XXL Nutrition

Marina's Log

Een fysio zou beter moeten weten dan je te laten squatten in een smithmachine

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag thuis training tijd! Nog wel last van spierpijn van gisteren.. Squat.. dus ja.. billen.. :D
Maar nu weer oefeningen tijdens schoonmaken.. oftewel de minuut pauze (als ik die al haalde... :rolleyes:) gebruiken om tussendoor wat te stoffen en dweilen en was vouwen. 2 vliegen in 1 klap.
Alleen bij bench dip de laatste set was ik leg... dus niet gered. :o
Maar verder voelde het weer super! kan ook met concentration curl nu een ader over mijn bovenarm zien lopen. :D

Vandaag (thuis: Schouders +biceps + triceps)
3x8x6kg DB schouder press (staand)
3x8x4kg DB bent over side raises
3x8x4kg DB front raise
3x12x9kg DB shruggs (gaat makkelijk. misschien volgende keer 15 of 20 reps doen?)

3x8x7kg DB bicep curl
3x8x6kg concentration curl
3x8x7kg hammercurl

3x8x9 DB tricep extension
3x8x5kg DB kickback
2x8 Bench dip bodyweight+ db van 9 kg op schoot ... derde set ging niet meer.. was echt op.. :o

maar ondertussen wel alles gedweild, gestoft en gezogen en bed verschoond en was gevouwen.
lekker met muziekje aan. :)

Tja.. ik zit bij een fysio fitness. De meesten daar krijgen de gewichten die ik pak niet eens omhoog. *lol* :D Maar ten opzichte van hier zijn mijn gewichten nog peanuts... Maar helaas dus... :o
ik ben vaak ook alleen op de tijd dat ik ga. Wel zalig rustig maar soms dus ook onhandig.

Op zich is squatten in smith wel lekker vanwege het meer gewicht. maar ik wil mijn billen strakker hebben en dan lijkt het of los squatten of DB squat toch meer doet zeg maar.

---------- Post toegevoegd 11 May 2013 om 12:16 ----------

Tja... het is nu eenmaal zo helaas en wat ik al zei.. die lekkere brede hunks zijn er niet bij ons.. iig niet op de tijden dat ik train.. maar ja.. ik blijf duimen dat ze er een aanschaffen. En ondertussen pak ik smiith en DB squat. Lekker mijn achterste proberen wat strakker te krijgen. :D

Je blijft duimen dat ze een brede hunk aanschaffen? :)
Squaten is wel een hele goede oefening maar je kan door lunges te doen ook erg goed je benen en billen aanpakken.
Gewoon lekker trainen en als je echt het zat bent dan kan je altijd nog kijken of er een andere sportschool in de buurt is waar ze wel de spullen hebben die je nodig hebt.

Laatst bewerkt:
Een fysio zou beter moeten weten dan je te laten squatten in een smithmachine
Tja.. hij heeft wel uitgelegd hoe ik moet staan. Voeten meer naar voren en rug recht houden met het squatten... Maar welke optie heb ik anders? :(

---------- Post toegevoegd 11 May 2013 om 12:26 ----------

Je blijft duimen dat ze een brede hunk aanschaffen? :)
Squaten is wel een hele geode oefening maar je kan door lunges te doen ook erg goed je benen en billen aanpakken.
Gewoon lekker trainen en als je echt het zat bent dan kan je altijd nog kijken of er een andere sportschool in de buurt is waar ze wel de spullen hebben die je nodig hebt.
Hahhaa.. ik heb een brede hunk thuis.. helaas niet gespierd.. maar daar kan hij iets aan doen.. hij is wel super lief.. 2 meter en 140 kilo... :o maar wel een schat en al 12 jaar getrouwd.

Ik doe ook lunges. Misschien toch maar weer terug naar DB squat....
Tja.. een andere.. het fijne is dat het hier lekker rustig is op mijn tijden. Op zich goede service, gratis sauna en handdoeken service.. maar ja.. het is wel klein ja.. Misschien toch later eens kijken. Misschien iets dichterbij het werk. Zodat ik er sneller kan zijn en eventueel tussendoor ook kan. :D zou ook wel wat zijn ja!

Ik merk dat ik als ik begin van de week beentraining doe meer kracht heb. Geen idee waarom. ???
Maar heb het omgedraaid. Voortaan maandag benen+ abs en donderdag rug + borst. (wil nl kijken of ik woe misschien rug+ borst kan gaan doen en vrijdag nog een keer benen, zal niet altijd gaan ivm werk maar af en toe. En in weekend gewoon schouders + triceps + biceps houden)

Training vandaag (benen + abs)

Squat met Smith machine in superset met single leg standing calf raises
Squat
3x8x40kg
standing calf raises (single legged)
3x15xBW

SLDL Barbell
3x8x40,5kg (ging veel makkelijker dan vrijdag. )

DB lunges
3x15x4,5kg

leg extension (single leg)
3x8x20kg

Legpress
2x10x116kg
1x8x118kg (!)

DB squat (atg) (extraatje...)
2x10x10kg (ging opvallend makkelijk)
1x8x12kg

3x15 V-crunch (abdominal crunch) in ss met DB pull over 3x10x14kg
3x15x25kg Barbell core rotation (free weight romp)
3x15 sit ups (mat, voeten achter rek)

Voelt lekker! Merk dat DB squat best zwaarder kan. Zo vreemd. Voorheen had ik er de meeste moeite mee. Maar nu gaat het gewoon makkelijk.
Nu lekker eten maken. :)

Maar billen train je sowieso toch in smit. Maar je kan hem ook eens iets anders doen. Door Niet recht onder maar ietsje naar achter leunende gewicht verplaatsen zeg maar zodat je hele achterzijde benen en kont pakt en smal staan en evt diep gaan. Ik weet wel dat ik zo aan een pijnlijke reet kom namelijk.

Mooie training Marina. :) Dit moet je natuurlijk wel gaan voelen. :eek: Zo niet, dan kan je de volgende keer zwaarder.
Toch eens samen trainen. Mag jij mij afbeulen en ik jou :p

Mooie training Marina. :) Dit moet je natuurlijk wel gaan voelen. :eek: Zo niet, dan kan je de volgende keer zwaarder.
Toch eens samen trainen. Mag jij mij afbeulen en ik jou :p
hahaha.. nou ik voel mijn achterste nu wel een beetje. zal morgen wel zien hoe het is!
maar ik merk dat sommige dingen inderdaad zwaarder kunnen. Zowieso DB squat en leg extensions. Oh ja.. en calve raises volgende keer met gewicht doen denk ik. Dus kijk nu al uit naar een volgende keer!
En dat voorstel lijkt me wel wat! :D alhoewel ik denk dat jij mij meer af kan beulen dan ik jou! :o

afbeulen betekent alleen dat je schreeuwt vooruit Ron... nog 2 reps.... en als hij die 2 bijna gedaan heeft.... en nog 2!!!!

dat kan je toch ;)

Zeg dames er is wel iets meer voor nodig he. :o Alleen met geschreeuw red ik het niet. :D
oke.. je kent mijn voorletters al he! :whip:
Komt helemaal goed hoor! :D

Vandaag toch wel last gehad van mijn benen.. :o en ook een hele drukke dag met heen en weer lopen en zeulen op het werk.
Had wat proeven gepland.. dus dat betekende..oeps.. geen karretje gehaald en dus bij regelmaat even met 2 emmers van 12 kilo per stuk op en neer. stiekum toch een beetje training. :D

oke.. je kent mijn voorletters al he! :whip:
Komt helemaal goed hoor! :D

Vandaag toch wel last gehad van mijn benen.. :o en ook een hele drukke dag met heen en weer lopen en zeulen op het werk.
Had wat proeven gepland.. dus dat betekende..oeps.. geen karretje gehaald en dus bij regelmaat even met 2 emmers van 12 kilo per stuk op en neer. stiekum toch een beetje training. :D

Haha iedereen denkt hier gelijk aan trainen.. 2 emmertjes water halen, 2 emmertjes...lol
Jij hebt het ook helemaal te pakken hé! Top:cool:

Auw don't hurt me. Teach me the way to get bigger.

Haha iedereen denkt hier gelijk aan trainen.. 2 emmertjes water halen, 2 emmertjes...lol
Jij hebt het ook helemaal te pakken hé! Top:cool:
Ach ja.. het is wel zo dat ik vaak genoeg aangeboden krijg of de jongens het voor me moeten doen. Maar ja.. moet je mij net hebben! :rolleyes:
Gisteren was het een blik PVC wat ik op moest sturen.. was maar 12 kilo. :D
Werken en trainen! Leuke combi toch!;)

---------- Post toegevoegd 14 May 2013 om 21:22 ----------

Auw don't hurt me. Teach me the way to get bigger.
:roflol:
mag jij mij leren. :o jij bent veel verder he! :D
maar ik wil je best wel opzwepen met een paar goeie yells en pushes hoor!:p

Terug
Naar boven