XXL Nutrition

Marokkaanse overvaller breekt nek tijdens overval

Bezoekers in dit topic

Stond ook een stukje over in de krant. Kon me er heel boos om maken dat de andere 19-jarige overvaller de winkeleigenaar aangeklaagd heeft wegens mishandeling.

WTF omgekeerde wereld? Volgens de advocaat was er geen noodzaak voor de winkeleigenaar om zo op te treden, de "feitelijke overval" was al afgelopen. Dus je moet 'm gewoon laten lopen?

Hulde voor de winkeleigenaar! Hopen dat al z'n homeboys het signaal oppikken en gewoon van andermans spullen afblijven.

Ik kan er ook echt WOEST om worden. Gisteren zei een of andere mongool van justitie ook gewoon letterlijk:

"De ervaring leert dat de kans op letsel groter is tijdens een overval wanneer de eisen van de overvaller niet worden ingewilligd"
Eigenlijk zegt hij daar dus dat je de overvallers hun gang moet laten gaan. Wellicht nog een kopje thee aanbieden zodat de kans op letsel nog kleiner wordt ;)

De enige troost die ik uit dit voorval haal, is dat die verpeste k*tmarokkaan dood is en nooit meer iemand lastig zal vallen.
 
Hier hebben we wel een klein probleempje, vader en zoon waren opgesloten. Vader achtervolgt de daders, schermutseling met dood door schuld, een goede OvJ maakt gehakt van het beroep op noodweer.
 
echt ****ing kansloos die reacties hier.

hoe kan je nu de doodstraf rechtvaardig vinden voor een diefstal???

Je snapt het niet. Dit is simpelweg het risico dat hij nam, als er 2 keer geschoten is door de overvallers mag je blij zijn dat hij dood is en niet de winkelmedewerkers. Het is toch geheel logisch dat wanneer jij iemand in een levensbedreigende situatie brengt, dat je dan een aardig risico loopt om zelf ook overhoop gebracht te worden.
 
Die impliceren boontje komt om zijn loontje, zoek de betekenis daarvan maar eens op;)

En dat zeg je tegen een mocro met een taalachterstand...
 
Hier hebben we wel een klein probleempje, vader en zoon waren opgesloten. Vader achtervolgt de daders, schermutseling met dood door schuld, een goede OvJ maakt gehakt van het beroep op noodweer.

Hoezo? Je mag ook iemand aanhouden als burger. Definitie van noodweer = "Niet strafbaar is hij, die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed, tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding."

Het is dus heel goed mogelijk om iemand aan te houden die zich dusdanig verzet dat je hem wel wat aan moet doen. Een beweging met z'n hand richting het pistool kan je al aanmerken als noodweer tijdens het aanhouden. Dat het slim was of ze achter de overvallers aangingen deed er dus niet erg toe.
 
Hier hebben we wel een klein probleempje, vader en zoon waren opgesloten. Vader achtervolgt de daders, schermutseling met dood door schuld, een goede OvJ maakt gehakt van het beroep op noodweer.

Vader en zoon doen een ontsnappingspoging, komen wederom in contact met de overvallers die hun wederom bedreigen waarna een schermutseling ontstaat. Neem niet aan dat vader en zoon moedwillig op een stel gewapende overvallers af zijn gegaan. De dreiging kwam van de overvallers en dan kunnen er vreemde dingen gebeuren, voor hetzelfde geld waren vader en zoon gewoon dood geweest nu.
 
Lijkt me heel sterk, ze fokken als konijnen. Voor elke die er gaat worden er 5 nieuwe Mohammed's geboren.

Tsja helaas wel, 1 familie fokt 20 konijnen zo te zien.
20 van die bondkraagjes in een apartement woning, ik zou helemaal gek worden.

Als je op de markt komt met al families en die moeders helemaal lopen schreeuwen tegen die blagen, mohammed stop daarmee, Ali blijf van die jas af. ''Wat wat moeder,ik bepaal''.:D

Ik heb dan wel medelijden met de Marokaanse vrouwen/moeders.
 
-
 
Laatst bewerkt:
Tsja helaas wel, 1 familie fokt 20 konijnen zo te zien.
20 van die bondkraagjes in een apartement woning, ik zou helemaal gek worden.

Als je op de markt komt met al families en die moeders helemaal lopen schreeuwen tegen die blagen, mohammed stop daarmee, Ali blijf van die jas af. ''Wat wat moeder,ik bepaal''.:D

Ik heb dan wel medelijden met de Marokaanse vrouwen/moeders.

Dan bang je die moeder en sluit je haar op. Zeikt ze ook niet meer.
 
sory hoor maar waarom weer een ' Marokkaanse " overvaller...


Waarom is de naam van het topic gewoon niet: overvaller breekt nek tijdens overval.

Als het een holander was stond er tog ook niet:

Hollandse overvaller breekt nek tijdens overval?

:fuu:

( no mocro )
 
sory hoor maar waarom weer een ' Marokkaanse " overvaller...


Waarom is de naam van het topic gewoon niet: overvaller breekt nek tijdens overval.

Als het een holander was stond er tog ook niet:

Hollandse overvaller breekt nek tijdens overval?

:fuu:

( no mocro )

omdat het kan
 
echt ****ing kansloos die reacties hier.

hoe kan je nu de doodstraf rechtvaardig vinden voor een diefstal???

Diefstal?

Gewapende overval, groot verschil. Een meisje krijgt een pistool op haar hoofd en er werden schoten gelost in het bijzijn van 3 mensen, die nu waarschijnlijk mentaal vernaait zijn. Dit soort 'diefstal' zorgt vaak voor trauma's bij mensen die niet onderschat mogen worden.

Dus, is het rechtvaardig dat meneer de overvaller van de trap geschopt wordt nadat hij mensen in een levensbedreigende situatie plaatst, mogelijk trauma aanricht en hun geld steelt?

Tuurlijk, dikke pech voor hem dat hij dan toevallig dood gaat.
 
Hoezo? Je mag ook iemand aanhouden als burger. Definitie van noodweer = "Niet strafbaar is hij, die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed, tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding."

Het is dus heel goed mogelijk om iemand aan te houden die zich dusdanig verzet dat je hem wel wat aan moet doen. Een beweging met z'n hand richting het pistool kan je al aanmerken als noodweer tijdens het aanhouden. Dat het slim was of ze achter de overvallers aangingen deed er dus niet erg toe.

Ik kan je een arrest geven waar de Hoge Raad van jouw redenatie meteen gehakt maakt.

Noodzakelijke verdediging terwijl de verdachten op de vlucht waren, probeer jij dat maar eens hard te maken.

Volgens de kranten:

- 2 overvallers
- bedreigen een medewerkster
- eisen het geld
- sluiten vader en zoon op
- zoon schopt een glazen deur of ruit in
- toen schermutseling

Het lijkt me namelijk zeer sterk dat er eerst een schermutseling ontstaat waarbij één van de verdachten dermate terecht komt wat de dood tot gevolg heeft en dat de andere dan pas de zoon en vader opsluit. Beetje logisch nadenken mag ik toch wel veronderstellen.

Aanhouden = vasthouden en niet tegen de vlakte slaan, of opsluiten, maar niet vastbinden.
 
Back
Naar boven