MuscleMeat

Marina's Log

Lekkere training weer!!

Een teveel aan melatonine (juiste dosering is voor iedereen anders) kan averechts werken en zorgen voor onrustige slaap.
Beter lage dosis proberen en ophogen als het nodig is.
Als ik die 3mg neem lig ik de hele nacht wakker, 0.4mg is voor mij de juiste dosis..

Lekkere training weer!!

Een teveel aan melatonine (juiste dosering is voor iedereen anders) kan averechts werken en zorgen voor onrustige slaap.
Als ik die 3mg neem lig ik de hele nacht wakker, 0.4mg is voor mij de juiste dosis..

Jup klopt helemaal

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.743
naar met dat slechte slapen icm drukke werkdagen!
ff weekeindje bijtanken nu!
Tja.. het is niet fijn.. maar het is nu weekend gelukkig!

Lees dit na jouw reactie op mijn logje, wat een prachtige, sterke train. Respect hoor, je geeft maar niet op! :).
Ik hoop dat je vannacht wat beter kunt slapen en van het weekend wat kan ontspannen.
Hoe gaat het nu met je schoonmoeder?

Zoals je trouwens inmiddels weet werken zaken zoals melatonine (5mg) ook niet bij mij. Slaappillen gebruik ik ook maar max eens per 2 weken (wanneer slaaptekort weer dagelijks functioneren te veel benvloedt. Mocht je toch iets vinden wat ook maar een beetje werkt, ik houd me aanbevolen!
Dank je. :) jij bent net zo een dorozetter!
Met schoonmams is het redelijk. Ze heeft veel pijn nog en mag de eerste weken echt niets doen. dus zo af en toe even bijspringen. Ze hadden 3 daagjes weg gepland maandag. Ze gaan wel. alleen op een laag pitje. :)
Mela leek wel te werken in het begin.. maar nu.. ik weet het niet meer. Slaappillen hou ik niet van. Ik gebruik amitriptiline. Maakt je wat rustiger. Heb op advies dus 2 genomen en geslapen tot 5:00 en daarna tot 7:15.. kwam er om 8:00 pas uit en ben na het ontbijt terug gegaan tot 9:45 lekker gelegen. Knapt een mens van op. Denk vanaaf weer 2 proberen te nemen ipv 1. Dat zou als het helpt een echte oplossing zijn want is geen verslavend slaaptablet. Ik laat het je wel weten.
Lekkere training weer!!

Dank je. :)
Ja kan zo zijn. Al snap ik niet dat het in het begin leek te werken. Potje is al bijna leeg. Maar goed zoals hierboven staat. Ik ga dit even blijven proberen zonder mela.
Ik zal het uitvinden of dat het echt is. Omdat het in het begin wel hielp.

• #2.744
Van het weekend eigenlijk niets gedaan. Echt rust genomen en was eraan toe na een week overwerken. Deze week wordt weer erg druk dus van het weekend 2 amitriptyline genomen en toch 2 x 5 uur geslapen. Heb ook vanmorgen met de huisarts overlegd en ga dit blijven doen om meer rust te krijgen. Het werkt erg goed. Als ikw at meer tijd heb heeft ze aangeboden om wat verder en dieper te gaan zoeken naar de oorzaak van mijn slaapproblemen die ik al zo een 13 jaar heb. En ik heb al heel veel geprobeerd...

In ieder geval vandaag druk geweest en merk dat ik nog best moe was. Maar train ging redelijk. Alhoewel ik het gevoel had dat het voor geen meter ging maar oke.. :o

Training vandaag rug/schouders
chin ups opwarmen
3x5 BW

Reverse pull down small
10x25kg opwarmen
3x10x41 kg zwaar... laatste reps echt tergend langzaam.

Horizontal cable row v-stang
10x21kg opwarmen
3x10x32,5 kg (+0,5)

BOR (barbell onderhandse grip)
10x20 kg opwarmen
2x10x35 kg

T-bar row
2x5x25 kg opwarmen
5x5x37,5 kg (+2,5 )

rotary cuff oefeningen opwarmen
2 sets met 1,25 kg schijfjes

Arnold presses
2x5x4 kg opwarmen
5x5x9 kg lekker zwaar.
1x5x10 kg (+1) even proberen... het ging zeeeeer moeizaam. maar volgende keer op 10 kg starten!

front raises staand en die valt altijd tegen na de arnold press.
10x3kg opwarmen
3x10x6 kg wel erg zwaar. Maar het ging!!! :D

bent over side raise liggend
10x3 kg opwarmen
3x10x8 kg VPR. nu 3 sets ipv 2 sets maar wel erg zwaar

Upright row EZ-bar
1x8x10 kg opwarmen
3x10x20 kg zwaar... en laatste reps echt met moeite. Brand lekker!

Zou inderdaad wel fijn zijn als je eindelijk een oplossing zou kunnen vinden, 13 jaar slaapproblemen is niets niets pff.
Toch weer een goeie training hoor ;)

Je gaat weer lekker, top!! Niets "redelijk", "redelijk" is als je hebt besloten op de bank te blijven zitten.. :). (Goh, had ik beter niet kunnen zeggen, weet wat me te wachten staat wanneer ik mijn training ook eens als zodanig omschrijf.. :o)

Heerlijk dat je dit weekend even hebt kunnen bijkomen, dat moet goed voelen.. Zou helemaal mooi zijn als er nu eindelijk eens wat aan je slaapproblemen gedaan kan worden.. Zouden je trainingen dan nog knallender zijn dan nu? :D
Benieuwd naar het vervolg bij de huisarts!

En hopelijk deze week alsnog weer lekker wat uurtjes slaap pakken :).

pfoei, ik hop dat dit medicijn lijkt te helpen.
Pft je slikt nogal wat verschillende zaken he.

wel een lekkere train, die arnold presses zijn impressive!

• #2.748
Zou inderdaad wel fijn zijn als je eindelijk een oplossing zou kunnen vinden, 13 jaar slaapproblemen is niets niets pff.
Toch weer een goeie training hoor ;)
Het lijkt te helpen. Dus we zullen zien.
dank je. :)

Je gaat weer lekker, top!! Niets "redelijk", "redelijk" is als je hebt besloten op de bank te blijven zitten.. :). (Goh, had ik beter niet kunnen zeggen, weet wat me te wachten staat wanneer ik mijn training ook eens als zodanig omschrijf.. :o)

Heerlijk dat je dit weekend even hebt kunnen bijkomen, dat moet goed voelen.. Zou helemaal mooi zijn als er nu eindelijk eens wat aan je slaapproblemen gedaan kan worden.. Zouden je trainingen dan nog knallender zijn dan nu? :D
Benieuwd naar het vervolg bij de huisarts!

En hopelijk deze week alsnog weer lekker wat uurtjes slaap pakken :).
Hahahaha... nou ja het ging redelijk. vandaag was flut voor mijn gevoel. Maar ja... gevoel zegt niet alles. Zolang ej alles geeft wat je op dat moment is huis hebt train je goed wordt er vaak gezegd. Dan moet ik dat maar aannemen want zo voelt het niet. :o

Weekend was lekker. Tot nu toe merk ik er nog niet veel van met trainen. maar ja.. overwerk en ed hele dag lopen en staan hakt er ook wel in... Ik mag iig 20 mg blijven slikken. Ik hoop echt zsm een afspraak te maken om eens verder te zoeken naar oorzaken.
Ik hoop het ook. :)

pfoei, ik hop dat dit medicijn lijkt te helpen.
Pft je slikt nogal wat verschillende zaken he.

wel een lekkere train, die arnold presses zijn impressive!
Ik slik niet veel hoor. Alleen nefidipine voor mijn hand. (Raynaud achtige verschijnselen waarbij mijn hand zo nu en dan blauw wordt). verder alleen dus die 2 amytriptiline. Verder niets aan meds.. ja.. de pil. :o
Aan supps alleen zma en vitD. Dus valt wel mee.

dank je. Die Arnold presses vind ik zoooo lekker! :D

Het lijkt te helpen. Dus we zullen zien.
dank je. :)

Hahahaha... nou ja het ging redelijk. vandaag was flut voor mijn gevoel. Maar ja... gevoel zegt niet alles. Zolang ej alles geeft wat je op dat moment is huis hebt train je goed wordt er vaak gezegd. Dan moet ik dat maar aannemen want zo voelt het niet. :o

Weekend was lekker. Tot nu toe merk ik er nog niet veel van met trainen. maar ja.. overwerk en ed hele dag lopen en staan hakt er ook wel in... Ik mag iig 20 mg blijven slikken. Ik hoop echt zsm een afspraak te maken om eens verder te zoeken naar oorzaken.
Ik hoop het ook. :)

Ik slik niet veel hoor. Alleen nefidipine voor mijn hand. (Raynaud achtige verschijnselen waarbij mijn hand zo nu en dan blauw wordt). verder alleen dus die 2 amytriptiline. Verder niets aan meds.. ja.. de pil. :o
Aan supps alleen zma en vitD. Dus valt wel mee.

dank je. Die Arnold presses vind ik zoooo lekker! :D

ik haat die arnold presses....ik haat presses ;)
(lees: ik ben megaslecht daarin).
je weet dat de pil nadelig effect heeft op opbouwen spiermassa? er zijn alternatieven, wie weet zijn er wel die geschikt voor je/jullie zijn?

• #2.750
ik haat die arnold presses....ik haat presses ;)
(lees: ik ben megaslecht daarin).
je weet dat de pil nadelig effect heeft op opbouwen spiermassa? er zijn alternatieven, wie weet zijn er wel die geschikt voor je/jullie zijn?
Maar jij bent weer goed in heel veel andere dingen he! ;)
Dat wist ik niet. Ik zal eens wat dingen uit gaan zoeken. Dank je.

Trainen ging naar mijn gevoel niet lekker. Had op werk al de hele dag tussen een aantal productielijnen heen en weer gelopen ivm problemen. Pas tegen 17:00 in de gym.. dus weer een dag van bijna 10 uur en veel staan en lopen.... en dan beentrain.. Dat viel me erg tegen.. :(
Maar goed, squats gingen wel een stuk beter. Goed op ademhaling gelet en ook dat ik langzamer naar beneden ging. Op zelfde gewicht ging het nu wel beter maar het blijft net aan. Zit voor nu wel aan mijn max gewicht...
Verder alles echt maximaal gegeven wat ik had. Soms ook een paar tellen pauze genomen om de laatste reps eruit te persen. Merk dat de lange dagen er wel inhakken. Maar goed.... trainen gaat door maar het voelde niet als een goede train.

Beentrain.
Squat
2x5x20
5x5x42,5 kg goed focus op ademen en borst beter vooruit houden. Ging een stuk beter nu! Heb het gewicht niet eerst lager gedaan zoals gepland maar gewoon gelijk gehouden aan vorige week (had toen net 2,5 kg voor het eerst weer opgehoogd.. dacht dat moet gewoon kunnen :rolleyes: )

legpress
10x120 kg opwarmen
3x10x155 kg

leg extension superset side bends
side bends:
4x10x10 kg per zijde
Leg ext:
10x30 kg opwarmen
3x10x50 kg Dit voelde na die squat en legpress als lood.... Had er meer moeite mee dan vorige week. :(

walking lunges Lekker met brandende quads. :whip:
10x 5 kg DB's (20 passen, 10 per been) opwarmen
3x10x 8 kg DB's (20 passen per set, 10 per been) dat braaanddddd! Laatste paar passen moeizaam omhoog. :D dit voelt zo lekker!

abductor
10x21 kg opwarmen
3x10x33,5 kg (+0,5kg)

adductor superset met side bends
10x20 kg opwarmen
3x10x25 kg (+0,5kg) Alle blokjes waren weg. :mad: Maar laatste 2 reps van set 3 wel een beetje cheatend. :o

Het was al onwijs laat dus buik verder maar laten zitten. Moest ook nog boodschappen doen voor het avondeten ... dat gaat helaas niet vanzelf.

Mooie training weer
Gaat toch goed als ik het zo lees

Vervanger voor de pil... Een euro tussen je knieen houden

---------- Toegevoegd om 22:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:45 ----------

Mooie training weer
Gaat toch goed als ik het zo lees

Vervanger voor de pil... Een euro tussen je knieen houden

• #2.753
  • #2.754
Vandaag weer een extreem drukke dag gehad op werk.. was weer even 10 uurtjes bikkelen. Maar de resultaten mogen er zijn! Vond het wel leuk om vandaag samen met een collega een compleet nieuwe zelfbedachte productie route testen en het is gelukt. Volgende week kunnen we inplannen in de reguliere productie. Das echt gaaf! Nou ja.. daardoor was het dus weer tegen 17:00 gelopen en morgen zal het ook flink uitlopen. Dus weer gesplitste train ivm tijdnood. Vandaag even snel triceps/biceps en buik maar gelaten voor wat het was... en morgen borst.

Korte train triceps/biceps
straight bar push down
10x10kg opwarmen
3x10x20kg

rope push down
10x10kg opwarmen
3x10x16,25 kg (+0,25 kg :p ) Ik was op zoek naar een 1 kg blok.. was er niet.. dus heb ik gewoon een 1,25 kg schijfje aan de pin gehangen. Die donderde er alleen steeds af als ik met een set klaar was. :D

DB kickback
5x4 kg opwarmen
3x10x6 kg :fire: ...

straight bar cable curl
10x10kg opwarmen.
3x10x16kg (+1 kg) Eindelijk wat hoger....Maar wel de laatste rep van set 3 beetje cheat. :o

21-ers
4x15kg dat brand lekker!

concentration curl, staand achter leuning van de bench met arm op leuning
5x4 kg opwarmen
3x10x7 kg Leuk om die ader over je biceps te zien lopen. :D

Dat was even kort. Geen tijd meer voor buik.
Heb een verrassingspakketje opgestuurd gekregen en moest dat ophalen. :D

Eecht zooooo lief. Als goede vriend en steun in mijn strijd om massa te bouwen heb ik weer een mooi pakketje gekregen met wat supps. 2 potten lactose/glutenvrije eiwitten van 900 gram :eek: en een pot zink tabletten en wat samples! Echt zo verschrikkelijk lief en ben er zo blij mee!
Stond er echt bij en mijn bek viel open van verbazing! :o Goed dat ik er geen foto van heb gemaakt.. die kop van mij dan he! ;) Maar dit is wel een heel lief gebaar. Dank je opa voor je superlieve gebaar en je steun hiermee! Goede vrienden zijn kostbaar en zeldzaam en ik ben zuinig op onze vriendschap. xx

foto supps.jpg

Laatst bewerkt:
Mooie training hoor. En wat lief een echte sugargrandpa :p

Ik zoek nog een adoptieopa die dat ook doet voor mij

Over die nectar heb ik toevallig laatst goede verhalen in mijn gym gehoord, dat zou de beste whey zijn ? ik heb nu Whey perfection maar was ook al aan t denken om over te stappen. Is het aan te raden?

- Zoekt hij meer vriendschappen ?+)

-Ik vind het heel cool voor je dat het zo leuk is op t werk ook al heb ik geen idee wat het precies inhoudt wat je typt:D Maar altijd positief als je het goed hebt :) Dat hoor je niet zo vaak meer.

- mooie training! kort maar krachtig he :D Die 21ers moet ik ook echt gaan uitproberen, zie t steeds vaker langskomen hihi

• #2.758
Mooie training hoor. En wat lief een echte sugargrandpa :p
Dank je. :) letterlijk een sugar grandpa. :D

Ik zoek nog een adoptieopa die dat ook doet voor mij
hahahah.. ja lief he! :)

---------- Toegevoegd om 21:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:16 ----------

Over die nectar heb ik toevallig laatst goede verhalen in mijn gym gehoord, dat zou de beste whey zijn ? ik heb nu Whey perfection maar was ook al aan t denken om over te stappen. Is het aan te raden?

- Zoekt hij meer vriendschappen ?+)

-Ik vind het heel cool voor je dat het zo leuk is op t werk ook al heb ik geen idee wat het precies inhoudt wat je typt:D Maar altijd positief als je het goed hebt :) Dat hoor je niet zo vaak meer.

- mooie training! kort maar krachtig he :D Die 21ers moet ik ook echt gaan uitproberen, zie t steeds vaker langskomen hihi
Het voordeel van de nectar is dat hij lactose en glutevrij is. Heb zelf een keer vanille en pink grapefruit gehad en zijn erg lekker en nergens last van. Nadeel is dat het duur is.. :( Ik vind het echt een aanrader!

Dat weet ik niet. :D

Ach ja.. ik ben process engineer in een fabriek die proces en transportbanden maakt. Dus als je op de loopband staat is het 99% kans dat hij van onze fabriek afkomt. :D Wij maken ze op rollen van 2-4 meter breedte en de machine bouwer zet ze dan in de goede afmetingen op het apparaat. maar er komt nog veel bij kijken om zo een bandje te maken. Als je op schiphol komt.. alle incheckbanden etc maken wij ook bij ons op lokatie En ook de banden waar de marsjes en bounties op worden gemaakt. :D dat palmboompje in de bounty is een speciaaltje ie wij voor nestle maken. Ach.. ik ben een vrouw in een mannenwereldje en bevalt me prima als enigste vrouw in de fabriek. Zou je best wat meer info kunnen pm-en om een beeld te krijgen.

Dank je. 21 ers zijn zalig! branden zo lekker!

schat het is je weer van harte gegund geniet er maar van

je vriend hvjou x

Potte zien er wel grappig uit. Net een snoeppot haha. Maar is de het waard om lactose/glutevriue whey te gebruiken? In welk opzicht zie je er een voordeel in?

Terug
Naar boven