AndroidHealthClinic

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.081
Nou spierpijn was vanmorgen wel weg hoor. :D dus tijd om te knallen met mijn nieuwe schema.
Helaas wel tevoren een erg lange dag op werk maar ook meteen een goeie dag. Goed gesprek gehad op werk en een vriend van me die ik had voorgesteld om te solliciteren is aangenomen! Dus ik ging echt vrolijk weg en kon lekker knallen met een van tevoren lekker gevoel. :)

Was wel even wennen met een nieuw schema. Wat nieuwe oefeningen dus eerst wat geprobeerd met lichtere gewichten om de techniek goed onder de knie te krijgen. Dan kan ik daarna lekker opvoeren. Het voelde allemaal goed en lekker. Merkte alleen gek genoeg dat ik aan het eind van de training lang zo moe niet was als anders. Zat dan echt te twijfelen of ik het goed had gedaan. :o nou ja.. volgende week gewoon wat gewicht erbij knallen en dan zien. Ik moest toch eerst zeker weten dat ik de oefeningen goed deed.
Maar al met al een lekker gevoel aan over en nadien goed honger! :D

genoeg geluld.. training.

Ik ga vanaf nu ook anders loggen. in overleg met Ron (mijn pt) zal ik het gewoon bij oefeningen en gewichten houden. De rest is een beetje het geheim van de smid he! ;)

Training maandag (AS sport)

incline bench press
25 kg Ben begonnen op 25 kg omdat ik 27,5 net aan 1x8 haal. Maar kan volgens mij volgende keer hoger!

incline DB fly zin om te pieken! :D
6-7-8 kg en toch ook even de 9 kg gepakt! vorig keer lukte dat geen heel set. nu wel! :D

machine chest press
35-37 kg was wel zwaar die laatste set.:o

*** en hier moest ik wachten op de smith... :mad: en heb een hekel aan wachten maar wilde dat toch even doen om de volgorde van mijn nieuwe schema aan te houden.. dus.. ja.. dan maar even wat abs gepakt. :rolleyes:
lying leg raises
3x20
v crunch
3 sets tot falen
*** en toen was hij pas klaar... pffffff

schouder press (bij gebrek aan schouder press machine :( in de smith gedaan)
alleen stang- stang + 2,5 kg (staat wel heel lullig.. dat lage gewicht.... maar ja ik moet ergens beginnen. :o)

seated side raise
3-4 kg

cable upright row
10-12,5-15 kg

dips of Bench dips (zo diep mogelijk door en armen verder dan parallel)
2x dip BW... dat lukte me dus echt niet verder.. :( dus over op bench dippen)
sets verder afgemaakt met bench dips BW --> kan volgende keer met gewicht!
1x dip BW
Ik denk dat ik met dippen elke keer ga starten met normale dips en bij falen overga op bench dips. Ik ga ervan uit dat ik net als de chin-ups dan steeds wat verder kom. :)

Triceps straight bar push down
12,5 - 15 kg In mijn vorige schema ben ik nooit boven 12,5 uitgekomen. :D

Triceps straight bar pushdownreverse grip. Dat voelt heel vreemd... maar brandde wel goed in mijn triceps.
10-12,5 kg... alleen de 12,5 haalde ik de set niet vol.. dus afgemaakt met 10 kg

en toen zaten mijn triceps echt zo vol dat aankleden lastig was. :o

Laatst bewerkt:
  • #1.082
Vandaag tweede dag van mijn nieuwe schema. Rug + biceps + buik. Weer wat nieuwe oefeningen. Dus eerst wat lichter gewicht gepakt om de techniek wat onder de knie te krijgen. Volgende week kan ik het gewicht dan meteen opvoeren. Het ging lekker! Goed gevoel en toen ik biceps trainde zag ik behalve de ader op mijn arm ook een ader op mijn rechterschouder. :D
Met aankleden voelde ik ook gewoon dat mijn shirt strakker zat op mijn biceps. Echt leuk dat te voelen. Zat in ieder geval lekker vol! :D

Training woensdag (AS sport)

Wide grip pull down
35 kg lekker knijpen met die lats :D

reverse grip pull down smal
35-37,5-40 kg Voelde het gewoon branden!

one arm machine row
10-12,5-15 kg ging lekker.

BOR barbell
20 kg voor het eerst.. setje teveel was de tel kwijt. :D kan echt zwaarder! zit te denken per 5 kg omhoog te gaan hiermee.

en hier moest ik wachten op de EZ-bar .... dus ja... wilde wel het schema aanhouden.. dan maar effe buik gepakt. :rolleyes:
lying leg raises
3x25

EZ-bar biceps curl
15 kg (ervan uitgaande dat de bar 10 kg was) Nice. Aders op bovenarmen en opeens ook op mijn rechterschouder. :eek:

DB curl (met indraaien)
6 kg

concentration curl staand steunend op leuning bankje
4-5 kg voelt heel raar/onwennig die houding. moet even checken of ik wel goed sta.... heb twijfels :o

v-crunch tot falen
70-32-31 (20 sec rust tussendoor... geen zin om te wachten. :o)

Nog even geprobeerd hanging leg raises 5x. Gaat makkelijk. ik hou het niet vol omdat ik last krijg van mijn armen met het hangen.. :( buikje trekt het wel. Ik dacht misschien als variatie voor buikspier oefeningen.

voelde lekker! geen bek af gevoel maar wel lekkere volle armen. :D

Mooie training neergezet. Je armen kunnen nu iets meer hebben. Heowel die bor ze ook weer ites vermoeien voor je bicepstraining.
Als het hangen niet lang genoeg lukt overweeg dan straps te gebruiken.

Goed aangepakt die rug! ;)
Wanneer doe je de deadlifts?

• #1.085
Mooie training neergezet. Je armen kunnen nu iets meer hebben. Heowel die bor ze ook weer ites vermoeien voor je bicepstraining.
Als het hangen niet lang genoeg lukt overweeg dan straps te gebruiken.
Dank je. het voelde goed. :) Is nog wel even zoeken met de nieuwe oefeningen. Bor was nu nog licht. Kan echt wel zwaarder. maar wilde eerst zeker weten ed techniek goed doen. En had even lekker de ruimte bij het squatrek. Daar heb je nl een spiegel van voren en opzij. dan kan je het goed zien.
Met het hangen heb ik last van mijn schouders. :( Handen houden het wel.....

---------- Post toegevoegd 16 October 2013 om 21:40 ----------

Goed aangepakt die rug! ;)
Wanneer doe je de deadlifts?
Dank je. en dit was niet op volle kracht. Dit was eerst nog verkennen zeg maar. :D
DL zat in mijn vorige schema. Deze zit het niet in. Misschien over 6 weken weer. Maar dat merk ik dan wel. ;)

• #1.086
Nou.. here goes!!!!! Moest nog even werken van 6:00-10:00... en dan... LEG DAY!!! Met een nieuw schema! en I love it! Maar.....
11jb403.jpg

Moet zo nog even zien hoe ik de trap opkom... moet straks effe snel douchen en dan naar de crematie van mijn oom. Daar is het ook nog 15 min lopen.. oeffff..... zal wat worden. :o

Training vrijdag (AS sport)

squats voor het eerst. voelt nog erg onwennig en braaf zoals opgedragen geen kussentje. gewoon hoppa stang in de nek. :D ging wel aardig voor een eerste keer
eerste even los met stang (20 kg)voor techniek dan werksets op 30 kg

leg extension
35 kg Voelde het gewoon branden!

leg press small
100 kg ging lekker en laatste set zwaar en eraf stappen... hoe kreupel kan je zijn!! :D

liggende leg curl
5-7,5 kg en toen stond de voor en achterkant in vuur en vlam :eek: en dan is het nog niet klaar....

Lunges (ver uitstappen per been)
3-4 kg dat viel wel tegen na al het voorgaande... :o alles achter elkaar zonder pauze en was compleet buiten adem daarna...

seated calf raises
15-20-25 kg dat eraf stappen is echt een ramp. hahahaha

staand calf raises
40-50 kg aaaahhhh nog even door!! en gelukt!!

lying leg raises tot falen
31, 32, 28, 21, 35 zweet liep van me af...

en toen nog even wat geprobeerd. v-crunch op bankje. Ik hou mezelf dan vast in evenwicht en dan uitstrekken en terug. Zoals dit maar dan op een bankje
http://www.youtube.com/watch?v=F1PCW2xubGo
v-crunch
3x10 met 10 sec rust ertussen

en toen was ik echt af. Mezelf omhoog gesleept de trap op om me om te kleden.....dat wordt lachen morgen. :D

Huh, squats zijn toch niet voor het eerst? :o
Rough lady hoor, zonder kussentje :D Goede beentreen!

• #1.088
Huh, squats zijn toch niet voor het eerst? :o
Rough lady hoor, zonder kussentje :D Goede beentreen!
Front squat voelt heel anders dan gewone squats. Balans ligt voor mijn gevoel ook anders. Dus moet er wel aan wennen.
Hahahaha... gewoon ervoor gaan. Ik moet zeggen dat ik er geen last van had. Maar dat zal wel komen als ik het gewicht omhoog gooi. ;)
Thanks. :)

Goed gewerkt Marina. Prima hoor. Lekker die beentjes verzuren en de glutes niet te vergeten.

Ziet er goed uit marina!!! krijg nu meer zin in mijn eigen training straks:p
Gewone squats en front is idd heel anders, je kunt ze ook samenvoegen in een training of afwisselen. Maar dat gebeurd ook wel met de diverse schemas die je krijgt. Heel veel succes:)

• #1.091
Goed gewerkt Marina. Prima hoor. Lekker die beentjes verzuren en de glutes niet te vergeten.
Dank je. :) en ja die beentjes zijn me nog steeds dankbaar. :o
Zou het zo 2x per week willen voelen hoor! :D

---------- Post toegevoegd 19 October 2013 om 00:35 ----------

Ziet er goed uit marina!!! krijg nu meer zin in mijn eigen training straks:p
Gewone squats en front is idd heel anders, je kunt ze ook samenvoegen in een training of afwisselen. Maar dat gebeurd ook wel met de diverse schemas die je krijgt. Heel veel succes:)
Dank je. En die trainingen van jou zullen vast snel volgen.. maar vast met hoger gewicht he! ;)
Gewoon en front zijn heel anders. Vorige schema was front. Nu gewoon.. en wat daarna komt geen idee. zie ik dan wel he! :D
Dit was pas week 1!

Lekker hoor hoe je nu alles doet
Trainingen gaan goed, discipline en doorzettingsvermogen heb je... dat gaat alleen maar beter worden in de toekomst
Petje af hoor

• #1.093
Lekker hoor hoe je nu alles doet
Trainingen gaan goed, discipline en doorzettingsvermogen heb je... dat gaat alleen maar beter worden in de toekomst
Petje af hoor
Dank je Gros! :)
en die toekomst?? Nou ik heb wel mijn droom en doel. Het zal alleen wel veel bloed zweet een tranen en dedication kosten om dat te gaan halen. Maar dat is wel waar ik heen wil werken!

En die spierpijn van gisteren.. oeffff..... trappen zijn niet leuk. Opstaan is al auwtch...:D
Maar stiekem vind ik het wel een lekker gevoel. :o

No pain No gain
Dat staat bij mij groot op mijn rug op 1 van mijn trainings shirt:D

Gaat erg goed hier, mooi dat je nieuwe schema je ook goed bevalt.
Ga zo door maar dat doe je toch wel :D

• #1.096
No pain No gain
Dat staat bij mij groot op mijn rug op 1 van mijn trainings shirt:D
Zo een shirt wil ik ook wel! :D Me like that feeling!

---------- Post toegevoegd 19 October 2013 om 13:10 ----------

Gaat erg goed hier, mooi dat je nieuwe schema je ook goed bevalt.
Ga zo door maar dat doe je toch wel :D
Dank je. Schema bevalt me prima. Nu al zin om te trainen maandag! Alleen even afwachten in hoeverre de verhuizing morgen beulen wordt... moet wel opletten dat het niet té erg mijn training gaat beinvloeden he!:p

Is er nog wat anders dan doorgaan dan? :rolleyes: bij mij niet hoor!

• #1.097
Nou vandaag was me het dagje wel.
Vorige week bloed laten prikken. Heb altijd al een veel te hoog cholesterol gehad... Tot chol. 7,9.
Dus 1 x per jaar moet ik altijd prikken. Dus vandaag uitslagen.. en ik had echt zoiets van zal mij benieuwen. Anders eten en 4 eieren per dag en behoorlijk veel meer vetten en kcal en uiteraard meer en harder trainen! en laatste weken ook meer slaap. Nou.. ik schrok me rot! Totaal cholesterol was gedaald naar 3,9!! :eek: Gewoon 4 punten omlaag en dat met 4 eitjes per dag! :D Verder was nu ook mijn LDL omlaag Die moet < 2,5 zijn en zat er altijd dik boven en was nu 2,3!
HDL moet >1 zijn en zat bij mij op 0,8... die is gestegen naar 1,3!! ik was echt met stomheid geslagen. De huisarts zei zelfs dat als iedereen het zo mooi had dat zij nog maar de helft van het werk had! hahaha.. echt super! Heb alleen een te hoge leverwaarde. Maar dan kon nog te maken hebben met de slaapmedicatie die ik heb. Dus over 4 weken opnieuw prikken. maar ik was zo blij met dat cholesterol! Het was al jaren veel te hoog! Nou ja.. dat maakte mijn dag wel even goed! :)

Dan na een lange dag werken gaan trainen. Ging lekker! Kreeg nog een compliment van iemand. Ik wachtte op de incline BP. Mocht ik meedoen.. maar ja.. ik en 50 kg drukken. :o... hahaha.. ik zei al dat trek ik niet. zo sterk ben ik niet. Zegt een brede kerel achter me.. maar jij bent wel sterk want je doet wel 5x5 chin ups :D ach ja.. sterk voor mijn postuur he ;) Maar toch leuk te horen! Hij zei dat ik die 50 kg ook nog wel een keer ga halen! Nou ik ga ervoor! :D
Verder ging het lekker! Het ging allemaal zwaar maar goed te doen. Alleen schouders ging echt K.. :( maar dat zal te maken hebben gehad met de verhuizing gisteren. 5 kasten en 2 zware terrariums de trap afgetild.. en ja.. ik onderaan. :rolleyes: daarna nog zooien met dozen etc.. dus op zich niet zo gek.
maar genoeg geklets.. :o Vet = PR

Training maandag (AS sport)

incline bench press
27,5 kg Haalde ik voorheen maar net 1x8... nu alle sets vol! 30 kg haalde ik er maar 3 voorheen. ik ga het toch volgende week proberen.

incline DB fly
7-8-9 kg

machine chest press
35-36-38,5 kg was wel zwaar die laatste set.:o

schouder press (geen schouder press machine dus smith) Hier merkte ik dus de verhuizing die erin gehakt had.. :(
Vorige week lege stang en paar sets met 2,5 kg erop.... kwam ik nu maar op 4 reps :mad:
kwam ik erachter dat ik 2,5 kg meer had dan vorige week. oke.. niet veel. maar net genoeg om het niet te redden na gisteren. :o
Uiteindelijk geworden:
4 reps stang + 5 kg daarna rest met stang + 2,5 kg (staat wel heel lullig.. dat lage gewicht.... maar ja ik moet ergens beginnen en toch P op reps. :o)

seated side raise
3-4 kg

cable upright row
10-15-16 kg

dips of Bench dips (zo diep mogelijk door en armen verder dan parallel)
2x dip BW... dat lukte me dus echt niet verder.. :( dus over op bench dippen)
sets verder afgemaakt met bench dips + 5 kg schijf --> kan volgende keer zwaarder!

Triceps straight bar push down
12,5 -13,5-16 kg

Triceps straight bar pushdownreverse grip.
10-11-12,5 kg... PR op reps bij 12,5 kg

abs, v-crunch op bankje
25x ,20x ,20x

Mooie training na een zwaar weekend. Goed hoor. En je kan niet altijd voluit gaan toch.
Mooie training evengoed.

Nette incline bp hoor. Je begint al aardige cijfers te krijgen voor zo'n licht vrouwtje:cool:

Flink wat PR's, je gaat goed vooruit! En dat na een verhuizing nog wel :cool:

Ga zo door :)

Terug
Naar boven