MuscleMeat

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.581
De andere maaltijden zijn ook al tussen 100-125 gr carbs (pasta/rijst/havermout). De ene keer red ik 125 gr wel bij de andere maaltijden... soms niet. Ik hou een basis aan volgens schema. Maar eet ook gewoon chocolade en een chipje. Ga de laatste tijd ook wat vaker uit eten. Zo erg als je meegevraagd wordt he! :D Ik hou dan gewoon alles aan en zie dat als extra.

Ik zou toch wel minimaal 1x per week flink gaan jurken zodat je er flink boven komt. Als je al goed vol zit van je schema komt er niet veel meer bij.

Hoop dat je beetje bij beetje kan gaan groeien zonder een tegenslag. Al laat jij je niet uit het veld slaan;)

• #2.583
Ik zou toch wel minimaal 1x per week flink gaan jurken zodat je er flink boven komt. Als je al goed vol zit van je schema komt er niet veel meer bij.

Hoop dat je beetje bij beetje kan gaan groeien zonder een tegenslag. Al laat jij je niet uit het veld slaan;)
Dat snap ik ja. Pak nu ook elke trainingsdag 2 x vitargo erbij.
En het junken is afgelopen weekend bij het uit eten gaan wel goed gekomen! hahaha.
Het is inderdaad lastig nog meer te gaan eten. maar ik moet ook eerst zien wat dit doet gezien ik net een paar dagen weer bezig ben met deze ophoging.

Ik hoop het ook! Massa bouwen! Daar ga ik vol voor! ben nu alleen nog wat aan het kijken om beter te slapen. Want dat zou ook wel helpen. Ik slaap niet een nacht door. Ik gebruik nu melatoninen en ZMA. Ik slaap wel in maar ben meestal om 2:00 weer wakker en dan steeds een paar keer.. Ik heb de amytriptiline er weer even bijgepakt. Dat heb ik een tijdje gebruikt om door te slapen. Nadeel is dat je er weer aan moet wennen en het elke dag moet gebruiken. maar as het helpt. Rust en genoeg slaap doet ook al veel als je slecht aankomt.

Waarom is junken lastig? Bijkomen is voor jou niet erg. Lekker de hele dag van nemen. Alles wat je lekker vind. En rest vd week je schema.

Al weer helemaal zonder slaap medicatie geslapen? Zelf had ik tryptofaan en daarna dacht ik zopiclon. Hielp prima en nu niets meer.

• #2.585
Waarom is junken lastig? Bijkomen is voor jou niet erg. Lekker de hele dag van nemen. Alles wat je lekker vind. En rest vd week je schema.

Al weer helemaal zonder slaap medicatie geslapen? Zelf had ik tryptofaan en daarna dacht ik zopiclon. Hielp prima en nu niets meer.
Ik bedoel lastig omdat ik het bovenop mijn schema neem. ;)

Nee.. geprobeerd....ik ben gestopt met de amytriptiline toen ik met die hernia zat en zo een beetje 18 pillen per dag. Had geen zin meer in nog meer pillen. :o Tryptofaan etc heb ik eerder al geprobeerd en hielp me niet. Heb een paar zoplicon gehad. Maar daar is de huisarts niet zo happig op dus daarom kreeg ik de amytriptiline. Ben daar dus mee gestopt door die hernia en meds daarvan. Maar ben nu verder meds vrij maar slaap weer slechter. Slaap nu wel in met de melatonine maar een nacht doorslapen lukt niet.. heb nog wat amytriptiline liggen dus ik dacht ga het vanaaf maar proberen.

Miss bij neerleggen? Niet te druk om maken. Zeker is het een probleem maar om er zo mee bezig te zijn? Heb je wel genoeg ontspanning voor het slapen, of ben je nog bezig met van alles?

Gewoon niet schema en junk dag. Alles eten wat je lekker vind.

• #2.587
Ik maak me er op zich niet druk om. Slaap ik niet dan is het ook oke. Ik merk alleen dat het me de laatste tijd soms wat opbreekt. Daarom dat ik dacht van laat ik het eens weer proberen om te verbeteren.
Meestal pak ik even mijn leesboek erbij. Paar hoofdstukjes en dan slapen.

Dat kan ook.:) alleen als ik echt ga eten wat ik lekker vind.. ben ik doodziek daarna.. Zou zo graag weer eens brood eten.. maar dat is garantie op continu buikpijn.. alles met gluten. Dat maakt het wel wat lastig om ook genoeg koolhydraten te eten. Ik pak in het weekend dus wel andere dingen maar hou toch wel wat carbs (pasta/rijst) erin.
Maar tips voor lekker glutenvrije junkies zijn welkom hoor!:D

Ohw moet je ook nog wat gluten vrij? Zou gewoon lekker eten snoepen gehele dag. Wat lekkerder meals maken met meer vet en saus ofzo.

Hoop dat je wat meer rust krijgt. Kloten niet slapen.

Marina: ik heb nog wel een digitaal paleotoetjesboekje: alles is glutenvrij.
Als je er iets aan hebt, let me know, zorg ik dan ik hem je op de een of andere manier doe toekomen.

Redelijk. Ik zou nog wat meer aan carbs moeten eten. Maar ben net een paar dagen begonnen dus probeer het op te bouwen. Eerste dag ging ik echt misselijk naar bed. Dus bij avondeten hou ik het nu op 100 gr pasta/rijst (ongekookt gewogen).. wilde daar 125 gram doen.. maar dat lukt gewoon (nog?) niet. :(

Weekend is het wel erg lastig omdat ik dan niet om 6:00 op ben... Daar zit ik soms echt ertegenop te hikken. Maar goed. Ook dat zal wennen hoop ik.

Weekend of doordeweeks als ik zaterdag vrij ben en zo dag sta ik gewoon normaal op
en neem mijn ontbijt heb daarna nog tijd zat om te rusten

Maar dat moet je natuurlijk kunnen en willen

super goede train schat gaat echt de goede kant op met jou nieuwe schema hoor toppi

Je vriend hvjx

en,misschien gekke gedachte: maar je carbs uit andere zaken halen (ik weet het is dan lastiger aan de hoeveelheden te komenmaar als 125 grampasta te veelis,kun je het tekort dan niet aanvullen door carbs uit andere zaken? Bijvoorbeeld pasta maken van courgette of pompoen, een flinke groentensoep, zelfgemaakte bolognese e.d?)

• #2.592
Ohw moet je ook nog wat gluten vrij? Zou gewoon lekker eten snoepen gehele dag. Wat lekkerder meals maken met meer vet en saus ofzo.

Hoop dat je wat meer rust krijgt. Kloten niet slapen.
Yep.. ben erachter dat daar mijn buikpijnen steeds vandaan kwamen. Al zondig ik soms op zondag met een warm afbakbroodje met eitje.. maar dat wordt steeds minder wetende dat ik weer een hele dag buikpijn heb.. :(
Ik hou niet van zoet, alleen extra pure choco en drop en dat eet ik gewoon al. Maar hartig snoepen vind ik zalig! Mijn avondmaaltijden zijn allemaal met saus hoor. En zeer gevarieerd ook. zo had ik laatst weer maiskolven met ham en kaas (lactose vrije) uit de oven. Ook zoooo lekker! en ik gebruik heel vaak kerriesaus en sweet chilisaus. Bij aardappelen heb ik een currysaus verslaving... Salades erbij gaat een lepel extra olie over en ik bak mijn vlees en groentes ook gewoon in olie. Maak soms ook wel eens pasta met een saus van (lactose vrije) roomkaas met spekjes.

Marina: ik heb nog wel een digitaal paleotoetjesboekje: alles is glutenvrij.
Als je er iets aan hebt, let me know, zorg ik dan ik hem je op de een of andere manier doe toekomen.
Ehm... alles zoet? of staan er ook hartige dingen in? of dingen met yoghurt/kwark? Dan zou het wel leuk zijn om te proberen!

Weekend of doordeweeks als ik zaterdag vrij ben en zo dag sta ik gewoon normaal op
en neem mijn ontbijt heb daarna nog tijd zat om te rusten

Maar dat moet je natuurlijk kunnen en willen

super goede train schat gaat echt de goede kant op met jou nieuwe schema hoor toppi

Je vriend hvjx
ik ga geen wekker om 6:00 zetten in het weekend als ik al zo slecht slaap. Ik ontbijt dan rond 8:00.. maar meestal heb ik door de weeks dan al mijn tweede maaltijd. Dus ik pas gewoon wat aan. maak de andere maaltijden groter. Dan krijg ik evenveel binnen.
Enne.... ik heb het weekend ook nog een heel huishouden door te werken he.. en andere afspraken. Dan zou ik daar te moe voor zijn wat ook niet in het voordeel werkt. Ik moet ook ergens rusten...
Dank je. :) xx

en,misschien gekke gedachte: maar je carbs uit andere zaken halen (ik weet het is dan lastiger aan de hoeveelheden te komenmaar als 125 grampasta te veelis,kun je het tekort dan niet aanvullen door carbs uit andere zaken? Bijvoorbeeld pasta maken van courgette of pompoen, een flinke groentensoep, zelfgemaakte bolognese e.d?)
Het nadeel is dat je van soepen en groentes nog meer moet eten om aan je carbs te komen dan pasta/rijst. Ik ben gek op groentes en soepen hoor daar niet van. Maar om dat nog bij een maaltijd te voegen wordt in volume heel veel meer terwijl je niet veel meer binnen krijgt. Snap je wat ik bedoel? Je moet wel heel veel soep eten om bijvoorbeeld 50 gram pasta te evenaren.
Of begrijp ik je verkeerd?
Bij mijn pasta/rijst in de avond heb ik altijd nog 2 ons groentes en 2 ons vlees en saus

Ik maak me er op zich niet druk om. Slaap ik niet dan is het ook oke. Ik merk alleen dat het me de laatste tijd soms wat opbreekt. Daarom dat ik dacht van laat ik het eens weer proberen om te verbeteren.
Meestal pak ik even mijn leesboek erbij. Paar hoofdstukjes en dan slapen.

Dat kan ook.:) alleen als ik echt ga eten wat ik lekker vind.. ben ik doodziek daarna.. Zou zo graag weer eens brood eten.. maar dat is garantie op continu buikpijn.. alles met gluten. Dat maakt het wel wat lastig om ook genoeg koolhydraten te eten. Ik pak in het weekend dus wel andere dingen maar hou toch wel wat carbs (pasta/rijst) erin.
Maar tips voor lekker glutenvrije junkies zijn welkom hoor!:D

Glutenvrij brood welis probeerd?

• #2.594
Glutenvrij brood welis probeerd?
Yep. Niet weg te krijgen. 5 Merken geprobeerd inmiddels. Edit: en wat hierbij komt. Niet te betalen.... ca. 3 euro voor 200 gram brood. Schiet niet erg op als je per maaltijd al gauw 5 a 6 sneetjes moet eten...Das alleen aan KH al 3 euro per maaltijd. Dus het zou hooguit voor een uitzondering zijn. Maar dan nog. Het is niet te eten en om daar dan 3 euro voor te betalen gaat em wel erg ver.

Laatst bewerkt:
Bij sommige mensen lijkt junken niet uit te halen haha. Ik heb zakken drop gehaald, heb tijdens een bezoekje aan het pretpark bovenop mn normale eten hamburger (zonder broodje) en patat gehad en daarbij snickerijs, hometaart en wafels.

Resultaat - 0.7 kg lol. Punt is wel dat ik op andere momenten minder honger heb waardoor ik vermoedelijk automatisch compenseer. Zonder kcal tellen blijf ik gewoon op gewicht.

Is het een idee marina om my fitnesspall bij te houden? Dan heb ik je een aardig beeld van wat je minimaal moet hebben om te groeien. Zo heb ik mijn bulk destijds gedaan (tussen de 2800-3500 kcal zat ik goed).

---------- Toegevoegd om 08:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:25 ----------

ow en goede bulk tip. Mungboonnoedles!!! In 4 minuten klaar als je er heet water overheen giet en simpel aan te vullen met wat ei, champignons, currypasta en gebakken kip. Ze zijn glutenvrij, bevatten mega veel carbs + vit b1 (thiamine wat uiteindelijk nodig is om ATP aan te maken) en ijzer.

Ik koop voor 1 euro een zak van 500 g bij de toko. Ze zijn ook bij de albert heijn te koop (andere namen so-oen, suun, glasnoedels, laksa)

• #2.596
Bij sommige mensen lijkt junken niet uit te halen haha. Ik heb zakken drop gehaald, heb tijdens een bezoekje aan het pretpark bovenop mn normale eten hamburger (zonder broodje) en patat gehad en daarbij snickerijs, hometaart en wafels.

Resultaat - 0.7 kg lol. Punt is wel dat ik op andere momenten minder honger heb waardoor ik vermoedelijk automatisch compenseer. Zonder kcal tellen blijf ik gewoon op gewicht.

Is het een idee marina om my fitnesspall bij te houden? Dan heb ik je een aardig beeld van wat je minimaal moet hebben om te groeien. Zo heb ik mijn bulk destijds gedaan (tussen de 2800-3500 kcal zat ik goed).

---------- Toegevoegd om 08:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:25 ----------

ow en goede bulk tip. Mungboonnoedles!!! In 4 minuten klaar als je er heet water overheen giet en simpel aan te vullen met wat ei, champignons, currypasta en gebakken kip. Ze zijn glutenvrij, bevatten mega veel carbs + vit b1 (thiamine wat uiteindelijk nodig is om ATP aan te maken) en ijzer.

Ik koop voor 1 euro een zak van 500 g bij de toko. Ze zijn ook bij de albert heijn te koop (andere namen so-oen, suun, glasnoedels, laksa)
Tja.. dat herken ik wel ja. Maar ik eet op andere momenten niets minder. Ik hou het ook netjes bij ;) tot nu toe kom ik nog niet echt aan. Ben op de ruim 3000 nu een paar ons bijgekomen. Ik ga nu werken naar 3800 kcal (zit op ca. 3500) en zie wat ik dan bijkom. :) Moet toch een keer lukken he!

Ik zal daar eens voor kijken. Glasnoedels heb ik in huis.. wist niet dat dat hetzelfde was als mungboonnoodles. :o
Heb wel een keer een quinoa mix geprobeerd. Zit ook al wat meer in dan rijst/pasta.
Thanks voor de tips.

• #2.597
Lekkere train gehad. Daarna even de sauna in en mijn nek en schouders weer even laten tapen bij Fysio. Morgen voor werk op dienstreis. Zal de eerste keer worden sinds mijn hernia dat ik langer dan een uur ga rijden. 1:45 heen en ook weer terug. Laatste rit afgelopen weekend als bijrijder wist ik niet hoe ik het had van pijn en ben ik gaan liggen. Dus zien hoe het gaat. Trainen helpt in ieder geval voor de pijn. Dus dat gaat gewoon door! :D

Training Borst/Triceps/Biceps

Flat DB fly Ging veel beter dan vorige week.
10x7 kg opwarmen
2x10x9kg
1x10x10kg (+1 kg)volgende keer op 10 kg alle sets pakken

Incline DB press
2x5x8kg opwarmen
5x5x11kg (+1 kg) was wel heel erg zwaar... :o

chest press
10x30 kg opwarmen
3x10x35 kg

Peck deck
10x10 kg opwarmen
3x10x15 kg Ging beter dan vorige week.

straight bar push down
10x10kg opwarmen
3x10x16kg (+1 kg)

rope push down
10x10kg opwarmen
3x10x12,5kg oeeee... dat brand!! :D

DB kickback
5x4 kg opwarmen
3x10x6 kg :fire: ... laatste reps echt met ogen dicht en concentreren.

straight bar cable curl
10x10kg opwarmen.
3x10x12,5kg Ging beter dan vorige week

21-ers Was iemand met de EZ-bar bezig. Ik vroeg hoe lang nog.. zegt ie 1 setje... wil hij dat even vlug doen met 20 kg(=stang + schijven)... even beetje stoer doen. .. fl*kkeren na 3 curls de schijven eraf. :roflol: helemaal verbaasd zegt ie.. dat is me nog nooit overkomen..en hij stopte ook meteen. hahahah
4x15 kg

concentration curl, staand achter leuning van de bench met arm op leuning
5x4 kg opwarmen
3x10x6 kg Lekker knijpen! :heart:

Wat is de sauna daarna lekker zeg! :o

Lekkere training weer!
Bof bips met de sauna!!

Heerlijke training en dat 'geval' met de EZ-barbell moet er heel komisch uit hebben gezien :D
Sauna is heerlijk daarna *jaloers!* ;)

Terug
Naar boven