XXL Nutrition

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.201
Genoeg dik gedrukte cijfertjes weer! :cool:
Mooi altijd als je van mensen hoort dat je progressie maakt, niks beters om te horen dan dat, vind ik zelf! :)
Heb zelf ook dat benen verzuren in plaats van abs, maar alsnog flink wat reps, doe het je niet na ;)
Ga zo door! :)
Ja het gaat lekker en gewichten stijgen gestaag door! :)
Het was zeker leuk om te horen. Geeft je nog meer een boost! :D
Ja abs voel ik ook wel. Maar benen meer. thanks.

---------- Toegevoegd om 17:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:46 ----------

Toch weer nette training + een compliment, prima dagje zo ;)
Wel apart dat je lying leg raises je benen hetgeen zijn die verzuren, zou toch naar je techniek laten kijken.
Ikzelf ben na 15reps max kapot, sets erna haal ik de 15 nieteens meer en de nietbestaande abs branden als de pest.
Dank je. :)
Abs branden evengoed behoorlijk (ook al zie je ze bij mij ook niet hoor.. die spelen verstoppertje. :D).
Ik trek mijn benen ook echt op vanuit mijn buik zeg maar. Daar staat dan zwaar spanning op het onderste deel van mijn buik. Bij het laatste stukje waarbij ik mijn benen helemaal recht omhoog heb gaan mijn bovenbenen branden. Daar faal ik dan op. Niet tijdens het omhoog gaan zeg maar.
Dus of het aan mijn techniek ligt geen idee. Ik zal het anders wel eens aan de trainer hier vragen. (alhoewel ik niet zo een hoge pet van hem opheb... )

Mooie training hoor. Enne die legraises bekijk ik wel, maar ben ervan overtuigt dat je die goed doet.
Misschien gebruik je je elasticiteit teveel.

• #1.203
Ben benieuwd dan of ik het goed doe. Snap alleen niet goed wat je bedoeld met elasticiteit teveel gebruiken. :o
Maar dat zal je dan wel uitleggen. ;)

Uhm, correct me if im wrong maar moeten je benen niet veel verder dan alleen omhoog voor echt effect op je abs ?

• #1.205
Laatst bewerkt:
Oh, ik doe ze totaal anders xD
Maar ik meen mij te herinneren dat voor het meeste effect op je abs je ruggegraat moet buigen.
Nogmaals correct me if im wrong :P

• #1.207
Kan je een voorbeeld laten zien. Filmpje ofzo?
Ik heb ze zo geleerd. :o

• #1.209
Ik snap de uitleg. Maar dan vraag ik me af waarom hij niet zo wordt aangeleerd. Overal waar lying leg raises worden uitgelegd zie je wat ik op dat filmpje liet zien. Dus ja... of ik het goed of fout doe weet ik nu niet zo goed. :o
Maar het filmpje met de uitleg die jij laat zien is wel duidelijk.

Nou klopt toch wel dat je een sterke dame bent
Ik zie gewichten die best hoog zijn en hoe meer massa jij gaat krijgen hoe sterker je zal worden
Ook leuk dat ze naar je toe komen want dan valt het ze ook op dat je keihard aan het trainen bent
Weer een compliment dus

Liggende legraises lekker in een crunchhouding doen(iets met je hoofd omhoog).
En met elasticiteit bedoel ik dat je al bezig bent met je benen omhoog te driven voordat je helemaal beneden bent.
Dus beneden aangekomen een kwart tel rust en dan pas naar boven. En bovenin je abs aantrekken op het moment dat je naar beneden gaat, niet halverwege.

• #1.212
Nou klopt toch wel dat je een sterke dame bent
Ik zie gewichten die best hoog zijn en hoe meer massa jij gaat krijgen hoe sterker je zal worden
Ook leuk dat ze naar je toe komen want dan valt het ze ook op dat je keihard aan het trainen bent
Weer een compliment dus
Ik ga ook echt voor meer massa. De kracht komt dan zeker ook wel mee.
het valt inderdaad op blijkt dus. Vind dat inderdaad leuk. :D

---------- Toegevoegd om 21:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:38 ----------

Liggende legraises lekker in een crunchhouding doen(iets met je hoofd omhoog).
En met elasticiteit bedoel ik dat je al bezig bent met je benen omhoog te driven voordat je helemaal beneden bent.
Dus beneden aangekomen een kwart tel rust en dan pas naar boven. En bovenin je abs aantrekken op het moment dat je naar beneden gaat, niet halverwege.
Ik doe ze inderdaad in crunch houding. Hoofd iets omhoog zodat schouders loskomen van de grond.
Als ik beneden ben wacht ik even en hou spanning op mijn buik. Ik hou spanning er tijdens de hele beweging op. Ik rem zeg maar mijn benen door het aanspannen van mijn buik om geleidelijk naar beneden te gaan. Dat voel ik dan echt in het onderste deel van mijn abs. (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). Misschien doe ik het nog te snel??
Maar op dat laatste stukje bovenin voel ik mijn benen. Dus als ik op 90 graden ben. Niet beneden.
Het is lastig te omschrijven. Maar goed, misschien mis ik toch ergens iets in de beweging, maar dan zal je dat wel zien als we samen gaan trainen.

Het klopt dat je het zelden ziet dat iemand het doet zoals in het filmpje.
Ik doe het zelf wel maargoed wie ben ik hehe xD

Superleuk dat ze in je gym zo op je vooruitgang reageren!
Mooie training weer hoor!

• #1.215
Het klopt dat je het zelden ziet dat iemand het doet zoals in het filmpje.
Ik doe het zelf wel maargoed wie ben ik hehe xD
JIj??JIj bent gewoon iemand die knetterhard traint! :D

---------- Toegevoegd om 06:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:49 ----------

Superleuk dat ze in je gym zo op je vooruitgang reageren!
Mooie training weer hoor!
Het is inderdaad leuk ja.

Hey marina,

die abs, de onderste dan, doe ik incline leg raise (zo schuin als een glijbaan zeg maar. I.i.g flink schuin). 5 tellen zakken, 5 tellen vasthouden ( niet te laag) en 5 tellen omhoog. Dit dan 3 x 14 hh. Benen verzuren iets (aanhechting tussen buik/benen zeg maar) maar pak er wel goed onderste mee (rest ook hoor).

• #1.217
He Kitten!
Dank je wel voor de tip!
Dat is inderdaad bij mij ook de plek waar het verzuurt.

He Kitten!
Dank je wel voor de tip!
Dat is inderdaad bij mij ook de plek waar het verzuurt.

Verzuring voorkom je niet maar ik heb voor mijzelf ervaring dat dit goed werkt. Incline is verstelbaar dus moeilijkheidsgraad en opbouw te bepalen, gestrekte benen of juist eenvoudiger met gebogen benen etc. En ik persoolijk kan goed concentreren op juiste uitvoering.

Succes

• #1.219
@Kitten,
Zal het bij de volgende keer even meenemen. Meteen even goed aandacht aan mijn techniek geven en voelen waar en hoe ik de spieren het meeste pak. Ik pak bij elke training een andere abs oefening. Dus vandaag v-crunch.

Zalige training gehad! Ging gewoon super en op alles gewicht verhoogd! :D
Merk wel met squatten dat ik niet stabiel omhoog kom. Heb gelet op aanspannen van spieren maar het gaat niet helemaal lekker. Heb wat hoger gewicht gepakt maar kom dan niet voorbij parallel. :( Maar voel hem wel goed in mijn billen en benen.

Training vrijdag (AS sport)

squats ben wat onstabiel.. techniek laten checken??
37,5 kg

leg extension
35-40-45 kg Laatste reps echt zo zwaar.... ogen dicht en alleen maar aan mijn benen denken en doorduwen ... tergend langzaam en burn! :D

leg press small
95-105-115 kg zwaar en branden... maar zonder pauzes in de sets dit keer!

liggende leg curl
5-7,5-12,5 kg dat was voelbaar... aaaahhh...

Lunges (ver uitstappen per been)
5-6-7 kg Had niet verwacht dat ik er een kilo bij zou redden gezien ik afgelopen 2 weken met de 6 kg bek af was.. ging lekker! :)

seated calf raises
27,5-32,5-37,5 kg dat eraf stappen is echt een ramp. hahahaha Merk dat de rol zeer doet op mijn knieën. Dat is een belemmering aan het worden. :(

staand calf raises
55-65-75 kg Laatste 2 reps tergend langzaam .... zo zwaar

v-crunch nog nooit zoveel gered! :D en dat was voelbaar!
60,40,40,40,50x

Ahhhh... toen wilde ik echt dat die trap er niet was.. :o hahahahha
I Love legday! :heart:

Top training Marina. Je hebt echt het beste uit je beentjes gehaald, als dat maar goed gaat morgen. Hahahaha

Terug
Naar boven