Fitness Seller

Marina's Log

Dank je Lola. :)
Het is inderdaad gewoon even wennen en goed op techniek letten. Denk ook wel dat je gelijk hebt dat het wat makkelijker zal gaan met grip en gewicht als ik daar wat aan gewend ben.

Spierpijn in mijn billen en benen....en niet zo zuinig ook. :D[/QUOTE]

:roflol::roflol:

Lekker he spierpijn in je benen en billen. haha

• Topic Starter Topic Starter
Ik moet zeggen dat ik het inderdaad wel lekker vind! :D
voel ik tenminste dat ik wat gedaan heb!

Mijn spierpijn is nu eindelijk over. Kon woensdag niet normaal uit bed komen, uur lang gestrompeld van de pijn :o.
Nou zal mij benieuwen hoe lang het bij mij duurt. Want mijn training van afgelopen maandag heb ik ook nog 4 dagen gevoeld. :D
Uit bed komen ging nog wel.. maar die trap :o

Goed bezig op die beentjes hoor!
hoe bevallen de front squats je?

Training daarvoor zag er ook heftig uit, 3 tricep oefeningen na borst gepakt te hebben doe ik je niet na! ;)

Dank je.
Front squats was de eerste keer. Wat mijn benen en billen betreft bevallen ze prima. :D
maar ik heb last van de stang op mijn armen. Heb dus nu 3 blauwe plekken. 1 ervan had ik 2 weken terug opgelopen met oefenen met Ron.. die is nu goed geel en wordt minder. De andere 2 zijn wel veel lichter zeg maar als die eerste toen ik die net had. Dus het zal wel wennen. Misschien even een andere grip proberen of toch gewone squats.

Nou die borst triceps was wel zwaar hoor.. zeker na de training van maandag... daar had ik namelijk woensdag nog last van. :o

Je bent goed bezig.. Jammer van de blauwe plekken
Heb zelf ook 3 of 4 dgen spiepijn in benen en billen na een flinke training :)
Niet leuk maar je bent ieder geval dan goed bezig geweest

Dank je Grosje. Die blauwe plekken zullen wel wennen en met de tijd minder worden.
Nou ik ben nu net met een nieuw schema bezig en moet zeggen dat de training van maandag er donderdag nog voelbaar zat. :o en dat zal met benen vast nu ook wel zo zijn. :D

moet zeggen dat onkruid wieden op je hurken nu niet echt lekker voelt.. autsjjjjie.... maar het moet gebeuren. ;)

Ik had vandaag nog spierpijn van vrijdag van mijn beentraining. :o

Voor mijn gevoel vandaag echt een klote training gehad. Ik dacht nu ik beter slaap en van het weekend goed rust genomen heb en vandaag ook een rustige dag had op het werk zal ik wel wat PR's kunnen zetten. Maar het viel me echt bar tegen. Het leek wel of mijn kracht veel minder was... De oefeningen gingen vorige week met sommige gewichten net aan. Dus ik dacht kan nu wel hoger. Maar ik haalde soms met moeite de gewichten van vorige week.. het ging toen met DL zelfs wat makkelijker dan vandaag.. en ook 1 chin up minder...:(
Zat me echt af te vragen hoe het nou kan.. misschien dat de slaapmedicatie hierop werkt. Maar het lijkt me niet dat ik daardoor kracht zou verliezen. En daarbij was ik vorige week in het weekend al gestart.. dus die maandag zat ik er ook al 3 dagen aan.
Dus kon het gewoon niet uitstaan en nu nog niet... :mad: en had er een slecht gevoel bij.

Daarna biceps was een ramp. Na de eerste set DB biceps curls zaten mijn onderarmen zo vol dat ik de rest er maar met moeite uitgeperst kreeg. Stijf gevoel en een grote aderbende op mijn onderarmen.

Het kwaad maken hielp daarentegen wel om met cable curl nog even een PR eruit te rammen.

Training AS sport
Rug
chin ups (met opstap hoog begonnen en dan uitzakken tot gestrekte armen en optrekken)
1x5 BW
2x4 BW rep 5 hoog --> uitzakken --> optrekken tot halverwege :(
1x3 BW rep 4 nog 1 x gered, rep 5 hoog --> uitzakken --> optrekken tot halverwege
1x2 BW rep 3, 4 & 5 hoog --> uitzakken --> optrekken tot halverwege (hier dus 1 minder dan vorige week. :()

wide grip pull down
2x10x32,5 kg
1x10x35 kg erg zwaar...maar wel een PR

One arm machine row
2x10x10 kg
1x10x15 kg

Deadlift Hier dus de pest in... vorige week haalde ik makkelijk 2x10x40 kg.. nu niet. :mad:
maar ik had me vergist! Ik had er per ongeluk 45 kg op zitten... kwam ik naderhand thuis (ja ik lag al in bed. :rolleyes: achter!) dus toch een PR! :D
1x10x20 kg alleen barbell, even aanvoelen hoe het ging en letten op techniek
1x10x40 kg (2 schijven van 10 kg)
1x10x45 kg (2 x 2,5 kg erbij)
1x9x45 kg en die 10de rep lukte me nu dus niet...

biceps en toen met 1 set armen zo vol dat ik geen hoger gewicht kon pakken. :(
DB biceps curl (staand, om en om)
3x10x6 kg

EZ bar biceps curls
3x10x 15 kg hier ook weer de laatste met moeite gered...

cable curl korte pauze, en maakte me zo boos dat het niet lekker ging dat ik er toch een PR uit wist te slepen. :D
1x10x10 kg
1x10x11 kg
1x10x12,5 kg

Abs
Lying leg raises
3x20
v-crunch
1x50,2x40
Planks
50 sec, 45 sec, 45 sec

En toch baalde ik nog dat ik wegging... Dus thuis even lekker hard de radio aan. :D *sorry buren* was maar 10 minuten.

Laatst bewerkt:
Pm mij anders tav slaapmed. En soms even kwaad maken mag best. Als je maar wel blij bent met pr's hoor. Anders was de "boosheid" voor niks

Niet druk maken Marina de enne training is de andere niet. Je hebt soms van die dagen dat niks lijkt te lukken.
Maarre kijk even naar je chinups. Pfff gewoon goed hoor. Er is niemand in je gym die 5 sets doet. Echt niemand.
De meeste doen 1 setje tot ze niet meer kunnen en 8-0% daarvan haalt de 5 niet, niet zoals jij het doet.
Top dus. En je deadlift ging slecht zeg je? Je mist er maar eentje. Dat daarna je armen vol zitten komt door die deadlift die je geknald hebt.

Maw niet zeuren je hebt het goed gedaan. Trainen is alles pakken hard en zwaar en welk gewicht dat is is niet belangrijk.
Je wil er straks uitzien als een dame die alle gewichten killed.

Pm mij anders tav slaapmed. En soms even kwaad maken mag best. Als je maar wel blij bent met pr's hoor. Anders was de "boosheid" voor niks
Ik ben wel degelijk blij met mijn pr's! Maar ik had gewoon meer verwacht van deze training...

---------- Post added 9 September 2013 at 22:11 ----------

Niet druk maken Marina de ene training is de andere niet. Je hebt soms van die dagen dat niks lijkt te lukken.
Maarre kijk even naar je chinups. Pfff gewoon goed hoor. Er is niemand in je gym die 5 sets doet. Echt niemand.
De meeste doen 1 setje tot ze niet meer kunnen en 8-0% daarvan haalt de 5 niet, niet zoals jij het doet.
Top dus. En je deadlift ging slecht zeg je? Je mist er maar eentje. Dat daarna je armen vol zitten komt door die deadlift die je geknald hebt.

Maw niet zeuren je hebt het goed gedaan. Trainen is alles pakken hard en zwaar en welk gewicht dat is is niet belangrijk.
Je wil er straks uitzien als een dame die alle gewichten killed.
Eigenlijk heb je wel gelijk... Het kan niet altijd top gaan. maar de afgelopen tijd was het elke week pr's... en dan valt het nu even tegen.. :o
Wat de chin ups betreft heb je gelijk... Toen ik bezig was met set 4 ... de derde rep ging zo zwaar... en ik hoorde iemand schreeuwen ja "doorgaan doorgaan doorgaan" en toen haalde ik hem.. hahaha. Maar goed hij vond het knap. Zelf haalde hij er 3.. hij ging het even proberen. Hij was wel erg breed en 100 kg.. wel 2 x mijn gewicht... maar ook zeker tig keer meer massa.... maar hij zei meteen daarna. "Nou ik pak de pull down wel". Die lukt me in ieder geval goed. Dus ja... op zich valt het best mee als ik het zo zie...

Maar goed.. ik zal niet zeuren. :rolleyes: Het was zwaar en heb me rot gezweten en ik voel mijn armen en rug. En JA! Ik WIL er straks uitzien als een dae die alle gewichten killed! Dat is mijn Doel! dus niet zeuren maar trainen! :whip: eten en slapen!

Als ik elke training zou trainen zoals ik wilde dan stond ik nu in de finale van de sterkste man v Nederland.

Helaas werkt dat niet zo. Je hebt goede en slecht dagen en zelfs als je denkt dat je alles gaat slopen in de gym, kan je een k*t training hebben. Ik heb het vaak zelfs andersom; ga zonder slaap en halfdronken naar de gym en denk dat ik er niks van bak en zet dan pr na pr. Ga ik helemaal energiek en vol boosheid, dan lukt me geen drol.

Ik ga nu gewoon mee met de flow. Je doet wat je kan. Meer kun je niet doen. Ik vind dat je al een heleboel hebt gedaan!

Ik ben wel degelijk blij met mijn pr's! Maar ik had gewoon meer verwacht van deze training...
De boog kan niet altijd gespannen zijn..die opmerking haat ik ook als een training minder gaat dan verwacht maar het gebeurt nou eenmaal soms.
Is ook wel vreemd soms, je voelt je goed, zelfs super en dan blijkt het allemaal minder te gaan dan verwacht, andersom kan ook, hele dag druk gewerkt, brak, moeizaam de gym in en dan haal je toch weer meer dan de vorig keer..
Laat het je training niet verpesten.

bedoelde het goed hoor marina. ik weet dat je blij blij bent met pr. was meer hart onder de riem. Ik vind dat je het zo goed doet en moet ook wel egoboost geven. Zat vrouwen die chinups niet kunnen al vind ik het gewoon ontzettend stoer en sterk als een vrouw het juist wel kan.!

Dus nu heb je de grote 3 compleet, ETEN, TRAINEN en jajaja, SLAPEN! super.

@Sjors
Dank je. Ik weet het ook wel. Het kan per dag verschillen. Maar de afgelopen tijd had ik het nooit gehad.. denk dat dat me teleurstelde... Maar ehm.. ik kom er zo even op.. had me verteld. :o

@MMA
Ik zal het mijn training niet laten verpesten hoor. Ook jij hebt weer gelijk... Toen ik in de periode met dat overlijden zat ging trainen juist super ondanks dat ik bek af was... het is niet te voorspellen soms. Maar ik heb me ergens gisteren vergist. :o

@kitten
Ik weet dat j ehet goed bedoeld. :) En zo vatte ik het ook op hoor! Dank je.
En ja.. at chin ups betreft.. er zijn maar weinig die het doen inderdaad. En ik moet zeggen dat ik daar nog nooit een vrouw chin ups heb zien doen inderdaad.
Ik heb het inderdaad compleet. Ik doe alles! nu die massa bouwen!

Nou... ik lag dus gisteren in bed en bedacht me opeens met DL... ik had stang van 20kg.. toen 2 schijven van 10kg en 2 van 2,5kg... ik had echt zoiets van huh... ik heb me vergist.. het was helemaal niet die 40 van vorige week die ik gisteren gelift had...want toen twijfelde ik en durfde de 45kg niet te pakken omdat het de eerste keer was... Ik keek vanmorgen op mijn papieren. (ik hou alles bij) en zag inderdaad dat ik daar 40 kg had staan.. Dus toch een PR! 45 kg op DL!! :D
zo stom dat ik me zo vergist had... Kon spontaan even niet inslapen. Toch een PR! hahahaha

Zie je! En dan is die 50 om de hoek en komt de 100 er achteraan :cool:

Zie je! En dan is die 50 om de hoek en komt de 100 er achteraan :cool:
hahah.. nou die 50 kg komt er wel! Maar de 100 is nog ver weg ben ik bang... :o
De stang begon al een beetje te slippen. Dus misschien volgende keer mixed grip proberen en toch een paar reps op 50 kg te halen. :D

Vandaag na werk weer lekker trainen. Heb met bench press de 30 kg eerst zelf geprobeerd. Vorige week had ik 6 reps met spotter. Nu 3 reps alleen maar toch maar een spotter erbij gevraagd. Heb dan 8 reps op 30kg gedaan en wilde perse ook 35 kg proberen. Hij wilde wel helpen. maar zei heel streng dat ik beter 5 of 6 reps kon pakken. Zou beter zijn. Nou ik kwam ook niet verder dan 5 reps. :o Hij heeft alleen geholpen met terugleggen. Dus wel een PR! :D
Verder ging het wel lekker. Kreeg nog een compliment van iemand die me vorige week had zien squatten dat mijn uitvoering precies goed was. :) leuk om te horen. Heb het ook wel gemerkt ook met spierpijn. :o
Nou ja. al met al best een lekkere training.

Training woensdag (AS sport)

incline bench press
1x8x25 kg
1x3x30 kg (alleen, zonder spotter)
1x8x30 kg (met spotter, niet geholpen)
1x5x35 kg (PR!! spotter heeft niet geholpen. enkel met terugleggen)

low cable cross over
1x10x 21 kg aan beide zijden
1x10x 22,5 kg aan beide zijden
1x10x 23,5 kg aan beide zijden

incline DB fly
1x10x6 kg
1x10x7 kg
1x10x8 kg PR! lukte vorige week niet en had daar al heel erg de pest over in...

machine chest press hammergrip
1x10x30 kg
1x10x32,5 kg
1x10x33,5 kg echt heel geconcentreerd Had op een gegeven moment mijn ogen ook dicht en vol focus. :o

Bench dips (zo diep mogelijk door en armen verder dan parrallel
3x10xBW die voelde ik goed. :o Gewoonlijk ging ik nooit zo diep door.

Triceps rope push down
1x10x7,5 kg
1x10x8,5 kg
1x10x10 kg

Triceps straight bar pushdown(snel met korte pauze... dat was echt zwaar.. :o)
1x10x11 kg
1x10x12,5 kg
1x10x15 kg --> echt leeg...

en nog even wat abs.
lying leg raises
3x20
v crunch
1x50
2x40
planks
1x50 seconde
2x40 seconde

en toen was ik op... en voldaan naar huis. :D

Lekkere training Marina. Nice. Voor wat betreft die deadlift, geen mixed grip doen. Normale grip en als de halter slipt dan even een snelle pauze en daarna je set afmaken.
Grip moet je ook gewoon trainen. Ik pak de straps bij 120kg.

Terug
Naar boven