XXL Nutrition

Marina's Log

Gaat lekker hoor marina.
Mijn linker/rechter bovenbeen zit ook 1 cm verschil tussen. Wel apart dat de vorige meting, je benen wel gelijk waren..
Wel vooruitgang: armen en benen! (positief bekijken he;))

• Topic Starter Topic Starter
Dank je! :)
Ik had vorige keer maar aan 1 kant gemeten. Daarom viel het me nu zo op...
Ja ik weet het.. ook al is het een piepklein beetje het gaat vooruit! :)

Hahahah.. nee ik denk dat je het anders begreep. Ik heb zeg een 2 jaar terug in 2 maanden tijd 9 kilo erbij gegeten en dan over de tijd de rest. Maar ik ben nu pas 2 maandjes hier maar dus wel al lang bezig met herstel. Daarom voelt het nu ok zo goed om mezelf vooruit te zien gaan in kracht. :)

Maar jij bent dus ook eerst bezig om gewoon "de boel op orde te krijgen" zeg maar he! en ja als je dan gaat kriebelt het inderdaad! dat maakt het ook leuk en uitdagend! :)

Het is ook wat Dinky al aangaf he. elke legpress is anders. wij hebben van exere zo een air machine. dat presst heel anders dan met gewichten. Heb dat nog nooit gedaan maar hoor ik vaak. Ik voel mezelf voor mijn doen wel en van waar ik vandaan kom best wel sterk op zich. Maar ja.. kan ook zijn dat ik me daar heel erg in vergis dus he! :rolleyes:
Maar gewoon het feit ik ga vooruit is al een enorme motivatie en het geeft enorm veel voldoening.

Op zich heb ik met meer eten geen moeite. Het is nu alleen een beetje wat kan ik het beste pakken op welke momenten waar ik nog wat moeite mee heb. Ben ook op werk niet vrij zomaar wat te kunnen gaan eten. Ik werk op een productie lokatie dus op de werkvloer kan en mag niet gegeten worden. En daarbij is het vaak even tussendoor happen. En geen kantine helaas maar ook geen koelkast en voorzieningen.. dus ja.. het is wat zoeken maar heb al genoeg tips gehad waar uik mee verder wil en kan en sta open voor alles. :)

---------- Post toegevoegd 1 April 2013 om 10:20 ----------

Klopt! het is gewoon voor mij op dit apparaat dat ik vooruitgang zie. :)

Beetje late reactie, gister niet gecheckt :p
2 maanden of 2 jaar is wel een verschil :D maar wel beter dat je de laatste 2 maanden weer veel progressie begint te zien :D is ook erg motiverend inderdaad als je ziet dat je vooruitgaat.

Inderdaad first things first, ik kan nu wel nadenken over wedstrijden maar eerst maar eens kijken hoe ik me voel bij een normaal straks figuur. Vind het opbouwen van kracht wel heel leuk dus misschien wil ik wel wat gespierder worden dan alleen maar strak om het maar zo te zeggen :o

Had inderdaad in een ander topic voorbij zien komen dat jullie geen koelkast beschikbaar hadden op het werk, dat maakt het denk wel een stuk lastiger. Zijn hier op het forum gelukkig wel veel tips te vinden ja. Dacht eerst dat je misschien moeite had om veel tegelijk te eten maar das dus niet het geval. Het dilemma van wat kan ik het beste eten is denk iedereen wel bekend. Hoe langer je er mee bezig bent hoe makkelijker het gelukkig word, al hou ik ook wel van veel variëren.

Je training van gister ziet er goed uit!
Vond je het zwaarder nu je 4 dagen niet geweest was?
Wel knap dat je toch een aantal oefeningen zwaarder gepakt hebt.
Ik vind het zelf vaak ineens beter gaan als ik een paar dagen niet heb kunnen trainen.

Ik vind het trouwens wel een goede vooruitgang hoor t.o.v. 19 maart, in 2 weken toch op verschillende plaatsen een cm erbij!
zwaarder/gespierder worden lijkt mij een stuk lastiger nog dan af moeten vallen en ik heb ook niet meer dan cm verschil per week en soms is die cm eraf en de volgende week ineens weer erbij :(.

Laatst bewerkt:
Ziet er weer goed uit je training. Wat ik mij alleen afvraag is waarom het wat door elkaar staat. Zou eerst een spiergroep afronden en dan de andere. Rug, benen/billen, buik.

Verschil in benen kan nog wel bijtrekken. Maar vaak zijn mensen aan 1 kant van hun lichaam sterker en kan het zijn dat het wat minder cm heeft. Wel goed resultaat Marina! Toch wat cm erbij op je benen en armen. Netjes.

@Patriess88
Ach kan gebeuren dat het wat later is he. Ik heb ook niet elke dag tijd hoor! :)
maar het is inderdaad wel de laatste 2 maanden dat ik vooruitgang zie en voel. Dat is inderdaad motiverend.

Het is inderdaad zo eerst het een en dan het ander. Ik had eerst ook iets van gezond worden en wat gespierder. Maar het begint me steeds meer te trekken om verder te gaan. :D maar first things first ja!

Het is met eten soms wat lastig. geen koelkast en niet eten op de werkvloer. dus ik moet het anders doen. maar op zich gaat het wel. moet alleen wat meer eten denk ik zo. Ik hou ook van variatie en probeer dat er wel wat in te houden ook.

Dank je! :)
Op zich vond ik het niet zwaarder omdat ik gewichten wat zwaarder kon zetten. Ik merk alleen dat ik van die hang dagen moeier wordt dan van werkdagen. Dus merk dan wel dat het 4 dagen echt rustig was. wat ook wel meespeelde is nog minder slaap. Kregen van het weekend te horen dat mijn stiefmoeder weer kanker terug heeft na 20 jaar... en gevolgen zijn nog niet bekend en uitzaaiingen.. dus ja... van slapen kwam ook niet veel.. dat is ook wat meetelde in dat het nu even zwaarder was.
Vaak vind ik het merkbaar als ik wat langer niet getraind heb dat het beter gaat. maar dan wel met wat normalere dagen dan afgelopen dagen.

Ik ga wel wat vooruit. Dat voelt wel goed inderdaad. Maar ik weet ook niet hoe die cm zich houden.. zal het over een paar weken nog eens meten.
dank je. :)

@Natty
Dank je.
Tja het loopt soms inderdaad wat door elkaar omdat de apparaten enzo vaak bezet zijn. Wachten kost dan veel tijd en dan pak ik al snel wat vrij is. :o niet goed weet ik. ik moet er echt beter op letten.
Ik weet dat ik aan 1 kant ook sterker ben. Dus dat verklaart het wel denk ik. Maar het voelt wel fijn dat er wat bij is.
dank je. :)

Vandaag dus na 4 maanden een BIAmed meting laten doen. Ik ga nog ter controle soms naar een dietiste. Het is zeldzaam... maar vandaag dus even geweest. Ik weet niet in hoeverre BIAmed betouwbaar is. Het is en blijft een impedantie meting. weliswaar met 4 plakkers op je hand en voeten maar toch...

Ik heb de resultaten toch maar even neergezet. weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Van 27-11 tot en met nu heeft mijn gewicht geschommeld van 48 kg met in januari een laagste punt op 47,7 kg.. nu is het 49,2 kg. (bij de dietiste is het even hoger want ik weeg overdag.En even daarbij.. ik schommel al een jaar rond deze gewichten! ben heel even op 50 kg geweest maar daarna weer wat gezakt)
Wat ik dan zie is dat ik vet toename heb en spiertoename. Maar hoe ik dit moet interpreteren weet ik niet zo goed. Want is het betrouwbaar? en zo ja.. dan heb ik relatief gezien toch wel veel vetgroei.. zeker gezien hoe ik eet.. en het gewicht gaat maar heel langzaam erbij... totaal dus ca 1,5 kg aangekomen in 4 maanden wat wel erg weinig is en de laatste maand ben ik zo goed als stabiel. Maar goed... Ik ga over een 6 weken nog een keer heen ter check up. Dan zal ik wel zien hoe of wat.. of dat ik het gewoon moet laten schieten.
Want ik kom tenslotte bijna niet aan dus zal ik hoe dan ook meer moeten eten en dat wil ik ook. Dus aanpakken en nu zien dat het wat sneller gaat. Want dit gaat me te langzaam....

veranderingen 27-11-2012 tov vandaag 3-4-2013 (4 maanden) gemeten met BIAmed
Gewicht: +ca 1,3 kg (bij dietiste gestegen van 48,7 kg naar 50 kg, wel leuk dat ik bij haar de 50 kg heb gezien! :D)
vet: + 1,3 kg
vocht: -0,8 kg
spieren: +0,8 kg

Laatst bewerkt:
Even lekker getraind na het werk. Ging echt lekker! :)
heb nu ook de spiergroepen beter ingedeeld. En moet zeggen dat dat me goed beviel.
Aan het eind nog even wat tijd over en nog even 2 losse dingen bijgepakt.
De dumbbell bench press had ik nog nooit gedaan. Dat vind ik wel lastig met "balans zoeken" zeg maar. Dus heb het licht gehouden met 4,5 kg per DB.

Training (ca. 1uurtje.. al had ik zin in meer. :D... wordt steeds erger maar ik moest echt naar huis... )

Legpress
3x12x110kg

Gluteus machine (was de 2 de keer. Machine had ik nu wat beter afgesteld. Ging dus wat beter nu en kan denk ik wel zwaarder)
3x12x12kg

3x12x33kg abductor (buitenzijde)

3x12x35kg adductor (binnenzijde)

3x12x30kg squat met Smith machine

3x12x55kg Lat machine

3x12x35kg Rowing machine

Upright row
2x12x14kg
1x10x20kg (bij 8 trok ik het al bijna niet meer.. dus bij 10 gestopt. :o Ze hebben helaas niets in gewicht hiertussen... :()

3x12x12kg dumbbell pull over

3x12 V-crunch (abdominal crunch)

Tijd over. :)
cable seated row
1x12x30kg
1x12x35kg
1x12x40kg ....oef.. zwaar...

DB Bench press (eerste keer.. vnl. balans zoeken om de oefening goed te doen. )
3x12x4,5kg (per DB)

Nu koken! :meal:

Zo dat is een flinke training zeg, netjes hoor!!!

Dank je. :)

110kg legpress :eek: :bow2: moooi!!

goed bezig:cool:

Desalniettemin is 110kkg toch geen beginnners gewicht! Goes bezig geweest hoor

Thanks. :)

110 kg leg press is zeker een mooie prestatie! op elke machine ;)

maar deze snap ik niet helemaal
Upright row
2x12x14kg
1x10x20kg (bij 8 trok ik het al bijna niet meer.. dus bij 10 gestopt. Ze hebben helaas niets in gewicht hiertussen... )

hoe doe je die? met DB? BB?
er moet toch wel een manier zijn waarop je een tussengewicht kan pakken tussen 14 en 20 kg???:eek:

Dank je.:)

Ik gebruik een EZ stang van 10 kg. Nadeel is alleen dat ze gewichten hebben van 2 kg en dan 5 kg.
Dus dan is de keuze 14 kg of 20 kg...

En hebben ze niet meer gewicht van 2 die je er aan kan hangen?

Desnoods een tussenstap nemen met db of gewone bb

Zal het proberen. Maar ze zijn toch wel erg beperkt in spullen daar.
En hebben ze niet meer gewicht van 2 die je er aan kan hangen?
helaas niet.... :(
Desnoods een tussenstap nemen met db of gewone bb
Denk dat dat wel de beste oplossing zal zijn ja. :)

Thanks allemaal weer! :)

Ben gebroken. Geloof dat een conifeer van ruim 2 meter in stukken zagen ook wel aardige training is. :D

Zal het proberen. Maar ze zijn toch wel erg beperkt in spullen daar.

helaas niet.... :(

Denk dat dat wel de beste oplossing zal zijn ja. :)

Thanks allemaal weer! :)

Ben gebroken. Geloof dat een conifeer van ruim 2 meter in stukken zagen ook wel aardige training is. :D

Dat is de puurste vorm van log-lifting. Goed bezig !

Terug
Naar boven