MuscleMeat

Marina's Log

Nou genieten doe ik. Alleen slapen niet bepaald. Ben meestal rond 5:00 al op hier... dat is dan wel 7:00 tijd bij jullie. :p
Maar het lastige is dat het niet donker wordt. dus volle zon om 3:00 in de nacht. Maar het is super. Warm hioer ook! ze zijn hier helemaal van slag van het mooie weer. Van uitrsuten komt er ook niet veel. Het is hier machtig mooi. Van in T shirt over een gletsjer wandelen tot gisteren op een rokende vulkaan ( wel dat de lava al gestold is uiteraard. :D)
Maar eerst over grote sneeuwvlaktes ploegen voor je bij de kraters kan komen. Het is echt super! ook veel watervallen en maar 2 x heel kort een warme jas aan moeten doen.
Nog nooit zo goed gegeten op een vakantie. En het is gewoon een droom. IJsland kan je niet vertellen hoe het is. Je moet het meemaken!
Zo nu is het 7:00.. we kunnen ontbijten! :)

Ben je de enige hier op het forum die kan zonnen om 5 uur snachts ga je er nog over zeuren ook:eek:

Klinkt heeeeerlijk die vakantie! Geniet er nog lekker van :D

• Topic Starter Topic Starter
Nou das gelukt! :)

---------- Post toegevoegd 12 June 2013 om 18:09 ----------

Nou ik ben alweer terug.. maar voor een goede cardio kan ik een wandelig door de sneeuw en over een krater aanraden. 1,5 uur klauteren en klimmen. Door sneeuw en over rotsen en lava en door stomende rotsspleten en dan terug weer door de sneeuw en mosvelden.... pfff... dat was lang.. en zo meer... dus op dat gebied.. genoeg beweging! en voor de meeste DBB ers ook wel genoeg denk ik zo! :D

---------- Post toegevoegd 12 June 2013 om 18:10 ----------

Ben je de enige hier op het forum die kan zonnen om 5 uur snachts ga je er nog over zeuren ook:eek:
Ach ja... maar meer dan een uur slaap is ook wel eens fijn. Ik merk het wel goed nu... ben echt kapot...
Maar vannacht is het donker.. als het goed is! zal je zien dat ik nu net gewend ben aan volle zon in de nacht! :p

---------- Post toegevoegd 12 June 2013 om 18:15 ----------

Klinkt heeeeerlijk die vakantie! Geniet er nog lekker van :D
Dank je.. het was ook echt zalig! zoveel gezien en zo gevarieerd.. van spoelvlaktes van 50 km en lava velden tot zwavelspuit velden en gewoon warm water bronnen die tussen de rotsen waar je loopt omhoog komen. Door sneeuwvelden ploegen en over kraterranden kijken. Veel gewandeld en gelukkig ook enkele dagen rust. Ik vond het indrukwekkend.. door sneeuwvelden en op gletsjers lopen in een t shirt.. zo apart... het is uniek en onbeschrijfelijk en indrukwekkend.. ik kan het iedereen aanraden.

Eten was daar veel en goed.. Veel vlees en vis! Echter de laatste 2 dagen doodziek.. wss. iets verkeerds in het eten en liep leeg... dus heb behoorlijk wat in moeten boeten met mijn kracht en energie... want ondanks alles ben ik wel gewoon doorgegaan want ik moest en zou alles zien!

Merk het nu wel. Ben echt kapot... weinig slaap en slap. Ben ook bang dat ik wat heb in moeten boeten op mijn gewicht. :( maar dat moet ik nog zien. met een paar dagen.. denk dat ik eerst mijn lijf even rust moet geven, van de diarree etc af moet komen en wat aansterken. voor ik weer kan trainen. Helaas....

Maar zonder twijfel was dit wel de meest indrukwekkende en aparte vakantie die ik ook heb gemaakt!

Laatst bewerkt:
Eerst rustig aansterken en dan langzaam oppakken. Dan maken we een afspraak en gaan we er tegen aan.

Even een vraagje wat betreft eten.... Ik zit eraan te denken het meer los te laten. Want mijn gewicht komt niet bij... Dan bedoel ik. Niet echt bijhouden wat ik eet. maar wel een beetje opletten op de producten en gewoon meer op gevoel. Wat in mijn geval in zal houden dat ik meer ga eten dan nu (ik voor mijn vakantie deed). Ik hield mezelf voor mijn vakantie nogal strak vast aan hoeveelheden. maar wil dit dus meer los gaan laten in het opzicht van meer eten.. en dan gewoon eens na 1 a 2 weken zien hoe ik aankom. Dat betekend dus ook niet elke dag ongeveer evenveel eten maar bij honger pakken. Dat zal dan betekenen dat ik dagen echt behoorlijk meer eet dan andere dagen.
Dus wat is wijsheid? Zou dat in mijn geval een goede zet zijn? en zijn er hier nog wat tips bij? Of toch beter gecontroleerd opvoeren?

Yep, gewoon doen. Als je weer af begint te vallen kan je altijd nog de teugels weer aantrekken.

Yep, gewoon doen. Als je weer af begint te vallen kan je altijd nog de teugels weer aantrekken.
denk eerder dat ik ervan aan ga komen.. (nou ja.. dat hoop ik... ) heb nl nu veel meer honger dan de hoeveelheid die ik voor mijn vakantie at zeg maar... dus ik ga ervoor! Vandaag al meer genomen. Tel niets en hou het niet echt bij. maar omdat je gewoon wel weet wat je daarvoor ongeveer at weet ik wel al dat het meer is. Alleen nu alweer zo een honger gevoel... wat ik dan gewoonweg niet snap...
*gaat braaf wat eten*

wat goed Marina dat je meer honger hebt. gewoon lekker blijven eten zou ik zeggen kun je wel gebruiken :D en wie weet doet het ook veel voor je bloeddruk :)

wat goed Marina dat je meer honger hebt. gewoon lekker blijven eten zou ik zeggen kun je wel gebruiken :D en wie weet doet het ook veel voor je bloeddruk :)
Ik hoop het. Het voelt ook raar. Vannacht 2 x wakker van honger. Weet niet of het verstandig is maar 2 x wat gepakt. Eerst wat drinken (pakje sojamelk) omdat ik dat naast het bed heb staan en daarna even een knijpfruit. Dan hoef ik niet het bed steeds uit. Deels hiervan het gevolg is wel dat ik echt geslapen heb. Eerste keer 2 uur en daarna nog van 5:15-7:45. Ik was helemaal verbaasd. :eek: Maar was ook kapot na alles. (vakntie niet geslapen en toen alles met die kennis en mijn schoonvader etc) Maar ja.. ben toch blij met de slaap. Maar hoe slim is het om het snachts te (blijven) pakken? of toch voor het slapen gaan nog meer nemen? Nou ja.. in ieder geval eraan toegeven want vanmorgen toch even weegcheck gedaan. Was nu 48 kg. :( Maar ben nog niet helemaal van alles af zeg maar van mijn buikloop.

nu weer bellen en regelen en ontbijten.

Ik hoop het. Het voelt ook raar. Vannacht 2 x wakker van honger. Weet niet of het verstandig is maar 2 x wat gepakt. Eerst wat drinken (pakje sojamelk) omdat ik dat naast het bed heb staan en daarna even een knijpfruit. Dan hoef ik niet het bed steeds uit. Deels hiervan het gevolg is wel dat ik echt geslapen heb. Eerste keer 2 uur en daarna nog van 5:15-7:45. Ik was helemaal verbaasd. :eek: Maar was ook kapot na alles. (vakntie niet geslapen en toen alles met die kennis en mijn schoonvader etc) Maar ja.. ben toch blij met de slaap. Maar hoe slim is het om het snachts te (blijven) pakken? of toch voor het slapen gaan nog meer nemen? Nou ja.. in ieder geval eraan toegeven want vanmorgen toch even weegcheck gedaan. Was nu 48 kg. :( Maar ben nog niet helemaal van alles af zeg maar van mijn buikloop.

nu weer bellen en regelen en ontbijten.

zolang je nog op zo'n laag gewicht zit (of dus zelfs afvalt) zou ik er zeker aan toegeven als je honger hebt, blijkbaar heeft je lichaam het hard nodig dan!

heuj! ik wist niet dat je een log had :) ik ga je volgen.
hoe is het met je lichaam voor wat betreft het zwart worden voor de ogen/ onwel worden/ transpireren etc?

zolang je nog op zo'n laag gewicht zit (of dus zelfs afvalt) zou ik er zeker aan toegeven als je honger hebt, blijkbaar heeft je lichaam het hard nodig dan!
ik doe mijn best. Maar er moet gewoon wel wat bij.. Maar ja liefst wel met spieren he! ;)

---------- Post toegevoegd 14 June 2013 om 08:47 ----------

heuj! ik wist niet dat je een log had :) ik ga je volgen.
hoe is het met je lichaam voor wat betreft het zwart worden voor de ogen/ onwel worden/ transpireren etc?
welkom. :)
Het gaat niet zo ... op vakantie 1 dag gehad dat ik echt niets kon. Heb dus hele dagen drop en met een zoutvaatje in de bus gezeten. Toen ging het weer. Zwart zie ik nog wel vaak. Gisteren helaas tijdens naar het toilet gaan werd het zwart en ben ik gevallen en goed hard met mijn kop tegen de muur... dus een flinke buil en koppijn... dus echt beter gaat dat nog niet. Het blijft lastig.

ik doe mijn best. Maar er moet gewoon wel wat bij.. Maar ja liefst wel met spieren he! ;)

---------- Post toegevoegd 14 June 2013 om 08:47 ----------

welkom. :)
Het gaat niet zo ... op vakantie 1 dag gehad dat ik echt niets kon. Heb dus hele dagen drop en met een zoutvaatje in de bus gezeten. Toen ging het weer. Zwart zie ik nog wel vaak. Gisteren helaas tijdens naar het toilet gaan werd het zwart en ben ik gevallen en goed hard met mijn kop tegen de muur... dus een flinke buil en koppijn... dus echt beter gaat dat nog niet. Het blijft lastig.

Ja maar ik denk dat de spieropbouw een stuk sneller zal gaan als je lichaam ook echt de energie heeft om dat op te bouwen. Endan kun je ook meer voluit gaan in je trainingen als je beter in je vel zit.
Vervelend dat je nog steeds zo vaak zwart ziet hoop echt voor je dat dat snel gaat verbeteren!

@Marieke,
Denk wel dat je gelijk hebt. Want vandaag ging niet echt lekker. Maar ja.. ik wil zo graag verder...
dank je.

Ondanks dat ik echt kapot was van alles en nog niet helemaal goed hersteld... toch een deel van mijn training geprobeerd. Het ging wel moeizaam. Vooral schouder press. Het heeft er allemaal goed ingehakt maar ik wil toch verder. Kon het niet afmaken want moet nu zo weg om die kennis thuis op te vangen voor izjn laatste dagen thuis. Baal gewoon dat het allemaal zo prut gaat en dat dit er zo inhakt. Had het graag anders gewild om verder te komen en progressie te zien. Maar het is voor nu beter dan niets.

Vandaag (thuis: Schouders +biceps )
3x8x6kg DB schouder press (staand) (ging zeer moeizaam.. was gewoon te moe)
3x8x4kg DB bent over side raises
3x8x4kg DB front raise
3x12x9kg DB shruggs

3x8x7kg DB bicep curl
3x8x6kg concentration curl
3x8x7kg hammercurl
Biceps ging redelijk. Behoorlijk moeizamer dan anders...:( Wel aders op mijn boven en onderarm gezien. :D

Ik hoop vanmiddag of morgen triceps nog te pakken en misschien dat ik er dan nog wat squats bij kan gooien.
toch wel blij dat ik even wat heb gedaan...
Nu snel verder eten en omkleden en weg.

edit:
toch nog even triceps erachteraan gedaan. Had nog even tijd en wilde het gewoon afmaken. Heb mezelf even goed kwaad gemaakt en gelukt!
3x8x9 DB tricep extension
3x8x6kg DB kickback (ging niet ideaal... had 5 kg moeten pakken maar was te lui om de DB verder aan te passen. :o)
3x8 Bench dip bodyweight+ db van 9 kg op schoot

Laatst bewerkt:
Afgelopen 3 nachten een gekke ervaring. Steeds honger in de nacht. Ik heb nu standaard een pakje sojamelk naast mijn bed en een knijpfruit (zonder suiker). Ik wordt eerst vroeg in de nacht wakker.. soms 00:30 dan weer 2:15 oid.. neem drinken en slaap tot 4:00-5:00. Dan trek/honger en pak de knijpfruit en opeens is het tegen 7:30.
Ik heb in geen maanden zoveel geslapen. Wel zo nu en dan even kort wakker.. maar toch...
Ik vind het vreemd. Ook met die trek/honger in de nacht. Weet ook niet zo goed wat ik ermee moet.
Ook omdat ik op de avond nog best veel eet. 19:30 uitgebreide maaltijd met bak kwark erna. Dan nog iets tussendoor (ca 150-200 kcal) dan nog een bak kwark met walnoten voor het slapen. en toch heb ik snachts trek/honger...
Maar goed.
Iemand ervaring mee?

Voor je gaat slapen nog even eten. Ik neem of kwark met ananas/druiven of ik neem kip met groente.
En ik neem dit ongeveer 15min voordat ik ga slapen.

Ze eet al kwark en noten voor slapen?
Klopt. ik eet rond een uur of 21:30-22:00 vaak nog wat. In het weekend vaak cassave en dan rond 22:45 vlak voor het slapen een 250 gr kwark met een hand walnoten. Maar toch word ik wakker...
Maar om nu elke nacht te blijven eten?? Er moet dan toch een oorzaak zijn?? want dit komt mijn rust ook niet ten goede en s nachts eten is ook niet bepaald normaal...:(

Terug
Naar boven