MuscleMeat

Marina's Log

Het gaat er denk ik ook niet om wanneer ze komen maar het gaat om de weg ernaar toe, die is belangrijker dan het einddoel

Hoe bedoel je verschuiven?
Ik deed ze voorheen bij mijn vorige gym zo. Dan kan er imo niet veel verschuiven toch? Of begrijp ik je verkeerd?

Bij ons is de vloer van laminaat en als ik dan op m'n tenen op zo'n stepbankje sta met die barbel in m'n nek dan voelt dat niet heel safe.

Bij ons in de sportschool is iedereen VERPLICHT benen te trainen, want god wat is dat lelijk als je geen benen traint (voor zowel man áls vrouw) ! :D

Dat is een hele, hele goede regel! :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.603
Dan valt dat volgens mij bij mij in de sportschool nog best mee. Zie best veel mannen benen trainen. Ook train ik wel eens samen met mannen van de brandweer hier in Heerenveen en die trainden ook nooit benen. Haha ze hebben er nu ook aan moeten geloven :D
De laatste tijd kom ik steeds een jongen tegen die wel benen traint. Hij neemt steeds 1 of 2 jonge knulletjes mee die hij uitlegt hoe ze moeten squatten. Dus ja... het begint wat te komen. Die jongens beginnen dan ook nog maar net.
Cool dat je met die brandweermannen traint!

Bij de Kneet in Den Haag trainen ze altijd wel benen
Net ook weer bezig geweest en de beentje geplaagt
Goed voorbeeld in de sportschool doet ook goed volgen
Een goede been training zorgt ook voor een verhoging van je testlevel en daar heeft je hele lichaam weer profijt van ;)
Netjes dat ze het daar wel doen! Je ziet er bij ons nu wel een paar. maar toch trainen de meesten alleen de bovenkant.
Hmm... moet ik ze dat gaan vertellen?? :D zal wat worden zeg. hahahaha

Ik voel de spierpijn goed vandaag ja!

En die komen zeker, we worden vanzelf sterker!
Hier ook. Mijn rug is een hel... zeker met een paar uur slenteren.. auwie.
Ik hoop het. Ik wil groeien! :D

Het gaat er denk ik ook niet om wanneer ze komen maar het gaat om de weg ernaar toe, die is belangrijker dan het einddoel
Als ik maar groei!

Bij ons is de vloer van laminaat en als ik dan op m'n tenen op zo'n stepbankje sta met die barbel in m'n nek dan voelt dat niet heel safe.

Dat is een hele, hele goede regel! :D
Een laminaart vloer in een gym? Lijkt me wel gevaarlijk ja... Zitten er niet van die stroefe onderkanten op het stepbankje? Of kan je niet een mat onder het stepbankje leggen? Maar dan begrijp ik je zeker wel.

Nope, geen stroeve onderkanten maar een matje eronder is zeker wel een optie!

• #1.605
Nope, geen stroeve onderkanten maar een matje eronder is zeker wel een optie!
En? heeft het matje gewerkt?

---------- Toegevoegd om 20:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:55 ----------

Beetje erg K-weekend gehad. Mijn man viel steeds weer flauw net als een half jaar terug. Nu ook hart op hol slaan etc. Dus weinig slaap gehad. vanmorgen 5:00 op en vroeg gaan werken want op de ochtend weer naar de huisarts en het ziekenhuis etc... Daarna weer terug naar het werk. Kortom weinig slaap door alle stress en veel ge heen en weer... zal nog wel even zo blijven tot we hopelijk nu wat meer weten. Vorig jaar was er nl niets gevonden. :( Dus morgen weer 5:00 wekker en ochtend dienst draaien zodat ik vroeg naar huis kan.

Maar goed.. toch even gaan trainen. Alles van me afgooien en even lekker geknald en het viel me zeker niet tegen :) Voelde lekker!

Training maandag(AS sport): rug & schouders

rotator cuff oefeningen om op te warmen

pull-ups wide (hoog beginnen --> uitzakken --> optrekken--> uitzakken --> etc.)
1x5... YEAHHHHH. :D weer 5 x gehaald en merkte dat het nu wel wat makkelijker ging!
1x4
1x3,5
Ging echt lekker!

T-bar Row
oly stang + 10 kg - 15 kg - 20 kg PR op reps!
even maxen met 6x oly stang +22,5kg zwaar..... :o maar 1 repje meer!

wide grip horizontal cable row
22,5-27,5-32,5 kg wel zwaar. PR op reps

pull down behind neck (bij gebrek aan pull down machine
25 - 30 - 35 kg Nu mijn nek en schouder goed meewerken kon ik deze eindelijk verhogen! :D

EZ-bar up right row
15 - 20 - 22,5kg Zwaar maar wel PR op reps!

DB press zittend
7 - 8 -9 kg Net niet laatste set vol... 1 rep tekort... Maar wel weer 1 meer dan vorige week! mini PR :D
even maxen met 7x10 kg :eek: wel zwaar...

lying bent over side raise
3 - 4 - 5 kg 1 kg verhoogd!! Eindelijk. Maar die brandde wel heel erg en laatste 2 reps geen volledige rom.

rope face pulls
6 - 11 - 17 kg PR op reps.

Vcrunch superset Barbell GHB
4x30 + 4x25x17,5 kg

Was een lekkere training! voornamelijk PR op reps. Dus het gaat wel langzaam vooruit! :)

Lekkere training :)
Wat vervelend dat gedoe met je man, hopelijk komen ze er nu wel achter wat het is!

beterschap voor je man;)

Nette trainingen hoor:) Volg het ook nog beetje op fb, hier niet zo actief geweest. Gewicht gaat ook goed?

• #1.608
Lekkere training :)
Wat vervelend dat gedoe met je man, hopelijk komen ze er nu wel achter wat het is!
Dank je. :)
Ik hoop het ook.. want ik slaap zeg maar met een half oog open...bij het minste geringste aan gekke geluiden ben ik helemaal klaarwakker...

---------- Toegevoegd om 20:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:38 ----------

beterschap voor je man;)

Nette trainingen hoor:) Volg het ook nog beetje op fb, hier niet zo actief geweest. Gewicht gaat ook goed?
Gewicht heb ik geen flauw idee van. Op 1 jan gewogen op 50,3kg.. was snotverdrie met die vreetdagen van kerst en O&N zelfs wat afgevallen. :( was ook wel onregelmatig.. maar toch..
Maar mag nu 7 feb pas weer wegen. Dus we zullen zien.

Mooie training en nice die pullups. Gaat lekker.

Zo lekker wat pr's gezet! En zeker lekker die pull ups! :D

• #1.611
Mooie training en nice die pullups. Gaat lekker.
Kreeg vandaag weer een complimentje dat ik lekker bezig was. :D

---------- Toegevoegd om 22:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:18 ----------

Zo lekker wat pr's gezet! En zeker lekker die pull ups! :D
PR's zijn vnl op reps. Maar ook dat betekend vooruitgaan! ;)
Pull ups waren gelijk aan vorige week. Hoop volgende week een keer 2 x 5 te halen!

Beterschap met je man! Het zit je ook niet allemaal me helaas
Maar goede training, mooie pr's weer!

Kreeg vandaag weer een complimentje dat ik lekker bezig was. :D

---------- Toegevoegd om 22:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:18 ----------

PR's zijn vnl op reps. Maar ook dat betekend vooruitgaan! ;)
Pull ups waren gelijk aan vorige week. Hoop volgende week een keer 2 x 5 te halen!

Inderdaad een pr is een pr en dat betekent vooruitgang :D altijd fijn! Fijn ook dat de pull ups als beter aanvoelde dan vorige week! Je gaat er wel lekker in vooruit! Hopelijk gaat het ook sneller beter met je man, vervelend zeg!

Vervelend dat het niet goed gaat met je man! Het zit ook niet mee voor jou..

Heb je nog even om flink Door te eten en trainen. Zit vast wel weer wat aan;) maar goed je hebt ook wel steeds wat stress dingen zo te lezen. Zit je niet altijd mee.

Beterschap en sterkte met je man Marina, wat een narigheid

• #1.617
Thanks allemaal. :)
Soms zit het mee en soms zit het tegen.... Het tegenzitten lijkt alleen wel even het voortouw te nemen. :(
Maar goed ik train en eet rustig verder ondertussen en dat geeft me ook weer een enorme boost. :)
Morgen weer lekker trainen!

Vanmorgen begonnen met opdrukken om mijn schouders wat sterker te maken. Ik was vorige week begonnen maar had meteen al mijn pols verdraaid. Ik doe het nu met 2 DB (kleinste gewicht erop) op een deken zodat deze als handgrepen werken waardoor mijn pols in een betere houding staat. Dat werkt erg goed en door de deken glijden ze niet weg. In overleg met Ron besloten dit om de dag te doen omdat je ook moet herstellen. Voor nu doe ik het gewoon dus op alle rustdagen. Ik train ma-wo-vrij dus komt dat ook goed uit.
Vanmorgen dus om 5:15 :eek: (ochtend dienst pfffff.. wat was ik moe... morgen om 6:15) 40 x opgedrukt. Aantal sets maakte niet uit. Gewoon tot max gaan per set en op 40 x uitkomen is het idee. Vanmorgen dus 16-12-12 gedaan. Ik denk dat ik nog iets dieper moet gaan. Dat is dus voor de volgende keer.

Na regen komt zonneschijn! Dat verdien je zeker in ieder geval.

Ik probeer altijd net niet me neus aan te raken met de grond, dan doe ik ze naar mijn idee wel diep genoeg. Maar vind push ups wel fijn om te doen en ook wel het idee dat het werkt.

• #1.619
Ik hoop het. Als we maar weten wat het is he. ;)

Zo diep ga ik nog niet. Denk 10 cm van de vloer.... maar voor een eerste keer best aardig gezien mijn schouders het zwakste punt zijn. Ik wil het dan ook niet meteen forceren. Ik hoop wel dat ik er snel profijt van zal hebben. Kan mijn SLDL ook wat omhoog. :D

Moet je ook niet doen dan, ik doe ze al een tijdje. Deed al push ups toen ik 6 jaar was :)
Komt vanzelf!

Terug
Naar boven