijn nek heb ik nog niet eens genoeg om de pijn van mijn borst/ribben weg te halen. Moet dus toch weer opvoeren. Heb me de hele dag beroerd gevoeld omdat ik niet diep genoeg adem. Ik probeer erop te letten maar als je bezig bent lukt dat soms niet en opeens draait alles en wordt ik misselijk en krijg ik koppijn. dan is het al te laat. :(... Maar goed. Doorzetten en vandaag nog even een keer borst geknald met mijn trainingsmaatje.. laatste borst training voor mijn vakantie. :D

Kijk ook goed uit voor longontsteking. Niet diep genoeg ademen zorgt voor vocht onderin je longen en dat is dan weer een voedingsbodem voor longontsteking.

• #2.363
Vandaag laatste borst training voor mijn vakantie. Dan dus 2 weken geen training (wel lichte oefeningen voor mijn nek/rug/schouders) maar niet meer knallen. Dan 1 x wel en dan weer 1 x niet ivm laseren van mijn ogen. Maar goed. Denk dat mijn rib/borst de rust ook wel kan gebruiken. :o

Maar vandaag nog even flink ertegenaan met mijn trainingsmaatje. Wat me opvalt is dat push bewegingen enorm veel pijn doen. Dus BP, chest press. Maar dingen als fly's en cable cross over weer niet. Dus heb toch nog wat PR's kunnen zetten ondanks mijn zwaar gekneusde ribben (zijn er wss meer aan 2 zijden van het borstbeen.. ).
Merk wel dat trainen met een maatje echt gaaf is. Hij zegt je doet het zelf. dat klopt.. maar toch he... :o

Training Borst/Triceps

BP Vorige week kon dit echt niet ivm pijn. toen was max 30 kg
8x20 kg
8x25 kg
8x27,5 kg
8x30 kg
8x32,5 kg VPR!!!
3x35kg PR!! alleen toen wilde mijn borst echt niet meer. Door pijn trok ik mijn benen op en op de 4de rep faal...

Incline DB fl
8x7kg
8x8kg
8x9kg
8x10 kg Vorige week pakte ik deze vóór BP en lukte dit. Nu ook na PR op BP!! Blij! :D

Cable cross over high
10x (2x30kg) echt te licht....
11x (2x35kg)
12x (2x40kg) VPR
10x (2x45kg) PR!!! dit gaat echt goed!! toch nog 1 hoger proberen!
5x (2x47,5kg) PR!!! Trok mezelf gewoon om. Dit is op een paar ons na mijn eigen gewicht per zijde nu. :o Hierna nog 2 reps waarbij mijn maatje alleen zijn hand op mijn rug hield om te voorkomen dat k mezelf omtrok. :D Best nice zo een stevige hand in de rug. Ik merk dat de kracht er wel in zit... maar ik trek mezelf gewoon om. :(

chest press wilde nog niet.. :( 2 weken terug 40 kg PR.. kwam daar nu niet eens in de buurt. :( teveel pijn dus gestopt bij 35 kg
1x8x30 kg
1x8x32,5 kg
2x8x35 kg

peck deck
2x8x15 kg
2x8x17,5 kg PR

straight bar push down
8x12,5kg
8x15kg
8x17,5kg
8x20 kg Vorige week was dit een VPR maar laatste 2 slordig. Nu netjes gedaan! :D

rope push down
8x10kg
8x12,5kg
8x15kg
8x17,5kg :fire: VPR maar zo zwaar.....

reverse grip push down
10x12,5kg
8x15kg
8x17,5kg
6x20 kg PR maar wel erg zwaar.

Tja.. toen was het al erg laat. Met zijn 2 en trainen is echt zo gaaf! Het lijkt wel of ik meer kan. Maar ja.. ik doe het zelf zegt mijn maatje he... Dus geen tijd meer voor abs. Misschien morgen of overmorgen.
Ik wil ook nog 1 beentrain doen deze week. Even mijn schema van deze week afmaken. En dus 1 x abs.. want anders doe ik helemaal geen abs deze week :o
Maar al met al ging het best aardig.. :)
Alleen nu ingestort. Moe en last van rug en borst. Vrijdag nog een massage bij de fysio te gaan. gelukkig.

Kreeg vandaag nog een verassing in de bus van Opa... Niet de beste foto... Maar wel leuk! kan ik op vakantie de oranje gekte meemaken he! :D Thanks Gregor. Echt lief van je!
13zy2o7.jpg

---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:01 ----------

Kijk ook goed uit voor longontsteking. Niet diep genoeg ademen zorgt voor vocht onderin je longen en dat is dan weer een voedingsbodem voor longontsteking.
Ik weet het. Daar is de huisarts ook bang voor. Daarom wil ze liever dat ik meer meds slik en goed door kan ademen. Dus moet ik maar gaan doen. Merk wel dat ik met trainen beter adem. Moet wel. Maar het is ook pijnlijk om diep te ademen. Dus met trainen is het een middenweg vinden. Dus denk dat vakantie nu wel een goeie is ook...

Laatst bewerkt:
Goeie training! Ziet er erg vermoeiend uit die twee trainingen nu een avondje rustig aan doen :)

Fijn dat het niet gebroken is inderdaad, maar het blijft vervelend en pijnlijk! Toch knappe training weer hoor, wat er ook op je pad komt, jijgaat door!!!

Echt hoog tijd voor een vakantie Marina!
ff alle narigheid van je af zetten zal je vast goed doen.
Dat jezelf omtrekken komt me bekend voor, t hielp mij heel erg om meer core oefeningen te doen.
Heb je al een alternatief gevonden voor je planks?

Lekkere train Marina! En fijn dat een trainingsmaatje je zo op kan zwepen he :) Wel heftig om te trainen met gekneusde ribben man:eek:

• #2.368
Goeie training! Ziet er erg vermoeiend uit die twee trainingen nu een avondje rustig aan doen :)
Er zat wel 1 dag tussen he! de ene was maandag en de andere woensdag. Vandaag lekker benen. Laatste training voor de vakantie! Baal wel.. maar misschien voor nu ook beter ook. Even rust nemen he!

Fijn dat het niet gebroken is inderdaad, maar het blijft vervelend en pijnlijk! Toch knappe training weer hoor, wat er ook op je pad komt, jijgaat door!!!
Nadeel is dat kneuzen pijnlijker is en dat blijkt ook. :( zijn wss meerdere ribben gekneusd. Stuk of 3... Maar goed. Ik wil door en nu heb ik mijn laatste training voo rmijn vakantie gehad... Ik baal ervan.. wil zo graag door. maar misschien si deze pauze nu wel even beter om daarna weer verder te knallen.

Echt hoog tijd voor een vakantie Marina!
ff alle narigheid van je af zetten zal je vast goed doen.
Dat jezelf omtrekken komt me bekend voor, t hielp mij heel erg om meer core oefeningen te doen.
Heb je al een alternatief gevonden voor je planks?
Ja het is inderdaad hoog tijd voor vakantie. Even rust.. en hopen dat dit voor nu even het laatste van alle ellende is en dat ik na mijn vakantie weer lekker door kan knallen!
Het omtrekken zit niet zozeer in mijn core. Het schrap zetten is wat lastig als je aan 2 kanten je eigen gewicht aan je armen hebt hangen. :o
Ik heb geen alternatief gevonden. Wat ik nu doe is niet op mijn arm leunen maar op mijn hand. Weet niet hoe effectief het dan nog is.
Lekkere train Marina! En fijn dat een trainingsmaatje je zo op kan zwepen he :) Wel heftig om te trainen met gekneusde ribben man:eek:
Dank je. Het is inderdaad zo gaaf met een maatje te trainen.
Tja.. ik kan stil gaan zitten maar de pijn wordt er niet minder op. Ik moet diep inademen en als ik train lukt dat beter. Ook al doet het pijn om diep te ademen maar gek genoeg als je stilzit lijkt het meer pijn te doen dan wanneer je traint. Zal misschien ook zijn omdat mijn kop dan helemaal op mijn training gericht is en ik de pijn wegdruk. :o

Heftig zeg, trainen met gekneusde ribben, maar je doet het toch maar weer! Goed bezig!!

• #2.370
Heftig zeg, trainen met gekneusde ribben, maar je doet het toch maar weer! Goed bezig!!
Dank je. Ik wil er gewoon echt voor gaan. Ik doe wat ik kan. Nu heb ik een verplichte pauze van 2 weken helaas... Hoop dat ik niet teveel inlever op kracht en massa.

Laatste training voorlopig voor 2 weken.. Nog even de beentjes gesloopt.
Het ging allemaal wel lekker! Soms wel wat langer pauze genomen omdat ademen wat lastig ging. Vooral met bulgarian split squat stond ik echt te hijgen als een paard. :o en dat deed pijn. Soms met krachtzetten ook. Vooral bij squat en legpress. Maar.... niets staat in de weg van even een paar PR's scoren met mijn laatste train voor nu! :D

Beentrain vrijdag

Squat Smith (gewoon kan niet, mag geen barbell in mijn nek.. dit gaat nog. maar kan ook niet zwaar helaas en voor nu even niet verder dan parralel. Span anders mijn nek/schouders teveel)
10x lege stang. Tenen iets naar binnen gedraaid.
15x stang + 10 kg
15x stang + 20 kg
10x stang + 30 kg
6x stang + 35 kg PR tot parrallel. Ademen was niet fijn... en dit viel me zwaar....

Moest even wachten op de legpress
Side bends
3x15x10kg (per zijde)

legpress ook tenen naar binnen
15x120 kg
15x130 kg
16x140 kg PR ook hier pijn met krachtzetten..... op rep 11 korte pauze.... maar wel bijna 3 x mijn eigen gewicht. :)

leg extension (zonder vasthouden aan handvaten. Kan je niet smokkelen)
15x32,5 kg
15x37,5 kg
15x42,5 kg :fire: maar wel een PR!!

lying leg curl
15x10 kg
15x15 kg
13x17,5 kg VPR wel 1 repje meer :p

SLDL Ik faal op linker arm/schouder... benen kunnen veel meer aan. Dus besloten het anders te doen. Met opbouw gewicht en minder reps. .
15x35 kg
13x40 kg VPR
10x45 kg PR maar wel erg zwaar.

smith was bezet dus geen lunges in smith...

Bulgarian split squat
15x5 kg
15x6 kg
15x7 kg Hier stond ik echt te hijgen als een paard. :o dat voelde niet fijn. Dus tussen de sets even 30 sec rust in plaats van meteen doorgaan.
hijgen als een paard en dus last van borst met ademen.

kuiten legpress
20x170kg VPR
16x180kg VPR
18x190kg VPR
20x200kg VPR
18x210 kg PR
18x220 kg PR Had alleen het idee hierna dat ze me van die legpress af moesten komen tillen. :D Duurde wel even voor ik weer op gang kwam om verder te gaan. hahahah

kuiten seated
20x25kg
20x30kg
24x35kg PR, dat brand. :fire:

Ik was wat langer bezig.. dus wederom geen tijd voor abs.. :o heb ze alleen zaterdag gedaan en verder niets.. misschien morgen thuis nog even wat leg raises doen ofzo..

Goeie train!
Lijkt me erg moeilijk om op zoiets als SLDL te falen omdat je schouders enz het niet aankunnen en niet zozeer je benen. Maar je bent een doorzetter en dat is zeker goed

hoog volume weer :) netjes die pr's, goed geknalt op benen :thumb:

Marina, je gaat echt niet achteruit in kracht door je vakantie, geloof me. Je zal ervan opknappen je lichaam even rust te geven. Ik wens je een hele fijne vakantie, geniet ervan.Ben ook heel benieuwd hoe het ooglaseren je bevalt. Nu eerst lekker uitrusten.

Ik doe wat ik kan. Nu heb ik een verplichte pauze van 2 weken helaas... Hoop dat ik niet teveel inlever op kracht en massa.
Je zult merken dat je juist wat sterker geworden bent als je terugkomt!
Alles heeft lekker kunnen en herstellen (als jij gaan rare dingen gaat doen) dus maak je geen zorgen.

Wauw wat een gewicht joh. Respect

Ga jij maar lekker genieten van je vakantie. Rust goed uit en geniet. Als je terug komt lekker weer knallen zoals je nu ook doet!

• #2.376
Goeie train!
Lijkt me erg moeilijk om op zoiets als SLDL te falen omdat je schouders enz het niet aankunnen en niet zozeer je benen. Maar je bent een doorzetter en dat is zeker goed
Ja het is echt balen dat ik faal op schouders... dus zal ik eerst sterker moeten worden met mijn schouders voor ik verder vooruit kan. Dat zal wel even duren gezien mijn nek en rug en schouders. Maar goed. Het kost gewoon tijd om op te bouwen.

hoog volume weer :) netjes die pr's, goed geknalt op benen :thumb:
Marina, je gaat echt niet achteruit in kracht door je vakantie, geloof me. Je zal ervan opknappen je lichaam even rust te geven. Ik wens je een hele fijne vakantie, geniet ervan.Ben ook heel benieuwd hoe het ooglaseren je bevalt. Nu eerst lekker uitrusten.
Ik hoop het. De rust zal mijn lichaam zeker wel goed doen inderdaad. Dank je. :)
Ik ben ook benieuwd hoe het laseren me gaat bevallen. Lijkt me nog steeds heel gek dat ik van enkel vlekken zien zonder bril in ene scherp kan zien. :) Maar voor nu rust. Koffers pakken en laatste dingen regelen en doen en lekker weg!
Je zult merken dat je juist wat sterker geworden bent als je terugkomt!
Alles heeft lekker kunnen en herstellen (als jij gaan rare dingen gaat doen) dus maak je geen zorgen.
Ik hoop het! en nee.. ik ben niet van plan om rare dingen te gaan doen hoor! Heb al genoeg gehad nu. :p

Wauw wat een gewicht joh. Respect

Ga jij maar lekker genieten van je vakantie. Rust goed uit en geniet. Als je terug komt lekker weer knallen zoals je nu ook doet!
Dank je. Inderdaad.. nu rust en genieten en na mijn vakantie weer knallen. :)

Er zat wel 1 dag tussen he! de ene was maandag en de andere woensdag. Vandaag lekker benen. Laatste training voor de vakantie! Baal wel.. maar misschien voor nu ook beter ook. Even rust nemen he!
Haha zie dit nu pas maar ik dacht al op een dag pff maar het is van twee dagen gelukkig hahaah

Ja het is echt balen dat ik faal op schouders... dus zal ik eerst sterker moeten worden met mijn schouders voor ik verder vooruit kan. Dat zal wel even duren gezien mijn nek en rug en schouders. Maar goed. Het kost gewoon tijd om op te bouwen.
Ja klopt duurt natuurlijk langer, maar je gaat al vooruit dus je komt er zeker :)

• #2.378
Haha zie dit nu pas maar ik dacht al op een dag pff maar het is van twee dagen gelukkig hahaah

Ja klopt duurt natuurlijk langer, maar je gaat al vooruit dus je komt er zeker :)
Het zal inderdaad langer duren. Maar ik heb een hele lange adem. Ik kom er wel. Met de tijd. Maar nu eerst ven 2 weken mijn lijf wat rust geven. :)

Het zal inderdaad langer duren. Maar ik heb een hele lange adem. Ik kom er wel. Met de tijd. Maar nu eerst ven 2 weken mijn lijf wat rust geven. :)

Mijn lieve vriendin ik wens jou een hele goede een fijne vakantie toe het is jou zeker
echt gegund rust lekker uit goed eten en herstellen daarna ga je weer knallen
ik mis jou nu al

opa /vriend gregor xxx

Fijne vakantie en probeer van de rust te genieten:)

Terug
Naar boven