XXL Nutrition

Marina's Log

Grote merken en eigen merken kan een Wereld van verschil zijn. Het gaat nu niet om de basis ingrediënten maar juist om die toevoegingen die niet genoemd worden.
Want als iets onder de 2% valt hoef je dat niet perse te vermelden. Wetgeving :rolleyes: (weet niet meer precies of het de grens 2% is hoor)
Eigen merken zoals B&F, XXL, Bodylab etc gebruiken ook geheimen ingrediënten die mogelijk bij jou iets extra's doen wat je juist niet wilt.
En de grotere merken zijn gekoppeld aan grote namen uit de bodybuilding Wereld die geen zin hebben in slechte reclame. Niet perse een bepalende factor maar helpt wel.

Nectar is prima spul net zo als ISO100 alleen veel duurder.
Ik ga voor goed en pak meestal Phase8 van Muscletech. :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.342
Na een weekend lui hangen en mijn schouder volledige rust geven (wat ook betekend geen huidhouden gedaan. :rolleyes:) vandaag weer knallen! Was toch wel bang dat het niet zou lukken met mijn schouder... maar niets was minder waar! Heb echt een toptraining gehad en lekker vooruit gegaan! :D
Voelde heel licht wat irritatie bij DB press (zittend)... Maar denk dat dat er ook mee te maken had dat ik nu 10 reps op 9 kg haalde waar ik vorige week max 7 reps op 8 kg deed! --> op naar de 10 kg!

Wel eerst rotator cuff oefeningen om op te warmen en daarna Pull-ups. Waar ik vorige week 1x2 en 2x1 redde haalde ik nu gewoon 1x3,5 1x2,5 en 1x2!!! :eek: Waarmee ik met een halve bedoel is dat mijn ogen ter hoogte van de bar waren maar het net niet helemaal haalde om boven te komen. Dat voelde echt super! en verder ook alle gewichten omhoog kunnen doen.

Lijkt wel of het luieren en hangen me heel veel goed heeft gedaan. :D

Training maandag(AS sport): rug & schouders

rotator cuff oefeningen om op te warmen (ivm schouder)

pull-ups wide
1x3,5.. (hoog beginnen --> uitzakken --> optrekken--> uitzakken -->etc.) :D
1x2,5
1x2
Rest steeds afgemaakt met negatives. Maar wel achter elkaar door. Dus opstappen op bankje optrekken laatste stukje dan uitzakken en toch weer proberen omhoog te komen....en bij niet lukken meteen weer...

T-bar Row
oly stang + 5 kg - 10 kg - 13,75 kg
even maxen met 8x oly stang + 16,25kg

wide grip horizontal cable row
17,5-2,5-27,5 kg ging lekker... wel erg zwaar :o

pull down behind neck (bij gebrek aan pull down machine
20 - 25 - 30 kg

EZ-bar up right row
15 - 20 - 22,5 kg pr op reps

DB press zittend
6 - 7 -8kg
even maxen met 10x9 kg :eek: en dat terwijl vorige week 7x8 kg mijn max was! --> volgende week 10 kg! :whip:

lying bent over side raise
2 - 3 - 4 kg 4 kg was niet echt netjes. Geen volledige rom. :(

rope face pulls
10 - 12,5 - 15 kg die gaat nog wat moeizaam. Merk dat ik mezelf bijna omtrek. Moet me beter schrap zetten :o

en toen zeer voldaan naar huis en lekker bunkeren! :D

Top training.

Ziet er goed uit!

Lekker geknalt weer :D

Lekkere training hoor!

Goeie training! Fijn dat je ondanks dat je niet 100% had verwacht ivm je schouder, toch voor 200% hebt kunnen knallen!

Lekker hoor Marina! Die rust heeft je volgens mij goed gedaan! Super training eruit gegooid!

zo en gelijk de supps naar binnen en groeien :)

• #1.349
Ziet er goed uit!

Lekker geknalt weer :D
Dank je. :) Was inderdaad lekker knallen!
dank je. :)

---------- Toegevoegd om 22:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:23 ----------

Goeie training! Fijn dat je ondanks dat je niet 100% had verwacht ivm je schouder, toch voor 200% hebt kunnen knallen!
Ja ik had het echt niet verwacht. Zalig als het dan zo lekker gaat! Thanks. :)

---------- Toegevoegd om 22:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:24 ----------

Lekker hoor Marina! Die rust heeft je volgens mij goed gedaan! Super training eruit gegooid!
zo zie je maar dat rust niet roest he! ;) Thanks.

---------- Toegevoegd om 22:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:24 ----------

zo en gelijk de supps naar binnen en groeien :)
Echt wel! train-eat-sleep en Groeien!!!! :D

• #1.350
Hmmmmm. leg day!!!! :heart: Lekker beentjes slopen op high reps! :D
Vind dat echt zalig. Alles brand na zo een training! en nu eens zien hoeveel spierpijn ik nu krijg en vooral hoe lang! hahahah.

Het ging ook zalig en lekker wat gewicht kunnen verhogen. SLDL wilde ik weer 2,5 kg erbij doen. waren alle 1,25 kg schijven weg... dus ja.. dan maar 5 kg erbij... maar merk daar echt wel dat het zwaar was. niet op benen of rug oid.. mijn onderarmen brandde gewoon weg.. echt tegen pijn aan. :( maar wel all reps gehaald!! Wilde dat gewoon en dus ook gedaan! :cool:

training woensdag AS Benen sloopdag!! high rep! :D

rotator cuff oefeningenwarming up

fietsen 5-10 min, stand 6, 60-70 rpm

leg press small
82,5-92,5-102,5 kg Dat ging opvallend makkelijk opeens. Brandde wel goed... maar had best 105 gekund! Volgende week dus! :D

Leg extension
25-28,5-32 kg burn that legs! maar kon zelfs nog wel wat zwaarder!

one legged bench squat met DB
3 - 3 - 3 kg per DB aauwwwiiieeee... kon bijna niet meer rechtop op mijn benen staan daarna :o

SLDL en toen waren er geen 1,25 kg schijven.. dan maar 5 kg ophogen!
35-40-45 kg... mijn onderarmen brandde zo erg.. echt tegen pijn aan... :( maar gered! :D

leg curl liggend
5 - 6 - 8,5kg niet alle reps.. :( mistte er maar 1.

seated calf raises
25-30-35 kg

calf raises on leg press
recht 85-95-105 kg werd uitgelachen toen ik eraf stapte en probeerde recht te gaan staan. :D auuuu.... hahahahah

en toen snel eten... waggelend de gym uit en naar huis! kom maar op met die spierpijn! ik voel mijn billen en benen nu al! :D

edit: denk trouwens dat het allemaal zoveel makkelijker ging omdat het momenteel rustig is op het werk. Geen geren en gevlieg maar veel kantoorwerk (uitwerken verslagen en investeringsvoorstellen voor productie etc). Dus weinig lopen.. en ben ook op wandel rantsoen in de avond. Mag voorlopig even niet wandelen na het eten van Ron.. zien wat het met mijn gewicht doet.
Denk wel dat dit allemaal meespeelt.

Laatst bewerkt:
Fijn dat het weer lekker gaat, goed dat je rust hebt genomen!

• #1.352
Fijn dat het weer lekker gaat, goed dat je rust hebt genomen!
Het gaat zeker lekker! Rust nemen is nu niet echt wat ik wil... Ben niet zo een stilzitter... maar ja.. ik wil wel aankomen dus even op rantsoen om het effect te zien. En toevallig valt het samen met een rustige periode op het werk.... Dus misschien wel even goed om echt te zien wat dat doet.
Merk alleen wel dat mijn conditie achteruitgaat met hele dagen zitten. :(

Ach, dat zal wel loslopen! Niet bang voor zijn. Je bent zo sportief, en met krachtsport jaag je je hartslag toch ook steeds omhoog. Je weet waar je het voor doet!

Toptraining Marina. Lekker. En volhouden hoor dat niet wandelen. Trouwens veel te koud buiten, slecht voor je spieren.

• #1.355
Ach, dat zal wel loslopen! Niet bang voor zijn. Je bent zo sportief, en met krachtsport jaag je je hartslag toch ook steeds omhoog. Je weet waar je het voor doet!
Ach.. in de winter massa bouwen... kan ik in de lente weer lekker wandelen en conditie opbouwen! :D
En moet zeggen met one legged bench squat haal je die hartslag wel omhoog ja. :o
Ik heb een doel inderdaad.. en daar moet massa voor bijkomen! EN DAT GAAT LUKKEN!!!:)

---------- Toegevoegd om 21:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:44 ----------

Toptraining Marina. Lekker. En volhouden hoor dat niet wandelen. Trouwens veel te koud buiten, slecht voor je spieren.
Thanks Ron. Ik hou het wel vol hoor.. :) alles voor mijn doel!!!!
Mannetje wandelt nu wat meer op werk. Spiertjes blijven wel warm nu ja. Hahahaha... maar toch.. na beentraining is even lopen best lekker... alleen maar zitten maakt de spierpijn wel erger lijkt het... :o
Maar goed... Ik vind spierpijn niet erg. No pain nog gain! :cool:

Weer lekker bezig geweest zo te zien!

Lekkere training Marina! Veel plezier morgen met de pinguin-waggel haha ;) Fijn dat het beter ging nu het wat rustiger is.

Weer en mooie training joh!!
Gelukkig dat je schouder weer beter lijkt te zijn

• #1.359
waggelen was het zeker! schouder is weer helemaal top! Dus op dat punt prima.:)

Vandaag alleen prutdag... vannacht al niet lekker(pijn op de borst)...verdere details zal ik besparen... maar werd tegen 10:00 vanaf de huisarts per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Ze spuiten je ook meteen helemaal plat. Na een dag onderzoeken net weer thuis. Niets gevonden en bij klachten weer bellen. Ik haat dat vage gedoe... Ben het nu wel zat dit jaar met ziekenhuisgekloot en andere ellende...
Vanaaf hangen en niets doen.
daarentegen wel hardcore mijn maaltjes meegenomen. dacht zet ze toch maar vast klaar.. just in case... was dus maar goed ook

Zeg geen rare verhalen op dit forum hoor. Wat was er loos dan.

Terug
Naar boven