AndroidHealthClinic

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.501
He bah vervelend ziek! Als je last van je keel hebt kan het helpen als je een warme natte theedoek (of handdoek) even om je hals doet. Beter dan die drop! Beterschap, ziek maar goed uit!
Dank je voor de tip. Ik zal het morgen eens proberen. :)

Er hangt volgensmij echt iets in de lucht ofzo.. Zo veel mensen die ziek zijn.. Maar in ieder geval beterschap en hopelijk knap je snel op en kun je weer knallen!

• #1.503
Er hangt volgensmij echt iets in de lucht ofzo.. Zo veel mensen die ziek zijn.. Maar in ieder geval beterschap en hopelijk knap je snel op en kun je weer knallen!
Dat lijkt er inderdaad op ja.... Maar het gaat stukken beter hier. :)
Ben van mijn keelpijn af en koorts is weg. Nog wel wat moe... Maar morgen gewoon werken en daarna lekker knallen in de gym! :)

• #1.504
Vandaag weer goed genoeg opgeknapt en aan het werk gegaan en daarna lekker knallen @ de gym! :D

Eerste rug en schouder training dit jaar. Moet zeggen dat ik wel verschil merk met vorige week. Toen trainde ik in de ochtend na een week rust en een deload training. Nu net 2 dagen ziek geweest en weer een hele dag werken vooraf. Merk wel dat dat me behoorlijk zwaarder viel. :o

Maar al met al viel het me reuze mee en kon ik toch wat gewichten omhoog gooien of PR's op reps pakken. Na het trainen was ik ook helemaal niet moe. Had een beetje het gevoel dat er meer inzat maar het er niet uitkwam. Maar goed. Het was een lekkere training en ik ga weer vooruit. :)

Kwam er trouwens achter dat de olympische stang hier 22,5 kg was. Althans 1 van de 2... verklaart wel waarom ik de ene keer wel met BP 32,5 kg haal en de andere keer niet.... Maar goed.. omdat ik nooit weet welke ik heb hou ik gewoon 20 kg aan.

Training maandag(AS sport): rug & schouders

rotator cuff oefeningen om op te warmen

pull-ups wide
1x3.. (hoog beginnen --> uitzakken --> optrekken--> uitzakken -->etc.)
1x4 yeah!!! dat voelde goed! :D
1x3,5
Ging echt lekker!

T-bar Row
oly stang + 7,5 kg - 12,5 kg - 17,5 kg
even maxen met 7x oly stang +20kg laatste 2 wel slordig... maar eerste keer op dit gewicht!

wide grip horizontal cable row
22,5-27,5-31 kg wel zwaar. :o

pull down behind neck (bij gebrek aan pull down machine
22,5 - 27,5 - 32,5 kg PR op reps.

EZ-bar up right row
15 - 15 - 20kg PR op reps en deze ging nu mijn schouder weer goed is veel beter. Volgende week ophogen! :)

DB press zittend
7 - 8 -9 kg Niet alle reps gered. :(
even maxen met 6x10 kg :eek: wel zwaar... maar wel PR op reps! 1 meer!:rolleyes:

lying bent over side raise
3 - 3 - 4 kg nu 2 sets op 3 kg. ipv 1x2 kg en 1x3 kg. De 4 kg ging ook beter.

rope face pulls
6 - 11 - 16 kg Moet me hier echt schrap voor zetten om mezelf niet om te trekken. Heb nu dus 1 kg kunnen verhogen... :( niet veel.. maar trek mezelf anders om.

lying leg raises
4x25

En toen eigenlijk niet eens moe.. Dus banaan en shake erin en snel naar huis om te eten. :)

klinkt lekker ook al voel je je nog niet voldaan...als je helemaal beter bent, zul je vast in een keer een flinke berg progressie zien!

elke gram meer is een verbetering
met kleine stapjes naar de top ;)

• #1.507
klinkt lekker ook al voel je je nog niet voldaan...als je helemaal beter bent, zul je vast in een keer een flinke berg progressie zien!
Nou ja.. voldaan was ik wel. Want toch weer wat progressie. En zolang ik elke keer een klein beetje progressie maak kom ik er ook. :D En die totale progressie zal ik gewoon over langere tijd moeten zien. ;) De volhouder wint he!

---------- Toegevoegd om 22:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:09 ----------

elke gram meer is een verbetering
met kleine stapjes naar de top ;)
Yep! Langzaam en gestaag ga ik gewoon door! Geduld, 100% inzet en doorzetten! Zo komen we er wel! :)

Hele lekkere training Marina! Super goed die pullups hihi jaloeeeeers! :P

Mooie train!
En idd jaloers op je pullups!

Mooie training toch weer! :)

Lekker weer trainen he!

• #1.512
Hele lekkere training Marina! Super goed die pullups hihi jaloeeeeers! :P
Mooie train!
En idd jaloers op je pullups!
Thanks. :)

---------- Toegevoegd om 17:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:32 ----------

Zeker weten! Zalig!!

• #1.513
Zo na een lange dag met proeven in productie even lekker beentjes gesloopt. I :heart: high rep legday! :D
Volgorde werd wel wat in de war gegooid door de drukte... tja allemaal mensen met goede voornemens.. die zijn met een maandje wel weer weg... :rolleyes:

Ik merk wel dat weer werken er toch wel even inhakt. Niet veel kunnen verhogen. Legpress en kuiten op legpress met 2,5 kg en leg extension met 1 kg :o... verder niets. Maar heb de spiertjes goed geprikkeld!
Nu kuiten zittend gedaan op 25 reps en iets lager gewicht omdat het gewicht op mijn knieën pijn ging doen als ik boven de 40 kg wilde... maar whouaahhhh.. dat brandde!!!!! :eek: Dus al met al voel ik deze training stevig! :D

Merk wel dat bij SLDL mijn schouders het probleem zijn. Ik faal daar op met high reps waardoro ik niet hoger dan 40 kg kom... terwijl mijn benen veel meer kunnen. :( daar baal ik echt van. Hoop echt dat die een keer sterker worden zodat ik weer wat kan verhogen hierop. Eigenlijk sinds ik last heb gehad van mijn schouders heb ik niets meer kunnen verhogen hierop....

Maar het ging wel lekker en voel me voldaan. :)

training woensdag AS Benen sloopdag!! high rep! :D

rotator cuff oefeningenwarming up

fietsen 5-10 min, stand 6, 60-70 rpm

leg press small
95-105-115 kg Lekker branden! :D

one legged bench squat met DB (omgewisseld in volgorde met leg extension.. ivm drukte)
3 - 3 - 4 kg per DB aauwwwiiieeee... brand!!!!!

Leg extension
26-31-36 kg burn that legs! wel erg zwaar nu ik eerst bench squat had gedaan. :o

SLDL Hier baal ik echt. Ik trek geen hoger gewicht omdat mijn armen pijn doen bij mijn schouder. dus hou ik het op max 40 kg nu... Geen idee hoe ik hoger moet komen. :(
40-40-40 kg... en de reps ook maar net aan gered... was echt pushen.

leg curl liggend
5 - 7,5 -10kg

calf raises on leg press
recht 115-125-132,5 kg die gaat super! Op zich had 135 ook wel gekund.... :rolleyes:

seated calf raises extra high rep omdat ik last krijg van blauwe plekken op mijn knieen door het gewicht boven 40 kg... :(
25-25-25 kg met 25 reps. :eek: dat brand zwaaaaaar!!!

v-crunches
4x30

en toen banaantje met shake en snel naar huis om te eten! Honger!!!

Die leg press gaat goed zo te zien!

• #1.515
Volgensmij heb jij je benen flink laten branden haha! Lekker bezig hoor. Inderdaad balen van die SLDL, misschien tijd geven omdat je toch nog opbouwende bent met je schouders? Geduld is een schone zaak zegt men he, ook al is dat in praktijk errug lastig :P

love the burn!! en daarna smaakt het eten twee keer zo goed

wat een indrukwekkend cijfer bij de calfraises trouwens
(jaja, langzaam leer ik alle oefeningen qua naam kennen, al heb ik ze zelf nooit gedaan)

geen risico nemen met je schouder, is het niet waard
liever iets minder gewicht dan een blessure die je straks langer last geeft
lekker getraind verder met behoorlijke gewichten, toppie

• #1.519
Volgensmij heb jij je benen flink laten branden haha! Lekker bezig hoor. Inderdaad balen van die SLDL, misschien tijd geven omdat je toch nog opbouwende bent met je schouders? Geduld is een schone zaak zegt men he, ook al is dat in praktijk errug lastig :P
Yep. Ik vind dat zo een lekker gevoel. :D Dank je.
Tja.. ik baal gewoon zo. Mijn benen willen meer maar mijn schouders niet... Maar ik hoop inderdaad dat ze sterker worden. :)

---------- Toegevoegd om 22:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:11 ----------

love the burn!! en daarna smaakt het eten twee keer zo goed

wat een indrukwekkend cijfer bij de calfraises trouwens
(jaja, langzaam leer ik alle oefeningen qua naam kennen, al heb ik ze zelf nooit gedaan)
Inderdaad! en honger had ik zeker! :D
In het begin wist ik ook nergens namen van hoor. :o Komt vanzelf ;)

---------- Toegevoegd om 22:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:11 ----------

geen risico nemen met je schouder, is het niet waard
liever iets minder gewicht dan een blessure die je straks langer last geeft
lekker getraind verder met behoorlijke gewichten, toppie
Ik neem ook geen risico. Ik haal nu net die 15 reps op 40 kg.. dus ga ik gewoon niet hoger.
Dank je. :)

Komt "vanzelf" wel goed, waarschijnlijk zijn je schouders een minder sterk punt waardoor je nu ff vastloopt in andere oefeningen.
geduld is dat woordje toch;)
Mooie train weer, lekker bezig:)

Terug
Naar boven