Fitness Seller

Marina's Log

Tja dan zal je meer meoten eten. Misschien je kwark en noten verruilen voor vlees/vis/kip en groenten.
En dan wel meer dan een beetje vlees/vis/kip, maar rond de 100gr (gekookt/gebakken)

• Topic Starter Topic Starter
Tja dan zal je meer meoten eten. Misschien je kwark en noten verruilen voor vlees/vis/kip en groenten.
En dan wel meer dan een beetje vlees/vis/kip, maar rond de 100gr (gekookt/gebakken)
Ik neem ook wel eens een pakje kipfilet van 150 gram voor het slapen gaan. en dan nog kwark met noten. dan heb ik het ook.
Zou het kunnen dat ik gewoon overdag niet genoeg eet? Ik blijf immers stabiel al een hele tijd op wat ik eet en wil nog aankomen... alleen ben ik nu wat afgevallen ivm diarree enzo...
Ik ga nu al met een volle maag naar bed.... soms weet ik echt niet hoe ik het moet doen allemaal...

Je zal je indeling op de dag goed moeten indelen zodat je steeds de juiste voeding binnen krijgt.
Voor je training voldoende eiwitten en na je training en volledige maaltijd. Bij zware trainingen kan het ook voor en na sporten een volledige maaltijd zijn.
Je start van de dag moet goed zijn en je moet voldoende binnenkrijgen voor je slaap.
Misschien moet je over de lijn wel heel veel meer dan wat je nu denk te doen.
En kipfilet toevoegen aan je kwark is niet hetzelfde als vlees/kip/vis en groenten. Het gaat er ook om hoe je lijf ermee omgaat. En dat is spelen met je voeding.
Weten wat je lijf doet met die voeding en wanneer. Enkel de cals tellen of de verhouding K/E/V is niet voldoende.
Precies weten wat je wanneer nodig hebt en je telt nooit meer. Je houdt dan gewoon je macro's in de gaten.

Pakje soja en pakje knijpfruit vind ik ook niet iets om de honger te stillen eerlijk gezegd. Als je echt trek hebt kan je beter iets nemen wat meer vult/ calorierijker is.

Je zal je indeling op de dag goed moeten indelen zodat je steeds de juiste voeding binnen krijgt.
Voor je training voldoende eiwitten en na je training en volledige maaltijd. Bij zware trainingen kan het ook voor en na sporten een volledige maaltijd zijn.
Je start van de dag moet goed zijn en je moet voldoende binnenkrijgen voor je slaap.
Misschien moet je over de lijn wel heel veel meer dan wat je nu denk te doen.
En kipfilet toevoegen aan je kwark is niet hetzelfde als vlees/kip/vis en groenten. Het gaat er ook om hoe je lijf ermee omgaat. En dat is spelen met je voeding.
Weten wat je lijf doet met die voeding en wanneer. Enkel de cals tellen of de verhouding K/E/V is niet voldoende.
Precies weten wat je wanneer nodig hebt en je telt nooit meer. Je houdt dan gewoon je macro's in de gaten.
Hoe ik het in met delen vind ik lastig. Ik dacht dat ik al aardig goed zat. maar ja ik kom er niet van aan.
Ik train direct vanaf werk. Daarvoor eet ik nog een boterham en fruit. Bij thuiskomen daarna iets van zuivel terwijl ik kook en dan meteen eten.
Mijn ontbijt is dacht ik wel goed. Yoghurt met havermout en muesli. En voor ik ga slapen eet ik ook. Ik weet alleen soms niet wat nu beter is te pakken. Ik ben juist gek op kwark met noten. Dat krijg ik ook op de avond makkelijk weg. Daarom pak ik het ook. want ook als ik geen trek heb eet dat makkelijk weg. We eten namelijk ook nogal laat. Daarom vind ik het zo vreemd dat ik trek krijg in de nacht. (of het moet overdag te weinig zijn??) heb ook altijd veel dorst in de nacht. Maar wat te nemen dan om 23:00 ongeveer? anders dan kwark? en hoeveel. Ik vind dat lastig.
Ik weet dat enkel tellen niet voldoende is. Ik heb soms bijvoorbeeld veel meer behoefte aan koolhydraten... soms kan ik eiwitten eten bij de vleet en trek houden. Dus ja... hoe ik het aan moet pakken weet ik even niet.
Ik heb even mijn eetschema zoals het nu ongeveer loopt bijgevoegd. Ik varieer wel in soorten voeding. maar de basis ligt redelijk vast.

Bijlagen

Pakje soja en pakje knijpfruit vind ik ook niet iets om de honger te stillen eerlijk gezegd. Als je echt trek hebt kan je beter iets nemen wat meer vult/ calorierijker is.
Het is ook inderdaad niet echt honger stillen. Het pakje sojamelk pak ik vaak als eerste omdat ik zo een dorst heb. Ik heb dan nog niet echt trek ofzo... maar dan later bij de volgende keer wakker worden rond 4:00-5:00 wel. En waarom ik juist dat soort dingen pak is omdat ik het naast mijn bed leg. Ik zie het niet zitten om elke nacht op te gaan staan om een bth te gaan maken oid. Ik slaap al zo slecht en denk dat als ik echt op ga staan en dit soort dingen doe dat mijn slaap er dan helemaal bij inschiet. Dus ja.. meer dit soort dingen uit een soort van gemak. En meestal ben ik daarna toch om 6:00 op en om 6:30 ontbijt...
Ook lijkt het me in principe beter om niet standaard snachts te gaan eten. Maar het toch proberen meer in overdag te zoeken. alleen weet ik nog niet hoe... want ik snap niet dat ik als ik op de avond best veel eet nog trek kan krijgen in de nacht.

Laatst bewerkt:
waarom voeg je niet nog een eetmoment toe overdag? Je zit wel aan erg weinig kcal voor iemand die actief sport met laag BMI vind het niet gek dat je dan snachts honger krijgt.. wat is je onderhoud ook alweer?

Ik eet overdag nu ontbijt, tussendoor, lunch, 2 x tussendoor, diner en 2 x tussendoor. (en nog wat dropjes op het werk tussendoor. :o) probleem is ook ik heb niet meer pauzes. Ik mag in de fabriek niet eten (ook geen kantine of koelkast). En vaak moet het al stiekum even op het toilet (ik weet het niet smakelijk) of net als ik even richting kantoren loop, of als ik even bij de planning binnenloop. Ik zit er misschien aan te denken om te vragen of ik toch een doos in de chemicalien koelkast mag zetten(officieel mag het niet... ). Misschien gewoon 1 liter karnemelk per dag extra bij drinken. Want dorst heb ik wel vaak.
Actief sporten vind ik nog wel meevallen. 2 keer een 45 minuten (ma en do) en 1 x in het weekend mijn armtraining. Verder niets en ook geen cardio... ik denk dat ik hier bijna nog het minste sport van iedereen. :o
Maar vreemde is dat dit pas sinds kort speelt ... die trek....
Mijn onderhoud zou rond de 1700 liggen volgens HB en Katch... (zie mijn bijlage 2 postst terug) ik eet nu rond 2050-2100... dus van die berekeningen klopt geen drol. Ik kom er niets van aan. Ik hou me daar ook niet aan vast.
Maar hoe ik het nu even moet doen weet ik niet zo goed....

gewoon ophogen met je cal.
je hebt steeds honger
je wil bijkomen... en dat doe je nu niet
vergeet de berekeningen, 2050-2100 is blijkbaar voor jou op dit moment te weinig
dus gewoon meer eten
ga eens op 2300- 2400 cal zitten, kijk wat er dan gebeurd
en anders nog meer eten

(ik zit nu ook op 2400 cals hoor... zo gek is dat niet... ervan uitgaande dat ik niet gek ben dan ;) )

@Dinky
Ik weet dat ik op moet hogen en wil dat ook.
Ik weet alleen niet waar (op welke momenten) en met welke producten.

JIj bent niet gek hoor! maar jij traint wel veel meer en zwaarder dan ik ;)

Ik denk wel dat mijn niet/slecht slapen hier ook in mee zou kunnen spelen. Zeg maar dat mijn lichaam nooit echt in rust komt. Maar dat dit ook meespeelt in dat ik niet voluit lekker kan trainen.... ben snel moe... :(

JIj bent niet gek hoor! maar jij traint wel veel meer en zwaarder dan ik ;)
mijn lijf is ook jouw lijf niet ;)

op zich is het vrij simpel Marina, als je niet de zin/mogelijkheid hebt om extra maaltijden in te voegen, moet je meer eten in en maaltijd.
als je zorgt dat je voldoende eiwitten en vetten hebt .... maakt het daarna niet meer uit wat je nog meer eet

je zit bijvoorbeeld nog steeds heel laag in je vetten, vervang eens die 2 keer 15 gr slankie, door 2 keer 20gr pindakaas
maak van die 15 gr walnoten 30 gr walnoten

vitalu crackers.... vult toch ook voor geen meter

voeg bij een of meerdere maaltijden een berg sla/tomaat/komkommer/radijsjes..... toe
met een gekookt ei, blik tonijn, stuk kip, beetje aangemaakt met???

Ik denk dat je terug moet naar de basis. eten rond de 2250 2500 kcal en volle voeding ipv vloeibare dingen.
Je hebt je lichaam lui gemaakt en als je energie nodig hebt is er weinig te halen.
Mail me je dagritme met je voeding erbij, zonder cijfertjes. We moeten terug naar wat je lijf nodig heeft.
En dan kijken we daarna wat je voor je basis nodig hebt om tot grote krachten te komen en je BB lijf te krijgen die je verdient.
Volgens mij kan je via FB mijn mailadres zien.

Ik weet dat een ieders lijf anders is. ;) anders was het ook simpel geweest!

Voldoende eiwitten kom ik denk ik wel aan. Vetten vind ik lastiger. Er blijft een stukje angst zitten ivm mijn te hoge cholesterol... En er wordt steeds gezegd 1 gr per kg lichaamsgewicht.. dat is maar 50 gram.. das imo niet veel vetten...
Je zegt als je voldoende eiwitten en vetten hebt maakt de rest niet uit.. maar teveel vetten zijn dan toch ook weer niet goed dacht ik?? Of anders meer opvullen met eiwitten en koolhydraten? (zuivel met muesli/havermout of een liter karnemelk oid?)
de walnoten kan ik wel doen.. zijn deze week ook in de aanbieding bij Lidl.. pindakaas gaat niet lukken met een pinda allergie. ;)

de crackers/ sultana hartig/ snelle jelle die ik zo nu en dan pak is omdat ik dit in de auto dan moet eten...
dan moet het handzaam zijn... al zou ik op die momenten liever een bak zuivel met muesli pakken.. dat gaat dan helaas niet.

Ik eet bij mijn broodmaaltijden altijd wat tomaten en komkommer. Heb sowieso een bakje tomaten elke dag mee naar het werk. maar zou meer kunnen ja. Ik zou graag op mijn werk wat meer mogelijkheden hebben.. al zou het enkel maar een koelkast zijn... maar ook dat is er niet.. maar ik ga kijken hoe en waar ik meer kan toevoegen.
Op vakantie at ik elke dag een eitje erbij.. smaakt ook goed.. :)

Sorry als ik veel vraag.. maar alle tips zijn welkom. Ook wat betreft op andere tijden meer eten.Want na een avondmaal kan ik echt niet meer op... dus ik zal bij mijn tussendoor dingen erbij moeten zien te pakken.

dank je. :)

---------- Post toegevoegd 16 June 2013 om 21:19 ----------

Ik denk dat je terug moet naar de basis. eten rond de 2250 2500 kcal en volle voeding ipv vloeibare dingen.
Je hebt je lichaam lui gemaakt en als je energie nodig hebt is er weinig te halen.
Mail me je dagritme met je voeding erbij, zonder cijfertjes. We moeten terug naar wat je lijf nodig heeft.
En dan kijken we daarna wat je voor je basis nodig hebt om tot grote krachten te komen en je BB lijf te krijgen die je verdient.
Volgens mij kan je via FB mijn mailadres zien.
Ik ga kijken en zal je direct mailen! Dank je. dat je me zo wil helpen. Betekend echt veel voor me.. ant ik zit echt zo vast. :o

die berekeningen om je onderhoud te bepalen zijn richtlijnen en gebaseerd op de gemiddelde man/vrouw. 'gemiddeld' zegt het al, de 1 heeft een snellere stofwisseling en de ander een langzamere. de berekeningen geven bij mij aan dat 2300 kcal mijn onderhoud is, terwijl ik pas 0,5 kg p.w. afval bij 1600-1700 kcal (onderhoud van 2100-2200)

gewoon in het begin met de kcal van de berekening starten en daarna zelf aan gaan passen.. kom je geen 0,5kg p.w. aan bij onderhoud+ 500kcal betekend dat dat je stofwisseling sneller werkt, dus dat je meer moet gaan eten. gewoon lekker blijven ophogen die kcal tot je die 0,5kg aankomt p.w.

en voor de indeling ben ik het helemaal eens van dinky toy.

@Lola
Ik weet dat het een richtlijn is.. Daarom hou ik me er ook niet aan vast en eet ik meer dan dat. Als ik die 1700 van mijn onderhoud zou eten zou ik binnen de kortste keren het gewicht wat ik er al bij heb kwijt zijn.
Ik wil ook ophogen. zit alleen echt zo van wat en waar. Ook ivm te hoog cholesterol heb ik wat moeite met (slechte) vetten. Ik doe mijn best.. en gezien ik er al 20 kilo bij heb (lang verhaal na ziekte en bla bla bla.. staat wel ergesn aan het begin... )is dat al heel wat... ik wil alleen die laatste 6 kg die ik er vroeger ook nog bij had ook minimaal weer terug.
Maar dan ook wel een beetje mooi figuur houden.. want die 20 kilo heb ik er niet bepaald gezond/op een goede manier bij gehaald.. maar dat was noodzaak...

voor in de auto kun je toch ook gewoon een broodmaaltijd meenemen?

Die heb ik dan net daarvoor al op. ;)

dan doe je 2 keer... ;)

heb het gezien, wat een super land zeg! Echt mooi! Voorkeur gaat toch uit naar wat warmere oorden maar als ik het zo zie.....Heerlijk:)

Terug
Naar boven