AndroidHealthClinic

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.402
Uhm ja haha... :). Maar aankomen gaat langzamer dan afvallen... Bij mij niet dan :D, maar voor de mensen die altijd maar moeten strijden om bij te komen, is een halve kilo zeker goed!!

---------- Toegevoegd om 12:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:18 ----------

Ik snap dat je sneller wilt... Maar voor het eerst in 15 jaar WOW GOED!
Hee ik was vorige week toch een kilo afgevallen? Gisteren weer opnieuw gewogen, en er was weer een halve kilo bij :(. Dus zo snel gaat het bij mij ook niet!! Snel aankomen of afvallen is NIET gezond. En geduld hebben is zoooooo lastig!! Maar het is niet anders:). Weet jij eigenlijk de reden waarom je zo moeilijk aankomt? Snelle stofwisseling? Nou komt helemaal goed, en met de kerst flink eten dan :D
Ik ben ook dolblij met ieder onsje. Het gaat alleen heel langzaam. :(
Schommelen doen we inderdaad allemaal.. en het kan beter langzamer gaan dan té snel. Daar heb je ook gelijk in. Maar geduld is zo lastig te trainen:rolleyes:
Het is gewoon een te snelle stofwisseling... en nog meer eten.. pffff... het is nu al zoveel... Maar nu ook vakantie dus wat meer rust. :) zal ook wel ten goede komen!

---------- Toegevoegd om 19:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:33 ----------

Thanks. :)

---------- Toegevoegd om 19:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:33 ----------

Vandaag dan toch weer wat gaan trainen. Mijn onderarm gaat goed. Alleen last van mijn rechteram bij de aanhechting naar de schouder voor. Is al minder... maar bij bepaalde bewegingen voelbaar.
Links ook wat last van wat geks. Denk veroorzaakt door het raar liggen door die ontstoken onderarm. Maar als ik mijn arm omhoog beweeg met mijn handpalm naar beneden voel ik een steek. Heb ik mijn handpalm omhoog voel ik niets. Dus het zal een spier zijn. :(

Maandag heb ik rug/schouders niet kunnen doen en benen gepakt. Woensdag borst/biceps/triceps gedaan om mijn schouders te ontzien. Dus vandaag toch wat rug/schouders gedaan en van alles aangepast. Zowel in gewichten als oefeningen. Gewoon extra geconcentreerd op techniek en knijpen van de spiertjes! Maar op zich wel even lekker.

Training AS Sports Rug/ schouders (aangepast).

Pull down breed (ipv pull up. ook extra licht gewicht ivm schouders)
alle sets op 30 kg

reverse Pull down smal ook licht gewicht ivm schouders
alle sets op 35 kg

T-bar row
oly+5 kg, oly+10kg, oly+12,5 kg
even niet gemaxt maar max reps op laag gewicht --> 20 x oly+5kg

wide grip horizontal cable row
die ging dus wel! 15,20,25 kg en even maxen op 30kg Toch een PR! :D

Pull down wide achter voelde niet zo lekker dus licht gewicht
20-25kg 30 kg was te zwaar. :( afgemaakt op 25 kg

upright row kon niet ivm schouder.

Cable cross over high (niet in schema)
beide zijden 20kg en beide zijden 30 kg

DB press zittend
7,8,9kg
5x10kg YESSS PR!!! :D maar wel moeizaam...

Incline lying bent over side raise
2,3,3 kg

Rope face pulls
5,10,15 kg

extraatje
Standing side raises (niet in programma)
2,3,4 kg

En aan het einde had ik toch minder last van mijn schouder links. Denk toch dat het een spier is door verkeerd liggen.... Hoop echt dat het snel wegtrekt en dat mijn andere arm ook snel beter zal gaan.

Op zich voor 2 tegenwerkende armen was ik niet ontevreden. Maar baal wel stevig dat ik niet voluit kan gaan.

Laatst bewerkt:
Super joh die 51kg opmde weegschaal! Gefeliciteerd!! 2014 wordt jou jaar! Op naar de 55kg :P

• #1.404
Super joh die 51kg opmde weegschaal! Gefeliciteerd!! 2014 wordt jou jaar! Op naar de 55kg :P
Thanks! :) Ik ben er ook heel blij mee! die 55 kg gaat er dit jaar komen! Mooi en gespierd!

In overleg met mijn coach Ron nu toch maar een rustweekje houden ivm mijn schouder. Om te voorkomen dat het erger wordt... :( Ik baal er stierlijk van... want ik geniet zo van het trainen! elke training weer! maar ja.. als dit beter is moet het gewoon... Alles om mijn doel te halen!!! Dus op naar 2014 en op naar mijn doel!!

Laatst bewerkt:
Soms is rust even beter dan die eigenwijsheid te laten zegevieren. ;)
En rust is soms zo broodnodig om je lijf te laten bouwen aan herstel en groei. :D
Fysiek en mentaal herstel om steaks weer te knalleh. :D

• #1.406
Soms is rust even beter dan die eigenwijsheid te laten zegevieren. ;)
En rust is soms zo broodnodig om je lijf te laten bouwen aan herstel en groei. :D
Fysiek en mentaal herstel om steaks weer te knalleh. :D
Ik weet het... het is gewoon de wil om er te komen! Het door willen gaan! en ja... eigenwijs ik??:rolleyes:
Ik weet dat rust nodig is. Dus luister ik braaf..... Maar mag wel balen...:o
Herstel kan ik op zich wel even gebruiken na alles de afgelopen week.. dus misschien ook maar beter ook...
enne.. steaks knallen?? :roflol:
erin knallen wel ja! ;) en dan straks knetterhard knallen! Daar ga ik dan ook zeker voor!

Oh hihihihi ik zit dieper in de kerst dan ik dacht. Vreten vreten vreten.

Fijne feestdagen! :)

Jij ook! Geniet van al het lekkere eten!

• #1.412
Jij ook! Geniet van al het lekkere eten!
Dank je. :).
En dat lukt wel hoor.
Gisteren lekker kerstontbijt. Lunch was gisteren luxe met carpaccio, rosbief, zalm, garnalen (en braaf mijn rijst) en nog meer ander lekkers. Gevolgd door hapjes en dan avond gourmetten. pfffff.... ech veel. :o
Kon mezelf naar huis rollen....

En dan uiteraard niet kunnen slapen dus om 8:00 vanmorgen maar aan het kerstontbijtje nummer 2. :D
Daarna weer even getukt. hahahaha. Nu zo even mijn eitjes eten en om 12:30 life cooking buffet voor lunch en vanaaf nog fonduen.. Denk dat mijn lijf morgen wel goed van slag zal zijn. :o

Gaat goed daar zo te lezen! Als jij nu niet aankomt deze week, dan weet ik het niet meer hoor... :) :)
Hoe is het met je blessures?

• #1.414
Gaat goed daar zo te lezen! Als jij nu niet aankomt deze week, dan weet ik het niet meer hoor... :) :)
Hoe is het met je blessures?
Dat moet gewoon haast wel. Heb nu alweer gegeten en moet over een uur lunchen. Maar had gewoon alweer honger. :o Zo stom. snap er niets van.
Schouders gaan top! Nergens last van. Misschien (als ik mag van mijn coach) morgen even wat licht trainen. Heb nu al een week niets gedaan en mis het zo... :o

Beter dat je zo goed kan eten nu!! Ben benieuwd hoeveel je bij bent gekomen na al deze feestdagen! !:)
Geniet van al het lekkers!! :D

Als je zo erg zin hebt om te trainen mag je het volgende doen.
Een upper body en de volgende dag een lower body. Geen BP, DL, MP, Squat, optrekken, opdrukken.
Alles proberen te doen met dumbbells of machines. UB Elke spiergroep 2 oefeningen 8 reps en in laag gewicht.
LB elke spiergroep 2 oefenignen 15 reps laag in gewicht. (je moet het makkelijk redden die 8e of 15e)
Even de rek voelen en geen maximale resultaten proberen te pakken.

Lekker volgooien en het bloed laten stromen. Vooraf 10 minuten fietsen.
Erna misschien de sauna pakken.

UB
fly's, incl db presses, front raises, db sholder presses, machine back row hammer grip, pulldown wide grip, db kickback, french press, biceps curls, biceps cable curls, crunches 3 sets 25 reps.

LB
Legpress, walking lunges of uitstap lunges, liggende legcurls, zittend kuiten, staand kuiten, abductor, adductor, crunches 3 sets 25 reps.

• #1.418
Nog hoger... :( liever niet....

---------- Toegevoegd om 20:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:13 ----------

Beter dat je zo goed kan eten nu!! Ben benieuwd hoeveel je bij bent gekomen na al deze feestdagen! !:)
Geniet van al het lekkers!! :D
Ik geniet altijd van eten hoor. :D Ik heb geen idee.. we zullen het wel zien als ik weer mag wegen. :)
Doe ik wel... net zonder trek nog maar even gefonduet... toch weer even 2 ons paardenbiefstuk met wat lekkere salade en ja.. 1 wijntje. :o weggewerkt. Toetje erachteraan en nu even uitbuiken.
Zal toch blij zijn als ik mijn normale ritme weer op kan pakken. Daar reageert mijn lijf toch beter op. :o

---------- Toegevoegd om 20:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:15 ----------

Als je zo erg zin hebt om te trainen mag je het volgende doen.
Een upper body en de volgende dag een lower body. Geen BP, DL, MP, Squat, optrekken, opdrukken.
Alles proberen te doen met dumbbells of machines. UB Elke spiergroep 2 oefeningen 8 reps en in laag gewicht.
LB elke spiergroep 2 oefenignen 15 reps laag in gewicht. (je moet het makkelijk redden die 8e of 15e)
Even de rek voelen en geen maximale resultaten proberen te pakken.

Lekker volgooien en het bloed laten stromen. Vooraf 10 minuten fietsen.
Erna misschien de sauna pakken.

UB
fly's, incl db presses, front raises, db sholder presses, machine back row hammer grip, pulldown wide grip, db kickback, french press, biceps curls, biceps cable curls, crunches 3 sets 25 reps.

LB
Legpress, walking lunges of uitstap lunges, liggende legcurls, zittend kuiten, staand kuiten, abductor, adductor, crunches 3 sets 25 reps.
Yess.. het mag! hihihihihi.
denk dat ik morgen UB pak! Heb gewoon zin om even lekker wat te doen. Neem aan alles 3 setjes?
Ben benieuwd hoe het gaat na een week stilzitten en na die dagen hangen en (vr)eten. :o

Erg he als je eigenlijk niet mag trainen, maar zo ontzettend graag wilt.

Pak upper body de eerste oefening van de spiergroep 3sets en de 2e oefening 2sets.
De lower body alles 3sets. Het gaat alleen om prikkelen. Het gaat niet om te bouwen.
Vanaf maandag je schema oppakken. En vol gaan. Wel aan de signalen van je lijf denken.

Terug
Naar boven