Fitness Seller

Marina's Log

Hey , hoe gaat het hier? Hoe gaat het met je schouder, doet de rust wat goed?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.022
Hey , hoe gaat het hier? Hoe gaat het met je schouder, doet de rust wat goed?
Nou het gaat lekker hier hoor! 2 rustige dagen gehad en voel me lekker. Schouder is ook weel flink opgeknapt. Voelde het nog wel een heel klein beetje met chinups. Maar niet pijn meer een zeurtje bij de laatste 2 reps... waarvan de laatste :mad: dus net niet meer lukte... net geen 5x5.. maar goed. Al met al goed! :)

Na een lange werkdag even lekker knallen! Had er zin in! En het ging op zich lekker!
Chin ups een beetje erg de pest in.. op 1 na 4x4 gehaald. :( kwam net bij die laatste maar halverwege en net niet boven.. Was een beetje pissig.. maar goed. wel weer 1 meer dan vorige week dus volgende week op naar 5x5!

Ook op DL weer een PR gezet.:D
Alleen ik merk gewoon bij biceps na rug dat mijn onderarmen zo vol zitten dat ik daar niet hoger in kom. :( Zelfs toen ik me omkleedde en mijn shirt met lange mouwen weer aantrok irriteerde het gewoon die mouwen op mijn onderarmen.... zo vol... Maar ja.. ik voelde wel dat ik lekker getraind had! :)

Training AS sport
Rug
chin ups (met opstap hoog begonnen en dan uitzakken tot gestrekte armen en optrekken)
4x5 BW :D
1x4 BW + 1xhalverwege... snotverdorie net niet helemaal :mad: maar wel. PR!!

wide grip pull down
1x10x30 kg
1x8x35 kg
1x6x38,5 kg + 2x37,5 kg Blijf merken dat ik hierop inlever door de chin ups.

One arm machine row
1x10x10 kg
1x10x12,5 kg
1x10x16 kg

Deadlift Ik moest en zou een PR zetten. En dat is me gelukt! :D
1x5x20 kg alleen barbell, techniek pakken
1x10x45 kg
1x10x50 kg
1x8x55 kg Yesss!! wel maar 8 reps.. 8ste was echt zwaar... :o ... daarna wel enorm volle onderarmen :o en een compliment dat ik wel veel gewicht pakte voor mijn ehm...postuur. :D

biceps hoger lukte niet. teveel last van mijn onderarmen. :(
DB biceps curl (staand, om en om)
3x10x6 kg

EZ bar biceps curls
3x10x 15 kg ging beter dan vorige week.

cable curl korte pauze)
1x8x7,5 kg
1x8x10 kg
1x7x12,5 kg weer 1 rep meer dan vorige week --> en toen was het echt op... :o

Abs
Lying leg raises
3x20
v-crunch
1x53,1x40,1x50

en toen was het op....

Morgen dus borst en triceps ipv woensdag. want donderdag benen en schouders en vrijdag lekker lang weekend weg. Zal mij benieuwen hoe het morgen gaat.... nog nooit 2 dagen achtereen getraind. :o

Gefeliciteerd, maar je moet niet zoveel reps doen op een DL. Als je sterker wil worden moet dat volume omlaag.
Als jij 8 met 55 kan, dan kan je er 3 ook wel met 65.
Gewoon 5 x 5 of 3 x 5 doen, daar word je sterker van.

• #1.024
Gefeliciteerd, maar je moet niet zoveel reps doen op een DL. Als je sterker wil worden moet dat volume omlaag.
Als jij 8 met 55 kan, dan kan je er 3 ook wel met 65.
Gewoon 5 x 5 of 3 x 5 doen, daar word je sterker van.
Thanks.
Ik hou me aan mijn trainingsschema. Dit is zo voor me opgesteld. Dus ik doe wat ik zou moeten doen. :o

Thanks.
Ik hou me aan mijn trainingsschema. Dit is zo voor me opgesteld. Dus ik doe wat ik zou moeten doen. :o

Tja. Dan is het een bijzonder schema. Ik kan geen enkel zinnig argument bedenken voor zoveel reps.
Op een zeker gewicht is het zelfs ronduit gevaarlijk.

Je kunt best meer sets doen, met weinig reps, maar deze indeling is niet zinnig. Misschien kan Ron er iets over zeggen, want ik ben dan wel benieuwd naar het argument om dit zo te doen.

Minder reps is idd goed om sterker te worden. En ook om te groeien. Misschien idee om te overleggen en wat aan te passen?
je hoeft niet perse 4x10 aanhouden zoals op biceps bijv. Je kunt dan bijv 6x8kg miss 4x9kg etc.
Gaat t makkelijk pak je dus iets hoger.

Maar doen wat jij goed vind voelen. Begeleiding prima en je hebt goede maar zelf wat ideeën of ergens anders over denken mag ook. Je hoeft niet alles opvolgen;)

• #1.027
Ik doe het nu gewoon zo dat als er staat 10 reps en ik denk dat ik een max op 8 reps kan halen ga ik ervoor. Ook als ik dus 10 reps zou moeten volgens schema. Ik hou nu gewoon in principe 10 x aan en 8x als minimum aan om te maxen. Maar ik heb vertrouwen in Ron dat hij weet wat hij doet.
Dit schema is overigens voor 6 weken. Dit is al week 5. Daarna zal het weer veranderen.

Dit schema is niet enkel om sterker te worden. Bodybuilding is geen powerliften. Waar het om gaat is spiervermoeidheid.
Andere methoden komen met de tijd. PR's zjn leuk om je groei te zien, maar het gaat op massa en niet om kracht.
Met kracht bouw je meer massa, maar is niet uitputtend.

Marina top training. En een andere methoden geeft straks groei in je biceps training, no worrie's.

• #1.029
Dit schema is niet enkel om sterker te worden. Bodybuilding is geen powerliften. Waar het om gaat is spiervermoeidheid.
Andere methoden komen met de tijd. PR's zjn leuk om je groei te zien, maar het gaat op massa en niet om kracht.

Marina top training. En een andere methoden geeft straks groei in je biceps training, no worrie's.
Achter alles zit een reden... Ik heb volste vertrouwen in je. :)

Dank je. Training voelde gewoon lekker en goed! ik zal zien wat het vervolg voor me in petto heeft! ;)

Meer kracht is meer massa, wat is er mis met meer massa vanuit bb oogpunt? Ik begrijp dat je vanuit bb reps kijkt, maar ik ken ook geen bb-ers die zoveel reps op een DL draaien. Simpelweg omdat het nutteloos en zelfs een beetje gevaarlijk is.
De deadlift rekruteert nogal wat spiergroepen en is een enorme belasting voor je CNS, het laatste wat je wil is die uitputten.
Ik begrijp dat het verwarrend is vanuit een bb-ideologie, maar van de grote 3, is de deadlift de enige die je niet op hoog volume kan draaien. Daar waar je dat met squats en bench veel beter voor elkaar krijgt, simeplweg omdat de compressie heel anders is.
Het is onzinnig voor spierkracht, een enorme belasting voor je onderrug en ruggewervels, het belemmert de rom en je onderrug is de laatste plek die je met die frequentie wilt belasten.
Als het om hypertrofie te doen is, dan zijn er legio oefeningen voor de rug die veel minder belastend en risicovol zijn.

Met deze reprange zou ze altijd op licht tot medium gewicht moeten blijven om het veilig te kunnen doen, wat is daar het nut van?
Spiervermoeidheid is een onzinnige reden, je belast meer dan alleen spieren bij een deadlift, dat is nu net het hele punt.

lekker getraind Marina
Luister naar je zelf (wat je lichaam je verteld) of luister naar 1 (goede) kapitein... anders wordt het de costa Concordia
Je weet wat ik bedoel:)

Sjors je mening waardeer ik. En niet alles is zomaar, maar ga dat ook niet allemaal uiteenzetten.
De volgende keer is het anders. En omdat niet zoveel bb'ers high reps doen wil het niet zeggen dat zij het bij het juiste eind hebben.
Ik ben van mening dat je alles moet onderzoeken en ervaren. En zoals ik jou mening waardeer ga ik ervan uit dat jij dat met die van mij doet.

Stukje bijgelezen maar zag je ondanks schouderklachtjes toch flink vooruit bent gegaan :D

• #1.034
@Sjors,
Gezien mijn ervaring met BB nog erg klein is ga ik deze discussie even uit de weg en volg ik hem wel. Hoop niet dat je dat erg vind. Ik heb vertrouwen in wat Ron voor me doet. En ik zal zien hoe het voor mij gaat werken. :)

@Grosje
Ik luister zeker naar mijn lichaam. Ik weet wanneer ik niet meer kan in gewicht en reps. En dan stop ik ook. Daarom ook dat ik soms bijvoorbeeld 6 reps op hoger gewicht red en er dan nog een paar op lager gewicht bijpak. Ik doe wat ik kan. Ik volg mijn voedingschema en trainingsschema zoals ze zijn en zal zien wat het brengt. Ik heb er vertrouwen in. :)

---------- Post toegevoegd 30 September 2013 om 22:34 ----------

Stukje bijgelezen maar zag je ondanks schouderklachtjes toch flink vooruit bent gegaan :D
Yep... het gaat vooruit en nog elke week een stapje verder! :)

Weet je al wat voor schema je gaat volgen als deze 6e week voorbij is? :)

Zou eens met Ron overleggen om bij je schema switch te gaan experimenteren op de DL herhalingen wat voor jou het beste is ;) Desnoods pak je er 6 ipv 3, om het rustig te verlagen in reps, maar dat moet je geheel zelf weten natuurlijk (één training 5 of 6 reps proberen kan geen kwaad toch om even te kijken hoe het voelt?). Heb hierboven al gezien dat je niet over te halen bent, dus ik ga het ook zeker niet proberen, alhoewel ik de mening van Sjors wel deel hier. Maar goed, elk verhaal heeft 2 kanten hé ;) Mijn mening is dat proberen geen kwaad kan in ieder geval, ook al twijfel ik niet aan Ron!

Benieuwd naar morgen! :)

Sjors je mening waardeer ik. En niet alles is zomaar, maar ga dat ook niet allemaal uiteenzetten.
De volgende keer is het anders. En omdat niet zoveel bb'ers high reps doen wil het niet zeggen dat zij het bij het juiste eind hebben.
Ik ben van mening dat je alles moet onderzoeken en ervaren. En zoals ik jou mening waardeer ga ik ervan uit dat jij dat met die van mij doet. ��

Ben ik helemaal met je eens. Ik bedoelde het ook geenszins als commentaar op jouw kunde, maar was benieuwd naar de motivatie.
Daarbij wil ik natuurlijk niet dat Marina haar rug sloopt ^_^

Bij deze gewichten zal het wel loslopen, maar ik zou voor de toekomst rekening houden met de lading en de effectiviteit van de oefening. De deadlift is nu eenmaal een geval apart.

Ben ik helemaal met je eens. Ik bedoelde het ook geenszins als commentaar op jouw kunde, maar was benieuwd naar de motivatie.
Daarbij wil ik natuurlijk niet dat Marina haar rug sloopt ^_^

Bij deze gewichten zal het wel loslopen, maar ik zou voor de toekomst rekening houden met de lading en de effectiviteit van de oefening. De deadlift is nu eenmaal een geval apart.

Thanks non taken. En het is geensinds de bedoeling te slopen, sterker nog het moet opbouwen zijn.
Basis daarin is rekening houden met je eigen lijf. ;)

• #1.038
Weet je al wat voor schema je gaat volgen als deze 6e week voorbij is? :)

Zou eens met Ron overleggen om bij je schema switch te gaan experimenteren op de DL herhalingen wat voor jou het beste is ;) Desnoods pak je er 6 ipv 3, om het rustig te verlagen in reps, maar dat moet je geheel zelf weten natuurlijk (één training 5 of 6 reps proberen kan geen kwaad toch om even te kijken hoe het voelt?). Heb hierboven al gezien dat je niet over te halen bent, dus ik ga het ook zeker niet proberen, alhoewel ik de mening van Sjors wel deel hier. Maar goed, elk verhaal heeft 2 kanten hé ;) Mijn mening is dat proberen geen kwaad kan in ieder geval, ook al twijfel ik niet aan Ron!

Benieuwd naar morgen! :)
Nope... maar ik zal hem deze week waarschijnlijk al krijgen zodat ik nog vragen kan stellen aangaande oefeningen en dingen door kan nemen. Ik ben benieuwd. :)

Het is niet dat ik niet over te halen ben om dingen anders te doen. Mara het is wel gewoon zo als je een schema krijgt qua voeding en trainen dat je het wel wat aan moet houden om te zien wat het effect is en dan kan Ron ook inschatten welke kant hij op moet gaan met alles. Dat lijkt me in ieder geval wel belangrijk. ;)

---------- Post toegevoegd 1 October 2013 om 10:54 ----------

Vanmorgen dus wegen.... was slechts 2 ons bij, zit nu op 50,5 kg, inmiddels dus wel 2 kg erbij... Maar gezien een nogal stressige week met veel overwerk en dagen van 10-11 uur... valt het nog mee dat er wat bij is. Voor mij mag het op zich wel sneller gaan... Maar ja.. je lijf moet wel willen/kunnen...
Ik ga dus gewoon door. En over 1,5-2 weken een nieuw trainingsschema.:) ben benieuwd.

Laatst bewerkt:
Het stijgt nog steeds ondanks dat je ook nog eens hard traint (en cal verbrand - meer spier meer cal verbranding) en dat je een stressige week had
Niet slecht dan toch?

Nope... maar ik zal hem deze week waarschijnlijk al krijgen zodat ik nog vragen kan stellen aangaande oefeningen en dingen door kan nemen. Ik ben benieuwd. :)

Het is niet dat ik niet over te halen ben om dingen anders te doen. Mara het is wel gewoon zo als je een schema krijgt qua voeding en trainen dat je het wel wat aan moet houden om te zien wat het effect is en dan kan Ron ook inschatten welke kant hij op moet gaan met alles. Dat lijkt me in ieder geval wel belangrijk. ;)

---------- Post toegevoegd 1 October 2013 om 10:54 ----------

Vanmorgen dus wegen.... was slechts 2 ons bij, zit nu op 50,5 kg, inmiddels dus wel 2 kg erbij... Maar gezien een nogal stressige week met veel overwerk en dagen van 10-11 uur... valt het nog mee dat er wat bij is. Voor mij mag het op zich wel sneller gaan... Maar ja.. je lijf moet wel willen/kunnen...
Ik ga dus gewoon door. En over 1,5-2 weken een nieuw trainingsschema.:) ben benieuwd.

Dat zeker weten Marina, maar daarom zei ik ook; bij je nieuwe schema wat nieuws proberen om de effecten te bekijken, maar dat gebeurt sowieso wel, anders was het geen nieuw schema :o
En of je nou 3 of 8 reps maakt, groeien doe je toch wel, dus dat komt helemaal goed!

2 ons is zo slecht nog niet, is dat in 2 weken of 1 maand? Is natuurlijk ook lastig in schatten, vooral als je hebt moeten overwerken en dergelijke ;)

Terug
Naar boven