AndroidHealthClinic

Marina's Log

Hallo allemaal,

Ik zou graag wat willen vragen voor mijn broertje.
Hij heeft helaas een jaar lang een eetstoornis gehad en is afgevallen tot 43 kg bij 1.73 (16 jaar).
Toen is hij gelukkig onder druk van ouders en dietiste aangekomen tot 50 kilo binnen 2 maanden.
Hij heeft daarbij ook 4x per week krachttraining gedaan en was ook veel sterker geworden.
B.V: eerst 20 kg bankdruk, daarna 50 kg 1x en eerst optrekken 0 x tot daarna 4x 8 enz.

Hij is wel blijven trainen daarna maar is helaas in het afgelopen half jaar weer afgevallen naar 45 kilo (omdat hij ook nog altijd niet helemaal is hersteld van zijn eetstoornis :(.
en ook achteruit gegaan in de gewichten. bankdruk bv nog maar 40 kg 4x.

Nu belooft hij al een tijd weer te willen gaan aankomen en hij zal wel moeten, want zijn BMI ligt rond de 15!
Het probleem is echter dat hij zo gehersenspoeld door die topics hier over ''clean bulken'' dat hij max 2 kilo per maand
wil aankomen en absoluut niet meer, omdat het anders puur vet zou zijn dat hij zou aankomen en dat vindt hij zonde(terwijl hij werkelijk al bijna 1 en al bot is).

Door die angst om te snel aan te komen, komt hij echter juist nauwelijks aan, omdat hij liever te weinig aankomt dan teveel.. Hij wil het dus wel, maar toch wel met de rem erop en dat houdt hem toch wat tegen.

Zou iemand hem kunnen vertellen dat hij bij zijn gewicht absoluut minimaal 2 kilo per maand moet aankomen en liefst nog meer, omdat dit in zijn geval alleen maar goed is en hij zo alleen maar nog sneller sterker wordt. Hij luistert blijkbaar alleen naar jullie en niet naar mij, familie of dietiste!

Hij eet nu bv altijd magere kwark voor het slapen en bijna alleen kipfilet, volkoren producten, whey perfection, noten, enz. Hij eet heel gezond dus.
Niks mis mee natuurlijk normaal, maar daar gaat hij toch niet meer aankomen! Dus niet zo goed in zijn geval. Het kan voor hem toch helemaal geen kwaad om er eens een pizza in te gooien ofzo? (volgens hem teveel verzadigd vet, slechte koolhydraten en dan is hij bang gelijk veel te veel boven onderhoud te zitten). Hij is dus echt extreem streng aan het dieeten, maar wel als iemand die clean bulkt of zelfs cut!

Een patatje ofzo in zijn geval kan toch 1 a 2 x per week geen kwaad. Of op zijn minst ''witte rijst of pasta'' Ik weet dat hij het lekker vindt, maar hij weigert zichzelf te verwennen, omdat hij zo niet normaal streng is voor zichzelf en dat vind ik zo zonde, want het doet hem meer slecht dan goed!

---------- Toegevoegd om 10:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:53 ----------

Hij traint trouwens ook 5x per week, terwijl ik toch denk dat hij zo veel te veel verbrand?
is 3x per week niet beter met zo een laag gewicht?

---------- Toegevoegd om 10:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:54 ----------

Hij traint trouwens ook 5x per week, terwijl ik toch denk dat hij zo veel te veel verbrand?

is 3x per week niet beter met zo een laag gewicht?

Met bmi 15 zo vaak traineb is gewoon ongezond, ben zelf ook hersteld van anorexia. Maar t gaat niet om dat anderen hem mieten vertellen war te doen.. Hij moet t zelf willen

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.802
Heb dat ook vaak, dat ik een bericht drie keer post, apart, heb ik alleen in dit topic!
.. En dan verwijder ik na het plaatsen netjes de dubbele posts :o.

Hoe gaat het vandaag met je knie Marina, begint het al wat te beteren?
Ik heb dat eigenlijk nooit. :) Kan ook zijn dat je internet verbinding wat trager is. ;)

Ik heb 2 dagen geluierd.. vandaag uit eten geweest (brunch met oma die 96 werd) en ik moet zeggen dat mijn knie een heel stuk minder dik is en de knikker die boven mijn knie zit ook kleiner is. Maar goed.. morgen weer werken dus zien wat het lopen hiermee doet.. das weer afwachten..

Dus ik mag de zooi opruimen van tekortkomingen hier?
Nee, dank je ;-)

---------- Toegevoegd om 14:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:21 ----------

Ik had het over jou met je knie, ik ben altijd relaxed.
Hahahaha... nee joh.. laat maar lekker staan. ;)

dat snapte ik ook wel! ... en ik weet het.. jij bent zeeeer relaxed! :D

Met bmi 15 zo vaak traineb is gewoon ongezond, ben zelf ook hersteld van anorexia. Maar t gaat niet om dat anderen hem mieten vertellen war te doen.. Hij moet t zelf willen
Daar heb je gelijk in Casper. :)
Alleen gezien je gewicht/lengte (je bent nog best licht voor een man die best vaak sport) en al je vragen op DBB over wat clean eten is zou ik niet zeggen dat je er al helemaal bovenop bent. Maar denk wel dat je al een heel eind bent gezien deze opmerking. :) Ga in ieder geval door met je herstel. Je bent zeker op de goede weg! En ik hoop dat Casper01 zijn broertje het ook gaat willen...

[QUOTpsycholoogasper1988;8765475]Met bmi 15 zo vaak traineb is gewoon ongezond, ben zelf ook hersteld van anorexia. Maar t gaat niet om dat anderen hem mieten vertellen war te doen.. Hij moet t zelf willen[/QUOTE]

Noem hetczoals het is boulimia en ga praten met een professionele hulpverlener
Een psycholoog hier op dbb kom je weinig verder

Ah klote! Sterkte met je knie.. Maar ja jij laat je daardoor niet uit het veld slaan ;)

En kan je alweer squaten
Nee hoor hou je rustig... Bij mij werkt het ook goed

• #2.806
Ah klote! Sterkte met je knie.. Maar ja jij laat je daardoor niet uit het veld slaan ;)
Dank je. :)
Ik laat me zeker niet uit het veld slaan. Hele weekend stilgezeten met pootje omhoog en coldpack. Zwelling is een stuk minder en vandaag op werk ook wat meer kunnen zitten. Dus das wel beter. Ben wel gaan trainen. rug/schouders.. daar heeft mijn knie niet veel last van. Het ging alleen niet zo lekker. Was niet zo lekker van het eten gisteren. Rommelende buik en steeds naar de wc.. Maar goed.. had ook niet zoveel tijd en een oefening geskipt..

---------- Toegevoegd om 21:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:52 ----------

Niet helemaal lekker maar toch even getraind. Kon beter maar ja.. je kan niet alles hebben.

Training vandaag rug/schouders
chin ups opwarmen
3x5 BW

Reverse pull down small
10x25kg opwarmen
3x10x41 kg zwaar... laatste reps echt tergend langzaam.

Horizontal cable row v-stang
10x21kg opwarmen
3x10x32,5 kg

BOR (barbell onderhandse grip)
10x20 kg opwarmen
3x10x30 kg

DL
1x5x35 kg 1x5x45kg opwarmen
5x5x52,5 kg (+2,5 ) Blij mee. :) Ging netjes maar merk nu dat mijn grip iets minder wordt.

rotary cuff oefeningen opwarmen
2 sets met 1,25 kg schijfjes

Arnold presses
2x5x4 kg opwarmen
5x5x10 kg (+1) het ging zeeeeer moeizaam :o maar wel gelukt!

front raises staand en die valt altijd tegen na de arnold press.
10x3kg opwarmen
3x10x6 kg wel erg zwaar. Maar het ging!!! :D

bent over side raise liggend
10x3 kg opwarmen
3x10x8 kg wel erg zwaar

Upright row EZ-bar
geen tijd meer voor.... :(

Daarna naar huis en coldpack weer op mijn knie.

Ik laat me zeker niet uit het veld slaan. Hele weekend stilgezeten met pootje omhoog en coldpack. Zwelling is een stuk minder en vandaag op werk ook wat meer kunnen zitten. Dus das wel beter. Ben wel gaan trainen. rug/schouders.. daar heeft mijn knie niet veel last van. Het ging alleen niet zo lekker. Was niet zo lekker van het eten gisteren. Rommelende buik en steeds naar de wc.. Maar goed.. had ook niet zoveel tijd en een oefening geskipt..
Ik weet ban mezelf; als ik haastig train gaat het nooit echt lekker. Eeuwig op die klok kijken enzo. Ik had het vandaag ook, heel naar maar mn eigen schuld...
Hopen dat je nog ff lekker lang kan blijven zitten op je werk voor je knie en goed van je dat je eromheen probeert te trainen

Ik las bij HillR ook al misselijk, en ik had gister ook een rommelende buik en misselijk. Heerst er een DBB virus hier? :P

Dat bultje zal de dokter waarschijnlijk ook zeggen "hou het in de gaten of het groter/kleiner wordt" En alleen als je er last van hebt verder kijken. Tenzij het groter wordt uiteraard. Dus dat zou ik zelf denk ik doen. Eerst paar dagen in de gaten houden.

Mooie training weer! Jammer van de tijd :(

voorzichtig aan met dat knietje he
enne....voor als je niet met een coldpack kunt zitten: biofreeze erop smeren!

• #2.810
En kan je alweer squaten
Nee hoor hou je rustig... Bij mij werkt het ook goed
Gut.. helemaal je reactie gemist. :o
Ik doe het rustig aan. Mijn knie op zich doet niet pijn. Het zit boven mijn knie dus als het dik is staat ed huid span en voel ik het bultje. Maar de zwelling is al heeeeel veel minder

Ik weet ban mezelf; als ik haastig train gaat het nooit echt lekker. Eeuwig op die klok kijken enzo. Ik had het vandaag ook, heel naar maar mn eigen schuld...
Hopen dat je nog ff lekker lang kan blijven zitten op je werk voor je knie en goed van je dat je eromheen probeert te trainen
Het is al weken rommelen met de tijd door het overwerken. Dus zelden een ongehaaste train. Maar het is wel gewoon lekker om even alles van je af te gooien.
Met werk is het onvoorspelbaar of ik kan blijven zitten. Hangt van de problemen in productie af. iig nu starten om 7:00 met een productie test.

Ik las bij HillR ook al misselijk, en ik had gister ook een rommelende buik en misselijk. Heerst er een DBB virus hier? :P

Dat bultje zal de dokter waarschijnlijk ook zeggen "hou het in de gaten of het groter/kleiner wordt" En alleen als je er last van hebt verder kijken. Tenzij het groter wordt uiteraard. Dus dat zou ik zelf denk ik doen. Eerst paar dagen in de gaten houden.

Mooie training weer! Jammer van de tijd :(
Neee.. dat valt wel mee.. Met de brunch zondag té veel en té veel door elkaar gegeten.. dan wordt er wel eens wat opstandig. :D
De dokter zei dat de ontsteking al op zijn retour was. Bultje wordt niet groter en zwelling minder als ik genoeg rust neem. Maar het zit niet in de knie maar erboven en dat scheelt.

voorzichtig aan met dat knietje he
enne....voor als je niet met een coldpack kunt zitten: biofreeze erop smeren!
Ik doe zeker voorzichtig. Wil er niet langer uitliggen dan noodzakelijk!
Das een idee.. dank je voor de tip! :) moet je alleen wel tijd hebben om het te kopen. :o... ben na 18:00 pas thuis.

Je bent inderdaad in ieder geval wezen trainen, dat het dan een keer wat minder gaat, het zij zo.. Beter dan helemaal niet goed, dus het was gewoon weer top! :)

Hoe voel je je vandaag? Ik sluit me netjes aan bij het rijtje buikklachten, die van mij is ook al 2 dagen aan het rommelen.. En dan nog zo eigenwijs zijn om alsnog bij het avondeten een smak sambal op je bord te plempen, tsja, dan vraag je er eigenlijk ook om..
Zou het kunnen komen van de brunch? Merk zelf dat ik al snel buikklachten heb wanneer ik iets eet of drink wat ik normaliter niet meer eet of drink. Alsof je lichaam bepaalde zaken ontwent (vooral suikers etc).

Fijn te horen dat je wat meer hebt kunnen zitten op je werk, dat zal de genezing van je knie alleen maar goed doen! Als vandaag nou ook zo'n dagje is, dan ben je hopelijk snel weer (letterlijk) op de been!!

Gut.. helemaal je reactie gemist. :o
Ik doe het rustig aan. Mijn knie op zich doet niet pijn. Het zit boven mijn knie dus als het dik is staat ed huid span en voel ik het bultje. Maar de zwelling is al heeeeel veel minder

Het is al weken rommelen met de tijd door het overwerken. Dus zelden een ongehaaste train. Maar het is wel gewoon lekker om even alles van je af te gooien.
Met werk is het onvoorspelbaar of ik kan blijven zitten. Hangt van de problemen in productie af. iig nu starten om 7:00 met een productie test.

Neee.. dat valt wel mee.. Met de brunch zondag té veel en té veel door elkaar gegeten.. dan wordt er wel eens wat opstandig. :D
De dokter zei dat de ontsteking al op zijn retour was. Bultje wordt niet groter en zwelling minder als ik genoeg rust neem. Maar het zit niet in de knie maar erboven en dat scheelt.

Ik doe zeker voorzichtig. Wil er niet langer uitliggen dan noodzakelijk!
Das een idee.. dank je voor de tip! :) moet je alleen wel tijd hebben om het te kopen. :o... ben na 18:00 pas thuis.
online! via DE nog goedkoper ook.

• #2.813
Je bent inderdaad in ieder geval wezen trainen, dat het dan een keer wat minder gaat, het zij zo.. Beter dan helemaal niet goed, dus het was gewoon weer top! :)

Hoe voel je je vandaag? Ik sluit me netjes aan bij het rijtje buikklachten, die van mij is ook al 2 dagen aan het rommelen.. En dan nog zo eigenwijs zijn om alsnog bij het avondeten een smak sambal op je bord te plempen, tsja, dan vraag je er eigenlijk ook om..
Zou het kunnen komen van de brunch? Merk zelf dat ik al snel buikklachten heb wanneer ik iets eet of drink wat ik normaliter niet meer eet of drink. Alsof je lichaam bepaalde zaken ontwent (vooral suikers etc).

Fijn te horen dat je wat meer hebt kunnen zitten op je werk, dat zal de genezing van je knie alleen maar goed doen! Als vandaag nou ook zo'n dagje is, dan ben je hopelijk snel weer (letterlijk) op de been!!
dank je. :)

Het gaat vandaag weer goed met de buik. Nergens meer last van dus denk toch echt dat het het vele eten en door elkaar eten van de brunch was. Gewoonlijk heb ik er niet zoveel problemen mee maar als ik mezelf flink overeet kan het wel eens anders zijn. En ja.. dat doe ik toch bij een all you can eat buffet. :o
Gewoon uit eten gaan of anders eten heb ik nooit last van. Het is vaak het onbeperkte wat het hem doet.

Vandaag was op werk wel hectisch maar zittend. De server lag eruit en heb 4 uur werk van gisteren opnieuw moeten doen. Met knietje gaat het al stukken beter. Het knikkertje wordt kleiner en de zwelling al veel minder!

online! via DE nog goedkoper ook.
Thanks voor de tip. :)

---------- Toegevoegd om 22:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:32 ----------

Korte beentrain na het werk.

Beentrain.
Squat
2x5x20
5x5x42,5 kg goed focus en ging lekker. Al was het wel zwaar. :o geen last van knie.

legpress
10x120 kg opwarmen
1x10x155 kg Ging opeens veel makkelijker dan vorige week..
1x10x160 kg (+5kg)
1x10x160 kg (+5kg) en toen werd het heel zwaar. op rep 6 en 8 even iets van 5 sec pauze... Maar wel gered! :D

leg extension
10x30 kg opwarmen
3x10x50 kg Dit voelde na die squat en legpress als lood....

walking lunges Lekker met brandende quads. :whip:
10x 5 kg DB's (20 passen, 10 per been) opwarmen
3x10x 8 kg DB's (20 passen per set, 10 per been) dat braaanddddd! Laatste paar passen moeizaam omhoog. :D dit voelt zo lekker!

abductor superset side bends
side bends:
4x10x10 kg per zijde
abductor
10x20 kg opwarmen
3x10x35 kg (+1,5kg) Zo gek dat ik die in ene omhoog kon zetten...

adductor
10x20 kg opwarmen
3x10x25 kg Ging zwaar... ook weinig rust tussen de sets ivm tijd nood...laatste 2 reps van set 3 wel een beetje cheatend. :o

Geen tijd meer voor abs.. :( maa heb iig wel de side bends nog gepakt.

Yiehaaa, squat zonder last te hebben van knie!! ^^
Nice beentrain, geweldig dat je nu gewoon lekker legday kunt behouden je knie beter voelt :).

En.. Heb hetzelfde met het all-you-can-eat concept, ik kan niet stoppen tot ik werkelijk bijna uit elkaar plof. Echt bizar, als ik daarna in de spiegel kijk wanneer ik naar bed ga zie ik dan ook echt een opbollende maag, zit dan blijkbaar echt letterlijk vol :o.
Schaamteloos eten tot je er buikpijn van krijgt, en dan kan ik vaak wel weer een maandje vooruit :p.

Toch weer risico genomen met je knie...Foei :)
Maar hopen dat er geen reactie volgt
Verder een lekkere training maar laat je niet gek maken en onnodig risico nemen met een ontsteking
Eigenwijs meis

lekker pittige been training :)

• #2.817
Yiehaaa, squat zonder last te hebben van knie!! ^^
Nice beentrain, geweldig dat je nu gewoon lekker legday kunt behouden je knie beter voelt :).

En.. Heb hetzelfde met het all-you-can-eat concept, ik kan niet stoppen tot ik werkelijk bijna uit elkaar plof. Echt bizar, als ik daarna in de spiegel kijk wanneer ik naar bed ga zie ik dan ook echt een opbollende maag, zit dan blijkbaar echt letterlijk vol :o.
Schaamteloos eten tot je er buikpijn van krijgt, en dan kan ik vaak wel weer een maandje vooruit :p.
Yep! Het gekke is ook dat het niet in mijn knie zit. Het knikkertje zit onderhuids boven mijn knie. Ik heb mijn fysio er even naar laten kijken en zij zegt ook dat het niet in mijn knie zit en dat ik dus gewoon kan trainen als ik het niet voel. Ik kan het ook echt met huid en al oppakken.

Ja.. met all you can eat vind ik het erg lastig maat te houden. :o Maar ik doe het wel vaker hoor... Het zet bij mij ook niet bepaald aan ofzo.

Toch weer risico genomen met je knie...Foei :)
Maar hopen dat er geen reactie volgt
Verder een lekkere training maar laat je niet gek maken en onnodig risico nemen met een ontsteking
Eigenwijs meis
Hahahaha.. Grosje.. eigenwijs ben ik wel ja.. Maar wat ik hierboven al uitlegde. Het zit niet in mijn knie maar in de huid erboven.. Dus het is geen risico gelukkig. maar volgende x benen is pas vrijdag en dat is vnl kuiten hams en billen. Komt niet veel op mijn knie aan. Dus dat scheelt. :)

lekker pittige been training :)

---------- Toegevoegd om 22:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:53 ----------

Zeer korte train armen.

Korte train triceps/biceps
straight bar push down
10x10kg opwarmen
3x10x20kg

rope push down
10x10kg opwarmen
3x10x17 kg (+0,75 kg)

DB kickback
5x4 kg opwarmen
3x10x6 kg :fire: ...

straight bar cable curl
10x10kg opwarmen.
3x10x16kg deze week zonder cheats op de laatste rep van set 3. :)

21-ers Die brandde echt hard... had met iemand steeds afgewisseld.... tussendoor maar 20-30 sec rust.. had geen zin om te wachten tot hij klaar was.. :o dus gevraagd of we om en om konden. was geen probleem. :D
4x15kg dat brand lekker!

concentration curl, staand achter leuning van de bench met arm op leuning
5x4 kg opwarmen
3x10x7 kg Adertjes op biceps!!

Kort en krachtig!:D

Kort maar krachtig vlammen, heerlijk!

Terug
Naar boven