XXL Nutrition

Marina's Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.721
Zeg die hard. STOPPEN met trainen. :orly: :yarly: Eerst je smurfen probleem oplossen.
De arts (vaatchirurg en huisarts) had gezegd dat ik gewoon door kon trainen met licht gewicht (bloedcirculatie stimuleren). Alleen schouder ontzien.... Ik moest gewoon alles blijven doen en het in de gaten houden. En ja.. ik heb gezegd dat ik KT doe.. dus schouder ontzien zal ik zeker doen en vandaag ook braaf gedaan. En beentjes kan ik gewoon op doorknallen. :D
Ik kan ook gewoon niet stilzitten. :rolleyes: Bekend he! ;)

Laatst bewerkt:
He wat een gedonder! Nouja jezelf goed in de gaten houden dus en even afwachten. En rustig aan met die arm, dame! Hoe is het nu met je man, gaat die alweer wat beter?

hmz....hoop dat het allemaal blijkt mee te vallen, maar brrrr

Toch vreemd dat je hand blauw wordt, dat is toch iets van een slechte doorbloeding.
Toch uitkijken met ontstekingen in je schouder, blijft een rot gewricht en ook al wil je je svhouder niet gebruiken je zal merken dat je bij de simpelste bewegingen toch je schouderspier gebruikt

Als je hand blauw word betekent dat meestal dat er ergens een prop zit. Toen ik een trombose arm had, had ik een olifantenarm zo blauw als een smurf. Echt mee uitkijken! En inderdaad lichte bewegingen zijn goed voor je vatenstelsel. Als je niet beweegt word het alleen maar erger.

Sterkte ermee!

Oei Marine. Dat zijn geen leuke berichten. Sterkte!

Oei dat klinkt niet goed! Maar wel fijn dat je door mag trainen, heb je er dan niet veel last van?

• #1.728
He wat een gedonder! Nouja jezelf goed in de gaten houden dus en even afwachten. En rustig aan met die arm, dame! Hoe is het nu met je man, gaat die alweer wat beter?
Ik doe het rustig aan. Ik mag alleen oefeningen doen waarbij ik absoluut niets voel.. Bij elke andere gevoeligheid stoppen of heel licht pakken. Maar schouder toch proberen te ontzien.
Mijn man moet volgende week weer voor een hartkastje een week.. Langzaam pakt hij weer een paar uurtjes werk per dag maar ook dat is eigenlijk nog té vermoeiend.
Toch vreemd dat je hand blauw wordt, dat is toch iets van een slechte doorbloeding.
Toch uitkijken met ontstekingen in je schouder, blijft een rot gewricht en ook al wil je je svhouder niet gebruiken je zal merken dat je bij de simpelste bewegingen toch je schouderspier gebruikt
Ik merk dat ik mijn schouder inderdaad met veel gebruik. Zo is sturen met autorijden pijnlijk.. maar met trainen een BP weer niet... gek eigenlijk...
Het kan inderdaad iets van een bloedpropje/beknelling van een ader oid zijn.. Daarom moet ik goed opletten dat het niet erger wordt
Als je hand blauw word betekent dat meestal dat er ergens een prop zit. Toen ik een trombose arm had, had ik een olifantenarm zo blauw als een smurf. Echt mee uitkijken! En inderdaad lichte bewegingen zijn goed voor je vatenstelsel. Als je niet beweegt word het alleen maar erger.
Sterkte ermee!
Dat zei de arts dus ook.. licht trainen mag.. hou het in beweging. Ik pas op hoor.
hmz....hoop dat het allemaal blijkt mee te vallen, maar brrrr
Ik hoop het ook...
Oei Marine. Dat zijn geen leuke berichten. Sterkte!
Dank je
Oei dat klinkt niet goed! Maar wel fijn dat je door mag trainen, heb je er dan niet veel last van?
Inderdaad ben ik wel blij dat ik iets mag doen... Ik mag alleen oefeningen doen waarbij het niet gevoelig is. Dus dat is proberen. Typen doet meer pijn. ??? t is niet te snappen dit....

---------- Toegevoegd om 21:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:13 ----------

Vandaag dus toch gaan trainen. Waar ik ook maar enigzins mijn schouder voelde ben ik gestopt.
het viel me nog alles mee. Ging nog best lekker.
Bij triceps kon ik french press en DB kickback niet doen dus heb ik het circuitje van mijn collega van vorige week weer gedaan. Had nl ook mazzel dat het hele cable station vrij was. Dus heb hem helemaal in beslag genomen. :o :D

Training AS sport borst + biceps + triceps

Rotator cuff oefeningen

Flat DB fly Ging dus niet.. :( ik pakte vorige week zelfs 10 kg.. dacht ik pak op 7 kg (lekker licht) en deed al pijn.. toen 6 kg gepakt en ging zonder gevoeligheid aan schouder.. dan maar wat meer reps.
3x20x6 kg

Flat bench press Hier dus geen last... maar maxen even weggelaten
25 - 27,5 - 30 kg 8x alleen en 1 met spot..

Incline DB press
9-10-11 kg PR op reps.. geheel pijnloos.

peck deck machine
12,5-15-17,5-20 kg 5 reps op 20 kg

DB curl
7-8- 9 kg 1 rep meer dan vorige week.. zit nog 1 rep van een volle set af. :D

straight bar cable curl
7,5-10-12,5kg
maxen op 15 kg PR op reps! en die brandde stevig! :D dus volgende week gewicht weer hoger!

21-ers EZ bar
1x15 kg Zo lekker dat branden!!!
2x17,5 kg die was wel zwaar...

french press liggend en DB kickback gingen niet ivm schouder. :(
Heb weer het soort van circuitje van mijn collega vorige week gedaan. Ik noem het even triceps circuit

triceps circuit
Cable station met 4 kanten. alle 4 de zijden 1 oefening. Je doet oefeningen 1 t/m 4 achter elkaar door zonder pauze...
De volgorde is zo (tussen haakjes de gewichten die ik pakte). Dit circuitje dus 3 maal gedaan met een kleine minuut pauze tussen de sets.
1. rope push down (10x7,5kg)
2. straight bar push down met gestrekte armen (10x10 kg)
3. straight bar push down (10x10 kg)
4. 1 handvat met 2 handen vast en dan met gestrekte arm 10 x recht omlaag tussen je benen zeg maar. Daarna 10 keer met gestrekte armen naar links en naar rechts afwisselend (links + rechts telt als 1 x)(7,5 kg)
Daarna stonden mijn armen echt in de fik. :o Dit blijft echt een lekkere oefening.. en gewoon mazzel dat he zo rustig was! :D

v-crunch ss Barbell GHB
4x30 vs 2x20x25 kg

Was een lekkere training. Ik baal wel enorm van mijn schouder dat ik niet zwaar kan gaan. Maar al met al was het best een goede training. Nu een diclofenac erin en hopen dat k vannacht weer een beetje kan slapen...

slaap zacht...

flink volumineuze train! heel voorzichtig doen met dat schouderke he...beter even ophagen dan moeten downgraden met die gewichten nu even

• #1.730
slaap zacht...

flink volumineuze train! heel voorzichtig doen met dat schouderke he...beter even ophagen dan moeten downgraden met die gewichten nu even
Ik krijg altijd de rillingen van die uitdrukking..... Ligt niet aan jou.. ;)je bedoeld het goed en ik hoop dat het lukt! :)
maar de laatste tijd nogal veel overlijdens gehad... dan wordt dat ook vaak gezegd... :o

Ik pas op hoor.. nu 2 dagen rust... morgen ook maar even niet te hard in huis aan de gang gaan... :D
Schouder moet rusten he.. en heb een hekel aan huishouden. hihihihi. :rolleyes:

slaap zacht...

Slaap hard dan maar Marine

---------- Toegevoegd om 21:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:45 ----------

slaap zacht...

Slaap hard dan maar Marina :)

• #1.732
hahahah. dank je Gros.. ik ga voor slaap diep en lang! Kan het wel gebruiken nu! :D

Ik krijg altijd de rillingen van die uitdrukking..... Ligt niet aan jou.. ;)je bedoeld het goed en ik hoop dat het lukt! :)
maar de laatste tijd nogal veel overlijdens gehad... dan wordt dat ook vaak gezegd... :o
:rolleyes:

oops geeneens nagedacht bij die associatie (en had mijn welterusten nog wel verwijderd omdat het wel erg vroeg was).
Sorry

slaap lekker!

• #1.734
Geen sorry joh! ;) het is gewoon iets van mij. Vond het juist lief van je. :)

Ik hoop het... de diclo begint iig te werken. :D

He vervelend zeg dit.. hopen idd dat t van de ontsteking komt.. toch lekkere training!

Even goed in de gaten houden dan Marina.

klinkt inderdaad niet zo best... hopelijk valt het al bij al wel mee
zou het alleszins van dichtbij opvolgen als het erger zou worden

take care alleszins!

• #1.738
He vervelend zeg dit.. hopen idd dat t van de ontsteking komt.. toch lekkere training!
Het is echt K... :( ik hoop dat het gewoon gauw wegtrekt. Ben allang blij dat ik wel licht mag trainen.
Dank je. :)
Even goed in de gaten houden dan Marina.
Zal ik doen hoor. Wil er niets aan overhouden!
klinkt inderdaad niet zo best... hopelijk valt het al bij al wel mee
zou het alleszins van dichtbij opvolgen als het erger zou worden

take care alleszins!
Ik hoop ook dat het mee zal vallen. Ik hou het goed in de gaten. Wordt het erger moet ik sowieso bellen is er gezegd. Dank je.

Ik hoop met je mee dat het snel beter word :)
Verder toch weer een goede training!

• #1.740
Ik hoop het ook Kim. Dank je. :)

Vandaag dus weer getraind met mijn collega. Was weer erg leuk en hij pusht me echt net wat meer door. Heb wel braaf naar mijn lijf geluisterd wat mijn schouder betreft. Moet overigens woensdag naar de vaatchirurg ivm die blauwe hand steeds...

Maar goed.. hij heeft me ook wel afgemat. Heeft me laten voelen hoe je op meerdere oefeningen 21-ers kan doen. :D Pffff... das zwaar zeg! maar wel erg leuk!
Face pulls kan ik al tijden niet echt verhogen omdat ik mezelf omvertrek.. daar dus ook 21-ers mee gedaan met aflopend gewicht.. sowwwwwie.. dat voel je. :eek: Dus was een leuke training. Wel heel anders. Hoop niet dat het erg is voor een keer Ron. :o
Maar geen tijd meer voor de lying leg raises.. dus misschien morgen maar gewoon thuis even inhalen.

Training maandag(AS sport): rug & schouders

rotator cuff oefeningen om op te warmen

pull-ups wide (hoog beginnen --> uitzakken --> optrekken--> uitzakken --> etc.)
1x4
1x5 + 1x met heel lichte spot
1x4,5 alleen.. afgemaakt met 2 x lichte spot
Ging echt lekker!

T-bar Row
oly stang + 11,25 kg 1 set gedaan ... toen over gegaan op 21-ers.. Mijn collega legde het uit dus meteen zo geprobeerd. :D
2x oly stang + 10-15-16,25 kg(alle 3 gewichten zonder stoppen 7 reps. collega schoof het gewicht steeds bij.)
1x oly stand + 10-15-17,5 kg laatste 4 reps met spot.. Pffff... dat is zwaar zeg zo. :o

pull down behind neck (bij gebrek aan pull down machine Om even in stemming te blijven ook 21-ers van gemaakt. Collega haalde hier steeds gewicht af.
1x 35-30-25 kg (dus weer alle 3 gewichten 7x zonder pauze) --> deze was iets te zwaar. :(
2x 30-25-20 kg... burn!!!

wide grip horizontal cable row Idem 21-ers :D
1x 20-15-10 kg --> veel te licht
2x 25-20-15

EZ-bar up right row Ging niet zo lekker met schouder...
15 - 20 - 25kg Maar toch een PR op reps.. en laatste 2 lichte spot. :o

DB press zittend
7 - 8 -9 kg op reps alle sets nu volledig! :D
even maxen met 7x10 kg ... wel zwaar... Maar wel PR op reps!! 1 meer. :roflol:

lying bent over side raise
3 - 3 - 4 kg Ging niet lekker met schouder dus laag gehouden.

rope face pulls Ook hier 21-ers gedaan. Ik trek mezelf dan niet om en brand goed! :D
1x 12,5-10-5 kg
2x 12,5-10-7,5 kg Burnnnnnn Yeah!!

en toen was het al 18:00... dus geen buikje... :o

Een heel aparte en leuke training. Weer wat geleerd. :D
Merk echt dat het samen trainen me echt verder krijgt. :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven