AndroidHealthClinic

Marina's Log

Wauw Marina wat een verhaal! Knap hoor!
En je training ziet er mooi uit :)
Ik blijf jou ook zeker volgen!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.242
Mooie Pr's en wat een werk voor je abs!
Kun je nog lachen zonder pijn? :D

• #1.244
Mooie Pr's en wat een werk voor je abs!
Kun je nog lachen zonder pijn? :D
Thanks! :)
Gek genoeg heb ik geen last van de abs... alleen behoorlijk wat "two days after training" spierpijn in mijn billen en benen. :D

Morgen nieuw schema! Ben benieuwd. Moet voor het eerst pull ups gaan doen.. kijken of dat me lukt!

• #1.245
Vandaag gestart met nieuw schema! Ik had er onwijs zin in. :D
Het ging op zich wel lekker. Beetje zoeken naar gewichten en goed letten op techniek. Vond het wel zwaar. Moest voor het eerst pull ups doen. En dat viel me zwaar tegen. :(... kwam niet verder als 1 x... dus hoog beginnen--> uitzakken--> optrekken--> uitzakken en toen lukte het me al niet meer...
sets dus afgemaakt met negatives en pull downs. Ook nog 2 x pull ups met smalle grip geprobeerd. Dat lukte 2 x. maar de bedoeling is breed pakken. Dus ja.. viel bar tegen dat ik elke set maar 1 x haalde.. Maar goed.. was ook pas de eerste keer. Volgende week ga ik voor 2 x! :D

Verder voelden wat oefeningen nog niet zo lekker. Vrijdag even doornemen met Ron als we samen gaan trainen. Of ik de techniek en vorm wel goed doe. Maar al met al toen ik klaar was voelde ik mijn schouders en rug goed branden. :D

Training maandag(AS sport): rug & schouders

pull-ups wide
elke set maar 1x.. (hoog beginnen --> uitzakken --> optrekken--> uitzakken --> half en dan fail.. ) :(
rest afgemaakt met negatives en pull down op 40 kg. Ook nog 2x2 pull ups smalle grip (even proberen)

T-bar Row
oly stang + 5 kg - 7,5 kg - 10 kg
even maxen met 6x oly stang + 15kg

wide grip horizintal cable row
met zo een stang met handvaten. (hammergrip). Wist niet of het met deze moest of met een gewone stang.
15-20-25 kg ging lekker... Voelde het goed in mijn rug.

pull down behind neck (bij gebrek aan pull down machine
Dit voelde erg onnatuurlijk en niet zo prettig. Vrijdag even vorm/techniek laten controleren.
25 - 27,5 - 30 kg

EZ-bar up right row
EZ bar was bezet.. dus rechte stang gepakt.
15 - 17,5 - 20 kg

DB press zittend was even gewicht zoeken. Dus licht begonnen
4 - 5 - 6 kg
even maxen met 6x8 kg --> volgende keer op 5 kg starten! :D

seated bent over side raise
Voelt ook zo onwennig. Mijn benen zitten in de weg lijkt wel. :o en kan maar heel weinig aan gewicht pakken. Vrijdag even vorm checken.
2 - 2 - 3 kg
Ook even staand geprobeerd. Voelde wel beter. Maar er zal een reden zijn dat ik het zittend moet doen! :rolleyes:

rope face pulls Geprobeerd bij een cable machine die op ooghoogte afgesteld kon worden. Ben niet zeker of ik het goed doe. Maar voelde het wel branden in mijn schouders.
10 - 12,5 - 15 kg

Toen banaan en shake erin en naar huis. Voelde mijn schouders en rug echt goed branden na het trainen. :D
En toen thuis nog even 4 pakken tegels a 35 kg naar beneden gehaald voor morgen...eindelijk worden de leidingen aangelegd en hebben we dan weer water beneden. Maar goed.. dat was even een cooling down training! :D

En nu op naar woensdag. Nieuwe leg day! Beentjes slopen!

Laatst bewerkt:
Leuk nieuw schema heb je!
Ergens is t spannend om met nieuwe oefeningen te beginnen maar wat je zegt, ff lastig je "draai" vinden met hoe en wat.
Nice ava!

• #1.247
Thanks. :)
Het is inderdaad even zoeken... vooral gewichten waar te starten. Maar dat komt wel. Vond vooral met pull ups starten en het dan maar 1x redden een domper.. Maar mezelf een schop gegeven en ik dacht echt zo van toen ik met chin ups begon kon ik er ook maar 1 toen ik startte. en eindigde op 5x5... dus wie weet wat dit me brengt. :D

Begrijp ik wel ja, maar het, je moet ergens beginnen toch?
Voor je t weet doe je ze 5x5

• #1.249
Pull ups vindt ik persoonlijk de zwaarste oef die er is maar ook wel een van de beste..aldoend leert men;) succes!!

• #1.253
Ik ga ervoor!

---------- Toegevoegd om 11:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:27 ----------

Pull ups vindt ik persoonlijk de zwaarste oef die er is maar ook wel een van de beste..aldoend leert men;) succes!!
Zwaar is het zeker. Het schijnt een perfecte V-shape bouwer te zijn! en als het me dat oplevert is niets te zwaar! :D Thanks.

---------- Toegevoegd om 11:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:28 ----------

Voor je het weet krijg het voorelkaar;) Is een heerlijke oefening:P
Ik ga ervoor! Het zou gewoon zo gaaf zijn als ik het gewoon een paar keer achter elkaar kan doen! Ik zie het eigenlijk (bijna) nooit iemand doen namelijk. :D

Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan! Als je er 1 kunt, valt het op te bouwen, toch?!
Het is iets wat ik nog totaal niet kan. Misschien ook eens proberen, al staat het wel erg lullig als ik totaal niet omhoog kom, hahaha...

• #1.255
Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan! Als je er 1 kunt, valt het op te bouwen, toch?!
Het is iets wat ik nog totaal niet kan. Misschien ook eens proberen, al staat het wel erg lullig als ik totaal niet omhoog kom, hahaha...
Ach ja.. chin ups begon ik ook met 1 x... en waren na 6 weken ( met 1x per week chin ups) 5x5 dus het moeten er meer gaan worden!
Het maakt niet uit als je niet omhoog komt. Je durft het tenminste aan. Er zijn niet veel mensen die pull ups doen bij ons. Dus what the hell als ik er maar 1 red! :D

-----------
Vandaag een korte dag op werk gemaakt. Dan lekker gaan trainen. Voor het eerst mijn nieuwe benen dag. high reps training. Jeeeessss... das zwaar! Ik heb nog nooit mijn benen zo voelen branden als vandaag. Lag bij de sets tussendoor gewoon krom van het branden.:o echt niet normaal....
Maar het voelde wel super en ik heb alles braaf afgemaakt. maar het is echt slopend en je moet je gedachte echt zetten op "ik ga het halen"... en dat heb ik gedaan. :D
Alleen die trap weer op en af... wat een ramp... wist ook niet dat omkleden zo lastig was. hahahahah.

Maar goed ook een aantal nieuwe oefeningen. En hoppa meteen high rep. Komt ie!

training woensdag AS Benen sloopdag!! high rep! Yesss!!!:D

fietsen 5-10 min, stand 6, 60-70 rpm
leg press small
80-90-95 kg Dit brandde al. :o

Leg extension
25-27,5-30 kg mijn boven benen gloeiden gewoon. :D

one legged bench squat met DBnieuwe oefening
3 kg per DB
Dat was echt "au"......balans houden ging goed en de laatste reps tergend langzaam zo erg brandde het in mij benen. Tussendoor kostte het me al moeite om met 2 benen naast elkaar weer gewoon te gaan staan. :o Maar stug door en na 3 sets kon ik bijna niet meer rechtop op mijn benen staan.

SLDL nieuwe oefening
30-35-37,5 kg
Hier merkte ik dus nog goed de spierpijn in mijn schouders en biceps van maandag. Daardoor kon ik geen hoger gewicht pakken. :(

leg curl liggend
5 -7,5kg ik trok echt niet meer nu.....

seated calf raises
25-27,5-30 kg

calf raises on leg press nieuwe oefening
recht 70-80-90 kg
wist niet welke ik moest doen. dus wat geexperimenteerd.
voeten naar binnen en voeten naar buiten.
beide achter elkaar. dus binnen en buiten eerst op 70 kg en dan op 80kg etc
70-80-90 kg

en toen schoot er weer bijna kramp in mijn voet tijdens deze oefening :( maar ontspannen en het ging weg. Ik merk echt dat ed ZMA helpt! :)

en toen klaar... pffff.. lopen deed gewoon pijn. :o nu maar zien hoe het morgen gaat. van 7:00-18:00 proeven en hele dag lopen en staan....zal wat worden. :rolleyes:

Wat ga je proeven? :D
Veel nieuwe oefeningen, lekker hoor!
En vind die SLDL sterk als het je eerste keer is :thumbs:

Wow mooie train!!
Die one legged bench squat ga ik effies opzoeken, kan me er moeilijk een voorstelling bij maken.

Lekker hoor voor zoon nieuwe training ! ;)
En die 5 x 5 pull ups gaan er komen weet het zeker !

Goed dat die ZMA werkt bij je. Magnesium zorgt voor minder kramp. En voor de rest een top training.

• #1.260
Wat ga je proeven? :D
Veel nieuwe oefeningen, lekker hoor!
En vind die SLDL sterk als het je eerste keer is :thumbs:
Ging ik maar proeven. :D nee.. helaas.. proeven doen. Kijken of ik weer een aantal productieproblemen kan tackelen. Zou wel fijn zijn. Dan is daarmee ook weer en grote klantklacht opgelost die al een paar jaar speelt. :)
yep.. lekker wat nieuwe oefeningen! is ook weer een uitdaging en leuk om te doen.
SLDL was inderdaad eerste keer. Vind het een lekkere oefening en als mijn armen wat meer meewerken kan dat gewicht fors omhoog.
Dank je. :)

---------- Toegevoegd om 18:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:27 ----------

Wow mooie train!!
Die one legged bench squat ga ik effies opzoeken, kan me er moeilijk een voorstelling bij maken.
http://www.youtube.com/watch?v=fiTzgL2wPn8
deze is het. Hij is echt zwaar op high reps. :o
Dank je.

---------- Toegevoegd om 18:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:33 ----------

Lekker hoor voor zoon nieuwe training ! ;)
En die 5 x 5 pull ups gaan er komen weet het zeker !
Thanks! :)
Ik ga er zeker voor! Pull-ups here I come! :D

---------- Toegevoegd om 18:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:34 ----------

Goed dat die ZMA werkt bij je. Magnesium zorgt voor minder kramp. En voor de rest een top training.
Ik merk echt het verschil. Nu al verscheidene malen dat kramp dreigde (in diezelfde voet en teen) en het trok weg met staan en ontspannen. :)
Training voelde super. Heb alleen enorm veel pijn in mijn billen nu. :o je wil niet weten hoe ik de spullen uit de koelkast pak. :D

Terug
Naar boven