AndroidHealthClinic

Marina's Log

werken en trainen=prima combi:D

• Topic Starter Topic Starter
werken en trainen=prima combi:D
Dat klopt ja. :)

Ik had vandaag een afspraak bij een dietiste. Ik ga nog steeds ter controle eens per 2 maanden heen. Dit is zo sinds ik dus al zoveel aangekomen ben en nu nog niet op gezond gewicht ben. Tips op eetgebied heeft ze niet veel.. ja.. de standaard opmerkingen pak maar een paar repen.. dingen met veel kcal en weinig volume.. veel zoet omdat dat sneller aanzet. En daar ben ik niet zo van (ik hou niet zo van zoet maar meer van hartig... ). maar goed. Qua eten heb ik meer aan de tips hier.

Zij doet dus eens per paar maanden een BIAMED meting (lichaams samenstellingsmeting). Geen idee hoe nauwkeurig dat is. Ik denk helemaal niet want volgens haar meting heb ik maar 6% vet.. kan niet zoals ik eruit zie maar goed.. Op zich als je steeds hetzelfde meet lijkt me dat je er wel enige progressie in kan aflezen.
Nou ja.. ben bij haar in 6 weken 2 ons aangekomen.. tja.. dat wist ik al... niet veel.. maar ja ik schommel al een tijd rond de 49 kg (bij haar 50kg want overdag gewogen).
Maar uit die meting kwam het volgende
-1,3 kg vet
+ 0,3 kg spier
+ 1,2 kg vocht

Wat ik eraan moet verbinden.. geen idee.. Maar op zich hou ik me toch een beetje vast aan oke.. spieren erbij is goed.

Morgen als het met werk goed loopt en ik niet moet overwerken lekker borst en rug trainen! :) heb er nu al zin in!

Laatst bewerkt:
wat raar... -1,2kg -1,3kg +0,3kg ....dan zou je volgens mij toch 2,2kg moeten afgevallen zijn?

of gaat het niet om kg maar %

Na een lange dag op werk lekker getraind. Borst + rug. Heb maandag verruild met donderdag dus maandag was al benen en abs... gelukkig maar want vandaag was de legpress kapot. Dus even mazzel. :D

Het ging lekker en weer wat gewicht omhoog. Ook DB press ging weer goed. alleen is 6 kg toch te zwaar..dus moest terug naar 4 kg.. 5 kg hebben ze niet helaas. DB fly ging nu in één keer goed met 4 kg en geen last van mijn schouders!

BB BOR weer 4 kg hoger! T gaat toch allemaal vooruit. En weer pomp in mijn bovenarmen. Ik blijf het apart vinden voelen.. was de tweede keer. :D

Training (borst + rug)

DB bench press
1x10x4 kg (ging vloeiend.. )
1x8x6 kg (ging net aan. was net iets te zwaar.. :o)
1x10x4 kg

Incline DB press
3x8x4 kg

DB fly
3x8x4 kg (en ging goed zonder pijn! )

DB pull over
3x10x14 kg

Barbell bent over row
1x8x28 kg
2x8x30 kg (!)

DB bent over row (bankje met knie en hand)
3x8x10 kg

Hyperextension
2x8x bw+10kg schijf
1x10x bw+10kg schijf

Lat Machine
3x8x60kg

cable seated row
3x8x40 kg

Barbell Upright row
3x8x18,5 kg

V-crunch
3x15x bw

Barbell core rotation (free weight romp)
2x15x25kg
derde keer lukte niet schoot kramp in mijn voet. :mad:

maar voelde weer goed!
nu hangen.. Ben morgen vrij!!!! :D
mits ik niet opgeroepen wordt voor problemen.. want dat zou nog wel kunnen.

Laatst bewerkt:
Kreeg vandaag te horen dat mijn schouders echt breder waren geworden. :D
voelde wel even goed!

Gewoon volgende keer weer die DB bench press met 6kg pakken joh! Dan eerst maar 8 reps, helemaal niet erg. Je gaat mooi vooruit zo te lezen, super hoor!

Gewoon volgende keer weer die DB bench press met 6kg pakken joh! Dan eerst maar 8 reps, helemaal niet erg. Je gaat mooi vooruit zo te lezen, super hoor!

Dit inderdaad !

Als je op fly's geen last hebt van je schouders lijkt me dat een goed teken Marina !

Doorknallen !

:cool: je bent dan ook prima bezig dame , KUDOS hoor !!
Dank je. :)

---------- Post toegevoegd 17 May 2013 om 19:54 ----------

Ik ga volgende keer proberen te starten met 6 kg. Probleem is dat ik 8 reps maar net aan haal. Maar de tweede set wordt dan al lastig. Ik baal dan zo dat ze die 5 kg niet hebben. :(
maar als ik 3 sets op 8x6 kg niet red.. hoe kan ik het dan het beste doen? van laag naar hoger gewicht of andersom?

---------- Post toegevoegd 17 May 2013 om 19:54 ----------

Ik ga volgende keer proberen te starten met 6 kg. Probleem is dat ik 8 reps maar net aan haal. Maar de tweede set wordt dan al lastig. Ik baal dan zo dat ze die 5 kg niet hebben. :(
maar als ik 3 sets op 8x6 kg niet red.. hoe kan ik het dan het beste doen? van laag naar hoger gewicht of andersom?

Gewoon lekker starten met die 6kg en zien hoe ver je komt. Je zou eerste al voor 10 kunnen gaan maar je zou gewoon alle sets 8 reps kunnen doen en uitbouwen tot 10. Kom je niet verder maak je het af met 4. Ook als je bijv op 5x6kg blijft steken afmaken met de 4 kg. En volgende setjes met 4kg ofzo. Moet je even aanvoelen.

Dit inderdaad !

Als je op fly's geen last hebt van je schouders lijkt me dat een goed teken Marina !

Doorknallen !
Ja met fly's nu op 4 kg geen last. Dus als 6 kg nog even te zwaar is kan ik eerst wat meer reps doen. dus 10-12x ipv 8x. Stiekum heb ik toch zoiets dat ik met een paar weken op die 6 kg wil zitten zowel met DB press, incline press en ook op mijn fly's . :D

---------- Post toegevoegd 17 May 2013 om 19:59 ----------

Gewoon lekker starten met die 6kg en zien hoe ver je komt. Je zou eerste al voor 10 kunnen gaan maar je zou gewoon alle sets 8 reps kunnen doen en uitbouwen tot 10. Kom je niet verder maak je het af met 4. Ook als je bijv op 5x6kg blijft steken afmaken met de 4 kg. En volgende setjes met 4kg ofzo. Moet je even aanvoelen.
Ik hield voor nu nog overal 8 reps op aan. Maar ik ga het zo proberen. Starten met 6 kg en 10 reps en kijken hoe het verder gaat. Dank je voor de tip. :)

ik doe altijd van laag naar hoger
2 sets met het gewicht wat je wel kan... laatste set hoger
red je die laatste set.... volgende keer 2 sets met hoger gewicht

maar het beste???? bestaat geloof ik niet in deze sport ;)

ik doe altijd van laag naar hoger
2 sets met het gewicht wat je wel kan... laatste set hoger
red je die laatste set.... volgende keer 2 sets met hoger gewicht

maar het beste???? bestaat geloof ik niet in deze sport ;)
Dat is hoe ik het laatst ook deed.. dus 1x10x4 kg ging makkelijk. Dan de 6 kg gepakt.. maar daar redde ik maar 8 reps op en toen lukte het niet meer en weer terug gegaan naar 10x4 kg.
Denk dat ik gewoon moet gaan aanvoelen wat het beste werkt voor me.

Thuistraining tijd! :D En het ging weer lekker!
Ik had eerst helemaal geen zin. wat last van mijn rug en slecht geslapen en ondanks dat gewoon begonnen en voelde me steeds lekkerder... nu gewoon een lekker voldaan gevoel! :) Me like this! :D

Vandaag (thuis: Schouders +biceps + triceps)
3x8x6kg DB schouder press (staand)
3x8x4kg DB bent over side raises
3x8x4kg DB front raise
3x12x9kg DB shruggs (gaat makkelijk. heb helaas niet meer gewicht.... )

3x8x7kg DB bicep curl
3x8x6kg concentration curl
3x8x7kg hammercurl

3x8x9 DB tricep extension
3x8x5kg DB kickback
3x8 Bench dip bodyweight+ db van 9 kg op schoot

en als pauze (nou ja.. steeds 30 -60sec en bij sommige oefeningen geen pauze... geen geduld.:rolleyes: ).. stoffen en zuigen en dweilen en was opvouwen. Dus alles in ss met huishouden!:p

en vanaaf wss uit eten! lekker bunkeren. :meal: zorg gewoon dat ik voordien voldoende eiwitjes binnen heb.

edit: zeker weten uit eten! net gereserveerd! 6 gangen verassingmenu! wordt dooreten en genieten!!!! en geen idee wat het wordt.. dus wel even zorgen voor voldoende eiwitjes.. dan kan een keer goed cheaten en extra veel kcal eten geen kwaad ook! :D YEAHHHH

Laatst bewerkt:
Thuistraining tijd! :D En het ging weer lekker!
Ik had eerst helemaal geen zin. wat last van mijn rug en slecht geslapen en ondanks dat gewoon begonnen en voelde me steeds lekkerder... nu gewoon een lekker voldaan gevoel! :) Me like this! :D

Vandaag (thuis: Schouders +biceps + triceps)
3x8x6kg DB schouder press (staand)
3x8x4kg DB bent over side raises
3x8x4kg DB front raise
3x12x9kg DB shruggs (gaat makkelijk. heb helaas niet meer gewicht.... )

3x8x7kg DB bicep curl
3x8x6kg concentration curl
3x8x7kg hammercurl

3x8x9 DB tricep extension
3x8x5kg DB kickback
3x8 Bench dip bodyweight+ db van 9 kg op schoot

en als pauze (nou ja.. steeds 30 -60sec en bij sommige oefeningen geen pauze... geen geduld.:rolleyes: ).. stoffen en zuigen en dweilen en was opvouwen. Dus alles in ss met huishouden!:p

en vanaaf wss uit eten! lekker bunkeren. :meal: zorg gewoon dat ik voordien voldoende eiwitjes binnen heb.

edit: zeker weten uit eten! net gereserveerd! 6 gangen verassingmenu! wordt dooreten en genieten!!!! en geen idee wat het wordt.. dus wel even zorgen voor voldoende eiwitjes.. dan kan een keer goed cheaten en extra veel kcal eten geen kwaad ook! :D YEAHHHH

Ik cheat 1 keer per week (met eten dan) en blijf gewoon keurig op mijn VVM van 2kg. :D

Smakelijk alvast voor straks !

Mooie training marina.. Leuk om te zien dat je vooruit gaat en altijd nog zo enthousiast blijft :D
Geniet ze vanavond van al dat lekker eten hihi

Ik cheat 1 keer per week (met eten dan) en blijf gewoon keurig op mijn VVM van 2kg. :D
Smakelijk alvast voor straks !
:roflol:
nou ik ga zeker wel genieten! Komt helemaal goed!
Ken het restaurant. is nogal duur.. ben er dus ook al jaren niet geweest....maar met 2 voor de prijs van 1... nou dan kan het eindelijk weer een keer :D

---------- Post toegevoegd 18 May 2013 om 13:52 ----------

Mooie training marina.. Leuk om te zien dat je vooruit gaat en altijd nog zo enthousiast blijft :D
Geniet ze vanavond van al dat lekker eten hihi
Dank je. Het voelt ook goed dat ik zelf merk dat ik vooruit ga en dus wordt ik steeds enthousiaster!
Genieten zal ik zeker!

Kan het trouwens kwaad om gewoon een keer pak 'm beet 1000kcal boven je normale schema te eten?

:roflol:
nou ik ga zeker wel genieten! Komt helemaal goed!
Ken het restaurant. is nogal duur.. ben er dus ook al jaren niet geweest....maar met 2 voor de prijs van 1... nou dan kan het eindelijk weer een keer :D

---------- Post toegevoegd 18 May 2013 om 13:52 ----------

Dank je. Het voelt ook goed dat ik zelf merk dat ik vooruit ga en dus wordt ik steeds enthousiaster!
Genieten zal ik zeker!

Kan het trouwens kwaad om gewoon een keer pak 'm beet 1000kcal boven je normale schema te eten?

Cheaten is cheaten en jij kan wel wat gebruiken toch. :rolleyes: Maak je nou eens niet zo druk. :D En ga maximaal genieten.

Cheaten is cheaten en jij kan wel wat gebruiken toch. :rolleyes: Maak je nou eens niet zo druk. :D En ga maximaal genieten.
Maximaal gaat het zeker worden met 6 gangen! en lekker ook! :)
dank je... voel me wat onzeker.:o

Heb net een nieuw sportshirt gekocht. Van Penn... Leuke aanbieding en staat goed ook! :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven