Fitness Seller

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
Voor mensen met chronische slaapproblematiek wordt de allerlichtste dosering voorgeschreven ( 25 mg )
Dat doet bij gekkies dus helemaal niets, maar normale mensen gaan er binnen 15 min volledig van naar lala-land.
En ik was zelfs met slaappillen niet onder zeil te krijgen. Ik prijs nog steeds de dag dat mijn arts hiermee kwam. Nooit meer wakker liggen :heart:
Oke... nou ik ga het morgen dan bespreken als ik een afspraak kan maken. Ik kan niet wachten om echt goed te slapen. :)
thanks.

Vandaag na het werk een lekkere training gehad. Had er zin in! :)

Maandag. Rug en Schouders. (26-8-2013,AS family sport iets meer dan 1 uur)
Smal reverse pulldown.
1x8x40 kg
1x8x42,5 kg
1x6x45 kg Was echt zwaar... redde net de 6 reps :o

Cable row
1x8x30 kg
1x8x32,5 kg
1x8x35 kg

Dumbbell row.
1x8x10 kg
1x8x11 kg
6x12 kg + 2x 12 kg lichte cheat :o maar vorige keer lukte de 11 kg niet eens zonder cheat. :D

Machine back row (breed)
1x8x32,5 kg
1x8x35 kg
6x37,5 kg + 2 x 37,5 kg maar techniek niet goed...

Staand Front raises met dumbbell
1x10x3 kg
2x7x4 kg de 8ste lukte me steeds niet. :(

zittend Side raises met dumbbell
1x8x3 kg
1x8x3 kg
3x4 kg en lukte niet meer :( afgemaakt met 5x3 kg

Dumbbell presses. (en die ging zwaar.... )
1x8x6 kg
1x8x7 kg
4x8 kg 3x7 kg vorige keer was 7x7kg mijn max nu toch weer wat verder! :D

Upright row barbell
3x8x 27 kg
Man wat ging die zwaar.. ik dacht echt hoe kan dat nou deze ging altijd makkelijk en nu was rep 8 echt met zwaar veel moeite... Maar zat echt te pushen en moest en zou het redden... :rolleyes:
Kwam ik erachter dat ik de 17 kg barbell had gepakt ipv de 10 kg... dus 7 kg meer dan normaal. :D

Extra even wat abs
lying leg raises 3x15
V-crunch 1x55, 1x35, 1x45 --> leeg... :o

Dat voelde goed. Heb nog even een lege barbell gepakt op het laatst om te kijken hoe het voelt om een frontsquat te doen qua evenwicht en uitvoering. Even 4 x gedaan en voegt op zich wel goed.

Wow Marina dat zijn lekkere PR's die daar staan. Mooi hoor. Ik hoop dat de tips van Sjors26 je de broodnodige rust bieden. Maak je nog meer gains hahaha

Thanks. :)
Ik ga morgen meteen om 8:00 even bellen. Zien wat er morgen nog kan qua afspraak.
Zou wel fijn zijn om goed te slapen. Denk wel dat het mijn gains zal helpen ja. :p

Seroquel is echt een wondermiddel. Ik heb laatst 1 pilletje geleent van iemand. Ik was hondsberoerd en kon niet slapen van de pijn (lang verhaal). Ik was binnen een kwartiertje inderdaad knock out. Wel enorme naweeen s ochtends, moeilijk uit bed en de hele ochtend wat moe.

En gekkies worden er ook moe van hoor. Vandaar het zombie achtige voorkomen na 6 pillekes midden op de dag..

Oei... ook naweeen in de ochtend? ik mag niet duf blijven in de ochtend. Ik moet direct de auto in en werk veelal in een fabriek en ben verantwoordelijk voor het hele proces daar.. kan dus niet iets nemen waar je duf van blijft...
maar was die dosis misschien wat hoger?

Seroquel is echt een wondermiddel. Ik heb laatst 1 pilletje geleent van iemand. Ik was hondsberoerd en kon niet slapen van de pijn (lang verhaal). Ik was binnen een kwartiertje inderdaad knock out. Wel enorme naweeen s ochtends, moeilijk uit bed en de hele ochtend wat moe.

En gekkies worden er ook moe van hoor. Vandaar het zombie achtige voorkomen na 6 pillekes midden op de dag..

Gekkies zitten op 400 tot 800 mg he, dan zou ik denk ik niet meer kunnen bewegen.

Seroquel maakt je alleen de eerste week duf overdag, als je het consequent gebruikt verdwijnt dat volledig. Tenminste, op 25mg wel.

Gekkies zitten op 400 tot 800 mg he, dan zou ik denk ik niet meer kunnen bewegen.

Seroquel maakt je alleen de eerste week duf overdag, als je het consequent gebruikt verdwijnt dat volledig. Tenminste, op 25mg wel.
aha.. ik snap je... dus een weekje wat duffer en daarna niet meer?
dat zou nog wel kunnen. Begin ik in het weekend en al sik het dan over 2 weken zou plannen ben ik dinsdag ook nog vrij en ben ik zo een week verder. ;)
Ik ga het morgen eens aankaarten. Ben benieuwd wat mijn HA zegt.

aha.. ik snap je... dus een weekje wat duffer en daarna niet meer?
dat zou nog wel kunnen. Begin ik in het weekend en al sik het dan over 2 weken zou plannen ben ik dinsdag ook nog vrij en ben ik zo een week verder. ;)
Ik ga het morgen eens aankaarten. Ben benieuwd wat mijn HA zegt.

Ja, seroquel moet instellen zeg maar. Is ook niet de bedoeling dat je het eenmalig slikt of gebruikt als benzo's ofzo. De eerste week kan je in de ochtend wat moe zijn ( of echt je bed niet meer uit willen omdat ie zo lekker ligt ); maar dat is daarna gewoon verdwenen.
Ik word nu wakker en sta vrijwel direct fris en fruitig naast mijn bak cafeine.

Je slaap verandert ook, je slaapt enorm diep ( je kunt een raket naast je afsteken ) en vooral lang. Stel je er op in dat je vroeg naar bed moet gaan en zeker 8 tot 9 uur moet slapen. Niet gebruiken als je van plan bent maar 5 uur te pakken, dan voel je je alsnog duf.
Als ik het dus te laat maak en er de volgende dag vroeg uit moet, dan sla ik een keertje over.

Oke.. ik ga meestal om 23:00 naar bed en sta om 6:10 op. Zou dat tekort zijn dan?

Ik lees op internet veel dat je er lang duf van blijft en veel van aankomt. Maar dat het per persoon kan verschillen.
Dus das toch denk ik een kwestie van proberen. Halve tabletten nemen kan ook nog. Doe ik met zopiclon ook...

Ik kan helaas niet bij de huisarts terecht. Heb nu telefonisch een afspraak om 10:30. Zien waar zij mee komt.
Ik wil het gewoon bespreken wat opties zijn en dit ook aandragen als optie

Ik krijg nu amitriptyline in de laagste dosering. Is soortgelijk aan de seroquel.
Ik ben alleen erg bang dat ik duf blijf in de ochtend. Dat kan ik niet gebruiken bij mijn werk en ik stap om 6:45 in de auto. Ook heb ik gehoord dat je er moe en zwakker van kan worden. Dat kan ik niet gebruiken bij mijn training.
Maar dat zal ook per persoon verschillen. Ik ga het vanmiddag halen en van het weekend starten. Denk dat ik met een halve dosering begin gezien ik nogal licht ben ook. Vind het op zich best eng.... heb het niet zo op medicijnen.
Maar het is het proberen waard.

Ik krijg nu amitriptyline in de laagste dosering. Is soortgelijk aan de seroquel.
Ik ben alleen erg bang dat ik duf blijf in de ochtend. Dat kan ik niet gebruiken bij mijn werk en ik stap om 6:45 in de auto. Ook heb ik gehoord dat je er moe en zwakker van kan worden. Dat kan ik niet gebruiken bij mijn training.
Maar dat zal ook per persoon verschillen. Ik ga het vanmiddag halen en van het weekend starten. Denk dat ik met een halve dosering begin gezien ik nogal licht ben ook. Vind het op zich best eng.... heb het niet zo op medicijnen.
Maar het is het proberen waard.

Even om je een stukje relativeren mee te geven: slaapgebrek staat gelijk aan dronken in de auto stappen.
Ik denk dat je de dufheid enorm overschat en de gevolgen van niet slapen enorm onderschat.

Amitriptyline is alleen niet gelijk aan seroquel, want amitriptyline is een anti-depressivum. Als pijnstiller snap ik 'm ook nog wel, maar als slaapmiddel?
Hoop voor je dat het toch helpt. Heeft ze ook goed naar je gemotiveerd waarom ze voor amitriptyline koos en niet voor seroquel?

Ze gaf hier voorkeur aan omdat dat volgens haar vaker voorgeschreven werd.
Ik kon ook niet echt verder doorvragen gezien het allemaal telefonisch ging en ik in een vergadering zat waar ik even uit ben weggelopen. Maar ik twijfel nog erg Ben toch huiverig..

Ze gaf hier voorkeur aan omdat dat volgens haar vaker voorgeschreven werd.
Ik kon ook niet echt verder doorvragen gezien het allemaal telefonisch ging en ik in een vergadering zat waar ik even uit ben weggelopen. Maar ik twijfel nog erg Ben toch huiverig..

Ik vind dat een vreemde motivatie, maar je zult je huisarts moeten vertrouwen. Werkt het niet, dan kan je altijd nog overstappen en seroquel eisen.
Ik zou alleen niet op eigen houtje doseringen gaan veranderen, ga er vanuit dat je 10mg hebt voorgeschreven gekregen, dat is al de lichtste dosering. Heeft ook niets met lichaamsgewicht te maken. Als je die gaat splitten doet het niet meer wat het moet doen.

Ik vond de motivatie ook vreemd. maar ja.. in de apotheek belden ze met de huisarts en kregen de assistente en die overlegde het.. dus je krijgt echt weer zo een via via antwoord..
De dosis.. ik kreeg meteen 25 mg tabletten. Dat terwijl er van 10 zijn en ik al heftig reageer op de zopiclon. Daarom had ik het over halveren. Wat ik denk ik wel ga doen. Want 25 mg in ene vind ik veel. Ik dacht nl ook dat het 10 mg tabletten waren.

Nu werken en vanmiddag.. LEG DAYY! :heart:

Hoe was je leg day? :D Las al ergens dat je SLDL zo goed ging :D

Na het werk weer lekker trainen. Ging erg goed! en lekker! Was nog een meisje.. zie haar steeds als ik er ben. Nu een tijdje staan praten. Zij doet een zwaar programma 8 dagen trainen en 1 dag rust. :eek: maar met reden. :)
Ik had benen + abs erop staan en zij ook benen. Telkens dezelfde oefeningen dus wisselden we af. :D
Was leuk om het zo samen te doen. Nog een tip gehad toen ik even 1 setje front squat ging oefenen om te voelen hoe dat gaat.
Maar ook nu weer een paar gewichten kunnen verhogen. En wat voor mij super voelde is mijn pr op SLDL!! vorige week 45 kg net aan. Ik had nu set 2 op 45 kg... zat al een beetje van 50kg gaat te zwaar zijn.. maar dan toch de 50 klaargezet.. echt gewoon geconcentreerd en steeds maar in gedachte herhalen "Ik ga dit doen!" en uiteindelijk ... wel met moeite op de laatste 2 reps... gelukt! :D dat voelde echt gaaf.. en mijn benen hadden echt iets van oei... :o

Training benen+ abs (AS sports, ca. 1 uur.)

Legpress smal
1x8x110 kg
1x8x120kg
1x8x122,5kg Geen pr op gewicht.. maar nu geen cheat reps meer.

Leg extension
1x8x37,5 kg
1x8x40 kg
1x8x42,5 kg

lying leg curl puur op techniek. (zoals uitgelegd. kruis in de bank drukken en billen knijpen. Dan voel je het goed!)
1x10x7,5 kg
1x10x10 kg
1x8x10 kg

Barbell SLDL Echt super! heb nu voor het eerst mijn eigen gewicht gelift! :D 5 kg meer dan vorige week!
1x8x40 kg
1x8x45 kg
1x8x50 kg laatste reps wel heel zwaar. echt goed concentreren .. maar gehaald! :D

Seated calf raises (machine)
1x15x15 kg
1x15x17,5 kg
1x15x20 kg

Calf raises (staand, machine) 7,5 kg zwaarder dan vorige week
1x15x32,5 kg
1x15x42,5 kg
1x15x50 kg au... en toen lopen... oei.. t is maar wat je lopen noemt... :o

Tussendoor even een setje squat atg geprobeerd. Met de kleine barbell + 2x2,5 kg Puur om even te voelen hoe dat gaat. Op techniek letten en naar jezelf kijken. Gaat redelijk. 8 herhalingen geprobeerd.

lying leg raises (tot 90 graden)
3x20 (deed tot nu toe 15)

V-crunch
3x50--> leeg

Toen banaantje happen en snel thuis eten. :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven