Fitness Seller

Marina's Log

Gaat lekker, joh. Mooi zo.

Goeie training, lekker bezig!

Hi Marina, fijn om te lezen dat je weer zo lekker bezig bent! Goe gaat het nu met de pijn eigenlijk? Slik je nog pijnstillers of heb je die afgebouwd?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.544

Veel pr's weer hoor :) gaat goed blijkbaar terug

Goeie training, lekker bezig!

Hi Marina, fijn om te lezen dat je weer zo lekker bezig bent! Goe gaat het nu met de pijn eigenlijk? Slik je nog pijnstillers of heb je die afgebouwd?
Thanks allemaal. :)

het gaat inderdaad lekker. Ik kan lekker weer wat opbouwen. Moet nu alleen nog een schema voor mijn trainen hebben om lekker massa te bouwen. Dus tips op dat gebied zijn welkom.

@Milly
Ik ben in principe helemaal van de meds af. De pijn die ik nog heb is de zenuwpijn van die beschadigde/beknelde zenuw. Daar kan niets aan gedaan worden. Soms als het echt niet te harden is pak ik wat Paracetamol. maar meer niet.

Hoi Marina, ja sorry ik ben weer terug :D:p
nog bedankt voor je laatste PB wordt erg gewaardeerd :)

Ben blij te lezen dat het weer lekker gaat,
hou zo vol en ik hou u(log) weer in de gaten ;)

groetjes, Ray...

• #2.546
Hoi Marina, ja sorry ik ben weer terug :D:p
nog bedankt voor je laatste PB wordt erg gewaardeerd :)

Ben blij te lezen dat het weer lekker gaat,
hou zo vol en ik hou u(log) weer in de gaten ;)

groetjes, Ray...

Leuk je weer terug te zien Ray! :)
Graag gedaan!
Dank je. Ik zet door. Opgeven zit er echt never in!

Uurtje eerder naar huis gegaan. Trainen. Het ging niet heel lekker.. Bijna roll of shame. kwam iemand me te hulp.. :( dus faal...
Had echt even een dip.. even een sms gestuurd en kreeg een lieve terug en meteen een schop onder mijn hol.. doorgaan! :D Nice! deed even goed!

Training Borst/Triceps

BP
8x20 kg
8x25 kg
8x30 kg Vorige week ging deze moeizamer dan nu
6x32,5 kg 7 de net niet... big faal en iemand kwam me te hulp... :( maxen maar even gelaten voor wat het was.
11x25 kg even rep out gedaan. Brede grip ipv schouder breedte. Brandde goed.

Incline DB fly
8x8kg
8x9kg
8x10kg
5x11 kg PR. afgemaakt met 6x9 kg

Cable cross over high
8x (2x40kg) hoger begonnen
8x (2x45kg)
8x (2x50kg)
8x (2x52,5kg) VPR Tergend langzaam... maar gered! :)

chest press
8x30 kg
8x35 kg
8x40 kg
4x45 kg leeg.... :( afgemaakt met 5x35 kg

Dips BW gingen super! Voorheen was max 5x achter elkaar
2x6 BW PR
1x7BW PR
1x5BW

straight bar push down
8x10kg
8x15kg
8x20kg
7x22,5 kg PR erg zwaar...

rope push down superset met crunches op bench
8x10kg SS 35x
8x12,5kg SS 30x
8x15kg SS 30x
5x17,5kg PR afgemaakt met 5x12,5kg SS 30x

DB kickback
8x4 kg
8x5 kg
8x6 kg
7x7 kg De keren dat ik deze heb gedaan nog nooit 7 kg gered aan het eind van een train. Dus beetje PR.

Thanks allemaal. :)

het gaat inderdaad lekker. Ik kan lekker weer wat opbouwen. Moet nu alleen nog een schema voor mijn trainen hebben om lekker massa te bouwen. Dus tips op dat gebied zijn welkom.

@Milly
Ik ben in principe helemaal van de meds af. De pijn die ik nog heb is de zenuwpijn van die beschadigde/beknelde zenuw. Daar kan niets aan gedaan worden. Soms als het echt niet te harden is pak ik wat Paracetamol. maar meer niet.

Oh dat is lekker, en een hele verbetering ook sinds een paar maanden geleden! Fijn voor je meid.

• #2.548
Oh dat is lekker, en een hele verbetering ook sinds een paar maanden geleden! Fijn voor je meid.
Dat klopt ja! het gaat vooruit ook al gaat het langzaam! Dank je. :)

---------- Toegevoegd om 17:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:41 ----------

Ik was vanmorgen moe... Ben een paar dagen met melatonine 3 mg begonnen. Ik slaap beter.. maar ben wel moe.. denk dat de vermoeidheid er nu uitkomt van het slechte slapen. Maar goed. Ben dus vroeger van werk weggegaan (kan nu nog... het is nu nog wat rustiger. Dat is met 2 weken ook weer over. dus gebruik ervan maken!). Met het idee zien wat ik kan doen met trainen.. en dan even lekker in de sauna liggen. Mijn nek en rug spieren zitten namelijk ook weer wat vast.
Had niet zoveel van mijn training verwacht. maar ik gebruik nu sinds een paar dagen Vitargo met trainen.. en die kickte er na de squats goed in! :D Dus toch nog een redelijke train gehad!

Was wel leuk dat 2 jongens mij kwamen vragen hoe ze met straps moesten werken. Heb het ze uitgelegd. Toch wel jammer dat ik ze zelf niet meer heb... Maar ja.. Komt misschien nog wel.

Beentrain

Squat
5x20kg (= alleen stang, effe gevoel krijgen)
10x30kg
10x35kg
8x37,5 kg VPR met 2 reps meer
5x40 kg VPR ook met reps meer. Dit keer wel in het squatrek blijven staan. Mocht ik dan niet omhoog kunnen komen kan ik de stang laten zakken op de zijstangen zeg maar.

legpress Hier kickte de Vitargo ! :D
15x120 kg
15x130 kg
15x140 kg
10x150 kg PR!!! waar ik vorige week net aan 8x145 kg haalde!

leg extension
15x40 kg (hoger begonnen)
15x45 kg
10x50 kg PR... maar echt leeg ook. :o

lying leg curl
15x10 kg
15x15 kg
9x20 kg VPR met 2 reps meer.... zo zwaar... afgemaakt met 6x15kg

SLDL Mijn schouders/rug veel last van spieren. Dus expres laag gehouden. Kon ook gewoon niet hoger nu. Dus extra diep door. Voelde de hammies wel goed :D
10x20 kg (even gevoel krijgen met stang)
3x10x40 kg

kuiten op legpress
15x180 kg
16x200 kg
16x220 kg PR Maar toen ik eraf stapte.. oeiiiii... auwie... hahahaha

kuiten zittend
20x35 kg
20x40 kg
20x40 kg :fire:

en toen even lekker de sauna in.. Zalig was dat! :)

Welja, mevrouw is moe en dan gewoon schaamteloos drie PR's en drie VPR's doen..
Toptraining weer!

• #2.550
Hoe gaat het met je ogen?

• #2.552
Ogen gaan goed. Had het een tijdje teug geupdate. Ik heb een second opinion gehad. Het bleek dat mijn ogen erg droog waren. Ik heb nu een goede oog gel druppel en voor de nacht een oogcreme. (is meer een wax achtig iets). Met de druppels en gel kan ik nu eigenlijk alles gewoon goed zien. Droge ogen zorgen dus eigenlijk ervoor dat het zicht slechter wordt. Als ik moe ben merk ik wel dat ik er wat meer last van heb.
Met sporten en de airco aan heb ik dus ook wat meer last en zie ik dus niet altijd alles goed scherp. maar ach... als ik maar kan zien wat ik doe met trainen he! ;)

Voorlopig blijf ik de gel en creme gebruiken. De traanfilm moet eerst goed herstellen. Dat kost wat tijd maar dat gaat weer weg en dan zou ik met de druppels kunnen stoppen. maar op zich. 3 a 4 keer per dag 1 druppel is prima te doen! Het gaat dus lekker. :)
Ben ook nog steeds dolblij dat ik het gedaan heb. Geen bril meer hebben is wel erg fijn! Zeker na al die jaren rond -10 te hebben gezeten.

Was wel leuk dat 2 jongens mij kwamen vragen hoe ze met straps moesten werken. Heb het ze uitgelegd. Toch wel jammer dat ik ze zelf niet meer heb... Maar ja.. Komt misschien nog wel.

Ghehe, vandaag ook voor het eerst straps gebruikt en om advies gevraagd erbij :o
Lekkere training Marina, sauna moet ik ook nog steeds een keer pakken bij mijn gym!
Dacht dat Vitargo complexe carbs waren en meestal als post-workout gebruikt werden, niet?

-10 sterkte is ook niet niets dan zie je inderdaad echt bijna niets zonder bril.. Goed dat die druppeltjes en creme werken :)

• #2.555
Ghehe, vandaag ook voor het eerst straps gebruikt en om advies gevraagd erbij :o
Lekkere training Marina, sauna moet ik ook nog steeds een keer pakken bij mijn gym!
Dacht dat Vitargo complexe carbs waren en meestal als post-workout gebruikt werden, niet?
Nice! Ik hoop ze ook weer eens te hebben!
Sauna is lekker! ik de het eigenlijk ook te weinig.. maar meer uit geen tijd. :o
Inderdaad wordt Vitargo meestal als pre en post workout gebruikt. Maar ik kreeg de tip het tijdens trainen te gebruiken. Dan krijg je ook direct energie. Dat heb ik ook gemerkt ook!

-10 sterkte is ook niet niets dan zie je inderdaad echt bijna niets zonder bril.. Goed dat die druppeltjes en creme werken :)
Yep.. zonder bril had ik echt een blindegeleide hond nodig! Wat mijn man dan wel wilde spelen. :D
Maar ik ben blij dat het nu zo goed gaat. :)

• #2.556
Gisteren gestart met een nieuw schema. 4 dagen split. Een combinatie van 5x5 op compounds en assistance 4x10 waarvan 1 opwarm set en daarna 3x10 op max. gewicht.
Ben benieuwd wat dit in combinatie met eten me op gaat leveren! Heb er onwijs veel zin in! Knallen en groeien!

Moest gisteren wel erg zoeken naar gewichten en een paar nieuwe oefeningen erbij. Kortom…. deze training was niet wat het moest zijn. Te licht en veel oefenen op techniek.

Voor het eerst conventionele DL erin ipv SLDL. Had aan 4 jongens gevraagd of zij mijn vorm wilden checken of misschien wat tips hadden…. 2 zeiden dat ze geen DL deden omdat ze het te lastig vonden…. 2 zeiden ik pak alleen wat machines voor benen en verder alleen UB. :eek:
Pfffff… heb ik dat … was ook echt stomverbaasd

Uiteindelijk vorm laten checken door iemand van de gym die net binnen kwam. Ging redelijk goed. Na wat tips ging het een stuk beter. Heb expres ook heel licht gewicht genomen namelijk 30 kg.
Al met al was dit dus te licht en moet ik mijn weg nog wat zoeken.

Training rug/schouders
chin ups opwarmen
3x5 BW

Reverse pull down small
10x25kg opwarmen
3x10x35 kg

Horizontal cable row v-stang
10x20kg opwarmen
3x10x25 kg

BOR (barbell onderhandse grip) Kan zwaarder!
10x15kg opwarmen
3x10x20 kg

Deadlift
2x5x20 kg opwarmen
5x5x30 kg techniek oefenen. Voegde in het begin niet
4x5x30 kg met wat tips uiteindelijk ging het wel goed. Kan zwaarder maar wil eerst de techniek helemaal onder de knie hebben

rotary cuff oefeningen opwarmen
2 sets met 1,25 kg schijfjes

Arnold presses licht gepakt om oefening te leren. Kan zwaarder!
2x5x2 kg opwarmen
1x5x4 kg te licht
4x5x5kg nog te licht maar voelde het wel al!

front raises staand kan zwaarder!
4x10x3 kg (eerste set was opwarmen)

bent over side raise liggend kan zwaarder!
10x3 kg opwarmen
3x10x4kg te licht

Upright row EZ-bar
EZ bar bezet dus cable gepakt. Volgende keer gewone barbell nemen.
10x10 kg opwarmen
3x10x15 kg

Ik zat dus met alle oefeningen dik onder wat ik maximaal kan. Dat was dus niet de bedoeling… :(
Maar goed. Weet ik dat in ieder geval voor de volgende keer!

Vandaag eerste benen dag! En dit keer met in gedachte de maximale gewichten die ik eerder heb gehaald! ;)

Goed bezig Marina! Fijn dat je weer de goede kant op gaat!

• Like
Waarderingen: LM
  • #2.558
Goed bezig Marina! Fijn dat je weer de goede kant op gaat!
Dank je!

---------- Toegevoegd om 17:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:36 ----------

Okeeeeej.. Tijd voor dag 2 van mijn nieuwe schema. Benen slopen! Ook hier weer 5x5 en assistence 4x10 waarvan 1 opwarmset. Alles verder op maximaal gewicht pakken. En dat heb ik geweten. Je wil niet weten hoe mijn quads en billen voelden na het trainen.. en nu nog. Zal ik morgen wel merken! :D
Heb ca. 1 min pauze gehouden tussen de sets.

Beentrain

10 min fietsen om op te warmen

Squat
2x6x25kg (opwarmen)
5x5x37,5 kg

legpress
10x120 kg (opwarmen)
3x10x140 kg

leg extension
8x30 kg (opwarmen)
3x10x45 kg :fire:

lunges in smith steeds 10 reps per been
10 x stang (opwarmen)
10x stang + 10 kg te licht
3x10x stang + 15 kg Langzaam bewegen en mannnn... dat brandde stevig in quads en billen! :o
Ik merk wel duidelijk dat mijn ene been sterker is dan de andere

abductor
10x20 kg (opwarmen)
3x10x30 kg

adductor
8x20 kg (opwarmen)
30 kg --> faal... dus 25 kg genomen
3x10x25 kg ging zwaar en met moeite. :o

side bend Superset v-crunch
10x10kg beide zijden SS 40x
10x10kg beide zijden SS 35x
10x10kg beide zijden SS 30x

Mijn quads wilden echt even de trap niet meer op... :D

Dank je!

---------- Toegevoegd om 17:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:36 ----------

Okeeeeej.. Tijd voor dag 2 van mijn nieuwe schema. Benen slopen! Ook hier weer 5x5 en assistence 4x10 waarvan 1 opwarmset. Alles verder op maximaal gewicht pakken. En dat heb ik geweten. Je wil niet weten hoe mijn quads en billen voelden na het trainen.. en nu nog. Zal ik morgen wel merken! :D
Heb ca. 1 min pauze gehouden tussen de sets.

Beentrain

10 min fietsen om op te warmen

Squat
2x6x25kg (opwarmen)
5x5x37,5 kg

legpress
10x120 kg (opwarmen)
3x10x140 kg

leg extension
8x30 kg (opwarmen)
3x10x45 kg :fire:

lunges in smith steeds 10 reps per been
10 x stang (opwarmen)
10x stang + 10 kg te licht
3x10x stang + 15 kg Langzaam bewegen en mannnn... dat brandde stevig in quads en billen! :o
Ik merk wel duidelijk dat mijn ene been sterker is dan de andere

abductor
10x20 kg (opwarmen)
3x10x30 kg

adductor
8x20 kg (opwarmen)
30 kg --> faal... dus 25 kg genomen
3x10x25 kg ging zwaar en met moeite. :o

side bend Superset v-crunch
10x10kg beide zijden SS 40x
10x10kg beide zijden SS 35x

Mijn quads wilden echt even de trap niet meer op... :D

mooi dat je zo lekker fanatiek met je nieuwe schema bent begonnen is altijd goed om je lichaam te trickeren gaat zeker resultaat opleveren het begin is goed succes vriendin

je vriend hvj x

Mooi schema.
Eerst kijken dat je techniek goed is en pas dan lekker opbouwen, ga je sterk van worden en massa van krijgen.

Terug
Naar boven