XXL Nutrition

Marina's Log

Is prima hoor. Als je een tijdje bezig bent en sterker wordt, kom je vanzelf dieper lijkt me. Ik ben er ook net mee begonnen en kom nog zeker niet aan de 40! Goed idee van die dumbells voor je polsen. Ga ik ook eens proberen. Het is inderdaad een rotstand met open handen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.622
Moet je ook niet doen dan, ik doe ze al een tijdje. Deed al push ups toen ik 6 jaar was :)
Komt vanzelf!
Tja.. ik heb ze net vorige week voor het eerst gedaan om te proberen.. en nu dus tweede keer. moet wel zeggen dat ik al stukken minder spierpijn heb! :D

---------- Toegevoegd om 17:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:04 ----------

Is prima hoor. Als je een tijdje bezig bent en sterker wordt, kom je vanzelf dieper lijkt me. Ik ben er ook net mee begonnen en kom nog zeker niet aan de 40! Goed idee van die dumbells voor je polsen. Ga ik ook eens proberen. Het is inderdaad een rotstand met open handen.
Ik hoop dat het snel komt en ik profijt zal merken.
Je hebt ook speciale grepen ervoor. Maar ik dacht kijk eerst even wat ik kan met wat ik thuis heb. En dit werkt goed. :)

Meestal kan je met huis-tuin-keuken spul heel wat maken om als trainingsmateriaal te gebruiken. Ik gebruikte heel in het begin een douchestang, ipv een barbell in mijn nek, om te leren squaten LOL

• #1.624
Meestal kan je met huis-tuin-keuken spul heel wat maken om als trainingsmateriaal te gebruiken. Ik gebruikte heel in het begin een douchestang, ipv een barbell in mijn nek, om te leren squaten LOL
Zal ik wss binnenkort ook moeten doen met hotel spullen.. enig idee?? :D

Wss voor werk ergens binnenkort 2 weken een complete fabriekslijn leren kennen, weten hoe hij werkt en bedienen. Moet de hele werkbeschrijving, opbouw, constructie, bedieningsvoorschriften en veiligheidsanalyses maken zodanig dat wanneer de machine naar Nederland komt en wij hem kunnen opbouwen installeren en in bedrijfnemen zodat de operators ermee kunnen werken... Gaat een klus worden..en een enorme uitdaging... daarom ook 2 weken. Waar ik het ergste van baal is 2 weken niet kunnen sporten. :(

Zal ik wss binnenkort ook moeten doen met hotel spullen.. enig idee?? :D

Wss voor werk ergens binnenkort 2 weken een complete fabriekslijn leren kennen, weten hoe hij werkt en bedienen. Moet de hele werkbeschrijving, opbouw, constructie, bedieningsvoorschriften en veiligheidsanalyses maken zodanig dat wanneer de machine naar Nederland komt en wij hem kunnen opbouwen installeren en in bedrijfnemen zodat de operators ermee kunnen werken... Gaat een klus worden..en een enorme uitdaging... daarom ook 2 weken. Waar ik het ergste van baal is 2 weken niet kunnen sporten. :(

Hoezo 2 weken niet kunnen sporten. Je wordt betaald voor 40 uur per week toch? Tijd zat zou ik zo denken. :cool:

• #1.626
Hoezo 2 weken niet kunnen sporten. Je wordt betaald voor 40 uur per week toch? Tijd zat zou ik zo denken. :cool:
Ware het niet dat ik ergens in het buitenland zit in een dorp wat niet groter is dan de fabriek... :rolleyes:
zonder vervoer en met 1 Nederlandse collega en de rest die ik niet kan verstaan en ook geen Engels praten..

Creatief zijn dus. Bw oefeningen.

• #1.628
Ik zal inderdaad dan op tijd wat op moeten zetten zodra ik een datum heb. Ik wil eigenlijk inplannen 2 x 1 week te gaan. Dan kan ik het weekend wel trainen. Dus morgen even eenplanning maken voor at er allemaal moet gebeuren voordat de hele machine over moet komen.

Wat een gedoe zeg.

• #1.630
Dat wel... maar ook een uitdaging. NIemand durft het aan.. ze zijn allemaal bang dat het niet werkt en dat het ze persoonlijk aangerekend wordt. Ik zou zeggen juist een uitdaging om alles werkend te krijgen. Maar ik heb nog wat eisen aan hoe ik het aan wil pakken. Daar hoort ook die 2 x 1 week bij.. en 1 week is dan 1 werkweek.
dus morgen even planning maken en eisen neerleggen. Ik moet het doen dus heb ik ook mijn werkwijze. ;)
En eigenlijk wil ik wel in een stad zitten met wat meer... rumoer (en liefst een fitness) zeg maar! :)

damn, sterkte met die situatie met je man Marina
hopelijk komt alles vlug terug goed

Arnold v/d lyde had vroeger een programma op de VPRO waar hij met huis/tuin/keuken spullen een training in elkaar zette. Hilarisch! misschien even googlen? LOL

• #1.633
damn, sterkte met die situatie met je man Marina
hopelijk komt alles vlug terug goed
Dank je. We weten helaas nog niets.. morgen meer hoop ik...

---------- Toegevoegd om 20:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:16 ----------

Arnold v/d lyde had vroeger een programma op de VPRO waar hij met huis/tuin/keuken spullen een training in elkaar zette. Hilarisch! misschien even googlen? LOL
Tja.. moet alleen wel kunnen met spullen in een hotelkamertje. :o
Maar ik zal zien. moet even kijken hoe of wat. Moet binnen 5 weken daar al 2 weken gezeten hebben en weet nog niets.. dus morgen even verder informeren. :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 20:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:17 ----------

Wooowwieeee... wat een gave training vandaag. :D Met een collega gaan trainen. Hij doet zelf aan BB maar heeft momenteel een been blessure. Maar we zouden dan een keer samen trainen. Vandaag dus.. :) Dus even mijn schema omgegooid en vandaag dus borst/bicep/triceps en vrijdag beentjes slopen.

Ik merkte nu echt dat ik eigenlijk best sterker ben dan ik dacht. :o Met iemand erbij die me net wat verder pusht en aanmoedigt en waar ik echt vertrouwen in heb met spotten merk ik dat ik veel meer kan.
Echt op alles meer gewicht kunnen pakken zonder té ver te gaan. Zalig gewoon!

Triceps even helemaal anders gedaan. Soort van circuitje zeg maar. Mijn triceps waren gesloopt aan het eind. :o Training duurde wat langer.. dus abs maar even gelaten voor wat het was. :rolleyes:

Training AS sport borst + biceps + triceps

Rotator cuff oefeningen

Flat DB fly
7-8-9-10 5 reps op 10 kg! Voor het eerst.. laatste rep met spot.

Flat bench press
25 - 27,5 - 30 kg 9x alleen :D en 1 met spot!! waar ik vorige keer roll of shame had op rep 7!!
Maxen 32,5 kg 4x alleen Yesssss!!! en 5 de met spot

Incline DB press
9-10-11 kg 8x alleen 1 met spot en toen was het op. :o

peck deck machine
13,5-16-18,5 kg

DB curl
7-8- 9 kg Laatste rep weer :grumble: net niet gehaald...Collega zei dat ik best meer had kunnen halen en ik te vroeg was gestopt. Maar kreeg last van mijn pols. :( dus moest wel stoppen. Ik hang al 4 weken hierop nu...

straight bar cable curl
7,5-10-13,5 kg
maxen op 15 kg PR op reps 9x! en die brandde stevig! :D dus volgende week gewicht weer hoger!

21-ers EZ bar
1x15 kg Zo lekker dat branden!!!
2x17,5 kg Zat te twijfelen of ik 2 sets op 17,5 kg ging proberen.. Collega zei.. niet twijfelen doen. :D en gedaan en het ging goed. :D

french press liggend
15 - 17,5- 20 kg

rope push down en DB kickback niet gedaan maar een soort van circuitje wat mijn collega normaal met zijn trainingsmaat deed. Geen idee hoe het heet. Ik noem het even triceps circuit

triceps circuit
UItgaande van een cable station met 4 kanten. Je doet achter elkaar 4 oefeningen (elke zijde 1) alles uiteraard meteen 10 x ( collega zei start met 5... maar ja ik ben eigenwijs. :rolleyes:).
De volgorde is zo (tussen haakjes de gewichten die ik pakte)
1. rope push down (10x7,5kg)
2. straight bar push down met gestrekte armen (10x10 kg)
3. straight bar push down (10x10 kg)
4. en deze weet ik niet. Je houdt 1 handvat met 2 handen vast en dan met gestrekte arm 10 x recht omlaag tussen je benen zeg maar. Daarna 10 keer met gestrekte armen naar links en naar rechts afwisselend(pak je ook de schuine buikspieren mee) en dat brand heel zwaar in je triceps... (10 kg)
Dus eerst 10 x recht en dan 10 x links/rechts (telt samen als 1 beweging)

Je doet oefeningen 1 t/m 4 achter elkaar door zonder pauze... en dat voel je goed.. vooral oefening 4 dan brand alles in je armen zo een beetje en weet je niet meer hoe je het hebt van het branden in je triceps. :D
dit dan 3 keer. Oef... Kreeg wel een opmerking van mijn collega bij de laatste set met oefening 4 dat ik smokkelde.. kreeg mijn armen gewoon niet meer recht. :o Dit is echt slopend maar zo lekker!

toen was het al 18:15 en zijn we gestopt.. dus even geen Abs meer.. Pak ik vrijdag wel een setje meer van. ;)

Wauw je hebt jezelf flink overtroffen! Goed hoor! En geeft zeker een goed gevoel te weten dat je meer kunt dan je dacht! Nu proberen dit vertrouwen vast te houden! :D

Vanmorgen begonnen met opdrukken om mijn schouders wat sterker te maken. Ik was vorige week begonnen maar had meteen al mijn pols verdraaid. Ik doe het nu met 2 DB (kleinste gewicht erop) op een deken zodat deze als handgrepen werken waardoor mijn pols in een betere houding staat. Dat werkt erg goed en door de deken glijden ze niet weg. In overleg met Ron besloten dit om de dag te doen omdat je ook moet herstellen. Voor nu doe ik het gewoon dus op alle rustdagen. Ik train ma-wo-vrij dus komt dat ook goed uit.
Vanmorgen dus om 5:15 :eek: (ochtend dienst pfffff.. wat was ik moe... morgen om 6:15) 40 x opgedrukt. Aantal sets maakte niet uit. Gewoon tot max gaan per set en op 40 x uitkomen is het idee. Vanmorgen dus 16-12-12 gedaan. Ik denk dat ik nog iets dieper moet gaan. Dat is dus voor de volgende keer.

Na regen komt zonneschijn! Dat verdien je zeker in ieder geval.

Ik probeer altijd net niet me neus aan te raken met de grond, dan doe ik ze naar mijn idee wel diep genoeg. Maar vind push ups wel fijn om te doen en ook wel het idee dat het werkt.

Wat betreft de push-ups.

Het beste is vooruit kijken. Wat veel mensen (onbewust) doen is hun gezicht naar de grond drukken, vanuit jouw oogpunt denk je dat je diep genoeg bent maar als je het filmt zul je zien dat je nog wel een stukje dieper kunt.

Wat ik altijd aanhoud (als man zijnde) is je borst tot een vuisthoogte van de grond afhouden, en altijd naar voren kijken.

Zelf vind ik het ook wel een lekkere oefeningen, doe ze altijd als laatste op chest day met 10/15kg op m'n rug.

Fijn he als je iemand hebt die je motiveert. Dan kan je meer dan je denkt!

• #1.637
Wauw je hebt jezelf flink overtroffen! Goed hoor! En geeft zeker een goed gevoel te weten dat je meer kunt dan je dacht! Nu proberen dit vertrouwen vast te houden! :D
Het ging ook zo lekker! Vasthouden probeer ik uiteraard. Maar ben vanaf nu weer alleen. Maar ik hou deze training in gedachte. :) We gaan zeker nog een keer samen trainen.

---------- Toegevoegd om 21:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:37 ----------

Wat betreft de push-ups.

Het beste is vooruit kijken. Wat veel mensen (onbewust) doen is hun gezicht naar de grond drukken, vanuit jouw oogpunt denk je dat je diep genoeg bent maar als je het filmt zul je zien dat je nog wel een stukje dieper kunt.

Wat ik altijd aanhoud (als man zijnde) is je borst tot een vuisthoogte van de grond afhouden, en altijd naar voren kijken.

Zelf vind ik het ook wel een lekkere oefeningen, doe ze altijd als laatste op chest day met 10/15kg op m'n rug.
Ik heb het eerst geoefend door in de spiegel naast me te kijken. Maar ik zag toen dat ik nog wel wat dieper kan. Dank je voor de tip.

---------- Toegevoegd om 21:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:38 ----------

Fijn he als je iemand hebt die je motiveert. Dan kan je meer dan je denkt!
Das inderdaad fijn. Ik ga proberen dit gevoel en de gedachte echt vast te houden. Het ging gewoon super!

Ja we gaan zeker nog keer samen trainen! Is altijd motiverend met andere meiden/vrouwen die ook fanatiek zijn! Zie je nog te weinig van helaas...

Ja we gaan zeker nog keer samen trainen! Is altijd motiverend met andere meiden/vrouwen die ook fanatiek zijn! Zie je nog te weinig van helaas...
Is zo jammer ja! Is veel leuker als 2 uur cardio doen

---------- Toegevoegd om 21:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:20 ----------

Top training, en ook qua gevoel is het belangrijk voor je motivatie, maar dat komt wel goed!

Terug
Naar boven