Fitness Seller

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
Hoeveel seconden/minuten rust hou je tussen de oefeningen door bij benen?
Ik doe zelf sinds een paar maand 30 seconden rust.

Daar ga je écht van zweten en heb nog nooit zo lekker benen getraind. You should try sometime!
Ehm.. hangt ervan af... ik ben vaak ongeduldig.. dus de minuut wacht ik vaak niet af. :rolleyes:
Maar heb het niet gevoeld deze keer. Volgende keer gewoon wat meer gewicht of meer reps pakken... of minder rustpauze! ik kijk er nu al naar uit! :D

---------- Post toegevoegd 8 May 2013 om 18:22 ----------

Als de BB uit je handen slipt, waarom gebruik je dan geen straps of magnesium? Ik gebruik voornamelijk magnesium, maar ik heb wel eens vernomen dat dat niet in iedere sportschool mag.
Ik heb geen straps.. magnesium ook niet. Dan zal ik het eerst moeten aanschaffen.... Het is ook niet echt een sportschool. Het is een fysio fitness. Maar zal wel eens vragen of het mag.

---------- Post toegevoegd 8 May 2013 om 18:23 ----------

True, mijn vorige gym liet dat niet toe, vreemd genoeg was deze wel redelijk old skool, dus je zou zeggen dat het daar mag. (magnesium doel ik dan op)
Wat ik al zei. Het is een fysio fitness. Dus ik zal het eens vragen. :)

---------- Post toegevoegd 8 May 2013 om 18:23 ----------

Ik doe ook max 30secrust. Liefst wat minder. Alleen voor een piek als laatste set iets langer rust. Maar indat ik dan een set wil pieken
Ik zal denk ik toch de rust korter maken. Ben vaak al te ongeduldig. :rolleyes:

Ben vandaag gaan trainen omdat morgen de fitness dicht is. Was wel wat huiverig. Had natuurlijk ivm mijn schouders borst en rug maandag niet gedaan en omgedraaid met vandaag. Dus toch proberen.
Ik ben dus dit keer begonnen met rug. Gezien ik vorige week met DB bench press en DB fly de mist inging met mijn schouders....:(

Ben echt lekker gestart. Gek genoeg ook weer wat gewichten verhoogd. En na rug over op borst.
Vorige week was ik met DB bench press gestart op 4 kg. Alleen toen pakte ik de tweede set met 6 kg en ging al wat het mis. Dus nu met 4kg begonnen en het ging heel soepel. Geen last niets. Maar toch durfde ik niet de 6 kg te pakken. :( heb dus gewoon 10 reps gedaan met 4 kg ipv 8 reps.
Verder heb ik gewoon de gewichten gepakt die ik voorheen deed. Ook weer angst met DB fly... dus eerst de 3 kg gepakt... dat ging weer heel soepel dus toch omdat dit de een na laatste oefening zou zijn de 4 kg gepakt. gek genoeg ging ook dat goed! :D Zo raar. Heb dus helemaal geen last gehad!

Wel alleen een vreemd gevoel in mijn bovenarmen. Na DB press en incline DB press leek het of mijn bovenarmen gespannen bleven.. ook als ik probeerde los te laten bleven ze zeg maar gespannen.. weet niet hoe ik het moet omschrijven.. kon het ook gewoon zien als ik mijn armen liet hangen dat het net was of ze aangespannen waren. Heb dit nog nooit gehad.. was echt een gek gevoel. :o
Dat gevoel bleef ook lang hangen... irritant lang eigenlijk...

Nou ja.. lang verhaal.. even de training dan maar.

Training (borst + rug)

Barbell bent over row (vorige keer max 24 kg)
1x8x26 kg
2x8x28 kg

DB bent over row (bankje met knie en hand)
3x8x10 kg

Hyperextension
2x8x bw+10kg schijf
1x10x bw+10kg schijf

Lat Machine
3x8x60kg

cable seated row
3x8x40 kg

Barbell Upright row
1x8x16,5 kg
2x8x18,5 kg

DB bench press
3x10x4 kg (ging vloeiend.. maar toch durfde ik die 6 niet ivm mijn schouders:(, daarom 10 reps ipv 8 reps))

Incline DB press
3x8x4 kg

DB fly
1x8x3 kg (merkte dat dit heel makkelijk ging dus toch maar 4 kg gepakt. )
2x8x4 kg (en ging goed zonder pijn! :)

DB pull over
3x10x14 kg

V-crunch
3x15x bw

Barbell core rotation (free weight romp) heb ik laten zitten. Was moe.. en mijn armen bleven zo raar gevoel houden. :o

Zo.. dus al met al een lekkere training! en was gewoon verbaasd hoe goed het ging met mijn schouders! :D
en nu 4 dagen weekend!

Dat gevoel dat je een flesje water niet meer van de balie krijgt? Heb ik ook weleens, lang niet zo vaak als ik zou willen, maar eens :o

Vind ik altijd wel leuk. Top dat je schouders het trekken!

........
Wel alleen een vreemd gevoel in mijn bovenarmen. Na DB press en incline DB press leek het of mijn bovenarmen gespannen bleven.. ook als ik probeerde los te laten bleven ze zeg maar gespannen.. weet niet hoe ik het moet omschrijven.. kon het ook gewoon zien als ik mijn armen liet hangen dat het net was of ze aangespannen waren. Heb dit nog nooit gehad.. was echt een gek gevoel. :o
Dat gevoel bleef ook lang hangen... irritant lang eigenlijk...

Dat vreemde gevoel van je bovenarmen, biceps en schouder neem ik even aan.
Dat is nu de pomp van je spieren. Het gevoel hebben dat ze continu gespannen zijn. Dit gevoel kan zorgen voor euforisch gevoel. Arnold zie ook dat hij hetzelfde gevoel had als een orgasme. :eek:
Zo ervaar ik dat dan weer niet. :sad:

Bij je rug oefeningen zijn je biceps ook behoorlijk aan het werk. En dan de schouders en borst.
Je hebt in ieder geval je armen goed laten werken. :)

Dat gevoel dat je een flesje water niet meer van de balie krijgt? Heb ik ook weleens, lang niet zo vaak als ik zou willen, maar eens :o

Vind ik altijd wel leuk. Top dat je schouders het trekken!
Het is dat gevoel wat Ron omschrijft. Had het nog nooit gehad. Aparte ervaring dat zeker. En het geeft wel het gevoel dat ik echt wat had gedaan.. :D was de eerste keer. :o
Ik was ook zo blij dat ik geen last had van mij schouders!

---------- Post toegevoegd 8 May 2013 om 22:06 ----------

Dat vreemde gevoel van je bovenarmen, biceps en schouder neem ik even aan.
Dat is nu de pomp van je spieren. Het gevoel hebben dat ze continu gespannen zijn. Dit gevoel kan zorgen voor euforisch gevoel. Arnold zie ook dat hij hetzelfde gevoel had als een orgasme. :eek:
Zo ervaar ik dat dan weer niet. :sad:

Bij je rug oefeningen zijn je biceps ook behoorlijk aan het werk. En dan de schouders en borst.
Je hebt in ieder geval je armen goed laten werken. :)
Yep.. precies wat je omschrijft. bovenarmen biceps en schouders! Dus dat was het. :D heb ik dat ook eens gevoeld. Vond het wel ehm.. apart... had het nog nooit gevoeld. :o

Tja.. ik denk dat hoe iemand dat gevoel ervaart echt persoonlijk is.... maar zoals Arnold het omschrijft... ehm.. nee... zo heb ik het ook niet ervaren.

Maar het gaf zeker het gevoel dat ik gewerkt had! en dat voelt dan wel zo van YESSS... het lijkt de goede kant op te gaan!:D

Mooi weer hoor!

Ik heb ook wel vaak als ik borst train dat ik mijn armen niet meer kan bewegen, maar dan meer inderdaad wat Sjors zegt, het flesje niet meer op kunnen tillen!

Dat gevoel wat Ron omschrijft helaas niet, dat wil ik ook een keer hebben :D (...ga harder door trainen....)

Heb even zitten graven en toch een paar foto's op een rijtje gezet. Zie zelf toch wel een beetje verschil over de tijd. Zeker waar ik vandaan kom. Latere foto's wel veel minder maar das niet gek. :rolleyes:
Meest recente foto's moet ik nog een keer maken van de voorkant.

Laatst bewerkt:
Doe mij maar jouw lijf als startpunt.

Dat is zeker een flink verschil zeg marina! Goed werk hoor! ;)

Echt een groot verschil, je bent al een heel eind gekomen hoor! Daar kan je sowieso al trots op zijn!

Doe mij maar jouw lijf als startpunt.
Dank je... ik wil zo snel mogelijk verder komen! Maar ja.. geduld is een schone zaak he.. :rolleyes:

---------- Post toegevoegd 9 May 2013 om 18:34 ----------

Dat is zeker een flink verschil zeg marina! Goed werk hoor! ;)
dank je. :)

---------- Post toegevoegd 9 May 2013 om 18:34 ----------

Echt een groot verschil, je bent al een heel eind gekomen hoor! Daar kan je sowieso al trots op zijn!
Ik heb een weg afgelegd ja.. en nu ik het zo allemaal naast elkaar zie.. ja..voel ik me toch wel een beetje trots. :) dank je.

Nou Marina, idd respect voor de groei die je al hebt afgelegd en it's only getting better!!
Fijn dat het trainen zo goed gaat!! Lekker om te lezen!

Vandaag omdat ik vrij was een extra benen dagje ingelast. :lifter:
Ging echt lekker! voel nu wel mijn billen :o komt denk ik omdat ik nu als extraatje ook DB squat heb gedaan... voel die veel meer dan in smith.

Training vandaag (benen + abs)

Squat met Smith machine in superset met single leg standing calf raises
Squat
3x8x40kg
standing calf raises (single legged)
3x15xBW

SLDL Barbell
3x8x40,5kg (3 keer gered! moet echt naar straps gaan kijken.... )

DB lunges
3x15x4,5kg

leg extension (single leg)
3x8x20kg

Legpress
1x10x113kg
2x8x116kg

DB squat (atg) (als extraatje... :D)
1x8x8kg
2x8x10kg

3x15 V-crunch (abdominal crunch)
3x15x25kg Barbell core rotation (free weight romp)
3x15 sit ups (mat, voeten achter rek)

Stond net op na een tijdje zitten en voel mijn billen. :D

Lekkere training Marina. En die pain in the ass komt door je ATG. Beter hoor. Je kan ook legpressen met je voeten en knieen tegen elkaar. Dan pak je zekers ook je glutes mee.

Lekkere training Marina. En die pain in the ass komt door je ATG. Beter hoor. Je kan ook legpressen met je voeten en knieen tegen elkaar. Dan pak je zekers ook je glutes mee.
Dank je. :) het voelde ook gewoon lekker!
ik ga gewoon vaker DB Squat atg doen.. voelt lekker in mijn billen. :D
dat legpressen zal ik eens kijken. Ik die nu smallle stand.

waarom doe je de squats in de smith, kan het niet los waar jij traint?

waarom doe je de squats in de smith, kan het niet los waar jij traint?
We hebben helaas geen squat rek... dus kan alleen in Smith of met DB.
Ik heb laatst geprobeerd met barbell maar krijg hem niet over mijn hoofd getild met dat gewicht... dus dat houdt op helaas. :(

Ik heb ze wel horen praten over dat ze graag een squatrek willen.. maar er is geen budget op dit moment...

Maar heb nu wel enorme last van mijn billen. :D lang leven DB squat atg!

Laatst bewerkt:
We hebben helaas geen squat rek... dus kan alleen in Smith of met DB.
Ik heb laatst geprobeerd met barbell maar krijg hem niet over mijn hoofd getild met dat gewicht... dus dat houdt op helaas. :(

Ik heb ze wel horen praten over dat ze graag een squatrek willen.. maar er is geen budget op dit moment...

Maar heb nu wel enorme last van mijn billen. :D lang leven DB squat atg!

Hahaha PRECIES hetzelfde als bij mij ;)
Ik had heel geweldig uitgevonden om 2 kerels bij de nek te pakken, en te vragen of ze de barbell in me nek wilden leggen :D ging prima!

Ondanks ik squatten in de smith wel heerlijk vind.. Wij hebben ook alleen de smith en geen squatrek ;)

Ik had heel geweldig uitgevonden om 2 kerels bij de nek te pakken, en te vragen of ze de barbell in me nek wilden leggen :D ging prima!

Ondanks ik squatten in de smith wel heerlijk vind.. Wij hebben ook alleen de smith en geen squatrek ;)

Geen squatrek is k*t. Smith is fijn want je kan meer gewichten pakken en squatrek is net wat meer balans. Ik vind dat stukje lopen killing met gewichten in de nek als je wilt pieken. Een paar lekkere brede hunks die barbell in je nek leggen zodat je niet hoeft te lopen en 2 reps meer misschien kan doen zou fijn zijn

Tja.. ik zit bij een fysio fitness. De meesten daar krijgen de gewichten die ik pak niet eens omhoog. *lol* :D Maar ten opzichte van hier zijn mijn gewichten nog peanuts... Maar helaas dus... :o
ik ben vaak ook alleen op de tijd dat ik ga. Wel zalig rustig maar soms dus ook onhandig.

Op zich is squatten in smith wel lekker vanwege het meer gewicht. maar ik wil mijn billen strakker hebben en dan lijkt het of los squatten of DB squat toch meer doet zeg maar.

---------- Post toegevoegd 11 May 2013 om 12:16 ----------

Geen squatrek is k*t. Smith is fijn want je kan meer gewichten pakken en squatrek is net wat meer balans. Ik vind dat stukje lopen killing met gewichten in de nek als je wilt pieken. Een paar lekkere brede hunks die barbell in je nek leggen zodat je niet hoeft te lopen en 2 reps meer misschien kan doen zou fijn zijn
Tja... het is nu eenmaal zo helaas en wat ik al zei.. die lekkere brede hunks zijn er niet bij ons.. iig niet op de tijden dat ik train.. maar ja.. ik blijf duimen dat ze er een aanschaffen. En ondertussen pak ik smiith en DB squat. Lekker mijn achterste proberen wat strakker te krijgen. :D

Terug
Naar boven