MuscleMeat

Marina's Log

Mooie training. En wat gaat die dame doen dan, klaarstomen voor een wedstrijd?

• Topic Starter Topic Starter
Hoe was je leg day? :D Las al ergens dat je SLDL zo goed ging :D
Hahaha.. had net mijn training geplaats. Ja het was echt een lekkere training! En inderdaad pr gezet op SLDL! Voel hem goed.. meestal merk ik dat ik 2 dagen later pas echte spierpijn heb... de dag erna vaak niet.. beetje vreemd. Maar ja..

---------- Post added 28 August 2013 at 20:08 ----------

Mooie training. En wat gaat die dame doen dan, klaarstomen voor een wedstrijd?
Thanks. :)
Nee. Dat niet.. ze had 2 zwangerschappen achter de rug en daarvoor werkte ze zelf in een sportschool. Ze wil dus nu weer helemaal terugkomen naar hoe ze was.

Gefeliciteerd met je pr Marina, kicken hé!!
Goed bezig hoor, jij komt er wel;)

Hahaha.. had net mijn training geplaats. Ja het was echt een lekkere training! En inderdaad pr gezet op SLDL! Voel hem goed.. meestal merk ik dat ik 2 dagen later pas echte spierpijn heb... de dag erna vaak niet.. beetje vreemd. Maar ja..

Fijn dat t zo goed ging! :D Bij mij is dat hetzelfde met benen.. nou ja dag erna begint t al wel wat maar is 2 dagen erna op zn top :cool: (ik loop op t moment ook als een kreupele :o)

Gefeliciteerd met je pr Marina, kicken hé!!
Goed bezig hoor, jij komt er wel;)
Thanks. :)
Das zeker kicken ja! en vandaag weer wat gewichten omhoog en een complimentje gehad. Voelde goed! :D
Ik ga ervoor! Zie het gewoon helemaal zitten allemaal!

---------- Post added 30 August 2013 at 19:20 ----------

Fijn dat t zo goed ging! :D Bij mij is dat hetzelfde met benen.. nou ja dag erna begint t al wel wat maar is 2 dagen erna op zn top :cool: (ik loop op t moment ook als een kreupele :o)
Thanks. Ja vandaag het meeste last... :o was wel te merken en helemaal dubbel omdat ik loop te strompelen met een ontstoken grote teen... geforceerd proberen te lopen maakt het echt nog erger...

Vandaag lekkere training gehad. Weer wat gewichten omhoog. Niet veel maar toch... Soms lukte gewicht hoger niet maar dan wel alle reps zonder cheat. Dus is toch vooruitgang.

Aan het eind na mijn training dacht ik toch effe proberen om pull-ups te doen. Vorige week met Ron waren we even wat oefeningen aan het doornemen waaronder de pull ups en toen lukte het me niet vanaf gestrekt mezelf op te trekken.
Nu was een jongen bezig in de cable cross over... breed van boven en benen :rolleyes:.. nooit van gehoord.. hahaha.. Maar goed hij deed een half uurtje eerder al 3 sets van 10 pull ups wide..
Ik vroeg gewoon mag ik even tussendoor wat pull ups oefenen... was prima. Dus bankje erbij... mezelf helemaal omhoog getrokken en heel langzaam helemaal uit laten zakken zoals Ron me uitgelegd had en toen optrekken.. het lukte gewoon 2 x :D derde keer halverwege en lukte het niet.. ik baalde wel even maar goed ... vorige week lukte het me helemaal niet.
Zegt die jongen ineens.. knap hoor. Dat heb ik hier zelden een vrouw zien doen die zich zo even 2 x optrekt. Voelde toch wel even goed. :o

Nou ja.. genoeg geleuterd.. trainen met die hap!

Training vrijdag Borst, triceps, biceps. (bij AS)

Borst

Incline DB press
1x10x 8 kg
1x10x 9 kg
1x9x 10 kg zelfde gewicht als vorige week maar ging beter en makkelijker

machine chest press
1x10x 30kg
1x8x 32,5kg
1x9x 35kg

Incline DB fly
1x10x7kg
2x10x 8kg wel zwaar... :o, vorige week lukte dat maar 1 set

cable cross over
1x12x beide zijden 30 kg
1x12x beide zijden 31 kg
1x12x beide zijden 32,5 kg

Triceps
push down straight bar (maar 0,5 kg erbij tov vorige week... niet veel.. maar wel wat. )
1x10x 11 kg
1x8x 12,5 kg
1x8x 13,5 kg 8ste rep erg zwaar en ging net aan...

push down rope
1x10x 7,5 kg
1x8x 10 kg
1x6x 12,5 kg laatste 2 reps lichte cheat en dus niet geteld.

Biceps
Incline seated DB curl vorige week alleen derde set 1 x 4 reps met 7 kg gehaald.
1x8x6 kg
1x8x7 kg
5x7kg toen lukte het niet meer. :( afgemaakt met 3x 6 kg

Straight bar cable curl
1x10x 11 kg
1x8x 12,5 kg
1x8x15 kg laatste rep cheat.

Nog even wat abs
V-crunch: 3x50
lying leg raises: 3x20

en toen dus even pull-ups
2 x volledig 1 x half

en toen af... trillende armpjes en naar huis.
Wat me wel opviel is dat ik na 2 oefeningen mijn armen al goed vol zaten.. en na de triceps helemaal....

Laatst bewerkt:
Vandaag mijn nieuwe trainingsschema gehad.
Zal wel even wennen zijn. Maandag starten! Ik heb er zin in. :)

Veel veranderd?

Yep. :)
Best veel verandert en het is in ieder geval een stuk zwaarder geworden. En ik moet even wat nieuwe oefeningen onder de knie gaan krijgen. Ga voor het eerst DL doen ipv SLDL. Nu ook voor het eerst front squat. Ik heb wel een tijd squat in smith gedaan.. maar nu eindelijk een squatrek. Ook pull-ups (moet 5x5 worden en red nu pas 2x.... :o) en nog wat andere nieuwe oefeningen.
Eens zien of iemand wil spotten als ik de eerste keer incline bench press ga doen. Heb dat een tijdje terug bij de meet 1 x met lege barbell (20 kg) gedaan. Dat ging redelijk maar wel met spotter. Verder heb ik alleen DB gebruikt. met DB zat ik op 10 kg per hand.. Dus ik ben benieuwd hoe het gaat maandag. Eerst even oefenen op techniek en dan het gewicht erop gooien.

Ik doe 16kg per hand en kan 5x45 bp doen.. Incline wat minder ofcourse, maar ik denk dat het dus wel goed komt. Goed spanning houden..

Klinkt in elk geval leuk! Het wordt altijd leuker als er meer techniek bij komt vind ik.

Wow! maar jij bent wel erg sterk! ;)

Incline DB press is nu 10 kg per hand.. dus zal mij benieuwen wat ik met incline bench haal. Maar ik start gewoon met lege barbell. Gewoon eerst techniek pakken en inderdaad spanning houden en tot vlak boven de borst laten zakken.
Ik vind het zelf ook leuker met techniek. Eenmaal dat onder de knie kan je ook gewicht veel beter verhogen.

Maandag is het eerst rug + biceps met aardig wat nieuwe oefeningen.

Ik bedoelde meer dat je meer met barbell kunt pakken dan alleen simpel je max db press bij elkaar optellen (scheelt bij mij 10kg)..

En borst aanraken he, anders telt ie niet :-p

Gewoon doen en vragen aan de floormanager om je te sturen. Je kan het, weet de techniek en je hebt een dijk van een focus. Het komt echt wel goed.

Ik bedoelde meer dat je meer met barbell kunt pakken dan alleen simpel je max db press bij elkaar optellen (scheelt bij mij 10kg)..

En borst aanraken he, anders telt ie niet :-p
Ik snapte je wel hoor! ;)
En ja.. borst raken inderdaad! Ik zal het zien :)

---------- Post added 1 September 2013 at 08:26 ----------

Gewoon doen en vragen aan de floormanager om je te sturen. Je kan het, weet de techniek en je hebt een dijk van een focus. Het komt echt wel goed.
Ik ga het gewoon doen. Er loopt iemand rond meestal na 16:00. Maar niet altijd. Maar ik kom er wel uit. Het is nu wat drukker dus kan best even hulp vragen. :)
Ik heb inderdaad de techniek al een keer gedaan bij de meet. Ik weet het wel en het gaat me lukken! Ik wil het gewoon!

Vandaag start met nieuw schema. Ron had me al gewaarschuwd dat het zwaar zou zijn. Nou daar had hij gelijk in. :o Het zweet liep van me af.... :D maar ook wel een lekker gevoel. Eigenlijk allemaal nieuwe oefeningen vandaag. Voor het eerst ook Deadlift (Ik deed voorheen al SLDL). Ik kreeg een paar tips van iemand die ook al bezig was met DL. Was wel even fijn en het ging ook goed.
Chin-ups ook voor het eerst.. 5x5 redde ik echt niet.. :( maar heb gewoon stug doorgezet. Het zal zeker lukken met een paar weken.
Gaat ie...

Rug
chin ups (met opstap hoog begonnen en dan uitzakken tot gestrekte armen en optrekken)
1x5 BW
2x4 BW rep 5 hoog begonnen en uitzakken optrekken lukte beide keren maar halverwege :(
1x3 BW rep 4 hoog begonnen en 1x BW optrekken nog gered. rep 5 alleen uitzakken en tot halverwege
1x3 BW rep 4 & 5 uitzakken en optrekken lukte weer maar tot halverwege

wide grip pull down
2x10x30 kg
1x10x32,5 kg erg zwaar...

One arm machine row
3x10x15 laatste set erg zwaar...

Deadlift
1x10x20 kg alleen barbell, even aanvoelen hoe het ging en letten op techniek (met wat hulp. )
1x10x30 kg
2x10x40 kg

biceps
DB biceps curl (staand, om en om)
2x10x6 kg
5x7 kg + 5x6 kg

EZ bar biceps curls
1x10x EZbar leeg (weet niet wat het gewicht is)
3x10xEZ bar + 5 kg

cable curl korte pauze, techniek bij laatste set niet top...:o
1x8x10 kg
1x7x11 kg
1x8x10 kg

Abs
Planks in ss met lying leg raises
Planks
45 sec, 50 sec, 45 sec
Lying leg raises
3x15

en toen was ik op...
Denk dat ik dit morgen wel ga voelen... :o
Ik merk wel dat ik ook mijn onderarmen voel met deze training.
Ik weet niet of dat erbij hoort...Dat vroeg ik me nog wel af.

Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit maar damn deadlift op het einde van je rug training ?.
Doe het je niet na in ieder geval.

PS. Is normaal dat je onderarmen voelt met deze training.

Betekend dat je je polsen goed indraaid bij je bicep curls enz, alleen maar goed! Lekkere DL ook, mooi schema.

Wat heb jij enorm je best gedaan zeg. :thumbs:
Die chin-ups heb je gewoon top gedaan, ik lees de teleurstelling. Maar kom op, weet je hoeveel mensen die mijden als een plaag. :cool:
Nou iedereen die het niet doet dussssss:D En jij hangt daar. Eerst hoog beginnen en laag eindigen.
En die uitvoering komt echt wel. De volhouder wint. ;)

En dan die deadlift wow Echt knap. :)

Die onderarmen kunnen ook van je Deadlift komen. Dan hangt er echt gewicht aan. Maar zeker ook van het indraaien met bicep curls.

Dus dat, niet zo piepen. We beginnen allemaal ergens en iedereen levert zijn eigen strijd. Jezelf vergelijken met anderen is zinloos.
Prima training!

Hoe is het met je slaap toestand?

Ziet er netjes uit maar damn deadlift op het einde van je rug training ?.
Doe het je niet na in ieder geval.

PS. Is normaal dat je onderarmen voelt met deze training.
Dank je.
Yep. Was inderdaad op het eind van mijn rug training en de eerste keer dat ik deadlift deed. :)
Ik wist niet dat je je onderarmen zo kon voelen. :o Maar ben blij dat dat hoort.

---------- Post added 2 September 2013 at 21:10 ----------

Betekend dat je je polsen goed indraaid bij je bicep curls enz, alleen maar goed! Lekkere DL ook, mooi schema.
Oke.. weet ik dat ook. Heb ook inderdaad van Ron geleerd even iets doordraaien met biceps curl.
Dank je. :)

---------- Post added 2 September 2013 at 21:18 ----------

Wat heb jij enorm je best gedaan zeg. :thumbs:
Die chin-ups heb je gewoon top gedaan, ik lees de teleurstelling. Maar kom op, weet je hoeveel mensen die mijden als een plaag. :cool:
Nou iedereen die het niet doet dussssss:D En jij hangt daar. Eerst hoog beginnen en laag eindigen.
En die uitvoering komt echt wel. De volhouder wint. ;)

En dan die deadlift wow Echt knap. :)

Die onderarmen kunnen ook van je Deadlift komen. Dan hangt er echt gewicht aan. Maar zeker ook van het indraaien met bicep curls.
Thanks. :) het was echt nog even mijn draai vinden met alle nieuwe oefeningen. Maar gelukkig hadden we al veel dingen door kunnen nemen.
Met de chin ups wilde ik echt proberen 2 x 5 te halen. Dat is net niet gelukt. Daar baalde ik gewoon van...Maar ik weet het.... bijna iedereen doet ze nog altijd in dat apparaat met assist:rolleyes:

Wat wel leuk was is dat ik bij die laatste 2 sets echt de 3 wilde halen en die derde ging tergend langzaam en toen begon iemand me aan te moedigen.... en toen kwam ik net boven. :D Dat was wel gaaf! Maar dan die opmerking van hem achteraf.. "tja.. das wel de makkelijkste variant..." dus ik zei al.. nou voor een eerste keer vind ik het niet slecht om totaal toch 19 van de 25 x te halen.
Ik hou vol en die 5x5 gaat me echt nog wel lukken! :D

Deadlift was even wennen. Op zich had ik de techniek wel redelijk vlot door. Het oefenen met alleen Barbell was wel een goeie om even de vorm/techniek te voelen. Ik denk dat ik die er even inhoud als warm up setje.

Nou die onderarmen had ik echt zoiets van die voelde ik gewoon net zo erg als mijn biceps. Ik dacht dus eerst van doe ik het wel goed. Maar dat klopt dus.

Terug
Naar boven