XXL Nutrition

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.163
Even wat verandering van plan. Volgende week cursus dus geen tijd om te trainen. Mag niet weg uit het hotel en er zitten avondprogramma's bij. Pfff.. en dat op 10 min van mijn huis. :mad: Maar goed.. wta moet moet.

Dus vanmorgen vroeg op, kon toch niet slapen, en meteen gaan trainen. Alvast mijn maandag training gepakt. Heb ik er in ieder geval vast 1! :D Was de eerste in de gym (8:15) maar al snel was het druk van ouderen en huisvrouwen op de cardio apparaten. dus krachthonk voor mij alleen. Althans.... het eerste half uur.

Maar het ging super lekker! Vorige week probeerde ik incline BP op 30 kg en na 4 reps complete faal en kreeg de barbell net aan op de laagste legger... :o... toen heb ik afgemaakt met 27,5 kg wat makkelijk ging. Nu gewoon alle sets op 30 kg gepakt! laatste rep net niet.. maar oke verder alles! :D en zonder spotter! Dit was me tot op vandaag nog niet gelukt. Voelde lekker!

Verder ook weer wat gewichten omhoog kunnen doen en nu met een lekker gevoel op de bank even eten en zo spullen pakken en naar de YBF om te zien hoe Ron het doet! Zijn foto's liegen er niet om in ieder geval!

Training zondag (ipv maandag)(AS sport)

incline bench press
30 kg slechts 1 rep niet gehaald.. :D eindelijk alleen op die 30 kg!

incline DB fly
7-8-9 kg

machine chest press
30-35-41 kg was wel zwaar die laatste set.:o

schouder press (geen schouder press machine dus smith)
stang + 5 kg

seated side raise
3-4 kg PR op sets met 4 kg!

cable upright row
10-15-18,5 kg

dips of Bench dips (zo diep mogelijk door en armen verder dan parallel)
bench dips + 15 kg schijf. Weer 5 kg meer dan vorige week. :D

Triceps straight bar push down
10 -15-18,5 kg

Triceps straight bar pushdownreverse grip.
10-11-15 kg... ging opeens veel makkelijker... kan meer bij!

abs, v-crunch
50,40,35,40,40

Nu snel even omkleden en weg!

Topper!! Jammer dat ik bericht te laat las, had graag mee gegaan. Volgende keer!! Veel plezier :kiss:

• #1.165
Topper!! Jammer dat ik bericht te laat las, had graag mee gegaan. Volgende keer!! Veel plezier :kiss:
Jammer dat je niet meekon. Het was erg leuk om een keer mee te maken en Ron deed het super!
Kwam XXL-tje nog tegen. :) was leuk even te kletsen. Volgende keer moeten we eerder afspreken.

Mooie trainingen Marina, lekker dat de gewichten omhoog blijven gaan!

• #1.167
Dank je. :) Ik hoop dat ze nog veel hoger gaan!

Zit te wachten tot de cursus begint. :rolleyes: gewoonlijk ben ik al 1,5 uur aan het werk..... Vanmorgen in alle vroegte lekker gewandeld. Fris maar droog. Best lekker maar mis het trainen wel. Zien of ik morgenavond kan gaan. :)

• #1.168
Zo... ben lekker een nachte thuis. Vanavond waren we vrij en ik dacht lekker naar huis en dan vanavond trainen. Wat zalig begon met lekker trainen en een paar PR's eindigde in drama....
Bij lying legraises schoot opeens kramp in mijn voet. Grote teen stond recht omlaag en de teen ernaast recht omhoog. mijn voet helemaal blauw. Ik kon niets meer... heb geroepen naar iemand of die even iemand erbij kon halen... dus de fysio/trainer daar erbij... is gewoon een dik half uur bezig geweest om mijn voet weer goed te krijgen.. masseren en toen ik kon lopen (nou ja.. strompelen :rolleyes: want toen schoot het er weer in) op zo een tril apparaat. Ik had de tranen over mijn wangen. Ik schaamde me kapot maar kon niets meer. Hij had het ook zelden zo lang gezien en kreeg het met moeite weg. Mijn voet is nu nog wat blauw en gevoelig.. dus hopen dat het er niet inschiet... dus ja.. dat was einde training.. dus een beetje met klote gevoel weg:(

Morgen weer terug naar cursus.. misschien buik morgen maar even thuis pakken.

Training woensdag (AS sport) vet = PR

Wide grip pull down
37,5 kg lekker knijpen met die lats :D

reverse grip pull down smal
35-40-43,5 kg Voelde het gewoon branden! en laatste rep moeizaam

one arm machine row
10-13,5-17,5 kg ging lekker... maar wel zwaar. :o

BOR barbell
30 kg voelde goed! wel erg zwaar. 5 kg zwaarder dan vorige week.

EZ-bar biceps curl
4 reps op 20 kg...toen fail:(... dus afgemaakt op 17,5 kg.

DB curl (met indraaien)
6-7-8 kg PR maar helaas ook hier maar 4 reps per arm.. afgemaakt op 7 kg

concentration curl staand steunend op leuning bankje
5-6-7 kg PR maar op 5 reps... 1 arm faalde dus afgemaakt met 6 kg.. andere arm dus hetzelfed gedaan alhoewel die meer aankan.

lying leg raises tot falen
35.... en toen was het over... kramp en einde training :(

Daarna met moeite naar huis gekomen... Hopelijk schiet het er niet weer in..

Vervelend zeg die kramp. Jammer dat je daardoor ook je training moest beëindigen.

Heb je op zo'n trilapparaat moeten staan of deed je dat voor jezelf? Snap even niet hoe en wat.
Wel enorm klote zeg. Hoop dat het weg blijft.

• #1.171
Vervelend zeg die kramp. Jammer dat je daardoor ook je training moest beëindigen.
Het is inderdaad klote... maar ja.. het gaat nu wel alhoewel mijn voet wel weer neigt om te gaan tegenstribbelen ...

---------- Toegevoegd om 07:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:10 ----------

Heb je op zo'n trilapparaat moeten staan of deed je dat voor jezelf? Snap even niet hoe en wat.
Wel enorm klote zeg. Hoop dat het weg blijft.
Die fysio heeft het eerst een tijd zitten masseren.. maar de kramp ging niet weg. Dus vandaar dat hij op een gegeven moment mijn voet op zo een trilapparaat wilde zetten. Want die spier kan je met masseren niet echt bijkomen. En ik kon mijn voet ook niet ontspannen. Met het trillen en masseren tegelijk werd het beter. Ik zat dus op een step ernaast met mijn voet erop puur om het proberen weg te krijgen en dat hielp.
Het zag er ook niet uit hoe ik er half bijzat/lag.. maar de pijn was op dat moment gewoon té erg.

Mijn voet heeft wat irritatie en neiging om tegen te stribbelen. Zit dus nu nog even thuis met mijn voet op en kruik... zo naar cursus.. dag 4....

Balen joh!
Heb je vaker last van zulke kramp?

• #1.173
je lijkt mijn vrouw wel, die zit ook regelmatig met kramp in de voet (midden in de nacht.. of als je net rustig voetbal zit te kijken... en dan moet ik maar weer proberen het er uit te krijgen :) )
Misschien heb je te weinig vocht binnen gekregen tijdens de cursus.
Heb je al eens Magnesium geprobeerd?

Idd magnesium wat Grosje zegt.

Magnesium inderdaad, of taurine. Vooral dat laatste helpt bij mij altijd erg goed.

• #1.177
Grosje, Natty, Trium,
Dank jullie wel voor de tips. Ik zou niet weten of het magnesium is. Zou het kunnen proberen. Maar stel dat dat het niet is kan teveel magnesium dan geen kwaad?
Drinken was wel wat minder dan normaal.. maar 2,5 liter haalde ik zeker wel.

---------- Toegevoegd om 18:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:27 ----------

Maar goed. Cursus was vroeger afgelopen. Ik had het examen met een 8,1 gehaald en dus blij! Dus meteen daarna trainen! I love legday! :heart: dus echt zin in.
Maar het viel me erg tegen. :( ik merk nu gewoon hoeveel een week zitten en niet volgens schema kunnen eten erin hakt. Het wilde voor mijn gevoel echt niet. Squatten ging gewoon klote. Mijn benen wilde niet en kon niet verhogen... Dus had het zo gehad.. had echt zoiets van gvd... dit wil ik niet. Dus alles eruitgesleept wat ik kon... maar toch voel ik me niet tevreden.

Ging wel strompelend weg en kon de trap nauwelijks opkomen.. dus ja.. spieren hebben wel hard gewerkt. Maar met lunges was ik bek af aan het eind. 3x15 met beide benen achter elkaar. Ik was kapot.. maar na het trainen was ik met 10 min weer vol energie. Dat vind ik dan wel raar... Maar goed.. ben strompelend naar huis gegaan en schapjes gedaan.

Ik ben blij als alles volgende week weer normaal is en ik vanaf morgen weer mijn voeding normaal aan kan houden. :)

Training vrijdag (AS sport)

squats benen wilde niet. :( (maar voelde het wel stevig in mijn billen.. nu nog. :0o
35 kg

leg extension
32,5-37,5-42,5 kg Voelde het gewoon branden! Laatste 2 reps echt zo zwaar.... :o ogen dicht en alleen maar aan mijn benen denken en doorduwen

leg press small
92,5-102,5-112,5 kg zo zwaar en branden... op rep 10 even 3 sec pauze in gestrekte stand en toen afgemaakt... kon bijna niet van de legpress afkomen. :D

liggende leg curl
5-7,5-11 kg en toen stond de voor en achterkant in vuur en vlam

Lunges (ver uitstappen per been)
4-5-6 kg Viel heel zwaar.. compleet hijgend de laatste set gedaan. Mijn hart klopte zo hard.. dacht dat mijn buurman het kon horen. :o Maar na een paar minuten trok dat weer weg...

seated calf raises
25-30-35 kg dat eraf stappen is echt een ramp. hahahaha

staand calf raises
52,5-62,5-72,5 kg Laatste 2 reps tergend langzaam .... zo zwaar

lying legraises waar ik dus wosndag kramp kreeg....
30,25,25,30,35x

en gelukkig geen last van mijn voet en rare krampen....Nu ik het zo lees.. wel overal zo een 2,5 kilo bij.. maar toch voelt het klote omdat het zo zwaar ging.. :(

Top training en dat na een aantal dagen zitten en luisteren naar blablabla.
Goed hoor, maak je niet druk om de cijfers. Het gaat om de spieractie en zo te lezen was die top.

• #1.179
Dank je voor je peptalk! :)
Mijn spieren vonden het ook echt wel genoeg. Ben ook echt tot het uiterste gegaan. Ik kon gewoon niet meer dan dit.. en dat is nu nog voelbaar. :o Het zal wel weer beter gaan nu ik mijn voeding weer op kan pakken. Ik mis mijn eitjes! :D

• #1.180
Vanmorgen weer even lopen klooien met de camera. Pics gemaakt in mijn uppie. Zie nu toch wel goed verschil. Benen gaan vooruit en ben er zelf best trots op!
2mxwf9.jpg

rug pics lukten niet zo goed. Gaat toch ook vooruit. Dus toch even.
dy3rbl.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven