MuscleMeat

Marina's Log

Gefeliciteerd met je extra gewicht... Alles wat je wint is gewoon goed toch?
Eerst staan, dan lopen.. Dan rennen en dan pas de marathon.
Elke reis begint met kleine stapjes

Wauw wat een verschil Marina! Super goed!

• Topic Starter Topic Starter
wow. :eek: wat een reacties!
Thanks allemaal.:) Voelt een beetje onwerkelijk dat het over mij gaat. :o

Ik wil te snel. Een kwaaltje van me. :rolleyes: maar met deze foto's zag ik gewoon zelf verschil. Ik vind het zelf altijd moeilijk oordelen want je ziet het vaak gewoon niet. En je wil gewoon vaak sneller dan je lichaam kan.. maar ja.. zo werkt het inderdaad niet. Ik ben pas begonnen met echt bouwen. En het gaat langzaam. Maar het gaat vooruit en ik ben imo goed op weg. Dus nu is het een kwestie van doorbuffelen! En dat ga ik zeker doen! Op naar mijn doel! :D

Kon wat eerder van werk weg en lekker zin om te gaan trainen. Alleen echt even een dip.. en dat heeft helaas mijn hele training wel beïnvloed. :(
Ik wilde op BP proberen weer wat hoger te komen. Dus ik start met 30 kg. Vorige keer had mijn spotter gezegd dat ik geëindigd was op 35 kg. Hij had de gewichten erop gehangen. Had nu een andere spotter en opeens kreeg ik die 30 kg met geen mogelijkheid omhoog.. Ik had echt zoiets van whutttt.. hoe kan dat nu? Dus terug gegaan op 25 kg.. 2 sets van 8 gedaan en daarna toch 27,5 kg geprobeerd en 5 x gehaald met laatste rep spotter hulp met terugleggen. Eigenlijk voelde dit qua inspanning gelijk aan vorige week.. ook toen laatste set 5 reps net aan. Maar kon me gewoon niet voorstellen dat ik opeens 7,5 kg minder bench.. Dus ik had enorm de pest in.... maar toch nog op een paar oefeningen een pr gezet.. cable cross over direct na BP was opeens 2,5 kg hoger.. ik kon me dus gewoon niet voorstellen dat ik dan wel opeens op andere oefeningen vooruit was gegaan....

Na de training, die verder best goed ging op pokke gedachtes na van "watje.. vorige keer kon je het wel..." zat ik aan de bar even te eten en opeens hoorde ik dus (tijdje zitten praten) dat mijn spotter dus het verkeerde stanggewicht erbij had gerekend.. en gut.. laat dat nu dus net 7,5 kg schelen :rolleyes:

Ik had echt de pest in...het voelt nu zo dubbel allemaal. Ik dacht dus dat ik 35 kg BP had en ik zet maar een slappe 27,5 kg neer. :mad: ik was gewoon zo kwaad... Voelde me echt slap....maar met wat nadenken kan ik het beter proberen anders zien. Ik ben dus niet achteruit gegaan!... maar man.. wat overheerst de eerste gedachte.. :(

Nou ja... here goes...

Training woensdag (AS sport)

incline bench press
1x8x20 kg
1x8x25 kg (met spotter, hield er ook geen handen bij... hij zei dat ik het wel kon. )
1x8x25 kg (met spotter, zie boven)
1x5x27,5 kg (zelfde als vorige week dus... spotter bij laatste rep geholpen met terugleggen)

low cable cross over
1x10x 20 kg aan beide zijden
1x10x 22,5 kg aan beide zijden
1x10x 25 kg aan beide zijden

incline DB fly
1x10x6 kg
1x10x7 kg
1x10x8 kg zelfde als vorige week alleen ging een stuk makkelijker

machine chest press hammergrip
1x10x30 kg
1x10x32,5 kg
1x8x35 kg echt heel geconcentreerd. Bij 9 gingen mijn armen niet verder... :( in gedachte wel.. :p

Bench dips (zo diep mogelijk door en armen verder dan parrallel
3x10xBW die voelde ik goed. :o

Triceps rope push down
1x10x10 kg
1x10x10 kg
4x11 kg+ 4x10 kg en toen leeg. :o

Triceps straight bar pushdown(snel met korte pauze)
1x10x12,5 kg
1x8x15 kg
1x6x16 kg --> echt trillende armen met laatste rep om beneden te komen. :o

en nog even wat abs.
lying leg raises
3x20
v crunch
1x50
2x40
planks
1x50 seconde
2x45 seconde

Daarna meteen gegeten... en toen naar huis. Vanavond de crosstrainer halen en thuis neerzetten.

Marina er zijn hele volksstammen die denken dat elke barbell 20kg wegen. Bij BasicFit wegen ze 14kg. Een semi oly barbell weegt 15kg met draaisluitingen 20kg. Een gelagerde olympic barbell weegt 20kg En dan heb je nog een heel scala aan andere, goedkopere uitvoeringen.

Maar iedereen rekent altijd wel 20kg voor een lege oly barbell. Maar wat maakt het uit. Je bent bezig om met al je kracht dat ding omhoog te duwen. En elke keer als je dat doet help je je spieren te groeien. Voeding in orde en het groeien gaat nog beter. Je bent goed bezig, laat je niet uit het veld slaan.

Ik volg je al een tijdje , en je hebt me tips gegeven over voeding enzo :) je bent een tof iemand ! Een dipje heeft iedereen wel eens , kop op en gaan met de banaan maar weer ! goede training hoor :)

Ik betrap me er zelf ook altijd op... altijd kijken naar het gewicht... die ander doet meer als ik :(
pvd hoe kan dat nou? en ik ben zwak ..
ik kan nog wel even door gaan maar het heeft geen nut en het is ook niet belangrijk.
Zolang jij er alles uit haalt wat je kan dan werken je spieren op max niveau... gewicht is dan niet belangrijk.
Spiertjes reageren op de arbeid en die weten niet dat het minder gewicht was (je koppie wel) dus laat die spiertjes werken en het koppie ff niet.. dan komt het allemaal goed.

Ik snap je teleurstelling, maar hey. Denk aan de vooruitgang die je al hebt geboekt he!

Gewicht zegt immers niet alles! Je spieren hebben keihard gewerkt!

Enne, je bent geen watje heh! Je hebt immers een heerlijke training afgewerkt! Kop op, die 30 en 35 komt vanzelf!!

Marina er zijn hele volksstammen die denken dat elke barbell 20kg wegen. Bij BasicFit wegen ze 14kg. Een semi oly barbell weegt 15kg met draaisluitingen 20kg. Een gelagerde olympic barbell weegt 20kg En dan heb je nog een heel scala aan andere, goedkopere uitvoeringen.

Maar iedereen rekent altijd wel 20kg voor een lege oly barbell. Maar wat maakt het uit. Je bent bezig om met al je kracht dat ding omhoog te duwen. En elke keer als je dat doet help je je spieren te groeien. Voeding in orde en het groeien gaat nog beter. Je bent goed bezig, laat je niet uit het veld slaan.
Ik weet het.. en ja je hebt gelijk...Maar ik laat me nooit en te nimmer uit het veld slaan. Kom nou... ik ben hier om mijn doel te bereiken en dat zal ik ook gaan doen ook! :whip:
Ik heb hetzelfde gewicht als vorige week gepakt en ik heb nog ruimte om te groeien en elke week pak ik toch ergens wel wat gewicht bij. Elk gewicht wat ik pak en maximaal kan pakken zal mijn spieren prikkelen.
En met mijn eten erbij moet het gewoon goed gaan! Ik ga door groeien!! Thanks voor je peptalk! enne.... opgeven staat niet in mijn woordenboek hoor! ;)

---------- Post toegevoegd 18 September 2013 om 21:49 ----------

Ik volg je al een tijdje , en je hebt me tips gegeven over voeding enzo :) je bent een tof iemand ! Een dipje heeft iedereen wel eens , kop op en gaan met de banaan maar weer ! goede training hoor :)
Thanks. :o ik help graag. Mijn dipje is al over hoor. Vrijdag ga ik gewoon knallen op benen.. zien of ik nog wat meer kan squatten. :D

---------- Post toegevoegd 18 September 2013 om 21:51 ----------

Ik betrap me er zelf ook altijd op... altijd kijken naar het gewicht... die ander doet meer als ik :(
pvd hoe kan dat nou? en ik ben zwak ..
ik kan nog wel even door gaan maar het heeft geen nut en het is ook niet belangrijk.
Zolang jij er alles uit haalt wat je kan dan werken je spieren op max niveau... gewicht is dan niet belangrijk.
Spiertjes reageren op de arbeid en die weten niet dat het minder gewicht was (je koppie wel) dus laat die spiertjes werken en het koppie ff niet.. dan komt het allemaal goed.
Thanks Gros. :)
Ik weet oh zo goed dat je gelijk hebt.. en dat realiseer ik me ook. Heb het maximale eruit gehaald vandaag en dat voel ik ook wel. Ik zal meer aan mijn lijf/spieren moeten denken tijdens het trainen en niet aan gewicht! ;)

---------- Post toegevoegd 18 September 2013 om 21:54 ----------

Ik snap je teleurstelling, maar hey. Denk aan de vooruitgang die je al hebt geboekt he!

Gewicht zegt immers niet alles! Je spieren hebben keihard gewerkt!

Enne, je bent geen watje heh! Je hebt immers een heerlijke training afgewerkt! Kop op, die 30 en 35 komt vanzelf!!
Dank je. :) Ik ga gewoon stug verder en waar ik kan verhoog ik. En soms lukt dat gewoon niet maar dat neemt niet weg dat je je spieren wel gewoon prikkelt....en daar gaat het om.

Net trouwens de cross trainer gehaald. Eigenaar reed met een aanhanger met dat ding erin mee. Wel erg handig. Alleen het omhoog zeulen.. pffff... ik heb meer kracht dan mijn mannetje maar zo een ding (terwijl hij in elkaar zit) de trap opzeulen... autch... mijn schouder links is nu één stekende ellende.. :( kon wel janken toen ik die pijnscheut voelde.... Ik hoop maar dat het voor vrijdag over is...
Maar hij staat boven! :)

Als je vrijdag last krijgt van je schouder dan sla je schouders over. Geen nut jezelf in de blessures te trainen.
Dan pak je maar meer buik en een oefening extra benen, mag je zelf kiezen wat.

Als je vrijdag last krijgt van je schouder dan sla je schouders over. Geen nut jezelf in de blessures te trainen.
Dan pak je maar meer buik en een oefening extra benen, mag je zelf kiezen wat.
Zal ik doen. Heb geen zin in blessures inderdaad. Hmmm... toch alvast even denken wat ik eventueel als het nodig is extra aan benen kan doen. :D wordt zaterdag lachen dan! hahahaha

Vandaag na het werk weer wezen trainen. Ik had niet verwacht dat het zo lekker zou gaan na het overbelasten van mijn schouder woensdag en gisteren veel problemen op het werk waar we dus met 8 man een band de lijn in moesten trekken en vandaag weer een dag met veel technische problemen waar ik dus de hele dag van hot naar her aan het lopen/rennen was om alles voor elkaar of opgelost te krijgen... :D

Maar het ging gewoon lekker! heb op alle oefeningen wel wat gewicht kunnen verhogen. Op zich niet veel maar toch overal één of een paar kilo erbij. :) En nu moe.... :o

Training benen + schouders (AS sport)
benen
front squat
8x10 kg (lege stang, even techniek pakken)
8x20 kg
8x30 kg
8x32,5 kg Kon hier niet atg gaan. Ik merk dat nu de barbell wegglijdt :o. Ik merk daarentegen wel dat mijn blauwe plekken minder worden. :)

legpress schouder breed
2x10x100 kg
1x10x110 kg (haalde ik vorige week rep 10 niet van.)
1x10x112,5 kg en ging super! :)

leg extension
1x10x35 kg
1x10x40 kg
1x10x42,5 kg burn baby!!! :D

lunges (3x10 per been met DB ver uitstappen.)
2x10x4 kg
1x10x5 kg

seated calf raises
1x15x20 kg
1x15x25 kg
1x15x27,5 kg (oef... en dan eraf stappen. :o)

schouders geen last van mijn schouder... had enkel last met beweging naar achteren... dingen zoals autogordel omdoen en jas/vest uittrekken...
MP (zittend)
1x10x10 kg (lege stang, techniek pakken)
1x10x15 kg
8x17,5 kg lukte vorige week geen 8 x
1x2x 20 kg wilde het proberen... maar ik kwam niet verder. :o

staand side raises
2x10x3 kg
1x10x4 kg Laatste rep wel slordig... geen goede techniek. :o

staand front raises
2x10x3 kg
1x10x4 kg (die lukte alleen omdat ik iets langer rust had genomen... :o)

Abs
leg raises
3x20

v-cruches
3x50

en toen was het echt op.....

Lekkere gewichten marina!! En ook al is het maar 2 reps op die MP, je hebt het toch wel even gedaan. En misschien een aanzetje om volgende keer wel wat meer reps te maken;)

Lekkere gewichten marina!! En ook al is het maar 2 reps op die MP, je hebt het toch wel even gedaan. En misschien een aanzetje om volgende keer wel wat meer reps te maken;)
Dank je. :)
Ik wilde toch even zwaarder proberen... maar ik zet in op volgende week weer de 20 kg te pakken en meer reps.
Ik blijf me focussen op mijn doel! En dat gaat me lukken! :whip:

Oppassen met je schouder hoor.. Het klinkt als 1 van de rotator cuff spieren.. Als je daar eenmaal een blessure in krijgt blijf je er altijd wel iets last van houden. Als het aanhoud zou ik even langs de fysio gaan..

Verder lekker training!!

Ik ben erg voorzichtig op het moment hoor. Het is alleen die beweging onderlangs naar achteren. Ik hou het in de gaten.. als het aanhoudt volgende week even een afspraak maken. Dank je. :)

Ik was kapot vandaag. Gisteren rommelmarkt gehad en aardig wat dozen naar beneden gezeuld. Een dag gestaan en ook weer een deel terug. Mijn rug was drama.. evenals mijn schouder. Vannacht geen oog dicht gedaan en gezien mannetje niet ging werken maar om 5:00 eruit gegaan en 6:00 begonnen.
Dag ging redelijk maar ik had echt het idee dit gaat erin hakken met mijn training...:(

MAARRRRRRRRR.. ik kon lekker op tijd weg en trainen ging juist super lekker! Heb maar 2 PR's kunnen zetten maar dat waren voor mij wel dé 2 waar ik op vooruit wilde gaan! Chin-ups en DL! :D Alleen daarna waren mijn onderarmen weer zo vol dat er verder geen vooruitgang meer in zat.. :o... dus daarna gewoon alles afgemaakt maar ging ook echt met een super voldaan gevoel naar huis!

Training AS sport
Rug
chin ups (met opstap hoog begonnen en dan uitzakken tot gestrekte armen en optrekken)
4x5 BW :eek: Dikke PR!! ik haalde vorig week maar 1x5 en dan 2x4 en 2x3 +2x2 negatief
1x3 BW + 1x2 BW negatief

wide grip pull down
1x10x35 kg
1x8x35 kg
1x8x37,5 kg Hier moest ik dus wel op inleveren na die chin-ups.. kreeg de 10reps van vorige week niet voor elkaar. :(

One arm machine row ipv 2x10 kg ook 1x 12,5 kg gepakt
1x10x10 kg
1x10x12,5 kg
1x10x15 kg

Deadlift Ik moest en zou een PR zetten. En dat is me gelukt! :D
1x10x20 kg alleen barbell, techniek pakken
1x10x45 kg
1x10x50 kg
1x8x52,5 kg Yesss!! wel maar 8 reps.. maar oke... daarna wel enorm volle onderarmen :o

biceps hoger lukte niet. teveel last van mijn onderarmen. :(
DB biceps curl (staand, om en om)
3x10x6 kg

EZ bar biceps curls
3x10x 15 kg ging beter dan vorige week.

cable curl korte pauze)
1x8x7,5 kg
1x7x10 kg
1x6x12,5 kg maar wel 2 reps meer dan vorige week --> en toen was het echt op... :o

Abs
Lying leg raises
3x20
v-crunch
1x50,1x40,1x45

Pffff... en met voldaan gevoel naar huis en gegeten. :)

Hahaha Marina die de rest van haar gym te kakken zet met de chinups.
Klasse training. Inspiratie, transpiratie, motivatie.

Terug
Naar boven