AndroidHealthClinic

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
Dus dat, niet zo piepen. We beginnen allemaal ergens en iedereen levert zijn eigen strijd. Jezelf vergelijken met anderen is zinloos.
Prima training!

Hoe is het met je slaap toestand?
oke... ik wil gewoon te snel.. :rolleyes: Dank je.

Slapen is even apart geweest. Van het weekend begonnen. Vrijdag met een half pilletje.. lekker geslapen maar volgende dag beetje afwezig gevoel.. niet zo fijn. de dag erna ca. 1/3 (dat kreng brak niet lekker.. zit geen snijrandje in). Volgende ochtend was oke. Geen raar gevoel en lekker geslapen.
Nu vannacht een 1/4 genomen. Ik was wat onrustig met slapen. zat een beetje met mijn kop bij mijn nieuwe training.. had filmpjes zitten kijken vlak voor het slapen gaan voor de uitvoering... maar op zich al beter geslapen dan normaal op een doordeweekse dag. Vanmorgen ook geen last met opstaan om 6:00. Ik kan nog geen uitsluitsel geven. maar het lijkt te helpen. Maar eerst even een vol weekje aankijken.

oke... ik wil gewoon te snel.. :rolleyes: Dank je.

Slapen is even apart geweest. Van het weekend begonnen. Vrijdag met een half pilletje.. lekker geslapen maar volgende dag beetje afwezig gevoel.. niet zo fijn. de dag erna ca. 1/3 (dat kreng brak niet lekker.. zit geen snijrandje in). Volgende ochtend was oke. Geen raar gevoel en lekker geslapen.
Nu vannacht een 1/4 genomen. Ik was wat onrustig met slapen. zat een beetje met mijn kop bij mijn nieuwe training.. had filmpjes zitten kijken vlak voor het slapen gaan voor de uitvoering... maar op zich al beter geslapen dan normaal op een doordeweekse dag. Vanmorgen ook geen last met opstaan om 6:00. Ik kan nog geen uitsluitsel geven. maar het lijkt te helpen. Maar eerst even een vol weekje aankijken.

Fanatiekeling. :D

En wie stuurde mij die link om even naar filmpjes voor uitvoering te kijken?? :rolleyes:

Ik zat gisteravond even mijn schema uit te werken wat ik van je had gehad (netjes in spreadsheet). Ik hou alles bij tijdens mijn trainingen. Dus ja... dan ook meteen alles even goed bekijken om de techniek te zien zodat ik het ook toe kon passen he. ;) en ja... als je dan zo graag wil... dan blijft het wel hangen. :D

Die chin ups zijn echt niet slecht hoor, Marina!
Ik red zelf de 3x6 ook nog maar net, dat heb jij zo bijgebeend! :P

Mooie training :)

Dussssssss

Thanks ShadyNG! :)

tja Ron.. dussss.... ik ga het redden! training maakt me sterker dus het zal me gaan lukken! :D

Trouwens.. had vandaag behoorlijke spierpijn in mijn armen. :o
kwam erachter met mijn testen waarvoor ik 2 emmers van 15 kg even snel een paar keer heen en weer moest zeulen. hahahahaha

Nu lekker terrassie pakken en daarna uit eten! :)

Vandaag na een lange dag werken tweede dag van mijn nieuwe schema. Borst en Triceps.
Ik had nog behoorlijk last van mijn armen van mijn training van maandag :o maar vandaag lekker ertegenaan gegaan. Ook weer veel nieuwe oefeningen.
Voor het eerst incline bench press ipv Dumbell. De eerste sets gingen wel goed. Ik wilde perse nog 5 kg hoger dus heb ik iemand gevraagd te spotten. Brede gespierde knul en hij wilde wel helpen. Gaf nog even een aanwijzing en toch 6 x gered zonder hulp. Hij gaf me een compliment dat ik het heel goed deed. Zeker voor een eerste keer. Was een leuk gevoel. helemaal toen ik naderhand vroeg wat het gewicht van ed barbell was.. Met DB haalde ik 10 kg per DB. Ik zat nu op 30 kg. :)

Bij chest press iemand anders die me een compliment gaf. Hij stapte er net af en vroeg op welk gewicht ik wilde.
Normaal had ik 35 kg. Maar nu met hammergrip en hij zit anders in mijn schema dus pak hem op 30 kg. Dat vond hij aardig veel.

Krijg steeds meer aanspraak.. was ook de enigste vrouw in het krachthonk en het was zo druk dat je moest wachten om iets te doen. Maar ze boden dan wel aan om om en om te gaan. :D

Genoeg geleuterd..

Training woensdag (AS sport)

incline bench press
1x8x15 kg (lege stang, even oefenen om het gevoel te krijgen)
1x8x20 kg
2x8x25 kg
1x6x30 kg (even een spotter gevraagd. Niet geholpen. rep 7 en 8 licht geholpen dus niet geteld)

low cable cross over
1x10x 20 kg aan beide zijden
1x10x 22,5 kg aan beide zijden

incline DB fly
1x10x6 kg
2x10x7 kg 8 kg lukte niet. in mijn vorige schema wel.. :( maar toen had ik geen giga spierpijn en dit schema is gewoon anders... dus so be it.. leuke uitdaging voor volgende week. :D

machine chest press hammergrip
2x10x30 kg
1x9x32,5 kg erg zwaar... :o

Triceps machine push down (ik kon deze niet vinden. Bij navragen was er alleen een cable triceps extension machine.. dus heb ik die gedaan... geen idee of dit goed was..)
1x10x1 kg
1x10x 2 kg (te zwaar)
1x10x1 kg
Dat gewicht had ik echt zoiets van is dat alles..:( met DB pak ik 9 kg... maar ik zag dat bijna iedereen daar lichter op pakte...

Triceps rope push down
5x10 kg + 5x7,5 kg
2x10x7,5 kg

Triceps straight bar pushdown(snel met korte pauze... dat was echt zwaar.. :o)
1x10x10 kg
1x10x11 kg
1x9x12,5 kg --> echt leeg...

en nog even wat abs.
lying leg raises
3x20
planks (zo lang mogelijk3x) in ss met V-crunch
planks 3x45 seconde
v crunch 3x40

en toen was ik echt leeg.. mijn armen waren zo vol dat ik ze bijna niet omhoog kreeg. :D like that feeling!

Laatst bewerkt:
Top training hoor. Maar pak een dips bench of gewone. Altijd goed.

Dank je. :)
Okido! bech dips staan er nu in voor volgende week. :)
hopen dat het dan minder druk is zodat er benches beschikbaar zijn! :D

Ziet er weer netjes uit, spierpijn is altijd als je nieuwe oefeningen doet en met tijd pak je gewoon weer die 9kilo db met fly :)

Dank je. Ja die spierpijn in mijn armen van maandag is echt erg.. :o
Maar het zal wennen. Ik had op DB fly max 8 kg...en nu maar 7 kg... maar ik ga voor dubbele cijfers! :D
gewoon doorbuffelen!

hoe gaat t met de bloeddruk? volgens mij schommel je altijd al aardig maar merk je nu dat ie stabieler wordt of zo?

Mijn bloeddruk is langzaam wat omhoog geklommen. Soms kom ik al rond 90/53... in ieder geval niet meer zo vaak lager. Wel soms dat ik opeens heb dat hij wegvalt. Maar eigenlijk sinds mijn eetschema flink verhoogd is lijkt het beter te gaan.

Vandaag een lange dag op werk. Merkte wel dat ik best moe was na een drukke week en dat de warmte er ook aardig inhakt. Ik had zin om te trainen! Maar heb het gevoel niet alles te hebben kunnen geven door de warmte en vermoeidheid. :o Ook omdat het een nieuw schema was was het wat aftasten. Het ging dus redelijk maar voor mijn gevoel niet top....
Heb voor het eerst front squat gedaan. Ging op zich redelijk ik merk alleen dat ik veel last heb van die bar op mijn armen. Dat belet me ook nu om zwaarder te gaan. Misschien toch volgende keer eens normaal proberen.
Voel mijn benen goed. En nu net thuis even de trap op en af was echt even van oei.. dat is/wordt spierpijn. :D

Training benen + schouders (AS sport, nieuw schema)
benen
front squat (atg)
8x10 kg (lege stang, even het gevoel krijgen...nieuwe oefening)
8x15 kg
8x20 kg
8x25 kg (op zich kon ik nog wel 5 kg zwaarder.. maar de bar op mijn armen had ik teveel last van.. :()

legpress schouder breed
1x10x100 kg
2x10x105 kg (laatste rep laatste set cheat...:o)

leg extension
2x10x35 kg
1x10x37,5 kg

lunges (3x10 per been met DB ver uitstappen.)
3x10x4 kg

seated calf raises
2x15x20 kg
1x15x22,5 kg (oef... en dan eraf stappen. :o)

schouders
MP (zittend)
1x10x10 kg (lege stang, even gevoel krijgen, nieuwe oefening)
3x10x15 kg

staand side raises
10x2 kg
2x10x3 kg

staand front raises
10x2 kg
2x10x3 kg

Abs
leg raises
3x20

v-cruches
1x50, 1x45, 1x40

Planks
2x50 sec
1x45 sec

en toen met moeite de trap op.. zwabber benen... en voelde mijn kont. :D
en nu dus nog.... :rolleyes:

Mooie training hoor. Die pijn of onconfortabel gevoel vedwijnt naarmte je het vaker doet.
Je kan proberen om met een andere greep met de handen de bar iets meer ondersteuning te geven.
Zoals je bij een staande MP doet.

Die pijn in je illen worden erger. Hihihihi

Gewoon verzwaren die front squat. Zolang hij ligt en niet glijdt en je benen het aankunnen doorbijten:P
blauwe plekken zul je vast en zeker krijgen dan maar dat is maar een paar x. Zoals ron zegt verdwijnt vanzelf de pijn. ;)

Mooie training hoor. Die pijn of onconfortabel gevoel vedwijnt naarmte je het vaker doet.
Je kan proberen om met een andere greep met de handen de bar iets meer ondersteuning te geven.
Zoals je bij een staande MP doet.

Die pijn in je illen worden erger. Hihihihi
Dank je. :)
Het zal inderdaad ook wennen zijn. Het gevoel gaat wel goed. Ik zal proberen eens wat met de grepen te oefenen. En die pijn in mijn billen is nu al erger.. en een avond op een houten stoel zitten is na zo een training niet echt aangenaam. :rolleyes:

---------- Post added 6 September 2013 at 23:29 ----------

Gewoon verzwaren die front squat. Zolang hij ligt en niet glijdt en je benen het aankunnen doorbijten:P
blauwe plekken zul je vast en zeker krijgen dan maar dat is maar een paar x. Zoals ron zegt verdwijnt vanzelf de pijn. ;)
Ga ik het zeker doen! Ik heb nog een behoorlijke plek op mijn arm van het 2 weken geleden een keer oefenen met Ron. Die is nu inmiddels knalgeel en begint wat kleiner te worden. Denk dat ie nu weer wat groter gaat worden... maar ach... zal wel overgaan inderdaad! gewoon doorknallen dan zal het wel wennen . :D No pain no gain!

---------- Post added 6 September 2013 at 23:30 ----------

Trap af was ook leuk zwabberen denk ik?;)
Goede training!
Dat klopt ja. Moest wel effe de leuning vasthouden. :o had ook nog 2 tassen bij me.
Dank je.

lekker bezig!
gaat de goede kant op, gewoon oefenen, het gaat vanzelf beter..
nu zul je vast nog veel nadenken tijdens de oefeningen, als het wat natuurlijker gaat is het ook makkelijker om op grip enz te letten.

Dank je Lola. :)
Het is inderdaad gewoon even wennen en goed op techniek letten. Denk ook wel dat je gelijk hebt dat het wat makkelijker zal gaan met grip en gewicht als ik daar wat aan gewend ben.

Spierpijn in mijn billen en benen....en niet zo zuinig ook. :D

Terug
Naar boven