Hey, ik doe naast mijn krachttraining 2x per week HIIT of HIT op een fiets op de gym, en zoals het hoort ga ik hier dus heel diep in mijn reserves, maar soms gaat mijn hartslag erg hoog op de "hoogtepunten", tot 190 zelfs soms... Vandaag was het zelf ook dat mijn hartslag op "hoogtepunt" 187 was en in de cooling down erna heel even steeg tot 199, vond ik toch beetje extreem klinken 
Het wordt gemeten door je op handvaten te leggen, dus weet wel niet hoe accuraat deze wijze is. Maar is er een punt op HIIT/HIT waar je bij bepaalde hartslag beter kalmer gaat ipv door te gaan?
Ik had nergens last van ofzo, vond het gewoon hoog klinken aangezien ik vroeger wel eens hoorde dat je maximale hartslag 210 - je leeftijd is, dus dan zat ik er toch hard over
(leeftijd: 19 binnen een maand)

Het wordt gemeten door je op handvaten te leggen, dus weet wel niet hoe accuraat deze wijze is. Maar is er een punt op HIIT/HIT waar je bij bepaalde hartslag beter kalmer gaat ipv door te gaan?
Ik had nergens last van ofzo, vond het gewoon hoog klinken aangezien ik vroeger wel eens hoorde dat je maximale hartslag 210 - je leeftijd is, dus dan zat ik er toch hard over
(leeftijd: 19 binnen een maand)

! Als ik het enkel nodig heb voor fietsen(ik loop mss 2x per jaar en dan is het lange afstand aan traag tempo zonder ooit extreme hartslagen te bereiken) is het geen probleem om op een fiets het te berekenen dan?