AndroidHealthClinic

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.581
Ik deed wel is een andere bridge met 10kg plaat, maar voor de afwisseling deze ook is doen dan als je er zo positief over bent.

En slaap lekker!
Die van jou.. hoe deed je die dan? Gewoon eens proberen. Het was voor mij de eerste keer en vind hem lekker. Volgende keer wat hoger gewicht proberen.
Thanks. Is gelukt. Nu snel aan het werk.

---------- Toegevoegd om 06:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:45 ----------

Dat is dus ook mijn favoriet, maar ik noem hem glute bridge. Lekkere oefening he, die voel je goed de dag erna! Ik doe hem met de EZ-bar.
Hij is super inderdaad! Moet zeggen dat ik nog niet zoveel last heb nu... maar kan nog komen. :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 06:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:46 ----------

Doet me altijd denken aan de moeder van mn ex die altijd voor de tv op het vloerkleed die oefening deed tegen haar bekkeninstabiliteit.. Iets wat op mn netvliezen gebrand is :-S

Daarom doe ik hem niet en gruwel ervan als ik hem iemand zie doen haha

Plus het is geen oefeningen die je in de sportschool moet doen terwijl je een gesprek voert (net als de ad en abductors en lying leg curl haha)
Herinneringen kunnen afschuw geven ja!
En je moet er inderdaad niet bij praten:D

---------- Toegevoegd om 06:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:47 ----------

Kreeg eergisteren een tip van een collega die aan BB doet om mijn schouders wat sterker te maken.
Hij heeft dat ook moeten na na een tijdje eruit te zijn geweest en gaf als tip elke dag bij opstaan en voor naar bed gaan een paar setjes opdrukken te doen. Ik ga het dus proberen. Net begonnen. 3x10. Voor een eerste keer opdrukken wel aardig vond ik. :)
Nu dus aan het werk.

Lekker bezig geweest!

Oh en jaloers op de staande calf raise in je gym!!

Die hebben wij helaas ook niet op de gym, een staande calf raise. Ik doe de kuiten altijd maar in de leg press machine. Werkse voor straks!

Die van jou.. hoe deed je die dan? Gewoon eens proberen. Het was voor mij de eerste keer en vind hem lekker. Volgende keer wat hoger gewicht proberen.
Thanks. Is gelukt. Nu snel aan het werk.
Ik maakte dan the bridge met benen uitelkaar, hield een 10kg plaat op me heupen (beetje moeilijk in het begin maar anders voel ik niks). Dan je knieeen naar elkaar en weer open, en dan je voeten laten staan. Ik zag die ergens een keer maar stond geen naam bij, maar je voelt die goed in je billen. Is meer een oefening voor als laatst vind ik zelf.

die oefening ziet er leuk uit (als vraag ik me af waarom die ander, tegengesteld en met zo'n losse broek daar moet staan :D)

sowieso lekkere training en fijn dat je weer beter in je vel zit (letterlijk &figuurlijk!)

die oefening ziet er leuk uit (als vraag ik me af waarom die ander, tegengesteld en met zo'n losse broek daar moet staan :D)

My thoughts! Hij heeft er goed zicht op van daaronder... :D

---------- Toegevoegd om 18:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:36 ----------

Hij is super inderdaad! Moet zeggen dat ik nog niet zoveel last heb nu... maar kan nog komen. :rolleyes:

Jij bent ook zo getraind natuurlijk!! :D

• #1.587
Lekker bezig geweest!

Oh en jaloers op de staande calf raise in je gym!!

Die hebben wij helaas ook niet op de gym, een staande calf raise. Ik doe de kuiten altijd maar in de leg press machine. Werkse voor straks!
Thanks.
Ik vind zelf de seated meer branden.
Je kan ook calf raises staand in de smith doen. Zie ik ook mensen wel doen.

---------- Toegevoegd om 19:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:42 ----------

Ik maakte dan the bridge met benen uitelkaar, hield een 10kg plaat op me heupen (beetje moeilijk in het begin maar anders voel ik niks). Dan je knieeen naar elkaar en weer open, en dan je voeten laten staan. Ik zag die ergens een keer maar stond geen naam bij, maar je voelt die goed in je billen. Is meer een oefening voor als laatst vind ik zelf.
Lijkt me inderdaad ook dat je die goed voelt.
Ik bewaar de Barbell GHB ook tot aan het eind. Nog even de boel goed laten branden! :D

---------- Toegevoegd om 19:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:43 ----------

sowieso lekkere training en fijn dat je weer beter in je vel zit (letterlijk &figuurlijk!)
Ik merkte zelf waarom. Met dat gewicht op je heupen schuif je langzaam naar achteren. :D... dus op een gegeven moment zat ik bijna tegen de muur met mijn hoofd. Ik begon 20 cm ervanaf.

dank je. En Yep.. ik zit een stuk lekkerder in mijn vel. En na vanmiddag nog beter. Mijn schouder is even goed onderhanden genomen. zat zo een zware knoop in dat wss mijn pijn daar ook deels vandaan kwam. Beide schouders zaten enorm vast maar links veel erger dan rechts.. ik heb nu na het masseren en kraken wel dat het gevoelig is maar de pijn is nu weg. Dus kom maar op met die training morgen! :D

---------- Toegevoegd om 19:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:45 ----------

My thoughts! Hij heeft er goed zicht op van daaronder... :D
Jij bent ook zo getraind natuurlijk!! :D
Reden zie boven.. je schuift toch een beetje. ;)
Nou.. het begint nu goed door te zetten. Meestal is het na 2 dagen bij mij het ergst.. dus op naar morgen... :o

Ik vind zelf de seated meer branden.
Je kan ook calf raises staand in de smith doen. Zie ik ook mensen wel doen.

---------- Toegevoegd om 19:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:42 ----------

Zo doe ik ze ook, bij gebrek aan beter, maar ergens blijft er een dingetje dat ik bang ben voor t verschuiven enz enz

ah om je schouders tegen te houden dus.....had jij ook zo'n behulpzaam type met een te losse broek dan? dan schuif je vanzelf niet, toch? :lol:

(nee hoor, ik ben helemaal niet visueel ingesteld ofzo :rolleyes:)

klinkt goed die massage, fijn dat alles weer los zit

• #1.590
Zo doe ik ze ook, bij gebrek aan beter, maar ergens blijft er een dingetje dat ik bang ben voor t verschuiven enz enz
Hoe bedoel je verschuiven?
Ik deed ze voorheen bij mijn vorige gym zo. Dan kan er imo niet veel verschuiven toch? Of begrijp ik je verkeerd?
http://www.youtube.com/watch?v=8PdPiK_AzYI

Zittend deed ik ze zo
http://www.muscleandstrength.com/exercises/smith-machine-seated-calf-raise.html

---------- Toegevoegd om 21:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------

ah om je schouders tegen te houden dus.....had jij ook zo'n behulpzaam type met een te losse broek dan? dan schuif je vanzelf niet, toch? :lol:

(nee hoor, ik ben helemaal niet visueel ingesteld ofzo :rolleyes:)

klinkt goed die massage, fijn dat alles weer los zit
Nou bij mooi uitzicht zou ik het niet erg vinden hoor! :roflol: Maar helaas.. ik zat met mijn kop dus tegen de muur. :rolleyes:

Was inderdaad fijn. Ze kan goed kraken.. dat voel je wel maar nu heb ik echt zoiets van yess.. kan weer zonder ibu naar bed.. want ik had de laatste tijd zoveel last van mijn schouder/nek links dat ik zonder ibu niet meer kon slapen. :( Maar dat is hopelijk nu over!

• #1.591
Ben gisteren begonnen met push ups thuis. ochtend 3x10 en avond 3 x 10 om mijn schouders sterker te maken. Had nog nooit een push up gedaan dus was toch best wel zwaar die derde set vol te krijgen. Met gevolg vanmorgen enorme spierpijn in mijn lats/schouders en borst. :o Dus even niet gedaan want borst/biceps/triceps op het programma vandaag en wilde niet dat het nog veel erger werd daarvoor.
Heb echter mijn pols wss overbelast hiermee en kon dus mijn pols niet goed bewegen zonder pijn :( (als ik aan de zijkant op een pees druk is de pijn met draaien weg... dus duidelijk overbelast). Dus even zien hoe dat ontwikkeld...

Maar goed had er dus nog wel last van met trainen. Ondanks dat ging het lekker! Met BP spotter gevraagd bij de 30 kg waar ik vorige keer faalde. Had de jongen gevraagd die me er vorige week onderuit viste :p
We waren maar met 3 man in de gym. Heb niet alle sets op 30 kg gehaald maar wel nog even 2 reps op 32,5 kg geprobeerd. :D

Die andere jongen kwam daarna naar me toen en vroeg hoe het ging. Dus ik verteld dat het op zich wel goed gaat alleen dat mijn gewicht niet zo snel mee wil. Dus even staan praten tijdens de oefeningen.. want ik ga wel gewoon door:cool:...en dat was wel leuk.

Tijdens trainen werd het drukker. Die knul van 24 (Jerommeke figuur.. kent geen legday :rolleyes:) die een tijdje terug met me stond te flirten was er ook weer.... hij bleef maar kijken... Ben gewoon doorgegaan.. maar op een gegeven moment dacht ik echt van kijk eens ergens anders geen zeg :D Maar goed.. lekker getraind :) en voldaan naar huis.

Alleen de spierpijn in mijn lats en borst is wel veel erger geworden. :o zal wat worden morgen. Daggie slenteren op de vakantiebeurs! Kan mijn pols mooi even rusten!:rolleyes:

Training AS sport borst + biceps + triceps

Rotator cuff oefeningen

Flat DB fly
7-8-9 PR op reps

Flat bench press
25 - 27,5 - 30 kg Bij vorige keer op 8ste rep fail... nu weer 7 gered.. 8 ste met spot teruggelegd... dus weer niet gered. :( maar geen roll of shame.
Maxen 32,5 kg 2 alleen 1 met lichte spot. Toen toch gestopt ivm mijn pols

Incline DB press
8-9-10 kg toch even 11 kg geprobeerd.. 3x11kg in mijn hoofd ging 4 wel... mijn armen gingen alleen niet mee. :D

peck deck machine
12,5-15-17,5 kg

DB curl
7-8- 9 kg Laatste rep weer :grumble: net niet gehaald... ik hang hier al 3 weken op.... :(

straight bar cable curl
7,5-10-12,5 kg
maxen op 15 kg PR op reps (2 meer dan vorige week. :o) en die brandde stevig! :D

21-ers EZ bar
2x15 kg Zo lekker dat branden!!!
1x17,5 kg was wel erg zwaar... dus laatste 2 niet helemaal netjes.. beetje drive meegegeven. :o

french press liggend
15 - 17,5- 20 kg Kon niet verhogen door mijn pols

rope push down erg irritant dat de katrol aanliep..:mad: maar niet bij elke rep.. dat maakte het zwaarder.
8,5-11-13,5 kg
even maxen op 15kg... oei!! on fire!!! :D minder reps dan vorige week.. maar set ervoor was wel hoger.

DB kickback
5-6-7-8 kg toch effe proberen. kwam niet verder dan 6 reps.. zwaar branden... auwie.. en toen zaten mijn triceps echt zo vol. :o

abs
v-crunch - Barbell glute ham bridge (superset)
4x25 + 4x20+17,5 kg

en nu op de bank met mega spierpijn in lats en borst.. hahahaha.

Laatst bewerkt:
mannelijke aandacht genoeg in de gym precies :D

nette training ook!

Bij mij in de sportschool trainen de mannen ook geen benen pff..
Morgen samen spierpijn dan!

Lekkere training weer! En die reps die je net niet haald komen ook wel, ik heb dat ook steeds meer nu ik zwaarder train, zo vervelend elke keer die laatste niet meer kunnen halen.

Bij ons in de sportschool is iedereen VERPLICHT benen te trainen, want god wat is dat lelijk als je geen benen traint (voor zowel man áls vrouw).
Goeie training weer hoor Marina! Altijd leuk om jou logje te lezen, je hebt altijd wel weer een interessant verhaaltje erbij te vertellen haha! :D

Bij ons in de sportschool is iedereen VERPLICHT benen te trainen, want god wat is dat lelijk als je geen benen traint (voor zowel man áls vrouw).
Goeie training weer hoor Marina! Altijd leuk om jou logje te lezen, je hebt altijd wel weer een interessant verhaaltje erbij te vertellen haha! :D
Die regel moeten ze ook maar is gaan doen bij ons, vind het ook zo erg ja.
Laatst had ik er eentje overgehaald, hij kon er al niks van. En de week erna gaf hij op door de spierpijn van de dag erna haha

Die regel moeten ze ook maar is gaan doen bij ons, vind het ook zo erg ja.
Laatst had ik er eentje overgehaald, hij kon er al niks van. En de week erna gaf hij op door de spierpijn van de dag erna haha

Oké dat je geen benen traint is al 1 ding op zich. Maar dan ook nog eens opgeven na 1 keer benen trainen door de spierpijn? :finger: haha

• #1.597
mannelijke aandacht genoeg in de gym precies :D

nette training ook!
Hhahahha... niet verwacht maar wel leuk. Er zijn ook bijna geen vrouwen in het krachthonk.
Dank je.

---------- Toegevoegd om 09:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:16 ----------

Dat zou zeker moeten. Gebeurt alleen niet.. Zo stom...
Dank je. Was ook een lekkere training En ach.. je maakt wel eens wat mee. Maar het gaat om de training he! ;)

---------- Toegevoegd om 09:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:17 ----------

Bij mij in de sportschool trainen de mannen ook geen benen pff..
Morgen samen spierpijn dan!

Lekkere training weer! En die reps die je net niet haald komen ook wel, ik heb dat ook steeds meer nu ik zwaarder train, zo vervelend elke keer die laatste niet meer kunnen halen.
Erg is dat he... Dan zie je weer zo een Jerommeke.. spillepootjes.. brrrr..
Inderdaad. Nu goed spierpijn. :o jij ook succes vandaag he!

Tja.. die niet gehaalde reps.. ik weet dat ze wel komen. Maar het hangt al zo lang vast. :mad:frustrerend.

---------- Toegevoegd om 09:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:19 ----------

Oké dat je geen benen traint is al 1 ding op zich. Maar dan ook nog eens opgeven na 1 keer benen trainen door de spierpijn? :finger: haha
Die kerels zijn niets gewend. :D

Dan valt dat volgens mij bij mij in de sportschool nog best mee. Zie best veel mannen benen trainen. Ook train ik wel eens samen met mannen van de brandweer hier in Heerenveen en die trainden ook nooit benen. Haha ze hebben er nu ook aan moeten geloven :D

Bij de Kneet in Den Haag trainen ze altijd wel benen
Net ook weer bezig geweest en de beentje geplaagt
Goed voorbeeld in de sportschool doet ook goed volgen
Een goede been training zorgt ook voor een verhoging van je testlevel en daar heeft je hele lichaam weer profijt van ;)

Erg is dat he... Dan zie je weer zo een Jerommeke.. spillepootjes.. brrrr..
Inderdaad. Nu goed spierpijn. :o jij ook succes vandaag he!

Tja.. die niet gehaalde reps.. ik weet dat ze wel komen. Maar het hangt al zo lang vast. :mad:frustrerend.
Ik voel de spierpijn goed vandaag ja!

En die komen zeker, we worden vanzelf sterker!

Terug
Naar boven