XXL Nutrition

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
Spierpijn is niet altijd een indicatie dat je goed getraind hebt.:)
En er kan ook gewoon vertraagde spierpijn optreden. :p
Jammer weer van die honger. Ga straks mijn kop buigen over je voeding en tijden daarin. :rolleyes:
Eigenlijk weet ik ook wel dat ik nu goed getraind heb! Voelde het gisteren echt waanzinnig. :D
Tja die honger is balen.. dus ben heel benieuwd. :)
*gaat nu braaf weer eten* :o

edit:
zit een tijdje te typen en begin mijn armen nu toch wel te voelen. :D

Laatst bewerkt:
Mooie trainingen Marina!
K heb niet alles gelezen aangezien de hoeveelheid pagina's maar k ga je vanaf nu volgen!
Succes met je doelen

Mooie trainingen Marina!
K heb niet alles gelezen aangezien de hoeveelheid pagina's maar k ga je vanaf nu volgen!
Succes met je doelen
Leuk en welkom in mijn logje! dank je. :)
Ja pagina's zijn er zat.:o mijn intro op pag 1 staat alles wel in.

mooie training marina!! goed gedaan:)

Gaat lekker!! nice ava!!

Leuk hoor
Samen trainen....
Paar weken terug ook met een dame getraind ( benen en wat schouders ) maar ik vrees dat ze daarna erg veel spierpijn heeft gehad want op 1 bericht na ... Niets meer gehoord :)
Maar slaap je maar tot 6 uur.. Hoeveel uurtjes rust je dan?

mooie training marina!! goed gedaan:)
Dank je. :)

---------- Post toegevoegd 29 June 2013 om 19:51 ----------

Yep! gaat zeker lekker! op naar de volgende training en kijk uit naar mijn trainingsschema en voedingsschema en volgende training met Ron! Maar ook naar mijn andere trainingen uiteraard!! :P

---------- Post toegevoegd 29 June 2013 om 20:00 ----------

Leuk hoor
Samen trainen....
Paar weken terug ook met een dame getraind ( benen en wat schouders ) maar ik vrees dat ze daarna erg veel spierpijn heeft gehad want op 1 bericht na ... Niets meer gehoord :)
Maar slaap je maar tot 6 uur.. Hoeveel uurtjes rust je dan?
Zeker leuk en vooral heel veel geleerd!
Das wel jammer. Nou ik ben wel fan van spierpijn hoor! :D mij had je meteen daarna wel terug gezien!

Mijn slapen..tot 6:00 is extreem lang voor mij en alleen maar door die slaaptablet. :(
Ik slaap over het algemeen 2 a 3 uur per nacht heel soms 4 uur. Ik kom niet goed in slaap. Vaak als ik naar bed ga om 23:00 slaap ik niet voor 00:30-1:00.. meestal een uur erna al wakker en dan af en toe een kwartiertje of half uurtje... soms haal ik de 4 uur. Ben dan ook vaak om 5:00 al op.. en soms ga ik gewoon eerder naar mijn werk. (kan beginnen wanneer ik wil. Fabriek draait 24 uur door dus kan gewoon mijn kantoor in) Dat is al bijna 12 jaar zo.. maar met alles eromheen met mijn schoonvader enzo heb ik nu toch maar slaaptabletten gevraagd.. nadat ik het 12 jaar niet heb gewild... :( het helpt wel... maar na 2 dagen nemen in het weekend slaap ik vervolgens de hele nacht weer niet.
Dit werkt me echt tegen. Ik barst van de honger in de nacht. Ga ook vaak eten dan.. Maar dat komt ook omdat ik overdag te weinig eet... Hoop dat daar met mijn voedingsschema nu verandering in gaat komen.
Maar ik denk dat dit ook mijn groei en progressie tegen houdt.En voel me vaak eind van de dag moe. Na een nacht zo slecht slapen gaat trainen ook prut. Dus ja.. het begint nu zijn tol te eisen.. en zal ook meewerken in het niet aankomen...
Misschien als het eten beter is en gaat dat slapen ook wat beter zal gaan?? geen idee.. ik hoop het.

heb al veel geprobeerd.. melatonine, sleepsupport, tryptofaan, valeriaan, mindfullness ontspaningsoefeningen en wel veel meer... dus vandaar nu toch toegegeven aan slaaptabletten... helaas. :( Maar dat is zo het hele verhaal wel.

Overigens zijn de slaapproblemen pas gekomen in mijn ziekte periode.. dus zeg maar tegelijk met mijn ondergewicht en ook nooit meer weggegaan.. ook niet na 20 kilo aankomen.

Oke dat is vervelend niet lekker kunnen slapen/ontspannen
Geen stress of te veel piekeren???
Ik had trouwens laatst ZMA gekocht om te proberen en ik sliep na het innemen 's-avonds als een baby (nu slaap ik normal ook wel goed hoor)
Misschien is dat ook iets om te proberen... wie weet helpt het iets

@Grosje
Het is ook een deel stress hoor.. stress om het niet aankomen.. stress rondom mijn schoonvader en iemand die op sterven ligt.. Ik denk teveel.. :(
Misschien toch maar eens proberen ja.. heb nu nog de zopiclon.. maar daarna toch eens dat doen. Denk dat dat minder verslavend is dan slaapmiddelen toch?

Heb vanavond mijn nieuwe trainings- en voedingsschema gekregen. :)
qua voeding ca. 600 kcal meer dan nu. (daar komt eventueel nog drinken bij.. zuivel)
Vetten behoorlijk opgekrikt. Dubbel zoveel als nu... at ik ook te weinig :( wist ik wel....
Ik ga dit nu door de weeks volgen en weekend staat nog open en mag ik zelf invullen. Maar wel opletten dat ik dan ook genoeg binnenkrijg.
Vind het spannend. Sta al 2 jaar stil in gewicht. En ben wel benieuwd hoe mijn lichaam erop reageert.. en ook op de vetten... Dus zo snel mogelijk laatste boodschappen doen en dan knallen! zowel met trainen als voeding!

Trainingsschema ga ik morgen uitgebreid bekijken. Nu is het bedtijd. :)
Ik heb er zin in! :D

Alles bekeken. Veel teveel vragen gesteld.... :o maar ben er helemaal klaar voor!
eiwitten zijn al besteld. Morgen het sachet van Sjors testen en dan hopelijk dat mijne dan dinsdag op tijd binnen is. :D

Morgen ook nieuwe trainingsschema eerste keer:lifter: doen en meteen voeding starten! :meal: wordt eitjes koken vanavond. Kan niet beter!
1 juli... nieuwe start! Op naar mijn doelen! YEAHH :D

Alles bekeken. Veel teveel vragen gesteld.... :o maar ben er helemaal klaar voor!
eiwitten zijn al besteld. Morgen het sachet van Sjors testen en dan hopelijk dat mijne dan dinsdag op tijd binnen is. :D

Morgen ook nieuwe trainingsschema eerste keer:lifter: doen en meteen voeding starten! :meal: wordt eitjes koken vanavond. Kan niet beter!
1 juli... nieuwe start! Op naar mijn doelen! YEAHH :D

Beter veel vragen stellen, dan geen vragen stellen en aanklooien. En er bestaat niets als TEVEEL vragen stellen. Laat alleen maar blijken dat je graag wilt en dat vul ik met liefde aan. :D

Houdt deze focus en dedication. Bodybuilding of welke sport dan ook is zoveel meer als je er volledig voor gaat. Je omgeving zal het accepteren als jij het als levensstijl ziet.
Je bent niet op dieet, nee je ondersteund je doelen. ;)

Beter veel vragen stellen, dan geen vragen stellen en aanklooien. En er bestaat niets als TEVEEL vragen stellen. Laat alleen maar blijken dat je graag wilt en dat vul ik met liefde aan. :D

Houdt deze focus en dedication. Bodybuilding of welke sport dan ook is zoveel meer als je er volledig voor gaat. Je omgeving zal het accepteren als jij het als levensstijl ziet.
Je bent niet op dieet, nee je ondersteund je doelen. ;)
Nou veel vragen stellen kan je aan mij wel overlaten he! ;) Dat is gebleken.
Ik wil dit enorm graag en heb er echt alles voor over! En ik ben blij dat jij me op mijn weg wil begeleiden zodat ik jouw passie kan gaan delen en veel kan leren! :)

Ik ga er met de volle 100% voor! Als je er echt voor gaat leeft het zoveel meer. Je kan ook zoveel meer merk ik zelf. Mijn omgeving... we zullen het zien. Het is mijn leven en zij zullen het vanzelf gaan accepteren als ze zien hoe goed het met me gaat. (net iemand even kort verteld van mijn doelen en wat ik ga doen qua training/voeding. Kreeg enkel de opmerking "goede stap die je zet.. eindelijk iets voor jezelf! " :))
Ik ben een weg ingeslagen om doelen te bereiken en inderdaad.... mijn eten ondersteund me hierin!

Ik weet gewoon niet goed hoe je te bedanken voor alles wat je voor me doet...:o

Nou veel vragen stellen kan je aan mij wel overlaten he! ;) Dat is gebleken.
Ik wil dit enorm graag en heb er echt alles voor over! En ik ben blij dat jij me op mijn weg wil begeleiden zodat ik jouw passie kan gaan delen en veel kan leren! :)

Ik ga er met de volle 100% voor! Als je er echt voor gaat leeft het zoveel meer. Je kan ook zoveel meer merk ik zelf. Mijn omgeving... we zullen het zien. Het is mijn leven en zij zullen het vanzelf gaan accepteren als ze zien hoe goed het met me gaat. (net iemand even kort verteld van mijn doelen en wat ik ga doen qua training/voeding. Kreeg enkel de opmerking "goede stap die je zet.. eindelijk iets voor jezelf! " :))
Ik ben een weg ingeslagen om doelen te bereiken en inderdaad.... mijn eten ondersteund me hierin!

Ik weet gewoon niet goed hoe je te bedanken voor alles wat je voor me doet...:o

Je passie die je laat zien als je aan het trainen bent is voldoende voor mij. :)
Voor mij is dit een test of ik in staat ben iemand op een hoger plan te brengen. ;) Als ik gaande weg die controle verlies zal ik je dat op tijd aangeven. Maar denk niet dat dit zal gebeuren.
Ik weet dat ik mensen kan motiveren, op mijn werk is dat een competentie die mij al veel heeft gebracht. :o
Marina je hoeft me niet te bedanken. Dit is speciaal voor jou. :D

Je passie die je laat zien als je aan het trainen bent is voldoende voor mij. :)
Voor mij is dit een test of ik in staat ben iemand op een hoger plan te brengen. ;) Als ik gaande weg die controle verlies zal ik je dat op tijd aangeven. Maar denk niet dat dit zal gebeuren.
Ik weet dat ik mensen kan motiveren, op mijn werk is dat een competentie die mij al veel heeft gebracht. :o
Marina je hoeft me niet te bedanken. Dit is speciaal voor jou. :D
:)
Motiveren kan je mensen zeker! (en dat mag je best van jezelf zeggen. want het is nu eenmaal zo)zo kreeg ik toch die 7de rep incline DB curl er nog uit! ;)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd iemand ben geweest die eerst de kat uit de boom kijkt... maar eerlijk is eerlijk... Ik heb zelden (zeg maar gerust nooit) in één keer zoveel vertrouwen ergens in gehad als dat ik in jou en je kennis heb.
Ik geef me aan je over en ben graag je "proefkonijn":p:D
We gaan iedereen samen laten zien wat we kunnen! :)
Ik heb een lange tijd een dietiste (ga nu nog enkel 1 x per 2 maanden heen voor wegen omdat ze me opvolgt ivm mijn ziekte periode uit het verleden). Die zei enkel vreten wat je vreten kan. Ze raadde me koeken, chips, chocolade, noten (das was het enige goed), kroketten, gebak, plakken worst en kaas en noem maar op aan. alleen maar om aan te komen. Dat heb ik een tijd gedaan met alle gevolgen vandien... oke.. wel 20 kg erbij... maar toch... Nu nog adviseert ze dat... en ik kan dat dan niet snappen. Ik moest maar veel en vet eten. Niet meer dan 5 bth... liefst met kaas en dubbel dik boter en worst.. dat was genoeg.. rest aanvullen met zoveel mogelijk rijke dingen.... maar niet de gezonde dingen... Dit ging me ook meer en meer tegenstaan... En dat was wat mij huiverig maakte meer vetten aan mijn schema toe te voegen... wat als gevolg nu had dat ik er te weinig van at... JIj adviseert me veel eieren, noten, olie en ander vetten. Een flink groter schema en een goed trainingsschema erbij... Maar wel alles met redenen die je me hebt uitgelegd. Waar het goed voor is. Dit is gewoon anders.. dit voelt goed en vertrouwd! Ik vind het fijn en leuk en heb er gewoon zin in! en dus luister ik ook braaf en vraag ik je het hemd van het lijf. :o dus ja.. ook al hoef ik je niet te bedanken. Toch.. dank je! want ik zie alles voor 100% zo zitten! Ik ga alles eruithalen wat erin zit!:D

je kan het, niet twijfelen! gas dr op!

Laatst bewerkt:
Was vanmiddag trainen bij fysio en daar werd ik al aangehouden. Echt zo van jij bent ons een uitleg verschuldigd! waarom ga je weg? je was zo lekker bezig en aan het opvoeren. Nou ik heb alles uitgelegd. Dus ook van mijn hulp van Ron. Zit daar een jochie van 25.. zegt zo van.. nou ik ben PT hier en daar moet je wel voor gestudeerd hebben hoor. Dat kan je niet zomaar even.. dus ik uitgelegd wat Ron voor mij doet en wat hij zelf doet... toen vroeg hij heel schuchter mag ik je schema dan eens zien. Ik zo van ja hoor.. (ik gaf dus even het mailtje met mijn schema en toelichting van hoe uit te voeren.... )en toen werd het stil... alleen nog 1 opmerking... dat steekt goed in elkaar... en hij heeft niets meer gezegd dan veel succes... :D

Nou ja.. daarna getraind. Ik had veel energie en dat was fijn!
Training heb ik puur op uitvoering/techniek en concentratie op spieren gedaan. Net zoals vrijdag samen met Ron. Nou was te merken ook.. puur lage gewichten... gewoon omdat ik niet hoger kon. :o
Als je iets echt goed uitvoert... pfff.... dan is het heel veel zwaarder. Naderhand kon ik net aan mijn broek van het haakje halen bij aankleden zo erg voelde ik mijn schouders. :D Zelfs bij autorijden had ik zoiets van pfff... dat was een lekkere training! :)

Dus vandaag: Rug en schouders (concentratie op spierenpanning en techniek/uitvoering)

Small reverse pulldown (zittend)
1x8x45 kg
2x8x55 kg

Cable row (seated)
1x8x40 kg (was te zwaar --> lichter om techniek goed te pakken en spierspanning beter te voelen)
2x8x35 kg

DB row
1x1x12 Te zwaar. deed ik voorheen maar met goede techniek en spierspanning is dit te zwaar.
3x8x8

Machine back row (voorheen 35.... nu dus lager. Wist niet of ik breed of small moest pakken. Vergeten te vragen dus beide gedaan)
2x8x25 (brede grip)
1x8x25, 1x8x30 (smalle grip)

DB front raise (staand, moest echt lager in gewicht... voelde de spierspanning goed in mijn schouders)
3x8x2 kg

DB seated side raise
2x8x2 kg
1x7x2 kg (Die laatste zat ik echt te pushen. Had Ron in gedachte zoals hij vrijdag me erdoorheen trok bij de incline DB curl :D haalde net de 8 niet.. opvallend dat het wel weer links was die faalde. :( )

DB pressses (seated)
1x8x4 kg
1x7x4 kg
1x6x4 kg ( die lukte echt niet meer.. laatste set met trillende armen.. :o )

EZ bar upright row (voorheen 18,5 kg met barbell)
1x8x12 kg --> te licht
1x8x20 kg
1x7x20 kg ( ging net niet meer... lichter kon ook niet want er zijn alleen gewichten van 2 kg en 5 kg voor de EZ bar... )

en toen kon ik bijna niets meer..mijn schouders hadden echt zoiets van ik wil niet meer. :D voelde stiekum wel erg goed...

Voor de vorm even v-crunch op mat geprobeerd. 2x10xbw ging goed en voelde goed. Weet ik ook meteen hoe die gaat. Ik deed hem altijd op een bankje. Maar dit is zwaarder voor je abs. :D

nu even wandelen en nog wat schapjes doen voor mijn nieuwe voedingsschema! Is wel veel en voel me overvol maar ik bruis van energie! gek gevoel maar wel fijn! :)

Was vanmiddag trainen bij fysio en daar werd ik al aangehouden. Echt zo van jij bent ons een uitleg verschuldigd! waarom ga je weg? je was zo lekker bezig en aan het opvoeren. Nou ik heb alles uitgelegd. Dus ook van mijn hulp van Ron. Zit daar een jochie van 25.. zegt zo van.. nou ik ben PT hier en daar moet je wel voor gestudeerd hebben hoor. Dat kan je niet zomaar even.. dus ik uitgelegd wat Ron voor mij doet en wat hij zelf doet... toen vroeg hij heel schuchter mag ik je schema dan eens zien. Ik zo van ja hoor.. (ik gaf dus even het mailtje met mijn schema en toelichting van hoe uit te voeren.... )en toen werd het stil... alleen nog 1 opmerking... dat steekt goed in elkaar... en hij heeft niets meer gezegd dan veel succes... :D
.............

Zo dan. En dat sterkt mij in de gedachte dat ik de juiste wegen bewandel. ;) En het moet jou sterken in de keuze die je gemaakt hebt, toch best eng. :D
PT is meer dan een papiertje halen. PT is passie, kennis, ervaring, enthousiasme, de kunst van het overbrengen en bovenal vertrouwen wekken. ;)

En je training ziet er top uit. :)

Zo dan. En dat sterkt mij in de gedachte dat ik de juiste wegen bewandel. ;) En het moet jou sterken in de keuze die je gemaakt hebt, toch best eng. :D
Mijn keuze stond al vast! Ik had daar al 100% vertrouwen in toen ik ja had gezegd! Dit bevestigd alleen maar waar ik me al goed bij voelde. :)
Dat ik het spannend vind mag ook wel vind ik. Het is een ommezwaai. maar ik weet zeker dat het mijn beste stap en keuze is in jaren! :D

PT is meer dan een papiertje halen. PT is passie, kennis, ervaring, enthousiasme, de kunst van het overbrengen en bovenal vertrouwen wekken. ;)
Dat is wat ik ook zei..... Ik zag bij hem niets bruisen.. toen hij zei dat hij PT deed bij fysio... hij is er net 1 week... net van school... geen ervaring en als je iemand zo ziet zitten en zeggen ja ik ben PT en heb mijn papieren dus ik weet het...
sorry.. maar dat kweekt bij mij geen vertrouwen....

En je training ziet er top uit. :)
hij voelt nog zo. :o

Mijn keuze stond al vast! Ik had daar al 100% vertrouwen in toen ik ja had gezegd! Dit bevestigd alleen maar waar ik me al goed bij voelde. :)
Dat ik het spannend vind mag ook wel vind ik. Het is een ommezwaai. maar ik weet zeker dat het mijn beste stap en keuze is in jaren! :D

Dat is wat ik ook zei..... Ik zag bij hem niets bruisen.. toen hij zei dat hij PT deed bij fysio... hij is er net 1 week... net van school... geen ervaring en als je iemand zo ziet zitten en zeggen ja ik ben PT en heb mijn papieren dus ik weet het...
sorry.. maar dat kweekt bij mij geen vertrouwen....

hij voelt nog zo. :o

Nou heb ook net mijn certificaat fitness docent ... Geen diploma hoor
Maar heel veel in het boek ging over hoe je met mensen moet om gaan en hoe je ze ABO laat nemen. Geen trainingsschema of voedingschema dus ervaring dat is echt belangrijk

Terug
Naar boven