Hallo allemaal,
Ik zou graag wat willen vragen voor mijn broertje.
Hij heeft helaas een jaar lang een eetstoornis gehad en is afgevallen tot 43 kg bij 1.73 (16 jaar).
Toen is hij gelukkig onder druk van ouders en dietiste aangekomen tot 50 kilo binnen 2 maanden.
Hij heeft daarbij ook 4x per week krachttraining gedaan en was ook veel sterker geworden.
B.V: eerst 20 kg bankdruk, daarna 50 kg 1x en eerst optrekken 0 x tot daarna 4x 8 enz.
Hij is wel blijven trainen daarna maar is helaas in het afgelopen half jaar weer afgevallen naar 45 kilo (omdat hij ook nog altijd niet helemaal is hersteld van zijn eetstoornis

.
en ook achteruit gegaan in de gewichten. bankdruk bv nog maar 40 kg 4x.
Nu belooft hij al een tijd weer te willen gaan aankomen en hij zal wel moeten, want zijn BMI ligt rond de 15!
Het probleem is echter dat hij zo gehersenspoeld door die topics hier over ''clean bulken'' dat hij max 2 kilo per maand
wil aankomen en absoluut niet meer, omdat het anders puur vet zou zijn dat hij zou aankomen en dat vindt hij zonde(terwijl hij werkelijk al bijna 1 en al bot is).
Door die angst om te snel aan te komen, komt hij echter juist nauwelijks aan, omdat hij liever te weinig aankomt dan teveel.. Hij wil het dus wel, maar toch wel met de rem erop en dat houdt hem toch wat tegen.
Zou iemand hem kunnen vertellen dat hij bij zijn gewicht absoluut minimaal 2 kilo per maand moet aankomen en liefst nog meer, omdat dit in zijn geval alleen maar goed is en hij zo alleen maar nog sneller sterker wordt. Hij luistert blijkbaar alleen naar jullie en niet naar mij, familie of dietiste!
Hij eet nu bv altijd magere kwark voor het slapen en bijna alleen kipfilet, volkoren producten, whey perfection, noten, enz. Hij eet heel gezond dus.
Niks mis mee natuurlijk normaal, maar daar gaat hij toch niet meer aankomen! Dus niet zo goed in zijn geval. Het kan voor hem toch helemaal geen kwaad om er eens een pizza in te gooien ofzo? (volgens hem teveel verzadigd vet, slechte koolhydraten en dan is hij bang gelijk veel te veel boven onderhoud te zitten). Hij is dus echt extreem streng aan het dieeten, maar wel als iemand die clean bulkt of zelfs cut!
Een patatje ofzo in zijn geval kan toch 1 a 2 x per week geen kwaad. Of op zijn minst ''witte rijst of pasta'' Ik weet dat hij het lekker vindt, maar hij weigert zichzelf te verwennen, omdat hij zo niet normaal streng is voor zichzelf en dat vind ik zo zonde, want het doet hem meer slecht dan goed!
---------- Toegevoegd om 10:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:53 ----------
Hij traint trouwens ook 5x per week, terwijl ik toch denk dat hij zo veel te veel verbrand?
is 3x per week niet beter met zo een laag gewicht?
---------- Toegevoegd om 10:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:54 ----------
Hij traint trouwens ook 5x per week, terwijl ik toch denk dat hij zo veel te veel verbrand?
is 3x per week niet beter met zo een laag gewicht?