Fitness Seller

Marina's Log

Ach weet je. Het gaat niet om wat is beter, dan doen we elke training hetzelfde. Het is gewoon een andere manier zoeken. Met een machine row kan je en zwaar gaan en concentreren op juiste uitvoering.
Met db row kan je zwaar gaan, maar je netheid gaat er dan aan. En met machine kan je je borst stabilseren, hoog naar voren duwen, zodat je meer je lats in actie brengt onder meer gecontroleerde manier.
En daarmee vind ik dat de ene uitvoering de andere niet perse verbetert, het is gewoon anders.

Zo dat is gezegd. :D

Als je zwaar gaat moet je altijd alert zijn op je uitvoering..ook op machine.
Afwisseling is de sleutel.
Maar mijn vraag was in eerste instantie gewoon waarom ze die deed..
Verder heb ik ook mijn standpunt wel gemaakt.
zoveel mensen zoveel meningen.
is niks mis mee..kan soms nog wel s verhelderend werken ;-)
Je hebt er iig weer een lekkere training opzitten en morgen dus ff kan uitrusten..ook belangrijk hoor:-P

---------- Toegevoegd om 23:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:50 ----------

Je hebt er iig weer een lekkere training opzitten en morgen dus ff kan uitrusten..ook belangrijk hoor:-P

---------- Toegevoegd om 23:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:50 ----------

Hihi was meer een uitleg voor Marina. Daarom had ik niemand gecuote. :D

Nette training. Wat bedoel je met 'volle armen'?

Ze bedoelt gepumpte armen. Dus dat haar armen al zo strak stonden (ik heb het vaak aan het einde van een training) dat sommige bewegingen gewoon pijnlijk zijn ;) zo lekker om het te hebben maar mixed feelings als het halverwege in je train is ;)

Ziet eruit als een leuke, afwisselende training!
Ken het gevoel dat je baalt een bepaalde oefening minder zwaar te moeten pakken omdat je spieren opgebrand zijn van oefeningen daarvoor.. Maar, ik ben ervan overtuigd: zo lang je alles geeft wat je op dat moment kan geven, dan is het goed :). .. En laat ik er nou helemaal op vertrouwen dat jij altijd alles geeft wat je op dat moment in huis hebt.. ;).

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.887
Hihi was meer een uitleg voor Marina. Daarom had ik niemand gecuote. :D
Thanks. .:)

Ze bedoelt gepumpte armen. Dus dat haar armen al zo strak stonden (ik heb het vaak aan het einde van een training) dat sommige bewegingen gewoon pijnlijk zijn ;) zo lekker om het te hebben maar mixed feelings als het halverwege in je train is ;)
Vraag en antwoord achter elkaar. :D
Thanks Tauro!

Ziet eruit als een leuke, afwisselende training!
Ken het gevoel dat je baalt een bepaalde oefening minder zwaar te moeten pakken omdat je spieren opgebrand zijn van oefeningen daarvoor.. Maar, ik ben ervan overtuigd: zo lang je alles geeft wat je op dat moment kan geven, dan is het goed :). .. En laat ik er nou helemaal op vertrouwen dat jij altijd alles geeft wat je op dat moment in huis hebt.. ;).
Dank je. :)
Het is inderdaad een lekkere training. :) baal alleen van mijn rustdag vandaag. :o Had zo een zin om even wat boosheid eruit te knallen... Maar moet wachten tot morgen :rolleyes:
Bij elke training geef ik wat ik kan. Maar soms wil mijn hoofd meer dan mijn lijf. ;)

Haha geen probleem xD mn mobiel bzzzzzzt bij elke reactie op de topics die ik volg. Dus als ik antwoord kan geven doe ik het met alle liefde xD

Hahahah ik dacht al die Taoru zit gewoon de hele dag op het forum :P Maar thanks voor de reactie idd. Nog steeds geen idee wat het is, want ik heb het volgens mij nog nooit gehad haha.

Hahahah ik dacht al die Taoru zit gewoon de hele dag op het forum :P Maar thanks voor de reactie idd. Nog steeds geen idee wat het is, want ik heb het volgens mij nog nooit gehad haha.
Haha ja nee ik heb gewoon een telefoon die fluit xD
Mareh ja this moeilijk uit te leggen dan dat het een heel strak en vol gevoel geeft. strekken en aanspannen doen vaak zelfs zeer xD
Maar t geeft een gevoel van voldoening. Maar zodra je het meemaakt weet je exact hoe het voelt ;)

Mareh ja this moeilijk uit te leggen dan dat het een heel strak en vol gevoel geeft. strekken en aanspannen doen vaak zelfs zeer xD
Maar t geeft een gevoel van voldoening. Maar zodra je het meemaakt weet je exact hoe het voelt ;)
uhm wat omschrijf je precies :roflol:

maarre...nee heb ook nog nooit die pomp gevoeld...typisch wellicht bij bbtrainingen??

• #2.892
Haha geen probleem xD mn mobiel bzzzzzzt bij elke reactie op de topics die ik volg. Dus als ik antwoord kan geven doe ik het met alle liefde xD
Hahhaa.. handig he zo een mobiel. :D

Je moet wat te doen hebben he! :p
Ik ervaarde het ook voor het eerst toen ik al een tijdje trainde.. het gevoel dat je spieren span staan en je niets meer kan doen... Wist toen niet eens wat het was. :o

Hahahaa.. ja ik weet het nu ook ja. De eerste keer dacht ik echt van wat heb ik nou?? :D
uhm wat omschrijf je precies :roflol:

maarre...nee heb ook nog nooit die pomp gevoeld...typisch wellicht bij bbtrainingen??
Ik weet niet of het bij BB trainingen hoort. Zo zwaar gewicht pak ik nog niet. Maar soms heb ik het gewoon in ene... Maar het voelt wel heel apart. Vind het alleen zo irritant als ik daardoor niet optimaal kan trainen.

---------- Toegevoegd om 21:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:34 ----------

Nieuw schema dag 3! Benen slopen. :heart:
Met mijn nieuwe schema doe ik 8 reps en het oude was 10 reps.... maar of het nu alleen daardoor is of omdat de volgorde anders is of dat ik opeens meer gewicht kan pakken?? geen idee... Maar het ging lekker en ik wou echt achteraf dat iemand me de trap op kon dragen. :o mannnn... ik kon bijna niet meer boven komen. :D

Beentraining hamstrings & quads
lying leg curl superset side bends
lying leg curls:
3x8x22,5 kg (+1,5kg tov 10 rep schema)
side bends
3x10x10 kg per kant

staand leg curl
3x8x20 kg (+1,5kg tov 10 rep schema)

SLDL Nieuw in dit schema
3x8x45 kg

leg extension superset ab coaster
leg extension:
3x8x50 kg zou wel hoger kunnen
ab coaster: (nog nooit gedaan. Zag hem bij Grosje en dacht eens zien wat dat is. :D)
3x20 x15 kg extra gewicht eraan gehangen

legpress
3x8x160 kg

lunges heb ze walking gedaan. Vind dat erg lekker gaan
3x8x9 kg DB's dus (16 passen per set, 8 per been ) (+1 kg tov 10 rep schema) Bij de laatste stap kwam ik bijna niet meer omhoog. :o

bridges 3xmax Ik glij weg... echt irritant....:mad:
20x + 30 kg barbell
25x + 30 kg barbell
18x + 30 kg barbell auwiieeeee...

en toen kon ik bijna niet mee opstaan. :o

Lekkere training zeg! Die single leg deadlifts vind ik ook altijd zo lekker.

Hoe glij je weg bij de bridges? je voeten/de rest van je lijf?

Ik heb dat ook wel eens bij bodyweight single leg elevated glute bridge. Dan zet ik een step up tegen de muur en glijd de onderkant van mn lichaam weg. Heel vervelend :( Bij barbell glute bridge heb ik dat niet gelukkig.

https://www.youtube.com/watch?v=Q-4-GwGnDMs
https://www.youtube.com/watch?v=uxaYX1XHjGM

Dit kan helpen maar ziet er wel een beetje goofy uit :D Vast nog wel meer opties, misschien kun je iets bedenken aan de hand van die filmpjes

Lekkere training! Heerlijk he die trappen die je daarna nog moet lopen :D

Goed bezig Marina, ik moet wat vaker je log lezen, druk druk druk, my bad!
Goed weekend alvast!

Beste training weer
En heb je het nu over de pomp in je spieren?
Dat is gewoon het bloed die je in je spieren hebt gepompt, heeft elk krachtsporter toch wel eens?

Je trainingen gaan super!!

Hoe zit het momenteel met je voeding?

Na lang van alles uitproberen heb ik mijn heil gevonden in een 5 maaltijden per dag schema. FF kijken hoe het hiermee gaat en eventueel verder ophogen (ben btw inmiddels alweer bijna 61 kg hehe, hopelijk niet allemaal spekjes).

Benen is nice, goed gewerkt Marina..en idd die trappen oplopen...sooow nice...kuchhhhh*

Heeeeeerlijke beentrain, dat moet top voelen!
.. Vergeet je niet intens te genieten van de spierpijn? ;)

• #2.900
Lekkere training zeg! Die single leg deadlifts vind ik ook altijd zo lekker.

Hoe glij je weg bij de bridges? je voeten/de rest van je lijf?

Ik heb dat ook wel eens bij bodyweight single leg elevated glute bridge. Dan zet ik een step up tegen de muur en glijd de onderkant van mn lichaam weg. Heel vervelend :( Bij barbell glute bridge heb ik dat niet gelukkig.

Dit kan helpen maar ziet er wel een beetje goofy uit :D Vast nog wel meer opties, misschien kun je iets bedenken aan de hand van die filmpjes
SLDL is Stiff legged Deadlift ;) Goed voor de hammies en krijg je flink spierpijn van als je goed diep doorgaat. Zit eraan te denken misschien ergens op te staan zodat ik dieper kan.

Mijn bovenlijf glijdt weg. Ik heb geprobeerd een ab-crunch met zo een steuntje achter mijn hoofd te leggen maar dat werkt ook niet. En ik heb ook niet iemand die zo even achter mijn schouders kan staan. :o
Ik heb juist dat ik wegglijd bij barbell glute bridge... erg irritant ja.

Lekkere training! Heerlijk he die trappen die je daarna nog moet lopen :D
Ja. en vandaag ben ik blij dat ik overdag op mijn werk niet zoveel trappen hoefde. Wel veel tussen de productie hallen heen en weer en dat voelde ik ook al. :o

Goed bezig Marina, ik moet wat vaker je log lezen, druk druk druk, my bad!
Goed weekend alvast!
ach als je maar druk bent met leuke dingen ook he! ;)
jij ook een super fijn weekend!

Beste training weer
En heb je het nu over de pomp in je spieren?
Dat is gewoon het bloed die je in je spieren hebt gepompt, heeft elk krachtsporter toch wel eens?
Dank je. Nou ja.. ik denk het. Je spieren staan zo span als elastiekjes en je kan bijna niet meer oppakken. :D Ik heb het vaker gehad.. maar de eerste keer dat ik het had wist ik echt niet wat het was. :o
Je trainingen gaan super!!

Hoe zit het momenteel met je voeding?

Na lang van alles uitproberen heb ik mijn heil gevonden in een 5 maaltijden per dag schema. FF kijken hoe het hiermee gaat en eventueel verder ophogen (ben btw inmiddels alweer bijna 61 kg hehe, hopelijk niet allemaal spekjes).
voeding op zeker 3500kcal nu.
volgorde is nu zo
Maaltijd 1,Maaltijd 2,Maaltijd 3,Maaltijd 4,Maaltijd 5, training (BCAA + vitargo), post workout,
Maaltijd 6,Maaltijd 7
Morgen weer wegen en maar zien.
Benen is nice, goed gewerkt Marina..en idd die trappen oplopen...sooow nice...kuchhhhh*
Ja Beentraining vind ik echt zalig! en trappen.. nou liever niet. :o rechtuit merkte ik het al. hahahah

Heeeeeerlijke beentrain, dat moet top voelen!
.. Vergeet je niet intens te genieten van de spierpijn? ;)
Yep! ik geniet er dubbel van. Maar het zat me wel een beetje in de weg met mijn training van vandaag. :D

---------- Toegevoegd om 18:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:53 ----------

Vandaag wat eerder van werk weg. Lekker getraind. Dag 4 nieuw schema. Triceps/kuiten/abs.
Merk echt wel met 8 reps dat ik meer gewicht kan pakken dan met 10 reps. Dus lekker knallen op maximaal gewicht! :D
Had nog wel flinke spierpijn in mijn triceps en hamms....dus dat maakte het wel zwaar. :o

Training triceps/kuiten/abs

rope push down
2x15x10kg opwarmen (max 30 sec rust)

straight bar push down (max 30 sec rust)
3x8x20kg

reverse straight bar push down nieuw (max 30 sec rust)
3x10x15 kg

Rope overhead cable extension nieuw even wennen aan hoe je je schrap moet zetten hiermee.
10 kg lukte niet.. zat erg te zoeken naar de vorm. Dus effe stappie terug
2x10x7,5 kg en toen had ik de vorm te pakken en ging het stukken beter
1x10x10kg en toen lekkere pomp in mijn triceps. :D

calf raises staand superset side bends
calf raises:
3x12x90 kg (+5 kg tov mijn 20 reps schema)
side bends:
3x10x15 kg

seated calf raises
50 kg --> ging niet.. bultje in mijn knie zit nog dwars :mad: kan max 35 kg erop hebben voor het pijn gaat doen. Dus in plaats van 8 reps 15 reps gedaan en 2 sec op 2 sec neer om het zwaar te maken.
3x15x35 kg (2 sec op/2 sec neer)

calf presses in legpressBij 8 reps voel ik echt niets.. dus toch 12 reps gepakt
12x200 kg te licht
12x210 kg(+7,5 kg tov 20 rep schema) deed niet veel...
3x12x220 kg (+17,5 kg tov 20 rep schema) en die was goed voelbaar. :D

lying leg raises
4x15 (2 sec op/2 sec neer)

ab wheel proberen
2x 6 Krijg na 4 reps een beetje last van mijn onderrug. Dus na 6 x gestopt. Ik doe vast wat fout... of mijn buikspieren zijn nog te slap. :o alhoewel ik wel een 6 pack heb

v-crunch 4x max
80x 70x 72x 77x

en toen was het echt op. :o spierpijn in mijn armen en benen. hahahah

daarna naar huis eten en even alles opgeruimd en schoongemaakt en klaar om morgen mijn mannetjes verjaardag te vieren. :D 2 dagen rust nu... aan de ene kant baal ik enorm.. ik wil meer! hahahah
maar ja.. in rust groei je! :rolleyes:

Terug
Naar boven