MuscleMeat

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
@Patriess88
Ach kan gebeuren dat het wat later is he. Ik heb ook niet elke dag tijd hoor! :)
maar het is inderdaad wel de laatste 2 maanden dat ik vooruitgang zie en voel. Dat is inderdaad motiverend.

Het is inderdaad zo eerst het een en dan het ander. Ik had eerst ook iets van gezond worden en wat gespierder. Maar het begint me steeds meer te trekken om verder te gaan. :D maar first things first ja!

Het is met eten soms wat lastig. geen koelkast en niet eten op de werkvloer. dus ik moet het anders doen. maar op zich gaat het wel. moet alleen wat meer eten denk ik zo. Ik hou ook van variatie en probeer dat er wel wat in te houden ook.

Dank je! :)
Op zich vond ik het niet zwaarder omdat ik gewichten wat zwaarder kon zetten. Ik merk alleen dat ik van die hang dagen moeier wordt dan van werkdagen. Dus merk dan wel dat het 4 dagen echt rustig was. wat ook wel meespeelde is nog minder slaap. Kregen van het weekend te horen dat mijn stiefmoeder weer kanker terug heeft na 20 jaar... en gevolgen zijn nog niet bekend en uitzaaiingen.. dus ja... van slapen kwam ook niet veel.. dat is ook wat meetelde in dat het nu even zwaarder was.
Vaak vind ik het merkbaar als ik wat langer niet getraind heb dat het beter gaat. maar dan wel met wat normalere dagen dan afgelopen dagen.

Ik ga wel wat vooruit. Dat voelt wel goed inderdaad. Maar ik weet ook niet hoe die cm zich houden.. zal het over een paar weken nog eens meten.
dank je. :)

@Natty
Dank je.
Tja het loopt soms inderdaad wat door elkaar omdat de apparaten enzo vaak bezet zijn. Wachten kost dan veel tijd en dan pak ik al snel wat vrij is. :o niet goed weet ik. ik moet er echt beter op letten.
Ik weet dat ik aan 1 kant ook sterker ben. Dus dat verklaart het wel denk ik. Maar het voelt wel fijn dat er wat bij is.
dank je. :)

Vandaag dus na 4 maanden een BIAmed meting laten doen. Ik ga nog ter controle soms naar een dietiste. Het is zeldzaam... maar vandaag dus even geweest. Ik weet niet in hoeverre BIAmed betouwbaar is. Het is en blijft een impedantie meting. weliswaar met 4 plakkers op je hand en voeten maar toch...

Ik heb de resultaten toch maar even neergezet. weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Van 27-11 tot en met nu heeft mijn gewicht geschommeld van 48 kg met in januari een laagste punt op 47,7 kg.. nu is het 49,2 kg. (bij de dietiste is het even hoger want ik weeg overdag.En even daarbij.. ik schommel al een jaar rond deze gewichten! ben heel even op 50 kg geweest maar daarna weer wat gezakt)
Wat ik dan zie is dat ik vet toename heb en spiertoename. Maar hoe ik dit moet interpreteren weet ik niet zo goed. Want is het betrouwbaar? en zo ja.. dan heb ik relatief gezien toch wel veel vetgroei.. zeker gezien hoe ik eet.. en het gewicht gaat maar heel langzaam erbij... totaal dus ca 1,5 kg aangekomen in 4 maanden wat wel erg weinig is en de laatste maand ben ik zo goed als stabiel. Maar goed... Ik ga over een 6 weken nog een keer heen ter check up. Dan zal ik wel zien hoe of wat.. of dat ik het gewoon moet laten schieten.
Want ik kom tenslotte bijna niet aan dus zal ik hoe dan ook meer moeten eten en dat wil ik ook. Dus aanpakken en nu zien dat het wat sneller gaat. Want dit gaat me te langzaam....

veranderingen 27-11-2012 tov vandaag 3-4-2013 (4 maanden) gemeten met BIAmed
Gewicht: +ca 1,3 kg (bij dietiste gestegen van 48,7 kg naar 50 kg, wel leuk dat ik bij haar de 50 kg heb gezien! :D)
vet: + 1,3 kg
vocht: -0,8 kg
spieren: +0,8 kg

Wat leuk dat de ambitie om mee te doen aan wedstrijden steeds meer begint te komen :D
Kan het me opzich wel voorstellen!

Het is inderdaad lastig zonder koelkast maar met een beetje variatie moet het je vast lukken.

Wat vervelend van je schoonmoeder zeg! Dat geeft inderdaad veel stress. Logisch dat dat ook invloed op je training heeft, maar dat is op zo'n moment ook wel even de laatste zorg lijkt me. Hopelijk komt er voor jullie en je schoonmoeder snel rust in de vorm van een positieve uitslag.

Ik ben niet echt bekend met een BIAmed meting. Durf dus ook weinig te zeggen over hoe te interpreteren maar ik vind de resultaten ook wel opvallend. 1,5 kilo in 4 maanden is inderdaad weinig en in verhouding veel vet volgens die meting. Misschien is dat met ondergewicht nog wel lastiger als overgewicht maar misschien toch minder op de cijfers van de weegschaal focussen? Als je in kracht sterker word, word je lichaam dus ook sterker en gezonder en dat opzich lijkt me al goed nieuws.

Zie ook dat je weer een goede training achter de rug hebt :D ga zo door!

@Patries
Nou wedstrijden is misschien wat veel gevraagd. :o maar in ieder geval eerst gezond en gespierd worden en dan... you never know... :D

Op mijn werk kom ik er vast wel uit met tips van hier. Ik heb sowieso altijd blikjes vis in mijn tas zitten. Is altijd makkelijk. En voor echte suiker dips van die knijpfruit zonder suiker. Niet het allerbeste maar in ieder geval iets wat snel helpt bij mij.

Met mijn stiefmoeder is lastig... ik denk er veel aan. Sprak haar laatst en gaat niet goed. Volgende week is de OK als het goed is. Liever snel dan weer onzekerheid en afwachten. We hopen het beste... maar het blijft stressig afwachten. :(

Tja met die metingen. Ik denk laat maar. Het lijkt me ook niet mogelijk als mij kracht zo toeneemt en met wat ik eet dat er zoveel bijkomt. Ik kijk gewoon wel hoe ik eruit zie. En meet gewoon zo af en toe eens met een cm op. Hoop dat het met een tijdje in ieder geval ook zichtbaar is op mijn kont en bovenbenen. :) Gezonder en meer kracht zegt inderdaad ook al aardig wat.

Dank je! :) ja het wat lekker. krijg de neiging om steeds wat langer te gaan. maar het is dan maar goed dat ik afspraken heb... anders zou ik misschien wat teveel gaan doen en denk ook niet dat dat goed is.

------------------

Vanmorgen even een kleine thuis training. Tussen het schoonmaken door. Dus 3 sets van 1 oefening --> even een stukje kamer stoffen --> weer een set van 3 --> even badkamer dweilen en zo verder.. hahaha.. dus mijn 1 minuut rustpauze steeds even benut. ook lol om zo bezig te zijn! Ik train en mijn huis wordt ook schoon! :D

Ik merk wel dat het heel veel makkelijker gaat met bepaalde oefeningen. SLDL en Squat doe ik nu op fitness veel zwaarder en dus is het thuis een tegenvaller.. met DB van slechts 9 kg per stuk. :( maar doe ik gewoon nu 15 reps ipv 12... en volgende keer doe ik die 2 denk ik gewoon 20 reps. Als het niet zwaarder kan dan maar wat vaker!

3x15x9kg DB SDLD (deze maar even 15x )
3x15x9kg DB squat(deze maar even 15x )

3x12x6,5kg DB bent over row (+1 kg tov 27-3)

3x12x5,5kg DB curl (+1 kg tov 27-3)

3x12x5,5 kg DB schouder press (gaat al makkelijker, beweging went)(+1 kg tov 27-3)

3x10x3,5kg DB side raises (die vallen me nog wat tegen...+1 kg tov 27-3 alleen toen haalde ik wel de 12 x)

3x12x9kg DB shruggs (geprobeerd en ging wel aardig. Even wennen aan de beweging)

Tips zijn altijd welkom hoor. :)

Laatst bewerkt:
Aaah dat is een goede! Ik heb net ook mijn hele huis gedaan, maar ga het denk ik volgende keer op jouw manier doen :D Heb alleen niet zulke zware gewichten thuis, maar daar verzin ik wel wat op, een tas vullen met volle flessen ofzo ;)

En hoe je het oplost met meerdere herhalingen is toch perfect! Ik heb er natuurlijk niet veel verstand van, maar ik denk juist dat die afwisseling geen kwaad kan.

Goed dat je dan meer herhalingen pakt. Zwaar in de gym en wat lichter thuis. Al zal het natuurlijk op den duur wel erg licht worden maar dan kun je eens nieuwe oefeningen gaan uitproberen voor thuis.

@Tams
Ja ik dacht laat ik 2 dingen tegelijk doen! Ik heb ook niet van die zware gewichten maar voor mijn armtraining is het nog wel meer dan zat. :)

@Natty
Ja eerst meer herhalingen en ik wil inderdaad wat meer gaan varieren met oefeningen. Voor mijn armen heb ik nog meer dan genoeg aan deze halterset. Wil kijken of ik ook wat meer voor mijn billen en benen kan gaan doen thuis. Dus moet gewoon weer eens op zoek gaan naar wat oefeningen die me kunnen helpen. :)

Genoeg oefeningen voor benen te vinden dacht ik. Benen en glutes ;)

Heb 1x thuis benen gedaan.

Squat wijd en small flink tempo 15hh
Lunges kun je ook doen of uitstappen, net wat je wilt. Ook herhaling
Kuiten deed ik op de trap, 20 a 30 herhalingen.

Je kunt nog glute bridges gaan doen, je kunt romanian deadlift doen.

En vast nog veeeeeel meer:)

Thanks. Dat kan ik zeker zo oppakken ja.
Lunges heb ik moeite mee. Ik krijg er snel pijn van in mijn lies en dan kan ik niet meer lopen.
Daar doe ik wat fout maar weet niet wat. Misschien stap ik te ver uit ofzo??
Kuiten is een goeie. Deed ik nooit wat mee.
Glute bridges zal ik even opzoeken. :o
en ja ik zag net al even dat er wel veel meer is ja. Dus ik kan gewoon die dingen thuis pakken en de echte zwaardere gewichten op de fitness. Ik heb nu al zin in maandag. Vandaag al getraind. Morgen dus niet en maandag weer op de fitness. Dit keer voor het werk omdat ik de middag/avond weer moet overwerken.

@Patries
Nou wedstrijden is misschien wat veel gevraagd. :o maar in ieder geval eerst gezond en gespierd worden en dan... you never know... :D

Op mijn werk kom ik er vast wel uit met tips van hier. Ik heb sowieso altijd blikjes vis in mijn tas zitten. Is altijd makkelijk. En voor echte suiker dips van die knijpfruit zonder suiker. Niet het allerbeste maar in ieder geval iets wat snel helpt bij mij.

Met mijn stiefmoeder is lastig... ik denk er veel aan. Sprak haar laatst en gaat niet goed. Volgende week is de OK als het goed is. Liever snel dan weer onzekerheid en afwachten. We hopen het beste... maar het blijft stressig afwachten. :(

Tja met die metingen. Ik denk laat maar. Het lijkt me ook niet mogelijk als mij kracht zo toeneemt en met wat ik eet dat er zoveel bijkomt. Ik kijk gewoon wel hoe ik eruit zie. En meet gewoon zo af en toe eens met een cm op. Hoop dat het met een tijdje in ieder geval ook zichtbaar is op mijn kont en bovenbenen. :) Gezonder en meer kracht zegt inderdaad ook al aardig wat.

Dank je! :) ja het wat lekker. krijg de neiging om steeds wat langer te gaan. maar het is dan maar goed dat ik afspraken heb... anders zou ik misschien wat teveel gaan doen en denk ook niet dat dat goed is.

Hmm dat knijpfruit ken ik niet, maar als het geen toegevoegde suikers bevat zal het wel oké zijn. Gewoon fruit geen optie? Of werkt dat minder snel?

Kan me voorstellen dat je veel aan haar denkt. Zal duimen dat de OK volgende week goed is! Die onzekerheid is idd killing. Hopelijk is er straks goed nieuws :)

Ik zou wel oppassen met dat langer en zwaarder trainen.
Deels moet je je grenzen natuurlijk wel verleggen om sterker te worden maar ik heb dinsdag met een PT getraind en kon tot vandaag niet eens normaal lopen zonder pijn. Dus pas morgen weer sporten. Volgende x dus iets rustiger aan ;)
Zou zonde zijn als jij ook zo zwaar/lang zou trainen dat je volgende training moet skippen :p

Je combi van trainen en schoonmaken klinkt ook wel goed! :D misschien moet ik dat ook maar eens proberen. Af en toe tussendoor thuis wat oefeningen doen is natuurlijk ideaal.

@Patries
Knijpfruit is gewoon dit.
i2omrn.jpg

Zit geen suiker in. Ik heb altijd al 2 stuks fruit mee. Dit zit gewoon altijd in mijn tas en heb er ook altijd 1 in mijn la op het werk. Gewoon een "just in case".

Ik hoop dat we snel wat weten van mijn stiefmoeder.. want ik slaap gewoon al slecht maar nu nog slechter... :(

Ik kijk heel erg uit met zwaarder gaan. Ik ken mijn grenzen wel redelijk goed. Ik heb nog nooit gehad dat ik na een training bijna niet kon lopen. wel flinke spierpijn :D maar de laatste tijd heb ik helemaal geen spierpijn in mijn benen. Wel toen ik begon met squatten in mijn billen. hahaha.. lol om dat te voelen! Ook wel mijn armen. Omdat ik die nog maar heel kort train. Ik train ook niet vaak. 2 x per week op fitness en 1 a 2 keer wat oefeningen thuis. Langer kan ik vaak niet.. moet het na werk en voor het boodschappen doen en koken doen.. dus ik zit aan max 5 kwartier.. maar dat haal ik eigenlijk niet. Ik hou het op een uurtje. dan ga ik ook mijn grenzen zeker niet over. :)

Tja.. ik heb door de weeks geen tijd.. dus dan maar zo he.. beetje oefeningen en combi met schoonmaken.
strijken moest ook net nog. Probeer het eens.. de strijkplank extra laag zetten en dan door je knieen buigen en bovenbenen aanspannen en dan 25 minuten strijken. :D tussendoor wel steeds wat wegleggen.. maar is ook wel een leuke!:P

Vandaag toch even wat geprobeerd.
Ik heb moeite met lunges. krijg dan last van mijn lies dus ik doe waarschijnlijk wat verkeerd. Vandaag dus gewoon even zonder gewicht lunges geprobeerd. Wil dat gewoon wat vaker gaan doen misschien dat het dan in de loop van de tijd wat beter gaat en ik ook gewicht erbij kan pakken. Dus even kort 3 oefeningen gepakt.

3x20x9kg DB SLDL (9 kg per DB)
3x12 Lunges (bodyweight, ik kan alleen niet zover uitstappen want dan krijg ik steken in mijn lies...iemand tips?)
3x15 standing calf raises (op de onderste traptrede :P had ik nog nooit gedaan. Voel het wel enigzins :o)

Vandaag een vreemde dag.. eerst 8:30 tandarts.. omdat ik een late proef had dus daarna gaan trainen. van 9:00-10:00... moet wel zeggen dat ik dan meer energie heb dan na het werk :D het ging lekker! Had alleen geen tijd meer voor de back extension... moest nl. wel om 10:30 op werk zijn. :(

Training vandaag ca. 1 uur

Lat pulldown (machine)
3x12x55kg

Rowing machine
3x12x35kg

Hyperextension
3x12x5kg

Barbell core rotation (free weight romp)
3x12x21kg

SLDL-Barbell
3x12x30kg

Dumbbell pull over (ik dacht wat gaat hij zwaar... had ik per ongeluk de 14 kg gepakt ipv de 12 kg :o maar wel afgemaakt met 14 kg, wel zwaar... )
3x12x14kg

3x12 V-crunch (abdominal crunch)

pull over lat. (lying)
3x12x20kg

Squat (smith machine)
3x12x30kg

Calf raises (bodyweight)
3x15

Chin-ups. (Ik laat maar zakken tot mijn boven-onder arm 90 graden staat zeg maar.)
3x5

Geen tijd meer voor... :(
back extension/lower back 3x12x55kg
crunch sit-up (mat) 3x12

Alsnog een nette training toch! Mooie latt pulldown hoor!
Doe je nog best veel in een uurtje :D
Ik vind het altijd heerlijk aan het begin van de dag trainen. Aan het eind ben ik meer moe, maar dat schijnt wel heel erg ook per persoon te verschillen!

thnx
Ik probeer me wel aan een uurtje max te houden. Vaak heb ik ook niet meer tijd ook tussen werk en koken door.
Ik vind het trainen in de ochtend ook wel lekkerder...maar ja werk staat dat niet toe... dus helaas..
na het werk ben ik vaak veel moeier omdat ik toch veel loop op het werk.... maar ja.. wat niet anders kan he...

Ow jij hebt ook een log, ik ga hier ook even meevolgen!

Hoe was je whey?

Ow jij hebt ook een log, ik ga hier ook even meevolgen!

Hoe was je whey?
Mag altijd! :)

Ik heb hem geprobeerd na het trainen. Het is wel erg zoet vind ik. Ik ben niet zo zoet. Maar het zorgde wel dat ik me daarna weer sneller weer fit voelde (weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven...)
Maar nadeel.. had daarna wel veel buikpijn.. denkelijk toch de lactose.. :(
Dus ben bang dat het geen herhaling zal gaan worden.. sorry...
maar echt super bedankt dat ik het zo kon testen! :)

Mag altijd! :)

Ik heb hem geprobeerd na het trainen. Het is wel erg zoet vind ik. Ik ben niet zo zoet. Maar het zorgde wel dat ik me daarna weer sneller weer fit voelde (weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven...)
Maar nadeel.. had daarna wel veel buikpijn.. denkelijk toch de lactose.. :(
Dus ben bang dat het geen herhaling zal gaan worden.. sorry...
maar echt super bedankt dat ik het zo kon testen! :)

Geen probleem! Voel je er zeker niet slecht door :D

Geen probleem! Voel je er zeker niet slecht door :D
oef... dank je.. :) voelde me wel wat lullig... Maar ik heb het in ieder geval kunnen proberen.
Misschien nog een keer iets lactose vrij proberen... als ik wat kan bemachtigen.

Terug
Naar boven