XXL Nutrition

Marina's Log

stoel zonder leuning pakken... gewoon zelf je rug recht houden ;)

• Topic Starter Topic Starter
Spierpijn?? lekker he:P
En voor de beweging maakt staand of zittend niet veel verschil hoor, t gaat tenslotte om je triceps die de beweging moeten uitvoeren.
Het enige waar je op moet letten is als je 'te zwaar'gaat, je niet gaat cheaten dmv meer gaan gooien. Dus echt je bovenarm recht langs je hoofd houden.

I love it! :D voel ik tenminste dat ik heb gewerkt!

Ik ga proberen wat het beste gaat. Zittend op een poef of staand.
Ik heb al ervaren als het te zwaar wordt met oefeningen dat je niet meer alleen de spieren waarvoor de oefening bedoeld is gaat gebruiken zeg maar. Op het moment dat ik voel dat het daarnaar neigt pak ik de oefening wat lichter. Ben nu nog wat zoekende naar welk gewicht ik moet hebben omdat het voor het eerst is dat ik die oefeningen doe.
Ik doe de oefeningen (bijna) altijd voor de spiegel (lang leve de spiegeldeur van mijn kast. :)) om te zien of ik het goed doe. Kijk vaak ook eerst even op exrx hoe een oefening uitgevoerd moet worden.
Dank je weer :) en sorry voor de vele vragen. :o

Maakt niet uit toch..we zijn er om elkaar te kunnen helpen. Goed bezig!

Thanks. :)

Kom ik toch nog met een vraag.
Ik deed DB BOR. Maar wat is nu beter? met barbell of kan ik hem gewoon met DB blijven doen?
Ik heb DB gepakt omdat ik merk dat ik best veel krachtverschil in mijn armen heb en hoop dat ik door onafhankelijk trainen de kracht in mijn armen weer wat gelijker te krijgen. Of kan ik toch beter Barbell BOR doen? Kan ik dan ook die kracht in beide armen wat gelijker krijgen?

Vandaag eerste keer training Borst + Rug. Borst waren eigenlijk op de pull over na allemaal nieuwe oefeningen.
Ik had nog wat tijd over en ondanks dat het geen noodzaak is heb ik dus nog wel abs erbij gedaan.
Verder zat ik nog in twijvel over mijn bovenstaande (vorige post) vraag. Ik heb al enig antwoord bij Tams in haar log gevonden. :)
Toch heb ik vandaag even beide geprobeerd. Zowel DB BOR (met hand en knie op bankje) als Barbell BOR.
Ik merk dat ik met Barbell meer mijn rug voel en het gevoel heb meer spieren te gebruiken dan met DB BOR op bankje.
Ik kan ook met Barbell meer gewicht halen. Met DB BOR op bankje heb ik meer het gevoel beide zijden echt apart te pakken. Wat is nu beter? Of kan ik het afwisselen?

Edit... ik had het helemaal fout! ik deed nooit DB BOR maar gewoon DB row..:o ik ga dus met barbell of dumbbell BOR verder. Volgende keer zal ik hem goed doen. Dus zal even mijn schema aanpassen...
maar zal ik dan de DB row laten vallen? of toch erbij pakken?

Maar goed ondanks dat ik dus niet de goede oefeningen wilde vergelijken heb ik wel beide gedaan.
Misschien wat te veel... maar ik had het idee van vergelijken op 1 dag vind ik makkelijker.. alleen heb ik dus het verkeerde vergeleken. Vandaar ook dat het zo anders aanvoelde. :o

Training (borst + rug)

DB bench press (nieuw)
3x8x4 kg (heb 6kg geprobeerd en was te zwaar, 5 kg is er niet)

Incline DB press (nieuw)
3x8x4 kg

DB fly (nieuw)
1x8x3 kg
2x8x4 kg (was zwaar. viel me tegen nu zo de eerste keer. :o)

DB pull over
3x10x14 kg

DB bent over row (bankje met knie en hand, hier merk ik wel het krachtverschil tussen mijn armen)
Ik deed hier dus DB row... mijn fout...
1x8x6 kg
1x8x8 kg
1x8x10 kg

Proberen:
Barbell bent over row (bij deze voel ik mijn rug meer en heb ik het idee meer spieren aan te spannen)
3x8x20 kg

Hyperextension
3x8x bw+10kg schijf

Lat Machine
1x8x55kg
2x8x60kg (wel zwaar maar het ging!)

cable seated row
3x8x40 kg

V-crunch
3x12x bw

Barbell core rotation (free weight romp)
3x12x24kg

Voelde me echt voldaan daarna!
Nu lekker koken en hangen. :D

Laatst bewerkt:
Goed gedaan Marina;)
Wat betreft je vraag, ik zou ze lekker afwisselen.
Zoieso voor je krachtverschil goed;)

Ik vind borst en rug op 1 dag geen geslaagde combo, maaaarrr wel goed gedaan! :P

Lekker :D:D Voldaan mag je nu zeker zijn! Hoeveel tijd was je nu kwijt met deze oefeningen? Meer dan normaal of hetzelfde?

Goed gedaan Marina;)
Wat betreft je vraag, ik zou ze lekker afwisselen.
Zoieso voor je krachtverschil goed;)

Dit is de vierde schrijfwijze voor "sowieso" die ik vandaag zie (zie nieuwe posts).

@ Marina: de lat, gewichten zijn aardig hoor. Je benadert hetgeen ik tot op heden mag doen aangezien mijn schouders niet mee willen werken (nog niet). Verder staar je je soms nog te blind op de gewichten en post je tussen haakjes een excuus waarom het niet veel was, dat moet je niet doen :eek: Je zet hier oefeningen neer die de helft op DBB niet eens doet ! En kg., iedereen hier is geboren als baby, niet als BB-er dus hebben we allemaal de startfase moeten doorgaan.

En dat is de laatste keer dat ik dat tegen je zeg muts :eek:

grrrrrrrr.

Blijf focussen op de progressie die je haalt ! Je komt van ver en bent nu al verder dan velen.

zeker een mooie training.... in tegenstelling tot Sjors vind ik borst en rug op een dag een heerlijke combo

Dit is de vierde schrijfwijze voor "sowieso" die ik vandaag zie (zie nieuwe posts).

@ Marina: de lat, gewichten zijn aardig hoor. Je benadert hetgeen ik tot op heden mag doen aangezien mijn schouders niet mee willen werken (nog niet). Verder staar je je soms nog te blind op de gewichten en post je tussen haakjes een excuus waarom het niet veel was, dat moet je niet doen :eek: Je zet hier oefeningen neer die de helft op DBB niet eens doet ! En kg., iedereen hier is geboren als baby, niet als BB-er dus hebben we allemaal de startfase moeten doorgaan.

En dat is de laatste keer dat ik dat tegen je zeg muts :eek:

grrrrrrrr.

Blijf focussen op de progressie die je haalt ! Je komt van ver en bent nu al verder dan velen.

Hahaha die Meso, nou okee dan..speciaal voor jou..
Ik vind sowieso dat je lekker hebt getraind Marina, en net wat er gezegd word,staar je niet blind op de gewichten..die zijn zo onbelangerijk.
uitvoering first:)

Hahaha die Meso, nou okee dan..speciaal voor jou..
Ik vind sowieso dat je lekker hebt getraind Marina, en net wat er gezegd word,staar je niet blind op de gewichten..die zijn zo onbelangerijk.
uitvoering first:)

Nu haal je heel mijn onderliggende versierpogi.......boodschap onderuit. Lekker weer Miss :D

Maar je vult het goed aan. Beetje onzekerheid wat er nog in zit stampen we er wel uit hier, goed bedoeld that is.

Nu haal je heel mijn onderliggende versierpogi.......boodschap onderuit. Lekker weer Miss :D

Maar je vult het goed aan. Beetje onzekerheid wat er nog in zit stampen we er wel uit hier, goed bedoeld that is.

Dan was die boodschap wel heel onderliggend:p , sorry hoor..
Hahaha maar idd, je hoort het marina..dat beetje onzekerheid 'stampen'we er hier wel uit;)

Hahaha.. nou ik had al meegelezen met mijn bord op schoot.. maar dat typt zo lastig. :P
Maar ik schrik niet zo snel hoor! Dus het valt nog mee.

@Tams
Ik had echt een zeer voldaan gevoel. Had ook het idee gewoon meer energie te hebben. Had ook veel zin om het aan te gaan met een nieuw programma. Ik was ongeveer evenlang bezig als anders. Dan wel inclusief die extra oefeningen.

@Sjors
Dank je. Ik vind het wel een lekkere combi. Het ging in ieder geval goed.

@Dinky Toy
Dank je. Ik vind het ook wel een lekkere combi!

@Miss H
Dank je. Ik ga ze gewoon afwisselen. Ene week de een en andere week de ander. :)

hahaha.. ja ik zie het ook vaak op vele manieren voorbij komen! :D

@Meso
Dank je. Ik weet dat ik me niet blind moet staren op gewichten. Ik post nu vnl ook alles erbij omdat dit mijn start is zodat ik het zelf ook goed bij kan houden. Maar ik snap je wel en zie het ook.. excuus inderdaad... :o ik moet het gewoon starten en langzaam opbouwen en dan komen die gewichten vanzelf wel wat hoger. Ik heb nu in ieder geval een start gemaakt met dit schema. :)
Mijn lat ben ik op zich wel een beetje trots op. Het is alleen heel erg machine afhankelijk. Maar gewoon dat ik opgeklommen ben tot 60kg vind ik voor mezelf al heel wat. En ik denk dat jij als je schouder weer wat meewerkt wel heel wat hoger zit! ;)

enne.. dank je... ik ben nu eenmaal soms een zeurmuts....:p

die sneller wil en soms té snel....:rolleyes:

Ik blijf gewoon doorgaan en zolang er progressie is is het goed! thanks... mijn weg was lang en is nog steeds lang... maar ik wandel rustig door.:)

Nu haal je heel mijn onderliggende versierpogi.......boodschap onderuit. Lekker weer Miss
welnee joh!! ik weet toch wie het zegt? ;)

Hahaha maar idd, je hoort het marina..dat beetje onzekerheid 'stampen'we er hier wel uit
Nou dan moet je goed doorstampen.. kan nogal erg onzeker zijn... :o

Ik vind het een hele lekkere training marina ;)

En volgens mij kunnen we nog wel 100x zeggen niet te staren op de gewichten :o hahah komt goed!!

Dank je Sheren. :)

Tja.. ik weet het.. wil teveel.. maar ik zal me niet focussen op gewicht maar op techniek en progressie. Nou ja.. in ieder geval proberen dan he! :rolleyes:

Terug
Naar boven