XXL Nutrition

Marina's Log

Goed bezig Marina! ;)
Al minder last van je schouder dan een aantal weken terug of voelt het nog hetzelfde?
Heb morgen ook weer legday, ff motivatie opbouwen door hier te kijken :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.522
Komt "vanzelf" wel goed, waarschijnlijk zijn je schouders een minder sterk punt waardoor je nu ff vastloopt in andere oefeningen.
geduld is dat woordje toch;)
Mooie train weer, lekker bezig:)
Denk het wel. Schouders begint wel al vorm in te komen. Maar kracht laat het nog wat afweten. En ja geduld.... :rolleyes: Blijft lastig te trainen. ;)
Dank je.

---------- Toegevoegd om 22:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:20 ----------

Goed bezig Marina! ;)
Al minder last van je schouder dan een aantal weken terug of voelt het nog hetzelfde?
Heb morgen ook weer legday, ff motivatie opbouwen door hier te kijken :D
Dank je. :)
Ik heb helemaal geen last meer van mijn schouders. Maar zit wel goed vast in mijn nek... denk stress/spanning.. situatie op mijn werk en mijn schoonmoeder wiens hart er gewoon zo nu en dan even mee stopt.. morgen moet die weer naar het ziekenhuis en kreeg vanmiddag te horen dat mijn moeder opgenomen is.. misschien kleine tia en ze houden haar nu een extra nachtje aan de hartmonitor om uit te sluiten dat er wat met haar hart is... dus sta een beetje stijf als een plank... :( denk dat ik daar ook wat last van ondervind. Maar goed.. zal wel weer wegtrekken.

hahaha.. morgen dus legday voor jou! Nou hier voel ik hem nog hoor! dus enjoy morgen. gaat je lukken!
*schopt wat motivatie naar je toe!*

hier morgen borst/biceps/triceps! Zin in! :D

Komend weekend even een saunaatje pakken? Zou je goed doen. :)

klinkt wel als een goed idee van Milly ;)

• #1.526
Komend weekend even een saunaatje pakken? Zou je goed doen. :)
klinkt wel als een goed idee van Milly ;)
Klinkt zeker goed.. maar moet het wel lukken. Als het lukt en ik ben op tijd kan ik op de fitness in de ochtend wel terecht... Maar heb mijn slaap ook hard nodig.....

---------- Toegevoegd om 19:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:49 ----------

Ik ook zo ongeveer alleen dan rug ipv triceps! Heb er ook altijd zin in (:
Lekker he dat trainen! I love it! Ook al zat mijn nek vast en was ik koud en best moe.. ik leef er altijd zo van op! Zalig! Ik kan gewoon echt even voor mezelf gaan dan en daarna voel ik me gewoon voldaan. :)

---------- Toegevoegd om 20:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:52 ----------

Pfff... was zo moe vandaag. Gisteren mijn moeder onverwachts opgenomen. Kleine tia gehad en wat problemen met haar hart. Ze is wel weer thuis vandaag. Mijns schoonmoeder morgen het ziekenhuis is.. en een K situatie op mijn werk die al een tijdje speelt. Al met al zit die stress goed in mijn nek. Alles doet daar pijn.. en was ik gewoon moe...:(
Maar ik had ook gewoon zo een zin om te trainen. Gewoon even niets voor mezelf. Nergens aan denken en knallen! Ik merk dat dit me zoveel goed doet!!!
En op zich best een lekkere training gehad. Maar wel roll of shame moeten maken.. BP hield ik niet meer.. gewoonlijk red ik het om de barbell dan in de lage ligger terug te leggen... nu dus niet.. kreeg 1 kant erin en daar lag ik met de barbell half op me. :( Schaamde me kapot.. en dat met maar 30 kg :o.... Maar er kwam me al snel iemand te hulp.. dus daarna maar even niet gemaxt en het zo gelaten. Ik faalde op rep 8.. vorige week was dat rep 6 maar kreeg ik hem wel in de ligger.. dus voelde even klote...

Maar goed ik laat me niet kennen!! :D daarna weer vol focus en lekker doorgegaan. Niet echt veel gewichten verhoogd. ja soms 1 kilo..en french press 2,5 kg... maar vooral een aantal oefeningen PR's op reps.

Al met al ben ik wel tevreden voor een training waarbij ik moe was en veel last had van mijn nek. :)
Soms zit het tegen soms zit het mee. Ik lever in ieder geval niet in! ;) Dus op naar volgende week. Zal vast beter gaan.

Training AS sport borst + biceps + triceps
Flat DB fly
6-7-8-9 PR Kon het niet laten even de 9 kg te proberen! Volgende keer beginnen op 7 kg!

Flat bench press
25 - 27,5 - 30 kg Bij 8ste rep fail... :( big shame want kreeg hem dus niet meer in de ligger en lag klem.
Maxen dus maar even niet gedaan...

Incline DB press
8-9-10 kg PR op reps!

peck deck machine
12,5-15-17,5 kg PR op reps

DB curl
7-8- 9 kg Laatste rep weer :grumble: net niet gehaald... maar branden!!

straight bar cable curl
7,5-10-12,5 kg
maxen op 15 kg PR op reps (1 meer dan vorige week. :o) en die brandde stevig! :D

21-ers EZ bar
15 kg Zo lekker dat branden!!! Denk dat ik die binnenkort een keer op 17,5kg ga doen.

french press liggend
15 - 17,5- 20 kg Hier was ik heel blij mee! Eindelijk de 20 kg na die ellende met mijn schouder! :D

rope push down
7,5-10-12,5 kg Burn!!
even maxen op 15kg... oei!! on fire!!! :D PR op reps ... weer 1 repje meer dan vorige week.

DB kickback
5-6-7 kg Laatste 2 reps wat slordig met rechts.. die arm is toch iets zwakker.. en toen zaten mijn triceps echt zo vol. :o

abs
v-crunch - lying legraises (superset)
beiden 3x25

Ik was hierna lekker voldaan. :) merkte wel dat ik nog goed last had van mijn beentrain van woensdag..:D
Oh ja.. waar ik wel van baal... eelt op mijn handen is gescheurd... das echt een K gevoel.. en mijn rechterhandpalm is compleet blauw.. Deed een klem om de barbell (klemmen passen niet zo lekker dus goed hard knijpen... ) en opeens voelde ik een scherp gevoel en pats.. meteen een blauwe plek in mijn handpalm beetje richting mijn duim... nu is mijn hele handpalm blauw. :D ach ja.. zie je tenminste dat je wat gedaan hebt. :rolleyes: hoort erbij.

Laatst bewerkt:
oef, en hoe is het nu met mams?
en niets ernstigs met schoonmams en op je werk I Hope

anyway: stress is nooit leuk
beterschap en sterkte daar waar toepasselijk

training klinkt wel goed....zonde dat je de roll of shame moet doen hehe (al vind jij het 100 keer erger dan de anderen waarschijnlijk)

Ai de klemmen om de barbells doen....dat moeten alle dames hier altijd vragen hehe (ja, gelukkig worden er nieuwe besteld) maar dat je dan gelijk een blauwe handpalm hebt, oei

Mooie training hoor. Enne je hoeft niet altijd te verhogen hoor. Op een gegeven moment stopt dat wel.

• #1.529
oef, en hoe is het nu met mams?
en niets ernstigs met schoonmams en op je werk I Hope

anyway: stress is nooit leuk
beterschap en sterkte daar waar toepasselijk

training klinkt wel goed....zonde dat je de roll of shame moet doen hehe (al vind jij het 100 keer erger dan de anderen waarschijnlijk)

Ai de klemmen om de barbells doen....dat moeten alle dames hier altijd vragen hehe (ja, gelukkig worden er nieuwe besteld) maar dat je dan gelijk een blauwe handpalm hebt, oei
Mams is afwachten. Ze heeft medicijnen en zien hoe dat aanslaat..
Schoonmams krijgt morgen een cardioversie en hopen dat haar hart het weer wat beter doet. De laatste tijd had ze een aantal keren per dag dat het gewoon stopte... :eek: viel ze weg en kwam ze later weer bij...
Werk.. pffff... moet nog een en ander volgen. Maar de sfeer wordt al beter. :)
Thanks.

Het was de eerste keer die roll of shame... maar had het niet verwacht omdat ik vorige week met spotter weliswaar ook 32,5kg 3 x had.. Maar goed.. dat zal nog wel komen.

Ach die klemmen.. tja.. het was druk. ze hebben goeie en van die net te kleine.. tja.. ik had die net te kleine. :rolleyes: Maar dat trekt vaak snel weg.

---------- Toegevoegd om 22:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:21 ----------

Mooie training hoor. Enne je hoeft niet altijd te verhogen hoor. Op een gegeven moment stopt dat wel.
Thanks. :) Ik weet dat ik niet altijd hoef te verhogen. Doe ik ook niet.. had alleen wel gehoopt dat BP een keer boven de 30 kg zou komen. Maar ach.. ik voel mijn spieren goed dus de prikkeling is goed geweest.
Op sommige oefeningen merk ik ook dat ik aan een soort max zit. Maar ik denk dat dat ook te maken heeft met mijn gewicht misschien.. omdat het aankomen langzaam gaat ?
Maar ik ben tevreden en voel het goed in mijn armen. :D

als je altijd maar kon pieken dan was ik nu sterker dan Thor en Goliath bij elkaar. Helaas werkt dat dus niet zo.
Knap dat je doorzet ondanks alle afleidingen. Sterkte daar!

Stress trekt een hoop energie weg altijd. Je hebt toch goed volgehouden ondanks de stress..veel sterkte met je mams en schoonmams!

Hm ja die klemmen... wij hebben oude en nieuwe, nou doe mij de oude maar! Die gaan vrij gemakkelijk, maar de nieuwe zijn zo stug.
Enne, roll of shame... ach joh, je heb mooi wel doorgezet! En toch bijna 2 reps meer gemaakt. :)
Sterkte met de familieperikelen!

• #1.533
als je altijd maar kon pieken dan was ik nu sterker dan Thor en Goliath bij elkaar. Helaas werkt dat dus niet zo.
Knap dat je doorzet ondanks alle afleidingen. Sterkte daar!
Ik weet dat je gelijk hebt! :rolleyes:
Dank je. Trainen geeft me juist ook met al die K situaties bij elkaar lekker afleiding!

---------- Toegevoegd om 09:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:47 ----------

Stress trekt een hoop energie weg altijd. Je hebt toch goed volgehouden ondanks de stress..veel sterkte met je mams en schoonmams!
Dat klopt ja.. merk het echt wel...
dank je.

---------- Toegevoegd om 09:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:47 ----------

Hm ja die klemmen... wij hebben oude en nieuwe, nou doe mij de oude maar! Die gaan vrij gemakkelijk, maar de nieuwe zijn zo stug.
Enne, roll of shame... ach joh, je heb mooi wel doorgezet! En toch bijna 2 reps meer gemaakt. :)
Sterkte met de familieperikelen!
ach ja.. er zijn veel verschillen. Die oude bij ons passen eigenlijk net niet op de olympische stang.. maar als er tekort zijn doe je het toch. Overigens valt mijn hand al mee een daggie later.
Tja.. wel meer reps.. maar toch... je schaamt je rot. :o Zeker omdat het nog maar zo een minigewichtje is.
Thanks.

Iedereen heeft wel eens zo een moment dat je even net te veel doet ... En dan ligt die stang op je borst.
Leer je ook weer van :)
Elke keer max trainen is niet altijd goed, heb ik zelf ook ondervonden.
Dussssss ff een stapje terug dan maar
Elke keer iets zwaarder trainen gaat niet zo makkelijk, ander kon ik nu al 300 kg benchen
Op een gegeven moment loop je tegen een plateau aan en dan kan je daar maanden op blijven hangen
Dan moet je misschien kiezen voor meer reps met minder gewicht of dan maar blijven hangen op dat gewicht.
Geen probleem van maken

• #1.535
Iedereen heeft wel eens zo een moment dat je even net te veel doet ... En dan ligt die stang op je borst.
Leer je ook weer van :)
Elke keer max trainen is niet altijd goed, heb ik zelf ook ondervonden.
Dussssss ff een stapje terug dan maar
Elke keer iets zwaarder trainen gaat niet zo makkelijk, ander kon ik nu al 300 kg benchen
Op een gegeven moment loop je tegen een plateau aan en dan kan je daar maanden op blijven hangen
Dan moet je misschien kiezen voor meer reps met minder gewicht of dan maar blijven hangen op dat gewicht.
Geen probleem van maken
Ik weet het Gros. Maar dit was 30 kg terwijl ik gewoonlijk een paar reps max op 32,5 kg... en nu haalde ik die 30 kg niet meer... :( Maar goed ik weet dat je gelijk hebt. Misschien volgende keer gewoon eerst wat meer reps op lager gewicht pakken en dan zien of ik de 30 kg met de tijd wel een hele set vol kan krijgen. :)
Het gaat erom dat ik vooruitga ook al is het langzaam.

een mindere dag kan altijd voorvallen hoor marina, zou mij daar niet te druk in maken :)
voor hetzelfde geld haal je volgende keer terug vlotjes die 30

• #1.537
een mindere dag kan altijd voorvallen hoor marina, zou mij daar niet te druk in maken :)
voor hetzelfde geld haal je volgende keer terug vlotjes die 30
Ik weet het. het hoort erbij. :rolleyes:
Tja.. 6 x gaat vlotjes... maar meer wordt lastiger... zeker als ik daarvoor al 2 sets van 10 heb gehad.
Maar ik ga ervoor dat met een paar weken 10x30 kg ook vlotjes gaat!
Denk dat als de stress allemaal wat minder wordt en mijn nek minder vast zit dat het ook al aardig zal schelen.

Niemand heeft altijd goede trainingen, maar toch lekker getraind ondanks de afleiding van alles.
Er zijn nog genoeg trainen die wel helemaal slagen, iets om naar uit te kijken en gaat vast wel beter de volgende keer dan!

• #1.539
Niemand heeft altijd goede trainingen, maar toch lekker getraind ondanks de afleiding van alles.
Er zijn nog genoeg trainen die wel helemaal slagen, iets om naar uit te kijken en gaat vast wel beter de volgende keer dan!
OP zich was het wel een goede training. Had alleen meer ingezeten als ik niet zo moe en gespannen was. Maar het is gewoon lekker om met alles eromheen even te trainen. Gewoon even gedachten op jezelf en je training en niets anders.
Ben al een tijd aan het bulken en opbouwen. Dus zal vast wel beter gaan volgende keer.

OP zich was het wel een goede training. Had alleen meer ingezeten als ik niet zo moe en gespannen was. Maar het is gewoon lekker om met alles eromheen even te trainen. Gewoon even gedachten op jezelf en je training en niets anders.
Ben al een tijd aan het bulken en opbouwen. Dus zal vast wel beter gaan volgende keer.

Ik vind trainen ook altijd zo fijn om even ergens anders mee bezig te zijn.
En met een positieve instelling kom je er altijd (:

Terug
Naar boven