MuscleMeat

Marina's Log

Mooie training weer :)

Mooie train, die heb je maar mooi weer binnen!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.723
Pff een hoop v-crunches.. nice!!

Mooie train, die heb je maar mooi weer binnen!
Thanks allemaal. :)

Vandaag een rare dag. Heel druk op werk en schoonmams vandaag een hart operatie (is goedgegaan maar effect zullen we over een paar maanden moeten zien of het echt gelukt is) ... dus hele dag gespannen en hard gewerkt en overgewerkt en ja.. morgen komt ze misschien al naar huis... dus zullen wij ook wel wat moeten doen gezien schoonpaps na operatie 5 aan zijn hand nog in het gips zit. Ja... lekker getimed. :rolleyes:
Maar in ieder geval mijn train borst/triceps en biceps gesplitst. Vandaag de triceps en biceps en morgen dan borst. Ik train dan heel kort maar zo kan ik toch alle spiergroepen doen en ook op tijd thuis zijn.
Dus vandaag triceps en biceps getraind. Korte pauzes genomen tussen de sets. Merkte bij triceps wel dat ik niet eerst borst vooraf had gedaan. :D
Bij biceps merkte ik daarna dat het overwerken toch wel een beetje erin hakt...kon daar echt niets bijpakken. Maar ging wel met enorme pomp in mijn armen weg. :heart:

Dan boodschappen doen en meteen door naar het ziekenhuis. Nu thuis en gegeten en moe en hangen..

Korte train triceps/biceps
straight bar push down
10x10kg opwarmen
3x10x20kg (1,5 kg) wel zwaar... maar geen borst vooraf scheelt wel. :o

rope push down
10x10kg opwarmen
3x10x16 kg (1 kg)

DB kickback
5x4 kg opwarmen
3x10x6 kg :fire: ...

Dips BWeven een extraatje.. proberen
7x
5x
5x

straight bar cable curl
10x10kg opwarmen.
3x10x15kg die kreeg ik echt niet hoger... :(

21-ers
4x15kg dat brand lekker!

concentration curl, staand achter leuning van de bench met arm op leuning
5x4 kg opwarmen
3x10x7 kg VPR vorige keer had ik geen 21 ers vooraf. Nu wel.. maar ja nu geen borst train vooraf. Maar in ieder geval lekkere pomp daarna! :D

Dat was even kort. Morgen even borst pakken :).

Nice workout. Als evt vervanger van de dumbell kickback kan je hem ook met de cable doen. Van boven af enkel de catrol pakken met je hand en dan in een BOR houding staan en dan zo met de cable de kickback doen. Vind hem heerlijk! Fijner en geconcerteerder als met een dumbell [emoji5]️

• #2.725
Nice workout. Als evt vervanger van de dumbell kickback kan je hem ook met de cable doen. Van boven af enkel de catrol pakken met je hand en dan in een BOR houding staan en dan zo met de cable de kickback doen. Vind hem heerlijk! Fijner en geconcerteerder als met een dumbell [emoji5]️
Thanks voor de tip. Heb verschillende mogelijkheden qua cable om die zo te doen inderdaad. Zal eens kijken. :)

Thanks voor de tip. Heb verschillende mogelijkheden qua cable om die zo te doen inderdaad. Zal eens kijken. :)

Lijkt me ook een fijne manier van kickbacks! Laat je weten wat je er van vond als je hem gaat proberen, Marina? :)

Klinkt allemaal erg hectisch, Marina.. Veel spanning en drukte, je houdt je er weer goed onder! :)
Goede manier van splitsen wat betreft trainen, ziet er lekker uit.
Houd je taai!

• #2.727
Lijkt me ook een fijne manier van kickbacks! Laat je weten wat je er van vond als je hem gaat proberen, Marina? :)

Klinkt allemaal erg hectisch, Marina.. Veel spanning en drukte, je houdt je er weer goed onder! :)
Goede manier van splitsen wat betreft trainen, ziet er lekker uit.
Houd je taai!
Als ik eraan denk pak ik hem volgende week even mee. Ik had het vandaag even willen proberen.. maar door drukte ook maar een half uur tijd.. dus net genoeg om alleen effe borst te doen.
Het is erg hectisch.. en ik merk wel dat het allemaal best druk is.. ben blij dat ik nu kan hangen.. nou ja.. naar mijn schoonouders toe zo en daar hangen. Schoonmams is thuis ondanks een nabloeding gisteren.. dus we gaan even kijken hoe het nu gaat. :)

---------- Toegevoegd om 19:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:50 ----------

Het was vandaag extreem hectisch... andere collega was ook ziek. Wij hadden beide een productieproef.. hij op een andere machine dan ik.. moest dus nu beide doen. Dus was pendelen. maar van 7:00-17:00 bezig geweest en het grootste deel is gelukt. Maar ik had daarna zo geen zin meer om te trainen. Best moe.. maar goed.. moest alleen borst doen. Wat was ik blij dat ik gisteren al armen had gedaan. dus mezelf heengesleept en even een half uurtje borst aangepakt. Ging ondanks de drukke dagen nog wel redelijk ook. :)
Nu zo naar mijn schoonouders. even kort en daarna hangen en slapen.. als dat weer eens lukt.. gaat ed laatste week weer bagger.. 3 uurtjes op een nacht.. slechte combi met dit lange werken. :o

Maar goed.. genoeg geluld.. zeer korte borst train.

Flat DB fly
10x7 kg opwarmen
2x10x10kg gaat lekker! en dacht echt.. ga het proberen..
1x10x11 kg (+1 kg) zwaaaaarrr.. niet normaal! maar eindelijk na 5 weken toch een keer wat hoger! :D

Incline DB press
2x5x8kg opwarmen
5x5x12kg wel zwaar na die fly's :D

chest press
10x25 kg opwarmen
2x10x40 kg (+1,5 kg) ging wel loodzwaar en langzaam op het laatst.
1x8x40 kg die laatste 2 reps lukten echt niet meer. :(

Peck deck
10x10 kg opwarmen
3x10x16 kg erg zwaar na de chest press...

Nou ja.. kort maar toch gedaan. :) Moet eerlijk zeggen dat dit wel even meer dan zat was voor vandaag...:o

Als je zo druk bent en ook nog slecht slaapt zal dat niet ten goede komen van je groei.
Zoek je rust.

• #2.729
Als je zo druk bent en ook nog slecht slaapt zal dat niet ten goede komen van je groei.
Zoek je rust.
Dat ga ik doen ook.. Als het maar enigzins lukt ga ik morgen eerder naar huis. Moet alleen dan wel zo zijn dat er geen uitloop is op de machines. Dat is het nadeel van werken in een productieomgeving. Maar het weekend wordt een oase van rust. :) En morgen misschien ook even lekker in de sauna liggen. Dat zal de rust vast ook ten goede komen.

Lekker vroeg naar bed dan komt het vast goed

• #2.731
Dat haalt helaas niets uit Grosje.. ik kan er om 22:00 in gaan liggen maar dan nog slaap ik niet voor 00:00 in.. ik ga standaard om 23:00 naar bed.. moe of niet.. en standaard 6:00 op.. ook als ik eerder wakker ben.. Dus ja.. vast ritme moet helpen zou je zeggen..

Dat haalt helaas niets uit Grosje.. ik kan er om 22:00 in gaan liggen maar dan nog slaap ik niet voor 00:00 in.. ik ga standaard om 23:00 naar bed.. moe of niet.. en standaard 6:00 op.. ook als ik eerder wakker ben.. Dus ja.. vast ritme moet helpen zou je zeggen..

Dat is jou ritme. Probeer eens als je om 22:00 gaat ZMA (werkt bij vele niet) anders Melatonine. Dan slaap je wel hoor! 7-8u goede slaap is normaal. Mocjt jet korter zijn zou ik toch langs de dokter gaan voor slaapmiddelen [emoji12]

Goed dat je toch ben gaan trainen, wel vervelend van dat slaap tekort heb je vaker toch? Had er eerder iets over gelezen. Lijkt me wel naar hoor sterkte, hoop dat je snel weer normaal kan slapen

• #2.734
Dat is jou ritme. Probeer eens als je om 22:00 gaat ZMA (werkt bij vele niet) anders Melatonine. Dan slaap je wel hoor! 7-8u goede slaap is normaal. Mocjt jet korter zijn zou ik toch langs de dokter gaan voor slaapmiddelen [emoji12]
Ik heb al veel geprobeerd.. slaap nu al 13 jaar zo slecht... om 21:00 naar bed of 22:00 heb ik ook geprobeerd.. maar dan nog.. ik slaap niet in.. slaap ik wel iets vroeger in dan ben ik om 2:00 weer wakker.. De laatste tijd ga ik dus om 23:00 erin en ben ik rond 3:00 wakker.. heel soms 4:00.. dan zie ik gewoon de uurtjes wegtikken.. ik ga me er niet druk om maken want dan slaap je nog slechter.
Ik ben al vaak bij de huisarts geweest. Uieindelijk gaf hij me 5 tabletten zoplicon.. daar heb ik 3 weken mee gedaan. steeds een halfje. maar slaapmiddelen zijn ook geen oplossing. Daarna gaf hij me de amitryptiline. Dat wordt vaak gebruikt om te slapen. Maar ook dat lukt dus niet.. En nu met de lange dagen op werk breekt het me op. Dus ja.. ben even kwijt wat ik nog kan doen nu..

Goed dat je toch ben gaan trainen, wel vervelend van dat slaap tekort heb je vaker toch? Had er eerder iets over gelezen. Lijkt me wel naar hoor sterkte, hoop dat je snel weer normaal kan slapen
Dank je. Yep.. nu al zo een 13 jaar... Ik heb alleen ed periode dat ik onder meds zat van mijn nekhernia beter geslapen.. maar ja.. dat wil wel met 5 tramadol en zooi PCM per dag :rolleyes: maar sindsdien ik daarmee gestopt ben is het weer terug bij af. helaas...

Pfff da is crap zeg... Zou toch zegge naar een drukke werkdag en workout dat je toxh wel moet kunne slapen...

• #2.736
Ja melatonine en dan wel die van 2 mg en niet die van 0,1 mg! Want dat doet niks. Heb je die van 2 mg wel eens geprobeerd? Slaap je zeker van in... je gaat vanzelf gapen, en sommige mensen slapen er ook beter van door.

• #2.738
Ja melatonine en dan wel die van 2 mg en niet die van 0,1 mg! Want dat doet niks. Heb je die van 2 mg wel eens geprobeerd? Slaap je zeker van in... je gaat vanzelf gapen, en sommige mensen slapen er ook beter van door.

ik heb 3 mg en 6 mg geprobeerd.. en werd alleen maar wakkerder. Heb afgelopen nacht alleen amytriptiline genomen en even geen melatonine... heb wel wat beter geslapen. misschien een uurtje langer...
Ga het vannacht nog een keer proberen zonder mela en alleen met de amitriptiline.
Een vriendin van me is apothekers assistente en zei dat ik ook 2 ami kan nemen. Schijnt ook te helpen tegen zenuwpijn.. dus ja.. heb de laatste tijd veel last van die zenuwpijn in mijn arm.. dus misschien dat ik het ga proberen. Ik kan alleen wat suf zijn mogenochtend.. maar ja.. het is weekend dus waarom niet. Dus denk dat ik het probeer.. 1 x met 2 ami..

---------- Toegevoegd om 21:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:13 ----------

Vannacht dus ietsje beter geslapen. maar op werk weer erg druk. Het ging met moeite maar ben om 14:15 naar huis gegaan.. nou ja.. trainen. Ik ben wel 4 x gebeld met vragen. Maar had gezegd ze kunnen bellen maar ik ga! heb 4 dagen van bijna 10 uur erop zitten.. dus vond dat ik wel 1,5 uur eerder weg kon. Maandag weer een dag! :D

Maar ondanks alles is de afgelopen week niet aan mijn training af te zien. Het ging boven verwachting lekker! ik weet niet wat ik heb.. maar kon gewoon alles verhogen. :D

Beentrain kuiten/hams/billen

seated calf raises opwarmen en daarna 100x in # sets superset met side bend 5x10x10kg per zijde
2x15x25kg opwarmen
35 kg werksets.
45x 30x 25x Yesss... in 3 sets en eerste set 45 voor t eerst! op naar de 50x in 1 set!

calf raises staand
20x52,5 kg opwarmen (effe hoger begonnen.. oftwel te lui het blokje eraf te halen. :rolleyes: )
3x20x72,5 kg (+2,5 kg)

calf presses in legpressafwisselend tenen bij elkaar/van elkaar/bij elkaar/van elkaar
4x20x192,5kg(+2,5 kg) zwaar.. dat brand goed. :D

lying leg curl
10x10 kg opwarmen
3x10x20 kg (+1,5 kg) :eek: Niet verwacht dat dat zou lukken.

Staand leg curl in leg extension machine Komt er iemand naar me toe en zegt we hebben daar ook een machine voor hoor.. en wijst naar de hip extension machine... toen heb ik hem even uitgelegd dat dat echt wat anders is..... :p
10x10 kg opwarmen
3x10x17,5 kg :fire: (+0,5 kg) Voelt goed!

Barbell hip raises
4x12x40 kg (+2,5 kg) Die voelt zoooo lekker! brand goed! :D

v-crunch superset scharen
70x SS 20x
54x SS 20x
70x SS 20x
40x SS 20x

dat viel me dus alles mee.. daarna lekker eten @ de gym bar! :D
nu lekker weekend. en hopen dat ik wat beter slaap.

naar met dat slechte slapen icm drukke werkdagen!
ff weekeindje bijtanken nu!

Lees dit na jouw reactie op mijn logje, wat een prachtige, sterke train. Respect hoor, je geeft maar niet op! :).
Ik hoop dat je vannacht wat beter kunt slapen en van het weekend wat kan ontspannen.
Hoe gaat het nu met je schoonmoeder?

Zoals je trouwens inmiddels weet werken zaken zoals melatonine (5mg) ook niet bij mij. Slaappillen gebruik ik ook maar max eens per 2 weken (wanneer slaaptekort weer dagelijks functioneren te veel benvloedt. Mocht je toch iets vinden wat ook maar een beetje werkt, ik houd me aanbevolen!

Terug
Naar boven