AndroidHealthClinic

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.041
Het stijgt nog steeds ondanks dat je ook nog eens hard traint (en cal verbrand - meer spier meer cal verbranding) en dat je een stressige week had
Niet slecht dan toch?
Ja, dat klopt. het gaat gewoon wel omhoog en dat is al heel wat. Stress gaat wel wat door vandaag helaas.. beetje escalatie op werk... niet echt fijn en dat hakt er wel in. ben bek af...
Maar goed ik ben op zich niet ontevreden... je hoopt op meer maar gezien alles... oke. Ik ben gewoon blij dat het erbij zit! :)

---------- Post toegevoegd 1 October 2013 om 21:03 ----------

Dat zeker weten Marina, maar daarom zei ik ook; bij je nieuwe schema wat nieuws proberen om de effecten te bekijken, maar dat gebeurt sowieso wel, anders was het geen nieuw schema :o
En of je nou 3 of 8 reps maakt, groeien doe je toch wel, dus dat komt helemaal goed!

2 ons is zo slecht nog niet, is dat in 2 weken of 1 maand? Is natuurlijk ook lastig in schatten, vooral als je hebt moeten overwerken en dergelijke ;)
Met het nieuwe schema zal ik zien. Er zal vast wel genoeg veranderen. Maar daar kom ik vanzelf achter. :)
en ja.. qua reps.. of qua gewicht... ik merk ook wel dat als ik gewoon mijn max van dat moment pak in een training dat het ook werkt. maar het is helemaal gaaf als je echt een paar toppers eruit kan slaan! :D

De 2 ons was in 2 weken. Het was vorige week gewoon erg hectisch... en er zat wat meer stress bij helaas wat vandaag dus escaleerde... dus beetje pokkemiddag gehad.. en dat heeft wel effect gehad op mijn energie merk ik. :(

• #1.042
Vandaag ging gewoon echt slecht voor mijn gevoel. Ik weet nu in ieder geval dat een borst+ triceps training dircet een dag na rug + biceps bij mij niet werkt qua PR zetten. Mijn armen waren met de eerst set BP al vol.. en ik faalde gewoon compleet op mijn armen. Niet mijn borst... baalde daar echt giga van. Dus geen PR in gewicht en zelfs een paar reps minder.. dus totale fail op mijn armen. :(

Maar ik heb me herpakt want ik weet waar het aan ligt dus vollebak verder en meteen daarna de low cable cross over wel hoger kunnen pakken :D dus toen kwam mijn gevoel weer een beetje terug. Dip had ook wel ermee te maken dat op het werk het even klote ging.. wat ook mijn energie een beetje weggetrokken heeft...Maar goed. Verder niet echt gewichten kunnen verhogen maar wel een paar PR op reps kunnen zetten.

Ik weet in ieder geval dat ik gewoon echt die rustdag nodig heb tussen een rug en borst training. Dus ook weer wat geleerd. En zolang ik op een training mijn max geef zal ik er ook van groeien!
Volgende week wordt ook een aangepaste week maar ik ga het dan anders doen. Tussen rug/biceps en borst/triceps een rust dag en dan Borst/triceps en benen/schouders een keer achter elkaar plakken dus dan train in di-do-vrij.

Training woensdag (AS sport)

incline bench press complete fail op armen... zaten al na 1 set vol...
1x8x22,5 kg
1x8x27,5 kg (met spotter bij laatste rep)
1x5x30 kg fail... :(

low cable cross over
1x10x 22,5 kg aan beide zijden
1x10x 30 kg aan beide zijden
1x10x 32,5 kg

incline DB fly
1x10x6 kg
1x10x7 kg
1x10x8 kg

machine chest press hammergrip
1x10x30 kg
1x10x35 kg
1x9x37,5 kg PR op reps.. meer gewicht lukte niet..

Bench dips (zo diep mogelijk door en armen verder dan parrallel)
3x10xBW brandende triceps. :o

Triceps rope push down
1x10x10 kg
1x10x11 kg
1x9x12,5 kg PR op reps

Triceps straight bar pushdown(snel met korte pauze)
1x10x12,5 kg
1x10x15 kg
1x6x17,5 kg --> echt trillende armen met laatste rep om beneden te komen. :o

en nog even wat abs.
lying leg raises
3x20
v crunch
1x50
1x45
1x40

Op zich voelde ik me na het trainen best weer goed. Ik weet de reden dat ik niet kon maxen... Heb ervan geleerd. :o rustdag is belangrijk voor mijn herstel.

Mooie training Marina en fijn ook dat je gewicht weer omhoog is gegaan, ondanks dat t in kleine stapjes gaat:)

Training woensdag?
Heb ik een dag over geslagen? :)
Ziet er goed uit, elke dag knallen dat gaat gewoon niet altijd.... Gewoon bezig zijn en dan maar iets minder gewicht.
Gaat er om dat je de spieren voelt ;)

Je hoeft niet elke keer prs zetten! Gaat om dat je het max eruit haalt met trainen. Als dat het is , prima toch!

Toch nog genoeg PR's van wat ik zie hoor! ;)
Goede training!

• #1.047
Mooie training Marina en fijn ook dat je gewicht weer omhoog is gegaan, ondanks dat t in kleine stapjes gaat:)
Dank je Suus. Ik ben gewoon al blij dat mijn gewicht tot nog toe blijvend omhoog gaat. Het mag langzaam gaan. maar voor het eerst in lange tijd dat er weer wat bijkomt. :)

---------- Post toegevoegd 2 October 2013 om 17:58 ----------

Training woensdag?
Heb ik een dag over geslagen? :)
Ziet er goed uit, elke dag knallen dat gaat gewoon niet altijd.... Gewoon bezig zijn en dan maar iets minder gewicht.
Gaat er om dat je de spieren voelt ;)
Yep... staat in de tekst. Ben vrijdag tot en met maandag een lang weekend weg.. dus moest mijn 3 trainingen over ma-di-wo-do verdelen. Dus had nu ma-di-do gekozen. Maar volgende week moet ik het dus ook aanpassen.. maar dan wordt het dus di-do-vrij zodat ik rust heb tussen rug en borst.
Dus jij hebt geen dag overgeslagen. Ik ben gewoon een dag eerder. :D Maar 2 dagen achtereen is voor mij te zwaar. Kan dan niet maxen... dus heb gedaan wat ik kon en ben er nog best tevreden over. Ik voel mijn borst goed genoeg vandaag. :o

---------- Post toegevoegd 2 October 2013 om 17:59 ----------

Je hoeft niet elke keer prs zetten! Gaat om dat je het max eruit haalt met trainen. Als dat het is , prima toch!
I know. :o maar je wil zo graag he... Maar ik heb mijn max gegeven en mijn spieren zijn voelbaar vandaag. :D dus het is goed!

---------- Post toegevoegd 2 October 2013 om 17:59 ----------

Toch nog genoeg PR's van wat ik zie hoor! ;)
Goede training!
Dank je. :)
Maar ja.. je wil altijd meer he! :rolleyes:

Morgen maar eens beentjes slopen.. voordat we vrijdag ochtend lekker 4 dagen weggaan. :D

Wat zal het worden, front of back squats?! Ik gok op back squats :)

• #1.049
Wat zal het worden, front of back squats?! Ik gok op back squats :)
Nou.. het is toch front squat geworden. En nu wel 8 reps gered.. wel met moeite maar het is gelukt! :D

Lekker daggie gewerkt. Vandaag qua beweging en rennen en vliegen even rustig. Maar des te drukker met veel dingen regelen oor volgende week omdat ik nu 4 dagen weg ben.
Dus vandaag training van vrijdag. Benen en schouders en het ging super lekker! Had meer dan zat energie en op al mijn oefeningen wel vooruit gegaan. Hetzij op gewicht, hetzij op reps. :D
Front squat nu 8 reps gered op 35 kg! wel moeizaam maar PR is binnen! Ook legpress gaat lekker!
al met al mijn hele training was gewoon goed voor mijn gevoel.

En nu 4 dagen weg. Morgenochtend vroeg gaan we weg. Lekker 4 dagen in een hotelletje samen en genieten (en een beetje cheaten. :rolleyes:). Zin in! zal alleen wel mijn trainen missen. :(... maar goed des te meer energie om dinsdag weer te knallen!

Training benen + schouders (AS sport)
benen
front squat
8x20 kg
8x30 kg
8x35 kg Barbell gleed weg erg weg en heb dus een flinke plek op 1 arm. Maar gelukt!

legpress schouder breed Ging super! :D
1x10x110 kg
1x10x120 kg
1x11x122,5 kg en ging super! Rep 9 lukte even niet..lichte cheat... daarna even 10 sec rust en nog 2 gepakt.

leg extension
1x10x36 kg
1x10x40 kg
1x10x46 kg burn baby!!! :D

lunges (3x10 per been met DB ver uitstappen.)alle sets 1 kg hoger gepakt. Zat energie! :D
1x10x5 kg
1x10x6 kg
1x10x7 kg

seated calf raises
1x15x25 kg
1x17x27,5 kg
1x15x32,5 kg (oef... en dan eraf stappen. :o)

schouders
MP (zittend)
1x10x15 kg
1x10x17,5 kg
8x20 kg Vorige week maar 5... maar laatste 2 wel tergend langzaam.:o

staand side raises
1x10x3 kg
1x8x4 kg
1x10x4 kg Laatste rep wel slordig... :o dit keer 2 sets op 4 kg! dus toch wat vooruit!

staand front raises
2x10x3 kg
1x10x4 kg Vorige week maar 7 reps ivm knak in schouder. Nu wel 10 maar ging moeizaam...

Abs
leg raises
3x20

v-cruches
1x50
2x40

planks gingen niet.. gisteren mijn grote teennagel (die al niet lekker voelde) per ongeluk met sok uittrekken er volledig afgetrokken... dus loop nu wat moeilijk.. dus kon niet echt op mijn tenen leunen ook. :(

Zo... en nu tas pakken en morgen weg. :D

90% van de training PR's?! :eek:
Weekendje weg heb je nu wel verdiend! ;) Lekker bezig hoor! Geen wonder dat je maar 2 ons aankomt, met dit soort trainingen verbrand je genoeg :P

• #1.051
90% van de training PR's?! :eek:
Weekendje weg heb je nu wel verdiend! ;) Lekker bezig hoor! Geen wonder dat je maar 2 ons aankomt, met dit soort trainingen verbrand je genoeg :P
Hahahah.. nou ja.. het zijn wel pr's ... maar je moet het wel zien dat ik best vaak maar 1 of 2,5 kg verhoog ;) Dus het is niet extreem. Maar het ging vandaag wel opvallend lekker met een berg aan energie.
En ja.. verbranden doe ik ook wel wat ja.. maar komt goed. Allez... we gaan genieten van het bourgondische leven bij onze zuiderburen! :D

Sonja ik heb kalk voor je om het wegglijden tegen te gaan. Dus roep maar.
Je training ziet er goed uit. Nu lekker even genieten en doe dat dan ook.
Niet te krampachtig blijven vasthouden wat wel of niet goed is. Enjoy en de rest komt straks wel weer.
Macros in de gaten houden en had ik al gezegd te gaan genieten.

• #1.053
Het probleem is dat hij van mijn armen afglijdt... weet niet of kalk zal helpen.. heb er een handdoek tussen..
Dank je. :) training voelde ook goed! En ik ga inderdaad lekker genieten. Ik zal het wat losser laten allemaal.
Met de macro's in mijn achterhoofd. ;)
Gut... volgens mij al zeker een flink aantal keren. :o en ik zal het doen hoor! :D

Geniet van je weekend weg je hebt t meer dan verdiend!
Mooie training weer!

goed getraind zeg!! Heel veel plezier op je weekendje weg :)

• #1.056
  • #1.057
We zijn weer terug. Heb super genoten en veel gezien en gedaan.. vooral veel gewandeld. Heb het trainen echt wel gemist! Morgen mag ik weer. :D

Eten ging alleen niet denderend. Had geen rijst mee. Dacht het wel op andere manieren op te lossen en weer eens brood te gaan proberen. Met gevolg eerste dag meteen giga buikpijn.. dus brood maar weer gelaten. Er was alleen weinig aan alternatief. Met gevolg dat ik gewoon veel eiwit en vet heb gegeten en té weinig aan KH wat volgens mij ook de oorzaak was dat ik steeds heel snel moe was en nu nog moe ben :( Dus daar baal ik wel van. In ieder geval van geleerd. Volgende keer braaf porties rijst meenemen.

Ben alleen wel bang dat dit erin zal hakken op mijn training morgen:( al hoop ik van niet. Net dus braaf weer mijn maaltijden klaar gemaakt voor morgen en hopelijk lekker knallen! Of in ieder geval alles geven wat ik heb! :D
Wel balen dat mijn mannetje nog vrij heeft. Het is 8 oktober.. Alkmaars ontzet... en gewoonlijk ben ik ook vrij. Maar kan niet ivm werk. :mad:

Leuk hé zo'n weekend weg:o

• #1.059
Yep.. dat wel maar... ik mis het wel allemaal... :o

---------- Post toegevoegd 8 October 2013 om 17:06 ----------

Heb wat weinig tijd nu... want oh jee... ben net 4 dagen weggeweest en onverwachts vanaaf weer uit eten. :o

Vandaag weer aan het werk. Was enorm druk en wordt het deze week ook. had ook wel verwacht dat het weekend toch wel in mijn training zou hakken gezien hoe het is gegaan met eten en moe zijn. Maar het ging zalig! Heb eindelijk met zeeer veel moeite de 5x5 chin ups gehaald! :D en PR op DL met 57,5 kg. Toch weer 2,5 kg hoger! Met biceps alleen geen verhogingen.. alleen op reps.. mijn armen zitten na die DL gewoon nog te vol :( Maar al met al een lekkere training!

en nu maar weer uit eten. :rolleyes:

Training AS sport
Rug
chin ups (met opstap hoog begonnen en dan uitzakken tot gestrekte armen en optrekken)
5x5 BW :D YESSSSS wel laatste rep zeer traag... maar gelukt!

wide grip pull down
1x10x30 kg
1x8x35 kg
1x8x37,5 kg Blijf merken dat ik hierop inlever door de chin ups. Dus geen verhoging. :(

One arm machine row
1x10x10 kg
1x10x12 kg
1x10x17 kg

Deadlift Ik moest en zou een PR zetten. En dat is me gelukt!
1x5x20 kg alleen barbell, techniek pakken
1x10x50 kg
1x8x55 kg (dit was vorige week mijn PR)
1x6x57,5 kg Yesss!! wel maar 6 reps.. Maar toch gelukt! :D

biceps hoger lukte niet. teveel last van mijn onderarmen. :(
DB biceps curl (staand, om en om)
3x10x6 kg

EZ bar biceps curls
3x10x 15 kg ging beter dan vorige week.

cable curl korte pauze)
1x8x7,5 kg
1x8x10 kg
1x8x12,5 kg weer 1 rep meer dan vorige week --> en toen was het echt op... :o

Abs
Lying leg raises
3x20
v-crunch
1x50,1x40,1x35 en toen echt op.

Snel naar huis.. wat eten en nu eerst borrelen en dan uit eten. :)

Laatst bewerkt:
Mooie training Marina. En volle onderarmen komt door de DL. Is niet erg, je biceps training lijd er niet onder hoor.
Hoewel je anders zou denken. Alles komt goed.

Terug
Naar boven